Sputnik Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 Witam! Zamierzam wymienić w tym roku moje V-ki na hamulce tarczowe i w związku z tym zachodzi także konieczność wymiany piast przedniego i tylnego koła. Moje dotychczasowe piasty to Shimano RM60 Parallax, przejeździłem na nich ładne 4 lata i właściwie nie miałem większych problemów, raz podczas beskidzkiej włóczęgi trochę piachu naleciało i musiałem wymienić kulki, poza tym nic. Aktualnie zastanawiam się nad Shimano Deore a Deore XT, czy skok jakości jest bardzo duży między tymi modelami? Skoro słabsze piasty, które miałem właściwie sprostały moim wymaganiom, to czy jest sens inwestować w XT? Czy powinienem się zainteresować ewentualnymi miastami Novateca na łożyskach maszynowych? Myślę głównie nad tym:Deore XT FH-M756 lub FH-M525 lub Shimano Deore M-475. Piasta będzie pracować w terenie, musi znieść niejeden deszcz, błoto i ogólny syf. Bardzo proszę o poradę!
Bartosz111 Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 Ja bym sprzedał obecne koła i kupił jakieś chociażby używki, bo z tym przeplatanie, nowymi szprychami jest trochę zachodu..
qwaq Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 Może ma dobre obręcze i nie chce ich zmieniać... Co do piasty to myślę, że warto zastanowić się nad tą , ponieważ jest w niezłej cenie.
mixchris Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 Piasty na łożyskach kulkowych lepiej pracują w zakrętach bo siły rozchodzą się na boki i zwykłe kulki na konusach dobrze sobie z tym radzą. Przy piastach na maszynach łożysko najlepiej pracuję jak siły rozchodzą się góra, dół co oznacza, że w zakrętach nie są tak efektywne. Oczywiście nikt nie poczuję różnicy bo to teoria. Prawda jest jednak taka, że jak zrobią Ci się wżery na bieżni to piasta do kosza a gdy pójdą Ci maszyny to je sobie po prostu wymienisz. Teoretycznie bardziej opłaca się kupić piasty na łożyskach maszynowych ale w wyższych grupach piast Shimano uszczelnienie zwykłych kulek jest rewelacyjne. Druga sprawa to bębenek który jest lepszy w piastach Shimano zwłaszcza XT nie niszczy się tak szybko jak ten aluminiowy w Novatec'ach a i zapadki szybciej łapią według mnie... Co do różnicy między FH-M756 a FH-M525 to niczym się nie różnią... może trochę wagą i minimalnie lepszym uszczelnieniem na korzyść XT ogólnie nie warto dopłacać. Dopiero model FH-M785 ma dużo leprze uszczelnienie, grubszą ośkę co wpływa na większą sztywność i szybszy bębenek. Ja osobiście od 3 sezonów śmigam na XTR'ach które są na zwykłych kulkach. W tym roku postanowiłem do nich zajrzeć. Fluorescencyjny smar czyściutki jak łza więc skręciłem i śmigam dalej
qwaq Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 Druga sprawa to bębenek który jest lepszy w piastach Shimano zwłaszcza XT nie niszczy się tak szybko jak ten aluminiowy w Novatec'ach Akurat podany przeze mnie Novatec ma bębenek aluminiowy
Miner Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Jak ja składałem na wakacjach koła pod hamulce tarczowe to polecili mi piasty Deore M595 jako najlepszy stosunek ceny do jakości Kupiłem i na razie sprawują się ok, a cena za przód+tył (nowe) nie przekroczyła 200 zł (nie pamiętam ile dokładnie, nie chce mi sie szukać rachunków)
szynas222 Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 To jakie piasty polecacie dobre bo ja,mam teraz zwykle shimano rm66 32h ale chyba sa kiepskie i wolalbym cos lepszego... Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
kadargo Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 DT Swiss, Chris King, Hope. Są lepsze na 100%
szynas222 Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Jaki koszt za,sztuke? Czy wogole wydawac jest sens duzo kasy na piaste jak to sie przeklada na uzytkowanie roweru? Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
kadargo Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Masz bana na google? To raczej Ty powinieneś podać kwotę jaką przeznaczysz na piasty.
