MateuszIce Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 witam, mam amortyzator RST LAUNCH T8 i chciałbym dać do roweru tarcze 203, a jest możliwość zrobienia czegoś takiego w tym amorze? czy max tarcza to 180? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Z tego co mi wiadomo, to ten model ma ograniczenie do 180 mm. a tak btw, ile ważysz i gdzie jeździsz, że przy widelcu o skoku 100mm (chyba ) potrzebujesz aż 203mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszIce Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 trzeba mi mocniejszy hampel do stopali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michauuu Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 A jaki masz hampel? Może wystarczą klocki metaliczne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszIce Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 właśnie mechaniczne, pierwsze chce kupić tarcze bo kolega sprzedaje więc tanio ;p potem dam mechaniczny. a i takie jeszcze jedno pytanie. jak mam ten cały zacisk przewód i klamke, i dam inną tarcze to musze coś wymieniać? tarcze mają jakieś różne szerokości ? (tak to że adapter będzie potrzebny to wiem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Tylko adapter. Klamka + przewód + zacisk z klockami zostaje ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszIce Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 o chodź raz wszystko jest ok a jak jest z tyłem ? bez problemu moge przejść z 160 na tarcze 203 ? czy też jest średnica tarczy z tyłu od czegoś zależna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 O ile taka zmieści się w ramie i zamontujesz odpowiedni adapter to możesz z tyłu montować 203mm. Aczkolwiek nawet w DH często mają tarcze 180mm na tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszIce Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 no ale czym większa tarcza tym większa siła hamowania co nie ? a więc skoro tak czy tak kupuje tarcze to dlaczego 180 jak można wziąć 203 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Siła większa ale niekoniecznie potrzebna, dla zdecydowanej większości posiadaczy hamulców 160tka z tyłu daje zapas by dobrze, efektywnie hamować. Nawet przy 140tce jestem w stanie zablokować bez problemu tylne koło, jednym palcem na dźwigni hamulca także gdy przyczepność do podłoża jest dobra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 właśnie mechaniczne Jeżeli nie są to BB5, BB7 lub ewentualnie MX2 to wyrzuć ten hamulec. Kup zacisk, np BB5 i nie będzie ci potrzeba większa tarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Dobrze prawi, choć przy bb5 i tarczy 160mm trzeba się postarać żeby tył poszedł w górę. Przy 180mm problem znika Warunkiem są dobre, sztywne klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Hamowanie to wyższa szkoła Ile ważysz że chcesz 203 na przód, taka tarcza generuje duże siły. Może warto się zastanowić na d przejściem na hamulce hydrauliczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Zależy od budżetu. Taniej chyba adapter i tarcza niż zestaw hydrauliczny oraz nie oszukujmy się, mechaniki są przyjaźniejsze w użytkowaniu i serwisie dla przeciętnego "kowalskiego". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goncik Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Sorka, ale tak czytam ten post i jakoś nikt Ci tego nie mówi... Tarcza 203 mm do tego amora... ok mozna, ale to jak wsadzić hamulce Brembo do Dacii Logan. Widzę, że producent podaje max rozmiar tarczy na 180 mm. Ok możesz wsadzić tarczę 203 mm innym adapterem, ale czy amor to wytrzyma? Pamiętaj, że są większe przeciążenia... jakbyś miał wykorzystać te 20,3 cm tarczy. A tak szczerze myślę, że i tak nie wykorzystasz tych 203 mm bo jakbyś miał to najpierw amor Ci się pewno połamie.... PS. tarcza 203 mm to downhill, ten amor to jak widzę dirt... Nie wspominam o hamulcach hydraulicznych bo jak ktoś wyżej wspomniał to więcej zabawy przy serwisie... znacznie więcej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Sorka, ale tak czytam ten post i jakoś nikt Ci tego nie mówi... Tarcza 203 mm do tego amora... Chyba nie czytałeś dokładnie Z tego co mi wiadomo, to ten model ma ograniczenie do 180 mm. Zresztą jak wstawisz ten sam rozmiar tarcz i zacisk brembo do Dacii też nic się nie stanie myślisz że od razu urwiesz połowę zawieszenia bez przesady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Założyć 203 możesz, tylko po co, jak żeby postawić rower na przednie koło przy dobrym hamulcu (jeśli chodzi o mechaniki to np. bb5, bb7), wystarczy spokojnie 180. Jeśli hamulec słabo hamuje to może warto sprawdzić czy może tarcza i klocki nie są zabrudzone. W mechanikach duży wpływ na hamowanie ma też klamka i pancerz (ten ostatni szczególnie z tyłu). Może warto było było by pobawić się przy tych częściach, bo Launch przy 203 może nie wytrzymać i razem z tym może stać się coś tobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goncik Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 @ Druid: Ja przeczytałem dokładnie, Cyt:" mam amortyzator RST LAUNCH T8 i chciałbym dać do roweru tarcze 203" pod ten amor planuje wsadzić tarcze 203 mm. Nie ma sensu wsadzać wielkich tarcz, któe zostały stworzone do "ciężkich" zastosowań do amortyzatora, który do tego nie został stworzony. Tak konfiguracja to albo ma się psychozę by tarcza się zbyt nie nagrzała albo dla za######iaszczego wyglądu. Widzę, że w łagodniejszy sposób użytkownik djwiocha podziela moje zdanie i myślę, że jest to koniec tego tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Ale nadal nie rozumiesz że już w 2 poście kolega tomiz1 odpowiedział koledze że tam może być 180mm i piszesz to tak jak ja bym był za 203... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszIce Napisano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 no koledzy, tył zostaje 160 tarcza najwyżej klocki kupie a do przodu bym dał tą 180tke z tego powodu że : *tarcze z przodu bym wtedy dał do tyłu bo tarcza z tyłu ma lekką centre *bym pomalował tą tarcze i design elegancki *noi oczywiście hamowanie lepsze, tzn 18% z tego co wyczytałem daje sama tarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 18% albo 17,6598735698% - nie no, nie mogłem się powstrzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Ciekawe z jakiego wzoru to policzyli. Jeśli już będziesz zmieniał klocki to pamiętaj żeby nie kupić metalików, ponieważ nie nadają się one do współpracy z hamplami mechanicznymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Niby czemu? Brat ma metaliczne Accenty w BB5 i świetnie śmigają. Może jak ktoś by katował heble w górach to może i mógłby się smar wytopić ale tak to co ma się stać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Może trochę źle się wyraziłem. Klocki metaliczne nie są zalecane do mechaników ponieważ odprowadzają większość ciepła do zacisku, a co za tym idzie do płynu hydraulicznego, lub w tym przypadku do linki. Z tego wniosek że może to doprowadzić do stopienia pancerza. Tutaj masz filmik w którym Szwed wyjaśnia jaki rodzaj klocków do jakiej jazdy no i między innymi mówi o tym, że nie zaleca się łączenia mechaników z metalikami. Może i Twój brat nie ma problemów, ale skoro są one odradzane w oficjalnym filmiku producenta klocków to coś musi być na rzeczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszIce Napisano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 http://uzurpator.com.pl/?27-,122 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.