szynas222 Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Jakie kola aero polecacie? Jak z trwaloscia na polskie drogi? Nowe czy uzywane szukam czegos w rozsadnej cenie? Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dromik Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Napisz coś więcej, gdzie jeździsz, ile ważysz ile masz na to pieniędzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michauuu Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Może coś od chińczyków? Całe koła można mieć za około 300$ (oczywiście na stożkach) Np coś takiego,jak nie pasuje to jest tam tego mnóstwo http://www.aliexpress.com/item/Christmas-Gifts-Full-Carbon-Bicycle-Wheels-38mm-tubular-3k-gloss/512293085.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 26 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 O ile chińskie ramy są ok, sporo innych części też to akurat koła niestety jeżdżą tak jak kosztują. Obręcze są delikatne, zależnie jeszcze od modelu i wagi a jakość piast bardzo różna, chodzi głownie o bębenki, potrafią szybko się zmielić. Największy problem z chińczykami to to że nigdy nie wiesz... możesz mieć szczęście i trafić coś przyzwoitego jak i zarówno szajs który nadaje się tylko na wystawę i to też niekoniecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dromik Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Wystarczy zamówić od sprawdzonego producenta i nie ma się co martwić o jakość, a same piasty i szprychy można kupić oddzielnie i wszystko złożyć na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 26 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Który jest sprawdzony? bo 1415chris już się na jednych cińczykach przejechał, na LB też w galerii wylądowało kilka kompletów rozwalonych chińskich piast (dati i pochodne) jak masz takich to sam chętnie zamówię bo zmieniłbym swoje Cosmic'i na coś lżejszego. Tak nawiasem jeśli węglowa obręcz to raczej pod szytkę ze względu na wytrzymałość - opona rozpiera felgę na boki i może ją zniszczyć przy wysokim ciśnieniu, szytka ściska koło do wewnątrz czyli w płaszczyźnie gdzie koło jest najmocniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dromik Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Hong Fu jeżeli prosto ze skośnookich fabryk, a jeżeli wolisz przez pośrednika w Europie z gwarancją to Planet X (teraz widzę, że mają wyprzedaż stożków za 99GBP sztuka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Nie chce chinskich chce takie aero normalne...Nie wiem moglbym wydac ok 2000zl ale za ta cene mozna wogole przyzwoite aero.znalezc? Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dromik Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Możesz za argumentować dlaczego nie chińskie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 26 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Nie chcesz chińskich ok, to pokaż jakieś które nie są produkowane w chinach mimo że marka zachodnia? Nawet mavic w Rumunii klepie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Oki to podajcie jakies propozycje tych chinskich do 2tys chcialbym bardziej zabudowane...Czy to prawda ze obrecze,aero.sa mniej odporne na wiatr oraz dziury? Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dromik Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 bardziej zabudowane ?? Dalej nie odpowiedziałeś ile ważysz, gdzie jeździsz. Co do samych kół to zamów sobie odpowiednio wysokie obręcze (http://www.planet-x-bikes.co.uk/c/q/rims) i daj do jakiegoś szpeca od kół. Mogę Ci polecić SPIKEa z "asfaltowego forum" On dobierze Ci piasty, szprychy wszystko złoży i powinieneś być zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Maly tam wybor jest...To bezpieczny sklep nie wiem jak kupowac przez niego to sa ceny za,sztuki czy komplet? Ile musze doliczyc za szprychy i piasty? Zeby byla cala kompletna obrecz? Nie,wiem jak sprawdzic jakie obrecze pasuja do mojego roweru.... Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dromik Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Bezpieczny, ceny za sztukę. Ilość szprych zależna od wersji obręczy jakie wybierzesz liczmy, że ok. 3zł/sztuka i wybierzesz 2x24 więc ok. 150zł szprychy. Piasty w zależności od potrzeb np. "najwypaśniejsze" z BHS kosztują 124.90USD (ok. 385zł). Tak więc 1000zł obręcze, 150zł szprychy, 385zł piasty i wychodzi 1535zł. Musisz jeszcze policzyć składania, niech będzie 100zł no i zostaje Ci jakieś 350zł na szytki których pewnie nie posiadasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Jakie szytki? Opony jakies dobre kupie...Nie wiem jakie teraz mam kola w tej szosowce...Bo zebym nie kupil malych ani za duzych...Bo chyba w rame nie wszystko wejdzie... Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Czy jesteś pewien że wiesz o czym piszesz? Co to znaczy koła za małe albo za duże do szosy? Wiesz co to jest szytka i obręcz z nią kompatybilna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 No nie za bardzo dlatego pytam... Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2 A tu juz gotowe kola warto? http://www.planet-x-bikes.co.uk/c/q/wheels To jest chyba jednak cena za pare a nie sztuke? Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Co rozumiesz przez "nie za małe i nie za duże"? Koła do szosy mają jeden rozmiar - 28 cali. Wybór opony zależy od przestrzeni w ramie i widelcu - większość ram akceptuje opony do 25 mm, powyżej bywa różnie - jednak powyżej 25 mm to już bardziej opony trekkingowe/miejskie. W opisie kół: tubular - szytka/opona klejona do obręczy, bez dętki; koła są z reguły przez to lżejsze, limit ciśnienia dotyczy opony a nie obręczy; clincher - opona klasyczna z dętką. Wybór "klejonek" znacznie mniejszy i są raczej droższe niż zwykłe opony. Kiepskie rozwiązanie do codziennej jazdy po zaśmieconych ulicach. Trzeba wozić inną szytkę ze sobą na podmianę, nauczyć się montować takie opony na kole. Wysokie profile co oczywiste nie lubią wiatru, a raczej ty nie będziesz lubił wiatru z takimi kołami, bo mają dużą powietrzchnię boczną która działa jak żagiel. Jeśli porówna się obręcz tego samego producenta o wysokości powiedzmy 40 i 80 mm to oczywiste że koło zbudowane na tej drugiej będzie sztywniejsze. Wysokoprofilowe obręcze lubią też hałasować w czasie jazdy, profil działa jak pudło rezonansowe, również praca mechanizmu zapadkowego piasty "niesie się" przez koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 30 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 To jedmym.slowem obrecze aero odradzasz? Raczej wybrac obrecze o jaknajnizszym profilu? Na polskie drogi beda najmocniejsze? Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Nie odradzam. Odradzam kupowanie drogich obręczy na polskie drogi, a karbony tak czy inaczej takimi obręczami są. Jak pisałem - wysoki profil daje dobrą sztywność "w pionie" co przydaje się szczególnie z tyłu, jednak wysoki profil działa też jak żagiel - duża powierzchnia "natarcia" wiatru. Karbonowe obręcze to w większości obręcze pod szytki a nie pod opony, to też wiąże się z pewnymi utrudnieniami o których warto pamiętać. Z początku tematu wydaje mi się że powodem ich wyboru jest w twoim przypadku wygląd - nie wiem czy jest to jednak dobry pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.