Skocz do zawartości

[amortyzator] Cannondale Lefty XLR Carbon 2013 100mm 26"- dylemat gdzie kupić?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie. Chce kupić ów amorek ale cena u polskiego dystrybutora to 1600 euro. Więc zastanawiam się czy nie opłaciłoby mi się bardziej sprowadzić go z USA.

 

http://www.cannondaleexperts.com/2013-Cannondale-100mm-XLR-Carbon-Lefty-For-26--HF13LCXLR10RB_p_1876.html

lub przez ebay

http://www.ebay.ca/itm/2013-Cannondale-100mm-XLR-Carbon-Lefty-26-HF13LCXLR10-R-B-/360506272598

Tylko nie wiem jak to wygląda z cłem i czy koszty opłat celnych, przesyłki( i nie wiem czego jeszcze) oraz ceny samego amora nie przerosną ceny u polskiego dystrybutora.

Istnieje również możliwość zakupu przez osobę znajdującą się w Stanach (otrzymałem od kumpla kontakt do gościa który zajmuje się sprowadzaniem różnych dziwności z USA) ale póki co nie odpowiada na moje wiadomości więc nie wiem ile taka opcja by wyniosła....

Gdyby ktoś mógł mi doradzić co z czy i jak oraz rozwiać moje wątpliwości w tej sprawie to byłbym bardzo wdzięczny.

Z góry dziękuje za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób kalkulacji cła i VAT

Koszt zakupu $900

Koszt wysyłki $100

Wartość celna $1000 (suma kosztu przesyłki oraz zakupu)

Cło 5% $50 (5% wartości celnej)

Wartość z cłem $1050 (suma wartości celnej oraz cła)

VAT 23% $241,5 (23% wartości z cłem)

Razem $1291,5

 

Tak to sie ma mniej więcej więc myślę że taniej będzie z usa bo przyrównując do euro to naprawdę wielka różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób kalkulacji cła i VAT

Koszt zakupu $900

Koszt wysyłki $100

Wartość celna $1000 (suma kosztu przesyłki oraz zakupu)

Cło 5% $50 (5% wartości celnej)

Wartość z cłem $1050 (suma wartości celnej oraz cła)

VAT 23% $241,5 (23% wartości z cłem)

Razem $1291,5

 

Tak to sie ma mniej więcej więc myślę że taniej będzie z usa bo przyrównując do euro to naprawdę wielka różnica

 

Nie do końca to tak jest.

powyżej 150 euro płacisz cło + vat, czyli..

900+100, od tego 15% cła a nie 5% (na rowery i części rowerowe jest niestety wyższe), nastepnie..

Od sumy zakupu + koszt wysyłki + cło płacisz 23% vat.

Sprawdzone, kilka dni temu płaciłem za damper. Na to ze przemknie się przez cło bez opłat też nie licz, chłopaki od Tuska szukają kasy i o ile kilka lat temu szanse na to były duże tak teraz nic się nie przemknie.

Z góry przygotuj sobie PDF z aukcji, i z paypala.

Zakup od prywatnej osoby nic ci nie da, paczka będzie spora i bedą chcieli żebyś udokumentował co w niej jest i cenę zakupu więc pozamiatane. Reasumując opłaca się kupić tylko to co w Polsce naprawdę nie możesz dostać, ewentualnie cena jest duużo bardziej atrakcyjna niż w Polsce

To naprawdę musi być lefty? To wcale nie taki cud jak by sie zdawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie mam ramy Cannondale(posiadam ramę Felt Six Ltd 2012 więc będę musiał zastosować redukcję na 1 1/8") i teoretycznie nie musi być to lefty... ale słyszałem ze odznacza się dużą czułością i sztywnością a na obu tych parametrach mi zależy.

No i oczywiście jego masa jest bardzo zachęcająca, a tak poza tym to strasznie mi się podoba :whistling:... chociaż to akurat najmniej istotny argument.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga Lefty urywa głowę... która nie myśli. Niestety jest podawana bez rury sterowej. W zależności od portfela lub sprzedającego będzie to alu bądź węgiel. Następnie łożyska sterowe, są dużo cięższe od standardowych. Mostek, tu dużego wyboru nie ma, same kowadła. Sumarum do kupy... bez szału. Można to zrobić lekko ale wiąże się z kosztami i kombinowaniem. Sztywny jest, bardzo. Czuły... jak barbarzyńca.

 

Najgorsze jak przyjdzie detke wymienić...

 

Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie chłopaki odradzacie mi obranie tego kierunku jakim jest lefty na 2013r.????

(ukaniex-myślałem że wymiana dętki jest równie prosta jak przy rowerze ze zwykłym amorkiem)A co do tej czułości na you tube pokazane jest ze lefty będzie nie tylko sztywniejszy ale i czulszy pod obciążeniem

Był jeszcze filmik jak kolo się na nim uwiesza i nadal gładko pracuje ale nie mogę odszukać...a w nowym numerze bikeboard też go raczej chwalą niż krytykują...

Bo wiecie,nie żebym się uparł na niego czy coś( że musi być lefty i koniec a pozytywnej opinii na forum szukam dla własnego spokoju i połechtania swego ego) poprostu chcę dobrze zainwestować swoje pieniądze. to wszystko...