sivydym Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Piasty na łożyskach kulkowych lepiej pracują w zakrętach bo siły rozchodzą się na boki i zwykłe kulki na konusach dobrze sobie z tym radzą. Przy piastach na maszynach łożysko najlepiej pracuję jak siły rozchodzą się góra, dół co oznacza, że w zakrętach nie są tak efektywne. Oczywiście nikt nie poczuję różnicy bo to teoria. tak z ciekawości - jakie to medium pracuje w tym wynalazku zwanym "łożysko maszynowe" ? heksaedr czy może jakaś inna bryła, bo sądząc z opisu nie jest to kula skoro siły przenoszone są w inną stronę...
mixchris Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 OK słabo ubrałem to w słowa ale chodziło mi o to: DT Swiss, Chris King, Hope. Są lepsze na 100% Brawo Jasiu! Dobre rady zawsze w cenie... Chłopak zastanawia się nad Deore lub XT a ty proponujesz piasty gdzie komplet kosztuje ponad 1000zł Długo jeździłem na piastach XT i szczerze polecam. Za komplet 250zł.
kadargo Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Bozia oczka zabrała? Spróbuj jeszcze raz przeczytać nazwę usera który pyta o XT a potem tego któremu ja odpisałem, ok? Nie musisz przepraszać.
sivydym Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Mixchris - jeśli to nie tajemnica, z jakiego podręcznika inżyniera lub wytrzymałości pochodzi ten skan, bo przez cały okres moich studiów, było to co prawda już dawno, nie spotykałem się z określeniem "łożysko maszynowe". Dla mnie ten psudo termin dyskwalifikuje jakikolwiek artykuł i "wiedzę" autora... Może w obecnych podręcznikach wprowadzono ten termin jako obowiązujący ( tak jak i przyjeło się juz ganione kiedyś przez nauczycieli "co tu pisze" ) i wtedy jestem już dinozaurem i panem czepialskim. Jednak na pewno i w nowych podręcznikach występuje coś takiego jak pittng i których to właśnie elementów dotyczy, a nagle okaże że piasty na konusach wcale nie sa takie super. Druga rzecz to ten rysunek jest wielce uproszczony. Łożyska używane w piastach także bez problemu przenoszą i takie obciążenia - inaczej nie używano by kulkowych prostych, a np stożkowych, a może i innych... btw najlepsze rozwiązanie pod wzgledem obciążen to ratchet z DT, bo łożyska w piastach to jedno a "sprzegło" to drugie a taki komplet DT350 kosztuje 550 pln a jak ktoś poszuka to praktycznie w tej cenie mozna kupić całe koła na tych piastach.
mixchris Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Jest to wycinek z oficjalnego katalogu podzespołów Shimano. W światku rowerowym przyjęło się mówić łożysko maszynowe na łożysko uszczelniane i nikomu to nie przeszkadza więc nie ma co łapać za słówka... a system zapadek jaki stosuje DT w bębenku to już inna bajka a łożyska ma tego samego rodzaju co Novatec czy inna piasta tego typu czyli łożyska uszczelniane zwanych inaczej maszynowymi. Uważam, że Shimano dobrze opisuje różnice między tymi dwoma typami łożysk, nie bez powodu stronią od łożysk uszczelnianych i robią tradycyjne piast... a może to tylko marketingowy bełkot... nie wiem, nie jestem inżynierem aby to skorygować...
