Skocz do zawartości

[piasta,zacisk,kaseta,łańcuch]Naprawa tylnego koła oraz wymiana części napędu.


wigry

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Korzystając z przerwy zimowej muszę naprawić tylne koło i kilka innych rzeczy.

Posypała się piasta,a i napęd też chyba od razu wymienię.

Doradzicie co kupić?

 

 

Pierwsza sprawa to chciałem wymienić piastę na taką która nie dostanie luzów tak jak to miało miejsce z piastą która jest w tej chwili zamontowana czyli na łożyskach kulkowych.Chciałbym coś na łożyskach maszynowych i coś co nie padnie przy skoku z wyższego krawężnika przy wadze średnio 75kg.Z dachu wieżowca nie skacze :) ale częsta jazda po mieście(beton,asfalt) "rozwala" te kulkowe piasty.

 

Druga sprawa to zacisk piasty.

Codziennie prostowałem ten zacisk...wykrzywiał się na końcach.Może dlatego,że to zacisk za 15zł..

Także prosiłbym o podanie zacisku, który nie będzie się giął jak masło ,chyba że ten w komplecie z nową piastą będzie według Was wystarczający?

 

Trzecia sprawa to kaseta.

Czy z tych zdjęć jesteście w stanie ocenić czy ją wymieniać czy montować na nowa piastę ?

Jeśli jest do wymiany to co polecacie ?

 

Czwarta sprawa to oczywiście łańcuch.

Tu też proszę o wskazanie który.

 

Korbę na razie muszę zostawić taką jaką mam ze względów finansowych ;).

 

Wszystko oczywiście podyktowane ceną ;) jednak jak mam za tydzień wrócić z tym samym problemem (bo tanie nie zawsze jest dobre) to wiadomo o co chodzi,wole poczekać i dołożyć do czegoś solidnego.

 

 

3449781200_1358627563_thumb.jpg 3358422800_1358627564_thumb.jpg 9578416300_1358627565_thumb.jpg 8489320000_1358627566_thumb.jpg 7720556500_1358627568_thumb.jpg 9117258300_1358627569_thumb.jpg 4242186800_1358627570_thumb.jpg

Napisano

Co do piasty hmm... może być tak, że i szprychy będa do wymiany jeśli nowa piasta będzie miała innej wysokości kołnierze, zacisk w lepszej piaście już jest, a dobre są te skręcane na imbus. Kaseta nie wygląda na najgorszą pytanie ile kilometrów zrobiła, ale na "oko" powinna przyjąć nowy łańcuch, może dwie najmniejsze będą do wymiany, ale tylko one więc to nie taki duży koszt.

Napisano

Nie pisałem, że są złe ;) ale osobiście wole zakręcanie przynajmniej nikt sobie ot tak koła nie pożyczy :)

 

Autor się pytał o wytrzymałość, a nie o ochronę przed złodziejami i kto co woli. Polacy chyba naprawdę mają problemy z czytaniem że zrozumieniem. A ja tam wolę...

Napisano
Polacy chyba naprawdę mają problemy z czytaniem że zrozumieniem. A ja tam wolę...
Hmm... rozumiem, że Ty nie jesteś Polakiem ;) i masz w ogóle neutralne podejście do wszystkiego. Jest tak, że jak ktoś coś poleca to z własnego DOŚWIADCZENIA, a nie że tak mi się podoba :) Chyba logiczne i nie wyrywaj fragmentu z całej wypowiedzi bo Tobie się to nie podoba, nie musi :)
Napisano

To ja koledze z własnego doświadczenia polecam zaciski Mavica, na szybkozamykacz. Bardzo trwałe i wygodne w używaniu. A tak swoją drogą nikt normalny nie zostawia swojego roweru za kilka tysięcy na pastwę złodziejom.

Napisano

Piasty na kulkach są najbardziej trwałe tyle, że trzeba je odpowiednio obsługiwać. Masa ludzi korzysta z nich w terenie i nic się nie dzieje. Maszyny też nie są bezproblemowe po po kilku wybiciach gniazda już nie są pierwszej świeżości.

 

Szprychy w przypadku wymiany piasty nie mogą iść do wymiany ale muszą bo taka jest zasada. Kto na tym oszczędza potem płaci podwójnie.

Napisano

To ja koledze z własnego doświadczenia polecam zaciski Mavica, na szybkozamykacz. Bardzo trwałe i wygodne w używaniu. A tak swoją drogą nikt normalny nie zostawia swojego roweru za kilka tysięcy na pastwę złodziejom.

 

Wpadnij na dział Skradzione.

Pozdrawiam.

Napisano

Pierwsza sprawa to chciałem wymienić piastę na taką która nie dostanie luzów tak jak to miało miejsce z piastą która jest w tej chwili zamontowana czyli na łożyskach kulkowych.Chciałbym coś na łożyskach maszynowych i coś co nie padnie przy skoku z wyższego krawężnika przy wadze średnio 75kg.Z dachu wieżowca nie skacze :) ale częsta jazda po mieście(beton,asfalt) "rozwala" te kulkowe piasty.

 

Poruszam się rowerem w podobnych warunkach jak Ty i w rowerze mam piasty kulkowe, a konkretnie Shimano Alivio FH-RM65, więc raczej komponent z niższej półki. Jeżdżę na nich 5 rok i dopiero ostatnio zauważyłem niewielki wżer na jednym z konusów tylnej piasty. Nigdy nie miałem żadnych problemów - jednak mniej więcej co pół roku rozbieram piastę, czyszczę, na nowo smaruję i porządnie skręcam unikając luzów. Dodam, że nie żałuję sobie zeskoczenia czasem i z wyższych przeszkód, niż krawężnik, a ważę około 90 kg.

Napisano

Co do zamknięcia piasty to wolę samozamykacz bo poręczniejsze to,a roweru i tak nie spuszczam z oczu.

 

Co do piast kulkowych to niewiem jak Wy ale ja przy regulacji tracę nerwy,a później wystarczy jedno uderzenie i jest duże prawdopodobieństwo odkręcenia i złapania luzów.Jak dla mnie powinni tego zabronić ;)

 

Co ze szprychami jest nietak? Jeśli zmontuję piastę z używanymi szprychami to co?

Obręcz też ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...