No to w takim razie co mi polecicie w tym budżecie innego? ( do 1600 euro, oczywiście jeśli wyjdzie taniej będę zadowolony )

Może DT Swiss XMC 100 Race..? Tylko nie wiem czy można dostać jeszcze jako nówke...Lub RS Sid XX WC ale ten pomysł wydaje się taki trochę oklepany/przewidywalny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lefty to lefty - kultura pracy i sztywność a także waga biją wiele amorów. Dopiero wracając po jakimś czasie do zwykłych powietrznych można zrozumieć np słowo "liniowość". Faktem jest że dochodzi ciezka sterówka oraz kowadło mostek ale sztywność kokpitu jest niesamowita. Wymiana dętki jest prosta akurat bo koła nie trzeba zdejmować... Co do cen to nie opłaca się kupowac samego bo dużo taniej wychodzi ściagnięcie całego bajka na częsci ale to grubsza inwestycja wtedy. Skoro nie masz ramy to trochę chcesz sobie strzelić w kolano bo używając przejściówek na sterach stracisz dużo i ze sztywności i z masy. WC Sida na karbonowej sterówce to nie taki oklepany pomysł - niewielu rowerzystów jeździ tak naprawdę na tym a wagowo 1375 plus ewentualna manetka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..a w nowym numerze bikeboard też go raczej chwalą niż krytykują...

Tak jak przynajmniej kilkanaście innych konstrukcji. Nikt tu nie mówi że lefty to zły amor. Pytanie brzmi czy wart tej całej kombinatoryki przy takim wyborze innych też dobrych amortyatorów. Z drugiej strony jak masz być potem nieszczęśliwy.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lefty jest fajny dopóki nie trzeba go przeserwisować :) Chcesz coś nietypowego? Proszę bardzo: german:A.� - lightweight bike engineering since 1995 lżejsze niż jakikolwiek lefty czy sid...

Nie chodzi mi o jak najniższą wagę, ale o znalezienie złotego środka pomiędzy wytrzymałością/sztywnością/czułością/wagą.

A to czy lefty czy jakikolwiek inny amortyzator jest trudny w serwisie czy nie jest akurat(raczej) sprawą drugorzędną ponieważ często-gęsto oddaje rower na przegląd/serwis do mechanika.

A tak na marginesie, dla chcącego nic trudnego :) na pewno znalazłby się ktoś na tyle uprzejmy( i obeznany w temacie ) na forum żeby mi wytłumaczyć krok po kroku jak?co?gdzie? z czym? aby poprawnie przeserwisować amor.

Czy polecilibyście mi coś jeszcze godnego uwagi w tym przedziale cenowym???( z rurą sterową 1 1/8",100mm skoku,na QR 9mm, pod koła 26")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich,przepraszam że tak długo mnie nie było na forum i nie odpisywałem w temacie ale nawał pracy mi nie bardzo pozwalał...

A więc decyzja zapadła co do amortyzatora, będzie to lefty :w00t:!! Wersja XL, ale dotrze do mnie dopiero w okolicy kwietnia.... :wallbash:

Ponieważ nikt w Polsce(ani nawet dystrybutor na nasza część europy znajdujący się w Czechach ) go nie posiada.

Ps. mam jeszcze jedno małe pytanie odnośnie redukcji/rury sterowej (a nie chce zakładać nowego tematu specjalnie do tego)

co sądzicie o tym? MCFK Cannondale Lefty Steuerrohr für 1 1/8 Zoll Vorbauten 80g, 167,50

Naturalnie mam namyśli te wersje o średnicy 1 1/8" na całej długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co mamy sie wypowiadac skoro emocje biora gore nad rozsadkiem? :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja wiem ze na dobrą sprawę już podjąłem decyzję:) , ale może miał z tym ktoś już stycznośćnana forum aby się wypowiedzieć na temat jakości wykonania,trwałości,wytrzymałości na obciążeia,itp... No wiecie, poprostu opinia po kontakcie z produktem. Czy aby na pewno warto zaufać swoim ,emocją,, ;)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
od tego 15% cła a nie 5% (na rowery i części rowerowe jest niestety wyższe)

 

Na części rowerowe jest cło niecałe 5% (dokładnie 4,7%).

Tydzień temu ściągałem ramę ze Stanów więc to najnowsze info :)

 

A co do lewego amora... Użytkuję je od prawie 6 lat i złego słowa nie mogę powiedzieć. Czasem są problemy z zapowietrzaniem a wtedy mięknie blokada (przy DLR2 bynajmniej) ale jak ktoś ma minimum zdolności manualnych to można odpowietrzyć damper samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja już nie wiem jak to jest. Kupowałem części ze stanów, dostałem dokumenty z cła i szukałem w sieci ile tego cła zapłacę. Znalazłem info że 15%, na tej podstawie obliczyłem sobie ile zapłacę i faktycznie mniej więcej tyle zapłaciłem (+ - 7zł). Teraz już sam nie wiem, gdybym miał info że 4,7 to bym się odwoływał bo całkiem sporo wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...