Skocz do zawartości

[amortyzator] Motion Control DNA


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy słyszeliście coś o tłumiku Motion Control DNA? Jest on montowany w Revo i Sidzie. Podobno działa lepiej, jak normalny MC. Można go kupić do Reby. Co ciekawe, w Polsce sprzedawany jest w Harfie:

 

http://www.harfa-har...=2980&firma=233

 

pod tym linkiem. Zdjęcie wskazuje na normalny tłumik z manetką, ale pewnie jest to fota części do recona. Tak wygląda oryginał:

 

http://www.sram.com/...ol-dna-wpushloc

 

Warto w coś takiego zainwestować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czujesz, że amortyzator jest mniej czuły?

Ja w końcu zdecydowałem się na sida rlt z MC DNA. Dziś przyszedł, jeszcze nie jeździłem. Dowiedziałem się w Harfie, że te tłumiki są bardziej wrażliwe i trzeba je częściej serwisować.

Poprzednio miałem rebę 2006, jestem ciekawy, jak będzie chodził sid...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dzisiaj do mnie przyszedł nowy SID RLT 2012 :) teraz jeszcze tylko czekam na ramę i można wszystko montować :) Poprzednio miałem SID'a Team 2010 z Black Box'em ciekaw jestem czy wyczuje różnicę? Trochę w to wątpię bo minęło sporo czasu od ostatniej przejażdżki więc i z porównaniem może być problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka słów o Sidzie RLT 2012. Pierwsze wrażenie... lekki. Z manetką i nieprzyciętą rurą sterową trochę ponad 1500 g. W porównaniu do reby 2006 wszelkie regulacje klikają. Dzięki temu łatwiej zdefiniować nasze ustawienia. Offset jest większy, dość wyraźnie.

Tłumienie odbicia mniej wyraźne niż w rebie. Ale wyraźnie czuć dwustopniowość - na początku odbicia (tłumienie szybkiej kompresji) odbija zdecydowanie wolniej. Później odbija szybciej. To dość oczywiste - jeśli wpadniesz w duża przeszkodę wolniej odbija, na gęstych korzeniach - szybciej. W wersji RLT nie można tego regulować, w wyższych już tak.

