AdamCh Napisano 22 Stycznia 2013 Napisano 22 Stycznia 2013 Witam, chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o tym dokładnie rowerze, mało się znam, wiem tylko tyle, że amortyzator Suntour SR SF13-XCM-MLO jest średni, aczkolwiek chciałbym się dowiedzieć co o nim sądzicie. Najważniejsze, słyszałem złe opinie to zamontowanych tarczówkach hydraulicznych w tym rowerze, co się takiego z nimi dzieje? Z góry informuję, że nie mam zamiaru startować w żadnych zawodach, tylko sobie pojeździć delikatnie po lesie/mieście Tutaj link do tego Mbike'a -> MBIKE - PRODUCENT ROWERÓW Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam. Edit: Widzę, że na tym forum nie można linkować więc tylko podpowiem, że rower jest przedostatni w dziale mtb/xc na stronie mbike. Żeby dać Wasz szybką ocenę sytuacji pozwolę sobie skopiować parametry techniczne.. Specyfikacja Techniczna: rama Alloy XC/MTB Mbike 26" SMOOTH WELDING (szlifowane i szpachlowane spawy) amortyzator SR SF13-XCM-RL, 26" SUSP. FORK, 1-1/8" STEEL STEERER, W/REMOTE LOCKOUT, 100mm tylna przerzutka SHIMANO RD-M592SGS, 9-SPD przednia przerzutka SHIMANO FD-M412, 34.9mm, DUAL PULL, 66~69° manetki SHIMANO SL-M390, 27-SPD korba TRUVATIV POWER SPLINE BB hamulce TEKTRO GEMINI, HYDRAULIC DISC BRAKE tarcze hamulcowe TEKTRO GEMINI, HYDRAULIC DISC BRAKE, suport TRUVATIV POWER SPLINE BB piasta front KT KT-T04F, 14GX32HX100mm, ALLOY, WHITE, W/RUBBER COVER, W/204N piasta rear KT KT-TR8R, 14GX32HX135mm, 9-SPD, ALLOY, WHITE, W/RUBBER COVER, W/205N obręcze MBIKE MD25X26, 26", 14X32H, ALLOY, BLK ANOD., W/O CNC, W/EYELET, szprychy SHA DAR 14G STAINLESS BLK SPOKES+4 SOKES IN WHITE for each wheel, W/14m nyple BRASS NIPPLES opony SCHWALBE RAPID ROB KEVLARGUARD, 54-559 (26X2.10"), B/B-SK, HS391, SBC linki JAGWIRE kaseta SRAM PG-950, 11-34T, 9-SPD łańcuch KMC X9, NP/GY sztyca KALLOY SP-368, 31.6X400mm, ALLOY, S.B. BLK, W/UNO LOGO kierownica KALLOY HB-RB12, 660X15mm RISE, BARBORE=31.8mm, ALLOY, S.B. BLK, W/UNO LOGO mostek KALLOY AS-601, 28.6mm, EXT.105mm=17"~19", 120mm=21", 7°, BARBORE=31.8mm, siodło MBIKE DESIGN chwyty VELO VLG-864-1AD3, 129mm, waga 13,23 kg
mateusz0595 Napisano 22 Stycznia 2013 Napisano 22 Stycznia 2013 Wklej link poprawnie to będzie działał.
AdamCh Napisano 22 Stycznia 2013 Autor Napisano 22 Stycznia 2013 Wklej link poprawnie to będzie działał. Podczas wklajania adresu www wyświetla się coś takiego.. "Wpisałeś odnośnik do strony, której adresu administrator zabrania używać na forum." Edit: Może ten zadziała.http://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Mbike-RENEGADE-DSC-black-2013/4071
Rulez Napisano 22 Stycznia 2013 Napisano 22 Stycznia 2013 rama Alloy XC/MTB Mbike 26" SMOOTH WELDING (szlifowane i szpachlowane spawy Szczerze mówiąc to nie kupił bym szpachlowanej ramy ...
nemo2009 Napisano 22 Stycznia 2013 Napisano 22 Stycznia 2013 Rower nie wygląda najgorzej pod względem technicznym,poza jednym wyjątkiem.Widelec XCM,przy takiej cenie roweru,nie jest najlepszym wyborem(mimo,że to model najnowszy). Wysłane z mojego Alcatela za pomocą Tapatalk
Gość voytec Napisano 23 Stycznia 2013 Napisano 23 Stycznia 2013 XCM nie jest nawet średni. Jest kiepski.
