Skocz do zawartości

[Stery] Smarowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A możesz wstawić zdjęcie sterów? Jaki to jest rower? Nie jest to trudne i da się ogranać. Najlepiej układać cześci w kolejności jak się rozkręca, a później poskładać w odwrotnej kolejności.

Napisano

Dzisiaj postaram się odkręcić mostek itp. i zobaczymy co da się zrobić :)

 

Po zdjeciu kierownicy i dwoch jakby nakladek widac wokol trzonu widelca koronke i duzo malych kuleczek

 

Rozebrałam. Mam dwie koronki z 22 kuleczkami każde. Mam wyjmować te kuleczki? Bo dwie wypadły praktycznie same, a reszta siedzi dość ciasno i nie chce wypaść mimo lekkiego "popychania".

Napisano

Niech siedzą w wianku. Jak wypadły to trzeba włożyć. Sprawdź ich stan: wżery na kulkach i bieżniach. Trzeba wyczyścić wszystko ze starego smaru i nałożyć nowy.

Napisano

Wszystko zrobiłam jak trzeba i mam problem bo nie mogę zlikwidować luzu. Tę górna srube wkrecam nawet do oporu i luz nadal jest. Nie wiem czy nalezy to wszystko trzymac w jakiejs pozycji czy cos.

Napisano

Nie, gwiazdka sztywno siedzi w widelcu. Wianki też włożone tak jak były, kulkami do wewnątrz. Problem chyba leży w nakładce korygującej luz. Nie mogę odpowiednio jej umiejscowić, bo mi wypada. Chyba.

Może trzeba użyć dużo siły żeby wcisnąć tę nakładkę.

Dodam, że nad mostkiem mam 3 podkładki i kapsel. Zawsze te podkłądki były troszkę luźno, a teraz jak dokręcę to nie są już tak no i na widelcu jest luz.

Napisano

Na górze najpierw uszczelka (plastikowa osłonka o dosyc dużej średnicy) o ile tam wcześniej była, potem bieżnia w wiadomym celu, następnie klin może być plastikowy lub alu aby sklinować bieżnie, potem podkładki, wspornik i korek, najpierw dokręcamy ten górny korek aby zniwelować i ustawić luz na sterach. Oczywiście rura sterowa nie może wystawać ponad wspornik, musi być lekko schowana na ok 5-10mm. Dokręcamy śrubę korka aż zniknie luz , ale kierownica będzie swobodnie się kręciła (sprawdzamy to, przytrzymując przedni ham. i popychamy rower do przodu i do tyłu, nasłuchując i wyczuwając luz i stukot, potem unosimy przednią część roweru i kręcimy kierownicą w prawo i lewo czy swobodnie się kręci), jeżeli coś jest nie tak to próbujemy dalej, zbyt mocne dokręcenie korka będzie blokować skręcanie kierownicy chociaż luz zniknie, jak już jest ok to wtedy dokręcamy wspornik (boczne śruby)

Napisano

U mnie jest tak: gumowa uszczelka (żółty kolor na zdjęciu), klin (czerwony), gumowa uszczelka niewidoczna tutaj, chowa się w klin, potem mostek itd.

Udało mi się już na szczęście skręcić tak by nie było luzu. Mam nadzieję, że zrobiłam to dobrze.

Napisano

No mam tak skręcone jak na zdjęciu i teraz już luzu nie ma :) cieszę się, że mi się udało :)

A te bieżnie to się wyrabiają jak w piaście prawda? Ale chyba dużo wolniej?

Napisano

Na stery nie ma takiego obciążenia i takich obrotów jakie musi wytrzymać piasta, aczkolwiek należy smarować i kontrolować poziom ich zużycia. To fakt że stery i ich bieżnie wolniej się niszczą, o ile nie dostają sporej ilości wody a szczególnie pod ciśnieniem, (tzw. karcherem) podczas mycia roweru.

 

stery%2Bpo%2Bumyciu%2B1.jpgstery%2Bpo%2Bumyciu.jpg

 

Na stery nie ma takiego obciążenia i takich obrotów jakie musi wytrzymać piasta, aczkolwiek należy smarować i kontrolować poziom ich zużycia. To fakt że stery i ich bieżnie wolniej się niszczą, o ile nie dostają sporej ilości wody a szczególnie pod ciśnieniem, (tzw. karcherem) podczas mycia roweru.

 

stery%2Bpo%2Bumyciu%2B1.jpgstery%2Bpo%2Bumyciu.jpg

tak wyglądają stery po myjce wysokociśnieniowej i przejechaniu trochę kilometrów.

Napisano

Moje są w dużo lepszym stanie, kuleczki nie straciły swojego kształtu. Jak je wyjęłam to miały jeszcze trochę smaru, na górnej nawet sporo, ale nazbierało się trochę syfu.

Dzięki za pomoc :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...