FilipEcki Napisano 25 Stycznia 2013 Napisano 25 Stycznia 2013 Witam. Przymierzam się do zmiany Trance'a, bez powodu, bo tak... Zastanawiam się nad Yukonem FX (którego zresztą miałem) oraz Meridą One-Five-O (mogę mieć za 900zł z monarchem 3.3). Która będzie dobra? Co do przeznaczenia: głównie asfalty, ale są też wypady w las ze zjazdami i skokami. Ważę 65kg, mierzę 180cm. Tranca mam L'kę i na zjazdach jest spora, Yukona miałem M i był spoko ale krótka sztyca uniemożliwiała dalsze wyprawy bo po 40km zmęczone nogi(chociaż to pewnie też wina 15kg ). Trance waży 13kg, dużo przytyje po zmianie ramy? Do Yukona pewnie zostawił bym sobie Foxa Floata R. Do wydania mam tyle ile uzyskam ze sprzedaży Tranca. O niego się trochę boję ze względu na cienkie rurki trzymające damper u dołu. Ogólnie jestem za Yukonem/Meridą bo mi sie podobają Znajdzie się coś innego w kwocie uzyskanej ze sprzedaży Trance'a? Pozdrawiam.
lukaszs Napisano 25 Stycznia 2013 Napisano 25 Stycznia 2013 Yukon i Merida to dwa zupełnie rózne rowery...... yukon to co najwyżej XC a One-five-o to am/enduro 150mm skoku wiec tez na asfalcie nie poszalejesz ale juz w lesie czy górach owszem bo do tego jest stworzony jeżeli chcesz połaczyć komfort i ostra jazde to szukaj jakiegoś ścieżkowca 120-130 mm skoku np merida one twenty ,
FilipEcki Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Napisano 25 Stycznia 2013 Że różne rowery to wiem. One Twenty jest za droga więc odpada, ~1500 raczej nie wezmę za Trance, a tyle gdzieś będzie kosztowała pewnie używana skoro nowa 2k. Jak by porządnie nabić damper w One-five-o to i pewnie będzie się dało pojeździć. Powiem Ci, że Yukon'a bardziej katowałem niż Trance'a i żył ze mną bez żadnych problemów (no poza hamulcami ale słabe były ) Aha, no i czy opłaca się brać tą Meridę za 900zł? Stan idealny, podobno koło 800km ma od nowości(2008 rok) http://allegro.pl/poison-curara-150mm-skoku-z-damperem-rock-shox-pe-i2969230126.html Może taka? Tylko 16" to chyba mała może być
Mod Team IvanMTB Napisano 26 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 26 Stycznia 2013 Czekaj, czekaj... Chcesz asfalty robic fulasem ze skokiem 150mm? Zadziwiajaca logika. Pozbyc sie ramy z mniejszym, niewiele mniejszym, skokiem, ktora znakomicie nada sie do calkiem agresywnej jazdy, po to zeby kupic rame ciezsza, z wiekszym skokiem i bawic sie na niej w szosowca z okazjonalnymi zapedami frirajdowymy? Hmmm... No powodzenia Szacunek... I.
FilipEcki Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Napisano 26 Stycznia 2013 5cm to mało? Mam starego Trance'a ze skokiem 4" Poza tym pisałem, że jest za duży. Jeździłem na 19kg Stinky przez jakiś czas więc dużej różnicy mi to nie zrobi jak nabiję mocno damper tym bardziej, że będzie jakieś 5kg lżejszy i lepsze opony. Poza tym znam osoby, które biją więcej km na takim Stinky niż ja robiłem na sztywnej ramie...
Mod Team IvanMTB Napisano 26 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 26 Stycznia 2013 Nieno-spoko. W koncu wybor nalezy do wyborcy I na V10 mozna bawic sie w TdF. Przyjemnosc pewnie nieco ograniczona ale dla chcacego nic trudnego Niestety nie zajaknales sie jakiego tego Trance masz, dopiero teraz nadmieniles iz to starszy model. Jak dla mnie L dla wzrostu 180cm jest jak najbardziej OK no ale rozmaite preferecje ludziska maja. Ponownie, powodzenia zycze. Szacunek... I.
FilipEcki Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Napisano 26 Stycznia 2013 No bo jest ok dopóki nie pojadę w las. Na zjazdach i przy skokach tracę pewność siebie właśnie ze względu na wielkość ramy. Poza tym nie koniecznie odpowiada mi on wizualnie. No i dalej mi nikt nie powiedział która rama będzie dla mnie lepsza Yukon FX Merida One-Five-O (z monarchem 3.3 za 900zł-odpowiednia cena?) KTM Prowler(tu chciał bym usłyszeć opinie) Widziałem też Kross'a Crime ale naczytałem się że pękają od hamowania(??)
lukaszs Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 one twenty rzuciłem " tak o" raczej dla skoku niz samej ramy..... do tałzena znajdziesz jaka fajną używkę utwardzenie zawieszeniai jakieś mniej DH opony na pewno trochę ułatwią ale nadal twierdzę że rama o dużym skoku bedzie poprostu męcząca... generalnie jak napisał mędrzec Ivan na DH można jechać TdF i na szosówce trialować ale po co .........
lukaszs Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 to dośc ciężkie pytanie ..... musisz obserwować allegro eBaya itp cos sie pojawi........... z uzywek to pewnie merida AM stoi jedna na allegro nawet w Twoim rozmiarze. Ghost AMR Felt Compulsion oczywiście wszystkie te ramy z lat 2008-2009 bo młodsze będa droższe.