AdamCh Napisano 23 Stycznia 2013 Autor Napisano 23 Stycznia 2013 Rower nie wygląda najgorzej pod względem technicznym,poza jednym wyjątkiem.Widelec XCM,przy takiej cenie roweru,nie jest najlepszym wyborem(mimo,że to model najnowszy). Wysłane z mojego Alcatela za pomocą Tapatalk Widelcem się nie zbytnio matwię, mam RS Tore 302 zwykłego olejaka na przemiankę... ale trochę polatam bez przekładania. Możecie coś powiedzieć o tych hamulcach Tekro?
Gość voytec Napisano 23 Stycznia 2013 Napisano 23 Stycznia 2013 Nawet jeśli nasz cotś lepszego na podmianę to za dwie stówki mniej możesz mieć podobną maszynę. Ja bym radział rozważyć kross level'a A5 lub rozglądnąć się za A6 w przecenie.
AdamCh Napisano 23 Stycznia 2013 Autor Napisano 23 Stycznia 2013 Dzięki za pomoc, znajomy co ma sklep+ serwis rowerowy odradzał krossy, ze sie sypią. Sam już nie wiem wejde na strone i oblukam tą A6..
radeks23 Napisano 23 Stycznia 2013 Napisano 23 Stycznia 2013 Szczerze mówiąc to nie kupił bym szpachlowanej ramy ... Zamiast odchudzać te ramy to jeszcze bez sensu je szpachlują, byle ładnie wyglądało. Pewnie za jakiś czas okaże się że wciąż mają ponad 2 kg. Tu jest A7 w promocji, z tego można jeszcze stargować, powodzenia w poszukiwaniach:).
lesieque Napisano 23 Stycznia 2013 Napisano 23 Stycznia 2013 a tak szczerze mówiąc, to są Ci potrzebne tarczówki? Ja wiem, że ładnie to wygląda i teraz każdy rower ma tarcze (pewien genialny komentator na TdP zastanawiał się dlaczego szosówki nie mają tarcz), ale jeżeli chcesz mieć fajny rower za dobre pieniądze i jeździć rekreacyjnie to może zrezygnuj z tarcz... Jezeli dobrze poszukasz to znajdziesz Mbike za ok 2-2.5 tys a więc nieco taniej na Torze, v-kach oraz napędzie 2 klasy wyższym.
Gość voytec Napisano 23 Stycznia 2013 Napisano 23 Stycznia 2013 Dzięki za pomoc, znajomy co ma sklep+ serwis rowerowy odradzał krossy, ze sie sypią. Rozwinąłbym temat bo posiajam dwa kross'y a na wiosnę planuję B7. IMHO jeśli w kross'ie może sypnąć się przerzutka M592 to w mbike'u też to może zrobić. Cudów nie ma.
Bartolo144 Napisano 23 Stycznia 2013 Napisano 23 Stycznia 2013 a tak szczerze mówiąc, to są Ci potrzebne tarczówki? Ja wiem, że ładnie to wygląda i teraz każdy rower ma tarcze (pewien genialny komentator na TdP zastanawiał się dlaczego szosówki nie mają tarcz), ale jeżeli chcesz mieć fajny rower za dobre pieniądze i jeździć rekreacyjnie to może zrezygnuj z tarcz... Jezeli dobrze poszukasz to znajdziesz Mbike za ok 2-2.5 tys a więc nieco taniej na Torze, v-kach oraz napędzie 2 klasy wyższym. Myślę, że jak by później chciał zmieniać amortyzator to trudniej mu będzie trafić lepszy pod v-ki.
lesieque Napisano 23 Stycznia 2013 Napisano 23 Stycznia 2013 no ale z tego co napisał autor to chciał zrobić przekładke właśnie na tore. Po za tym jezeli chciałby zmienić na jeszcze wyższy to kupowałby REBE albo SID-a... 1. w takim rowerze to nie ma sensu 2. hamulce i tak były do zmiany na wyższy model 3. v-ki są łatwiejsze w eksploatacji dla kogoś kto jeździ rekreacyjnie
AdamCh Napisano 23 Stycznia 2013 Autor Napisano 23 Stycznia 2013 Jestem po rozmowie i dowiedziałem się: Podzespoły do rowerów krossa są produkowane większości w chinach by było taniej( tańsze gorsze słabsze) Te same fimry np shimano robi też na tajwanie- które są znacznie wytrzymalsze robione z lepszych materiałów pod lepsze rowery. Co się okazuje Mbike nie ma ani jednej czesci chinskiej - robione na tajwanie, a roznica jest podobno wielka. Nie powiedział mi to handlarz w sklepie co mi bubel chce wcisnac tylko znajomy co ma w sklepie m.in mbike i krossy.. Co się okazuje w jakimś modelu kross level- po jakims smiesznnym przebiegu padły np. piasty... Więc sam już nie wiem... Piszcie proszę, dalej co uważacie.
