Skocz do zawartości

[Tarcze] Jakie tarcze do BB7


grzechu83

Rekomendowane odpowiedzi

Problem w tym, że znalazłem informacje, że te tarcze (podobnie jak G3) nie są dedykowane do BB7 - mają węższą ścieżkę hamowania niż G2, przez co klocek częściowo trze o ramiona tarczy. Widać to nawet porównując wygląd (wysokość) klocka do BB7 i np do Elixirów, gdzie używa się G3/HS1. Dlatego wolałbym ewentualnie coś sprawdzonego z tymi zaciskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem o jakie ramiona Ci chodzi ale nic nigdzie nie trze a wygląda to tak i tak HS1 też nie będzie Ci obcierać ale powierzchnia syku klocka z tarczą może być za mała i tym samym efektywność hamowania spada, w końcu BB7 ma takie same klocki jak Juicy a do nich przecież używasz tarczy, praktycznie jakich chcesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramiona, czyli łączniki środka tarczy ze ścieżką hamowania - nie ma tam za dużo elementów, więc jaśniej chyba nie umiem opisać. Na jakimś amerykańskim forum znalazłem info, że jeśli klocek jest większy od ścieżki, to będzie przegrzewał ramiona, przez co tarcza może stracić na sztywności.

Jeśli chodzi o używanie tarcz "jakich chcesz", to zawsze (prawie zawsze) pewno można; kwestia tylko jak najlepszego zachowania zestawu, a o to mi chodzi. Nie jeżdżę profesjonalnie i kto wie, może nigdy nie zauważyłbym niczego niepokojącego przy tarczach G3 lub HS1, ale jak już coś kupuję, to chciałbym, żeby to było jak najlepsze (w granicach możliwości, rzecz jasna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie zależy Ci na wadzę to bierz G2 które są zalecane przez Avid'a do BB7 Mountain albo tarcze Roundagon które proponuję mariusz231 tylko one są sporo cięższe. Ja wybrałem G3 bo zależy mi na niskiej wadze i dobrym hamowaniu... Wracając jednak do tarcz HS1 są one dedykowane do najnowszych zacisków BB7 Road SL które to konstrukcyjnie niczym się nie różnią od tradycyjnych BB7 więc wniosek z tego, że te zaciski dadzą radę ze wszystkimi tarczami nawet Shimano na pająku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-accent-blade-6-i2965328730.html

Pracują bez zarzutu od około 3 tyś. km. Kupiłem je w komplecie z hamulcami bb7, były używane, poprzedni właściciel nie był zadowolony z Roundagon-ów bo podobno piszczały jak zarzynany prosiak. jak kupiłem to były założone klocki, które nie wymieniłem do dziś i jeszcze trochę pohulają, czyli to co niektórzy piszą o tych tarczach że "zjadają" klocki to bzdury. Mam 180 przód i 160 tył. Jedynie co zauważyłem to jak przemokłem w ulewie to spadła lekko siła hamowania ale później powróciła do normy. Dwa razy przypaliłem klocki w górach ale siła pozostała, kumpel wtedy w XT zagotował płyn w przednim hamulcu. Jakościowo, wytrzymałościowo są bez zarzutu no i cena też całkiem przyzwoita. czasem mokre lekko popiskują ale to jest delikatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam że te Accenty bardzo dobrze współpracują z BB7. Ja akurat mam te same,ale Alligathora. Zrobiłem na tym zestawie ok 10 tys i co mogę powiedzieć, to siła hamowania jest bardzo dobra, zużycie klocków (półmetalicznych) i tarcz, minimalne. Ważę 95 kg i nie jeździłem w górach. Teraz będę testował te tarcze z Elixirami 1. W każdym razie do BB7 polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Didi i tor23, a sprawdzaliście może, czy klocki nie trą po ramionach tych tarcz? Wiem, że się przyczepiłem, ale tak już czasem mam. G2 znalazłem w sklepie na allegro za 75zł/sztuka, więc cena korzystna... pod warunkiem, że to nie jakiś "niedorób", jak z jednego tematu z tego forum. G2 mają też większą powierzchnię styku z klockiem, niż te Accenty czy Aligatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dziewczyną używamy Unex Wind Cutter 180mm (to samo co accent blade), jedyny problem przy instalacji to rozmiar ponieważ standardowo avid stosuje tarcze 185mm a np. shimanowskie adaptery nie pasują do BB7. Rozwiązaniem problemu jest zainstalowanie avidowskiego adaptera na 185mm i zastosowanie mniejszych podkładek przy mocowaniu zacisku aż osiągniemy zadowalający rezultat gdy klocki pokrywają się z powierzchnią hamującą tarczy. Raz ustawionego hamulca już praktycznie dotykać nie trzeba, poza dokręcaniem tłoczków gdy zużywają się klocki hamulcowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trze jak dobrze ustawisz zacisk a jego regulacja jest bardzo wygodna. Tarcze nie mają tu raczej znaczenia. Ogólnie to czy kupisz jedne czy też drugie, będziesz zadowolony. Ja mam niestety świra z wagą roweru i z tego powodu wybór był oczywisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trą, powierzchnia styku z klockami kończy się dokładnie przed ramionami, czyli idealnie. Kumpel ten co zagotował płyn ma te same ale z zaciskiem Xt i u niego ta powierzchnia kończy się ok 3mm przed ramionami. Te tarcze pasują idealnie do BB7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wszystkich wypowiedziach nie czułem się w 100%-ach przekonany w żadną stronę, napisałem więc maila do SRAMa. W odpowiedzi dostałem informację, że generalnie można używać każdej tarczy Avida, do każdego hamulca Avida. Jedyne co, to niektórzy rowerzyści zgłaszali, że G2 lepiej współpracowały z BB7 w błotnistych warunkach, ale jeśli chciałbym używać HS1, to powinno być OK. Co prawda dalej nie czuję się całkiem przekonany, ale niech będzie - wypróbuję HS1. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...