Teraz liczę na pogodę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tłumienia odbicia to przecież jest regulacja na dole goleni z królikiem i żółwiem i to ty decydujesz z jaką prędkością amor powróci. Wersja RLT różni się jedynie jedną rzeczą od najwyższego modelu SID'a RCT3 (pod względem regulacji) czyli trzystopniowym ustawieniem tłumienia kompresji czyli otwarty, zamknięty i że tak powiem custom, ustawienie według własnych potrzeb. Chyba, że jest jeszcze coś w RCT3 o czym nie wiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc mogę opisać pierwsze wrażenia z jazdy na nowym SID'zie 2012 RLT. Niestety niewiele pojeździłem bo i pogoda kiepska ale nie mogłem się już powstrzymać. Na razie porównując go do SID'a Team 2010 muszę powiedzieć, że jest trochę czulszy na mniejsze nierówności (jestem pełen podziwu, że jest to aż tak zauważalne, byłem pewien, że nie poczuję żadnej różnicy), i na większych czuć, że łagodniej wybiera i tym samym mniej trzęsie. Amortyzator ustawiłem tak samo jak starego ale był trochę za miękki więc musiałem dodać ekstra 15psi do pozytywnej i negatywnej komory. Może być to spowodowane tym, że mam go w innej ramie gdzie kąt główki jest trochę większy. Kolejnym plusem w porównaniu do RS SID Team jest lepsza blokada skoku przy zakręconym na maksa pokrętle Gate tzn. można zablokować go całkowicie i ugięcie jest na jakieś 2mm w starym najsztywniej jak mi się udało ustawić to było trochę ponad 10mm więc różnica jest. Amortyzator mam ustawiony z różnym ciśnieniem w obydwu komorach, jednak pomyślałem sobie, że ustawię według zaleceń producenta i napompowałem po równo -85 i +85 (przy takim ciśnieniu osiągam odpowiedni SAG równy 20%) i powiem, że słabo, amor sztywny, mniej wrażliwy no i mniejszy skok amortyzatora z 10cm zrobiło się mniej niż 9cm a więc następnie według zaleceń RS'a dodałem 10psi do negatywnej aby zrobił się czulszy i owszem poprawa znaczna ale kosztem kolejnych 7mm ze skoku, więc lipa. Ciekaw jestem jak to jest w nowym Solo Air skoro producent mówi, że amor zachowuje się tak samo jak Dual Air napompowany tym samym ciśnieniem w obydwu komorach? Dla lekkiego ridera może być problem... Muszę trochę jeszcze pojeździć w trudnym terenie aby sprawdzić w pełni możliwości ostatniego SID'a z rodziny Dual Air ;) aaaa... też bardzo mi się podoba tykanie w pokrętłach jest wielce pomocne przy ustawianiu własnych preferencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byl u mnie kumpel z najnowszym Specem 29" i Revelationem 140mm. Przy nabiciu znacznie powyzej wagi uzytkownika i uzyskaniu SAGu niecale 20% amor powraca do swojej pozycji wyjsciowej. Przy napompowaniu do 30% -na ladze jest ladna podzialka - amor wraca do 130mm i ni cholery wiecej. Reszte mozna sobie na sile wyciagnac reka do gory i po puszczeniu wraca. Nie rozbieralem amora, nie jezdzilem, aby orzec jak chodzi. Kumpel olal, ten centymetr kosztem wiekszej czulosci i jak stwierdzil,ze nie widzi roznic pomiedzy Reconem 351 Solo Air. Mnie znow to wyglada jakby, obie komory nie byly pompowane po rowno, tylko negatywny ciut wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator mam ustawiony z różnym ciśnieniem w obydwu komorach, jednak pomyślałem sobie, że ustawię według zaleceń producenta i napompowałem po równo -85 i +85 (przy takim ciśnieniu osiągam odpowiedni SAG równy 20%) i powiem, że słabo, amor sztywny, mniej wrażliwy no i mniejszy skok amortyzatora z 10cm zrobiło się mniej niż 9cm a więc następnie według zaleceń RS'a dodałem 10psi do negatywnej aby zrobił się czulszy i owszem poprawa znaczna ale kosztem kolejnych 7mm ze skoku, więc lipa.

No dobra, a ciśnienie w negatywnej jak mierzyłeś? Bo podobno jak się podłączy drugi raz pompkę to jest niemiarodajny wynik. Zastanawiam się więc, czy przed dopompowaniem negatywnej nie powinno się całkowicie wypuścić z niej powietrza.

Tykanie pokręteł też mi się podoba:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest tak, że na samym początku najpierw pompujesz pozytywną a później negatywną. Przy pompowaniu zawsze trzeba wziąć poprawkę na powietrze które ucieknie przy odkręcaniu pompki. W moim przypadku z pozytywnej prawie nic nie ucieka przy odkręcaniu, no może jakieś 0,4psi natomiast przy negatywnej ucieka aż 15-20psi Więc zawsze pompuję te ekstra więcej i jestem pewien, jakie dokładnie mam ciśnienie. Teraz do swojej wagi 74kg i rower jakieś 10.850g mam ustawione ciśnienie +75 -60 i mimo takich ustawień amor jest bardzo czuły, mam tak ustawione bo bardziej zależy mi na pełnym skoku niżeli na miększej jeździe skoro i tak przy takich ustawieniach jestem w pełni usatysfakcjonowany. A Ty Edward1977 jakie masz ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że już słyszałem o kilku koncepcjach z uciekającym powietrzem. Jedna z nich mówi, że to powietrze z wężyka, a nie z zaworu. A to mocno zmienia postać rzeczy. W poradach RS o DA jest tak:

"Do not reference the pressure indicated on the pump after reattaching it to the fork, as this pressure will be lower than the recorded pressure".