FilipEcki Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Napisano 26 Stycznia 2013 Tą meridę widziałem, ale nie bardzo mi się podoba, poza tym sporo ją sobie ceni. Nie lepiej już kupić One-Five-o? Nie jestem prędkościowym onanistą bo i tak jeżdżę wolno ale nie dlatego że nie mam siły tylko nie lubię. Felt wygląda ciekawie. Ghost wygląda podobnie i też jest ładny. Prosił bym o jeszcze kilka/naście ram, mam duuużo czasu przynajmniej aż śnieg nie zniknie do kolejnej zimy więc będę szukał. Ile może wynieść wysyłka ramy z zagranicy? Przykładowo taka paka ok 6kg z no nie wiem, JuEsEj? Edit Widzę, że ktoś daje klocka za ramę. Jeżeli by nie poszła to mógł bym się zastanawiać, muszę najpierw Trance'a sprzedać żeby było na ramę. http://www.ebay.de/itm/Ghost-AMR-2-/370738785160?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile&hash=item5651c0eb88#ht_500wt_1128 ten jest ładny jednak pewnie będzie za niego sporo. Chociaż tyle, że wysyła do Polski Zna ktoś dobrze niemiecki? Przetłumaczyłem sobie opis, ale nie wiem czy on ją z damperem sprzedaje. Wyczytałem coś o 150 euro i nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale chyba napisał że na pytania z kwotą mniejszą nie będzie odpowiadał(?) ile ta rama może być warta?
lukaszs Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 z USA nie mam pojęcia ale np z UK często powyżej 100 łotrów mają free shipping
FilipEcki Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Napisano 26 Stycznia 2013 o, jest: http://www.ebay.co.uk/itm/Felt-Compulsion-Mountain-Bike-Frame-20-Years-MBUK-Special-Edition-Fox-/121057438679?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item1c2f95ebd7 Może udało by się coś utargować, chociaż by wysyłkę samą.
lukaszs Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 fajna ramka i w bardzo dobrym stanie......... z wysyłką wyjdzie koło 1400zł.......więc nie najgorzej może stówkę utargujesz. tylko 17' troche mało może być
FilipEcki Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Napisano 26 Stycznia 2013 właśnie doczytałem, że nie wysyła za granicę :/ Z tego co właśnie widzę na Alledrogo to jedna nowa stoi za 3999... Chyba dozbieram, w poniedziałek powinienem wiedzieć więcej na temat funduszy więc może uda się dobić do 1400 i pomęczę o tego felta. Chociaż nie wiem, bo wyczytałem że się rozkręcały, czy to prawda?
lukaszs Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 akurat o tym modelu nie wiem zbyt wiele - swego czasu interesowałem sie Feltem ale Redempion i czytałem bardzo duzo pozytywnych opini..... poczytaj testy w prasie i na portalach bo z doswiadczenia wiem że jeżeli wypowiada sie użytkownik to najczęściej dlatego ze jest coś nie halo......a takie opinie nie sa obiektywne - nie ma idealnego modelu więc zawsze cos może się popsuć.... Felt Compulsion 2 MBUK 20th Anniversary Edition Review - BikeRadar http://www.mbaction.com/Main/News/Test_Felt_Compulsion1_Longtravel_crosscountry_trai_3289.aspx tu masz tez fajna ramke i sporo gratów do niej GT Sensor rozmiar M 120mm + Fox RP2 (2965483864) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Epicona masz chyba 120mm więc bedzie pasował.
FilipEcki Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Napisano 26 Stycznia 2013 Epicon wystaje na 145mm, właśnie zmierzyłem. Fajny ten GT, jak by utargował trochę/wziął bez dodatków to bym mógł ją kupić.
lukaszs Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 145mm to akurat jak w Compulsion wiec fajnie by sie zestawiały ale spokojnie do GT bedzie pasował 20mm róznicy to jeszcze dopuszczalna wartość - a jakby przeszkadzało to można przód o ten 1cm obniżyć:-)
FilipEcki Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Napisano 26 Stycznia 2013 Nie wiem czy to nie wersja 120-140mm więc na 120 bym obniżył jakoś. Da się to gdzieś sprawdzić? Nie ma żadnego dokładnego modelu ani nic, jest tylko SR Suntour EPICON napisane i nic poza tym.
lukaszs Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 obniżyc na pewno można - w kazdym lepszym serwisie jest to do zrobienia nie koniecznie nawet do 120 (chociaz tyle dawali fabrycznie) myśle że 130mm było by ok
FilipEcki Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Napisano 26 Stycznia 2013 A jeszcze tak mnie zastanawia, przeznaczenie tego GT to AM? Bo szczerze mówiąc szukam i szukam o nim ale tego się nie dopatrzyłem.
lukaszs Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 to jest jak to mówia amerykanie trailbike czyli szeroko pojęty scieżkowiec w tym momencie producenci klasyfikuja rowery wedłóg skoku 80-120 xc 120-140 AM 140-180 Enduro 180-> fr/dh mimo to ja zakwalifikowałbym go do AM
FilipEcki Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Napisano 26 Stycznia 2013 Ok, dzięki. Przy mojej wadze powinien znieść moją jazdę. A jaki to ma system zawieszenia? To jest 4-ro zawias czy 1?
lukaszs Napisano 26 Stycznia 2013 Napisano 26 Stycznia 2013 GT ma swój patent ale generalnie jest to jednozawias
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.