Bartolo144 Napisano 23 Stycznia 2013 Napisano 23 Stycznia 2013 Ja nie mówię, o natychmiastowej zmianie tylko o zmianie np. z powodu wypadku czy zużycia. Według mnie rower powinien być złożony tak aby jedne wymiany nie pociągały za sobą drugich.
AdamCh Napisano 23 Stycznia 2013 Autor Napisano 23 Stycznia 2013 Ja niestety widzę różnice między v brakemi a hydraulikami. W rowerach za 3k mówię a nie za 10tyś++ Kurde jeździłem na na giant terrago 1 z 2009 roku nie był to rower za jakieś wielkie pieniądze http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/261/Giant.Terrago.1.Disc/ Czy też jest lipny? Jak tak czytam wasze wpisy wydaje mi się, że każdy z Was ma rower kilkanaście tysięcy.. Nawet w tańszych hydraulikach widzę lepszą "czułość" na dotknięcie klamki niz w Vkach. Nie oczekuję w hydraulikach, żeby byly wytrzymałe na zjazd z gór nie wiadomo jakich. Tylko żeby działały.. Tak samo nie nie odczuwam większej różnicy między przerzutkami za np 300 zł a za 1000 zł. Moze jest jakas lepsza reakcja albo coś. Jak tak czytam to wydaję mi się, że w waszym mniemaniu są dwie klasy rowerów za 700 zł jakiś składak i to jest dobre dla amator i rower PRO za 10 tyś+. Proszę tego wpisu odbierać jako "pocisk", "bulwers" . ;-)))))))
Bartolo144 Napisano 23 Stycznia 2013 Napisano 23 Stycznia 2013 Osprzętowo ten giant jest bardzo przyzwoity. Może napisz najpierw po czym będziesz jeździł ile i tak dalej. Oczywiście zanim się kupi rower musisz się przymierzyć czy się dobrze na nim czujesz. Jeżeli kupujesz rower to najpewniej chciałbyś już nic nie zmieniać tylko jeździć. Np M-bike ma szerszą kierownicę która daje lepszą kontrolę w terenie ale większe opory na asfalcie. Będziesz miał też w nim trochę bardziej wyciągniętą sylwetkę niż w krossie. Więc ważne jest abyś napisał o swoich upodobaniach w jeździe. Rower jest kupowany nie tak często więc musi być dobrze dobrany. A jeżeli cię to pocieszy to ja wcale nie mam lepszego roweru.
radeks23 Napisano 23 Stycznia 2013 Napisano 23 Stycznia 2013 Jestem po rozmowie i dowiedziałem się: Podzespoły do rowerów krossa są produkowane większości w chinach by było taniej( tańsze gorsze słabsze) Te same fimry np shimano robi też na tajwanie- które są znacznie wytrzymalsze robione z lepszych materiałów pod lepsze rowery. Co się okazuje Mbike nie ma ani jednej czesci chinskiej - robione na tajwanie, a roznica jest podobno wielka. Nie powiedział mi to handlarz w sklepie co mi bubel chce wcisnac tylko znajomy co ma w sklepie m.in mbike i krossy.. Co się okazuje w jakimś modelu kross level- po jakims smiesznnym przebiegu padły np. piasty... Więc sam już nie wiem... Piszcie proszę, dalej co uważacie. W moim Krossie piasty są z malezji, napęd z Japonii, nie pamiętam żeby coś tam miało napis Made in China, a nawet jeśli to ciężko mi uwierzyć w słowa Twojego znajomego.
lesieque Napisano 23 Stycznia 2013 Napisano 23 Stycznia 2013 Adam, to wcale nie tak. Chcesz rower z tarczami OKi. Nie ma problemu, więc bedziemy szukać roweru na tarczach. Chodziło mi o to o czym pisałeś. W swoim rowerze miałem XT natomiast w rowerze mojego taty którym czasami dojeżdzałem do szkoły jest najnizsza grupa i czuję róznicę dość dużą. On sam przyznał, że po wymianie PP na SLX jest super. Dlatego, na twoim miejscu patrzyłbym również na napęd wyższek klasy, który będzie wyczuwalnie bardziej precyzyjny (jakieś masło=maslane mi wyszło). Czy w gre wchodzi rower używany, czy tylko nowy? Wtedy będzie można znaleźć coś ciekawego i ewentualnie kupic za 100zł nowa kasete i łancuch.
