malheureux Napisano 24 Stycznia 2013 Napisano 24 Stycznia 2013 Witam. Przed sezonem trzeba będzie nasmarować stery, ale nigdy tego nie robiłam i nie wiem jak. Znalazłam w internecie taki poradnik: http://tafi_24.fm.interii.pl/Porady/ster.html czy on jest dobry? Nie wiem jakie mam stery u siebie w rowerze, ale podejrzewam, że w rowerze za 1000 zł są jakieś zwykłe, rozbieralne.
szybkilopez Napisano 24 Stycznia 2013 Napisano 24 Stycznia 2013 A możesz wstawić zdjęcie sterów? Jaki to jest rower? Nie jest to trudne i da się ogranać. Najlepiej układać cześci w kolejności jak się rozkręca, a później poskładać w odwrotnej kolejności.
malheureux Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Napisano 25 Stycznia 2013 Dzisiaj postaram się odkręcić mostek itp. i zobaczymy co da się zrobić Po zdjeciu kierownicy i dwoch jakby nakladek widac wokol trzonu widelca koronke i duzo malych kuleczek Rozebrałam. Mam dwie koronki z 22 kuleczkami każde. Mam wyjmować te kuleczki? Bo dwie wypadły praktycznie same, a reszta siedzi dość ciasno i nie chce wypaść mimo lekkiego "popychania".
michalj Napisano 25 Stycznia 2013 Napisano 25 Stycznia 2013 Niech siedzą w wianku. Jak wypadły to trzeba włożyć. Sprawdź ich stan: wżery na kulkach i bieżniach. Trzeba wyczyścić wszystko ze starego smaru i nałożyć nowy.
malheureux Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Napisano 25 Stycznia 2013 Wszystko zrobiłam jak trzeba i mam problem bo nie mogę zlikwidować luzu. Tę górna srube wkrecam nawet do oporu i luz nadal jest. Nie wiem czy nalezy to wszystko trzymac w jakiejs pozycji czy cos.
michalj Napisano 25 Stycznia 2013 Napisano 25 Stycznia 2013 Może gwiazdka (to w rurze sterowej) nie trzyma? -wysuwa się i dociska kapsel Wianki dobrą stroną włożone?
malheureux Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Napisano 25 Stycznia 2013 Nie, gwiazdka sztywno siedzi w widelcu. Wianki też włożone tak jak były, kulkami do wewnątrz. Problem chyba leży w nakładce korygującej luz. Nie mogę odpowiednio jej umiejscowić, bo mi wypada. Chyba. Może trzeba użyć dużo siły żeby wcisnąć tę nakładkę. Dodam, że nad mostkiem mam 3 podkładki i kapsel. Zawsze te podkłądki były troszkę luźno, a teraz jak dokręcę to nie są już tak no i na widelcu jest luz.
michalj Napisano 25 Stycznia 2013 Napisano 25 Stycznia 2013 Ta nakładka "klinowa"? Może jakieś zdjęcie jak sobie nie poradzisz.
malheureux Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Napisano 25 Stycznia 2013 Tak to wygląda. Chodzi mi o tę nakłądkę zaznaczoną na czerwono. Ta na żółto to taka cienka gumowa i też jest luźno no i cały widelec jest luźno.
RowerowyWtoku Napisano 25 Stycznia 2013 Napisano 25 Stycznia 2013 Na górze najpierw uszczelka (plastikowa osłonka o dosyc dużej średnicy) o ile tam wcześniej była, potem bieżnia w wiadomym celu, następnie klin może być plastikowy lub alu aby sklinować bieżnie, potem podkładki, wspornik i korek, najpierw dokręcamy ten górny korek aby zniwelować i ustawić luz na sterach. Oczywiście rura sterowa nie może wystawać ponad wspornik, musi być lekko schowana na ok 5-10mm. Dokręcamy śrubę korka aż zniknie luz , ale kierownica będzie swobodnie się kręciła (sprawdzamy to, przytrzymując przedni ham. i popychamy rower do przodu i do tyłu, nasłuchując i wyczuwając luz i stukot, potem unosimy przednią część roweru i kręcimy kierownicą w prawo i lewo czy swobodnie się kręci), jeżeli coś jest nie tak to próbujemy dalej, zbyt mocne dokręcenie korka będzie blokować skręcanie kierownicy chociaż luz zniknie, jak już jest ok to wtedy dokręcamy wspornik (boczne śruby)
malheureux Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Napisano 25 Stycznia 2013 U mnie jest tak: gumowa uszczelka (żółty kolor na zdjęciu), klin (czerwony), gumowa uszczelka niewidoczna tutaj, chowa się w klin, potem mostek itd. Udało mi się już na szczęście skręcić tak by nie było luzu. Mam nadzieję, że zrobiłam to dobrze.
RowerowyWtoku Napisano 25 Stycznia 2013 Napisano 25 Stycznia 2013 To czerwone to górna bieżnia steru a to w środku to klin, wygląda na ok.
malheureux Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Napisano 25 Stycznia 2013 No mam tak skręcone jak na zdjęciu i teraz już luzu nie ma cieszę się, że mi się udało A te bieżnie to się wyrabiają jak w piaście prawda? Ale chyba dużo wolniej?
RowerowyWtoku Napisano 25 Stycznia 2013 Napisano 25 Stycznia 2013 Na stery nie ma takiego obciążenia i takich obrotów jakie musi wytrzymać piasta, aczkolwiek należy smarować i kontrolować poziom ich zużycia. To fakt że stery i ich bieżnie wolniej się niszczą, o ile nie dostają sporej ilości wody a szczególnie pod ciśnieniem, (tzw. karcherem) podczas mycia roweru. Na stery nie ma takiego obciążenia i takich obrotów jakie musi wytrzymać piasta, aczkolwiek należy smarować i kontrolować poziom ich zużycia. To fakt że stery i ich bieżnie wolniej się niszczą, o ile nie dostają sporej ilości wody a szczególnie pod ciśnieniem, (tzw. karcherem) podczas mycia roweru. tak wyglądają stery po myjce wysokociśnieniowej i przejechaniu trochę kilometrów.
malheureux Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Napisano 25 Stycznia 2013 Moje są w dużo lepszym stanie, kuleczki nie straciły swojego kształtu. Jak je wyjęłam to miały jeszcze trochę smaru, na górnej nawet sporo, ale nazbierało się trochę syfu. Dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.