Piksel Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 łożysko maszynowe na łożysko uszczelniane Raczej na łożysko kulkowe toczone.
mixchris Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Wątpię abyś znalazł piastę z opisem gdzie typ łożysk jest właśnie tak opisany "łożysko kulkowe toczone" natomiast "łożysko uszczelniane" które jest mało precyzyjnym określeniem w przypadku piast czy sterów jest bardziej popularne a już najbardziej popularnym opisał łożysk w piastach, sterach, suportach, wahaczach itd. jest "łożysko maszynowe" więc już przestańcie się czepiać słówek... może wart by dopisać do słowniczka forumowego znaczenie słów "łożysko maszynowe" które na stałe przyjęło się w światku rowerowym bo co poniektórym umknęła ta nazwa...
szynas222 Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Ciezlo mi powiedziec ile chce wydac ale do.500 maks chodzi.mi o.najlepszy stosunek.cena jakosc Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
kadargo Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Za dwie czy tylko tył? Ale to już na tyle spora kwota że z tych marek które wymieniłem coś w przecenach lub niższych modelach znajdziesz. Przejrzyj sklepy i Allegro pod kątem tych marek i wpadnij tu z konkretnym linkiem. na pewno dostaniesz pomoc. Kolega Mixchris aż się pali do pomocy.
mixchris Napisano 29 Stycznia 2013 Napisano 29 Stycznia 2013 Bardzo jesteś zabawny kadargo, taki forumowy trefniś... lubię czytać twoje śmieszne i jakże pomocne posty z rana od razu humor się poprawia i owszem chętnie pomogę przy wyborze dobrych piast nie koniecznie rujnujących budżet. Dla tego polecam piasty Deore XT bo na nich przejechałem bardzo dużo kilometrów, teraz śmigam na XTR'ach i też jeszcze mnie nie zawiodły tylko, że komplet XTR'ów trochę przekracza twój budżet. Sporo osób na tym forum jeździ na Novatek'ach może oni się wypowiedzą?
kadargo Napisano 29 Stycznia 2013 Napisano 29 Stycznia 2013 · Ukryte przez safian, 29 Stycznia 2013 - Brak powodu Ukryte przez safian, 29 Stycznia 2013 - Brak powodu Świetnie, że poprawiam Ci humor z rana. Nie ma za co. Jak już skończysz szkołę i nauczysz się czytać ze zrozumieniem, wiele rzeczy przestanie Cię bawić... ale póki co...
mixchris Napisano 29 Stycznia 2013 Napisano 29 Stycznia 2013 · Ukryte przez safian, 29 Stycznia 2013 - Brak powodu Ukryte przez safian, 29 Stycznia 2013 - Brak powodu Szkołę już dawno skończyłem, nawet studia mam za sobą ale co poniektórzy widzę, że nie wyrastają ze szkolnego błazeństwa i nadal pozostają klasowym klaunem Bardzo Cię polubiłem chłopie
kadargo Napisano 29 Stycznia 2013 Napisano 29 Stycznia 2013 · Ukryte przez Schwefel, 29 Stycznia 2013 - Brak powodu Ukryte przez Schwefel, 29 Stycznia 2013 - Brak powodu Szkołę już dawno skończyłem, nawet studia mam za sobą... Dobrze się maskujesz. :lol:
vitesse Napisano 29 Stycznia 2013 Napisano 29 Stycznia 2013 Ciezlo mi powiedziec ile chce wydac ale do.500 maks chodzi.mi o.najlepszy stosunek.cena jakosc Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2 za 500 zł kupisz gotowe kola na piastach dt swiss i obreczach mavic oczywiscie uzywane
sivydym Napisano 29 Stycznia 2013 Napisano 29 Stycznia 2013 Za 630 pln można kupić nowe koła na piastach DT 350, prostych szprychach Compach i obręczach E530, plus do tego zestaw bezdętkowy i oczywiście zaciski. W zestawie będa także adaptery na grube ośki które można sprzedać wycofując częsć gotówki. Sprzedajesz także obecne koła i za śmieszne pieniądze, bo odpada też koszt przeplecenia - masz set który przeżyje błoto i jest bardzo sztywny a do tego relatywnie lekki. Dochodzi limit wagowy 100 kg - lepiej i taniej się nie da.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.