AdamCh Napisano 23 Stycznia 2013 Autor Napisano 23 Stycznia 2013 Osprzętowo ten giant jest bardzo przyzwoity. Może napisz najpierw po czym będziesz jeździł ile i tak dalej. Oczywiście zanim się kupi rower musisz się przymierzyć czy się dobrze na nim czujesz. Jeżeli kupujesz rower to najpewniej chciałbyś już nic nie zmieniać tylko jeździć. Np M-bike ma szerszą kierownicę która daje lepszą kontrole w terenie ale większe opory na asfalcie. Będziesz miał też w nim trochę bardziej wyciągniętą sylwetkę niż w krossie. Więc ważne jest abyś napisał o swoich upodobaniach w jeździe. Rower jest kupowany nie tak często więc ważne, żeby był dobrze dobrany. A jeżeli cię to pocieszy to ja wcale nie mam lepszego roweru. Najczęściej jeżdżę po mieście (gdyż tam mieszkam), ale bardzo lubię pojeździć sobie po lesie (lajtowo) nie męczę hamulców długimi zjazdami, bo jest ich bardzo mało, a teren nie jest hardkorowy, ale tore kilka razy dobiłem. Wg mnie XC dla mnie ideał do tego i dlatego zamierzam go ponownie kupić. Powiem szczerze, że nie lubię jeździć nawet w ostrym terenie nie lubię dużych podjazdów i bardzo wielkich nierówności, ale klimat leśnych dróżek dla emryta mnie rajcuje hahah Jakiś kolega napisał mi to poco mi tarczówki jak amatorsko jeżdżę, jeżdżę amatorsko ale lubię komfort tarczówek...nie piszczą mi jak się zmoczą to jest największy plus.. w Terrago nie było jakiś super hiper hydraulików, a byłem zadowolony. Nie jeździłem nigdy na jakiś full wypas Vkach..fakt mogą dobrze hamować, ale hydrauliki to inna bajka lepiej się jeździ. Nie cierpię na brak chleba w domu i jak bym mnie cisnęło, że tak powiem to mógłbym sobie kupić rower za 10k, tylko po co mi on? jak nie jeżdżę w zawodach etc? Nie musi mieć jakieś ramy by wytrzymywała skoki z 10m... Wystarczy mi przyzwoita amortyzacja oraz hamowanie. W mbike'u wiem tyle, że jest kiepski amor, ale mogę sobie go wymienić na Tore nawet od razu po zakupie.. Tylko pytanie czy nie bedzie z tym problemu, czy jakieś mocowanie nie bedą przeszkadzały czy coś. NAJWAŻNIEJSZE DLA MNIE JEST: 1) CZY HAMULCE W TYM MBIKE'U O KTÓRYM MOWA W TYM TEMACIE, A HAMULCE W TERRAGO 1 2009 ROK SĄ NA TYM SAMYM POZIOMIE ZAAWANSOWANIA?? TO MNIE INTERESUJE. ) 2) CZY W KROSSIE LEVEL A6 SĄ TAKIE HAMULCE SAME JAK W TERRAGO 1? CZY NIE SĄ SŁABSZE.. CZEKAM NA ODPOWIEDŹ KONKRETNĄ NA PYTANIA KTÓRE ZADAŁEM PISZĄC UŻYWAJĄ CAPS LOCKA. )) Dziękuję z góry i pozdrawiam. EDIT: Tylko nówka.
radeks23 Napisano 23 Stycznia 2013 Napisano 23 Stycznia 2013 Trrago 1 ma jakieś hamulce Gianta, Kross ma Avidy a Mbike Tektro, może znajdzie się ktoś kto obcował z nimi wszystkimi i powie coś konkretnie, ale wydaje mi się że Avidy są najlepsze.
AdamCh Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Napisano 26 Stycznia 2013 A co ciekawego mozecie powiedziec o napedzie krossa level a6. W ogole co sadzicie o tym rowerze?
lesieque Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Nie no rower wygląda całkiem ciekawie. IMO ma lepsze hamulce od tych gianta i na pewno jest to jego mocna strona. Z drugiej strony napęd to prawie całe ALIVIO. NIe jest to zły napęd i na pewno nie rozleci Ci sie po 3tys km wiec jest trwały ale zdecydowanie najmocniejszymi komponentami jest SLX i DEORE czyli klasa-2 klasy wyżej. No i deore ma giant. Kross bardzo fajny no i duzo ludzi na tym jeździ i wszędzie znajdziesz dystrybutora czy sklep tak więc nie powinno być problemu z gwarancją czy czymkolwiek takim wrazie jakiś pytań czy problemów... Ja zdecydowałbym sie na gianta chyba, bo ma lepszy napęd, który więcej wytrzyma a i jedne i drugie hample Cie zatrzymają i na pewno będa o niebo lepsze od v-ek w rowerach za 15. czy 2 tys.
AdamCh Napisano 3 Lutego 2013 Autor Napisano 3 Lutego 2013 Giant to moj stary rower... Chyba jedna wybiorę krossa. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.