Więc przy założeniu, że pompujesz na górkę można uznać, że w negatywnej jest więcej niż Ci się wydaje.

Dziś przyciąłem rurę, na razie wpompowałem po 105 (moja waga ok. 83 kg). "Na sucho" czułość rzeczywiście jest bardzo dobra, a to niedotarty widelec. Jak pojeżdżę, dam Ci znać, na ilu stanęło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien teorii, że powietrze ucieka z wężyka bo widelec się przesuwa tzn. zmienia minimalnie skok przy odkręcaniu pompki. Jeżeli było by to powietrze z wężyka to amor by ani drgną przy odkręcaniu a tak nie jest i dla czego w pozytywnej prawie nic nie wylatuję a w negatywnej aż tyle? Sam nie wiem jak to jest... jeżeli jednak to z wężyka ucieka powietrze to amor mam ustawiony na +75 i -80. Wychodzi na to, że powietrze ucieka z amora podczas dokręcania pompki a nie przy odkręcaniu, no i to było by w miarę logiczne i zbliżone do zaleceń RS'a... hmm... muszę trochę jeszcze pokombinować z tym ciśnieniem żeby nie mieć już żadnych wątpliwości, ciekaw jestem do jakich Ty dojdziesz wniosków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest tak, że na samym początku najpierw pompujesz pozytywną a później negatywną. Przy pompowaniu zawsze trzeba wziąć poprawkę na powietrze które ucieknie przy odkręcaniu pompki. W moim przypadku z pozytywnej prawie nic nie ucieka przy odkręcaniu, no może jakieś 0,4psi natomiast przy negatywnej ucieka aż 15-20psi Więc zawsze pompuję te ekstra więcej i jestem pewien, jakie dokładnie mam ciśnienie. Teraz do swojej wagi 74kg i rower jakieś 10.850g mam ustawione ciśnienie +75 -60 i mimo takich ustawień amor jest bardzo czuły, mam tak ustawione bo bardziej zależy mi na pełnym skoku niżeli na miększej jeździe skoro i tak przy takich ustawieniach jestem w pełni usatysfakcjonowany. A Ty Edward1977 jakie masz ciśnienie?

Dziś zrobiła się pogoda, więc wypróbowałem Sida RLT. No cóż, dużo nie pojeździłem. Ciśnienie 105/115 (poz./neg) jest trochę za wysokie. Amortyzator jest bardzo płynny, średnie i duże nierówności wybiera super. W porównaniu do reby 2006 tłumienie jest na dużo wyższym poziomie. Popróbuję z ciśnieniem zbliżonym do Mixchrisa - pewnie 80-85/85-90. Poza tym wszystko działa bez zarzutu. Wydaje mi się, że sid dobrze działa z Giantem Annthemem. Poprzedni rower - Giant Trance 2006 - był zbyt plushowaty. Mixchris, w jakiej ramie masz swojego sida?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kolejna jazda. SID RLT jest... mięsisty. Do Anhema to pasuje, do Trance, na przykład, nie bardzo. Przy ustawieniach 90/100 wykorzystałem 8 cm skoku, a trasa nie była jakaś hardkorowa. Myślę, że w hardtailu też by super działał. Sztywność nie zachwyca, nie oszukujmy się. W zmrożonych koleinach jedzie się słabo. Tył też zarzucało, więc nic dziwnego. Jestem ciekawy, jakby chodził przestawiony na 120...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dużo jeszcze nie jeździłem ale na sztywność na razie przy swojej wadze nie narzekam, tarcze nie dzwonią, nic nie lata więc jest OK :)

 

Myślę, że w hardtailu też by super działał.

 

SID był stworzony z myślą o hardtailach i XC więc tam na pewno będzie się najlepiej sprawował. Jaki jest dedykowany przedni amor do Trance'a i Anthem'a aby geo była zachowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...