13kisiel13 Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Witam. Wymieniłem w ramie full wszystkie łożyska na nowe. Rama zamiast chodzić płynniej chodzi z takim oporem, że bez dampera można ją ustawić w dowolnym wychyleniu i tak już zostanie - grawitacja nie robi na tylnym trójkącie większego wrażenia. W serwisie powiedzieli, że nowe łożyska się wyrobią i wszystko zacznie ładnie chodzić ale czy np. mogły zostać nie dobite do końca i teraz po skręceniu śrubami w wyniku poprzecznych obciążeń dają właśnie takie efekty, czy może zawsze tak jest w fullach, że łożyska muszą się troche wyrobić nim nabiorą płynności? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Nowe łożyska powinny działać bez wyczuwalnego chrobotania ale faktycznie zauważyłem że z początku stawiają pewien opór. Nie mam jednak doświadczenia z łożyskowaniu fulli, mówię bardziej o przypadkach w kołach, sterach oraz najłatwiejszych do zauważeniach korbach gdzie np od razu po zainstalowaniu popchnięta korba wykonuje 1-2 obroty gdy po pewnym czasie użytkowania obroty zwiększają się do np. 4-6. Może odkręć tylny trójkąt i sprawdź ręcznie czy któreś z łożysk nie chodzi z wyjątkowym oporem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 najpierw napisz jak je wbijałeś ? po całości uderzałeś czy po okręgu łożyska ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 A może tylko są za mocno dokręcone? Najlepszym sposobem montażu łożysk jest ich wtłaczanie albo specjalną praską zawierającą długą śrubę i jakieś elementy dociskające zewnętrzne bieżnie łożyska, albo w imadle. Jeśli w obecnym stanie podczas ruszania wahaczem nie czujesz "poszczególnych kulek", to nie jest bardzo źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Kupiłeś łożyska tej samej firmy i ten sam model który był w ramie? Jeśli nie to prawdopodobnie nowe są wykonane inaczej - np są mniej sztywne i po wciśnięciu w gniazda uległy deformacji, przez co opór wzrósł. Często dzieje się tak z tanimi łożyskami. Innym powodem może być niewłaściwe zamontowanie któregoś, np wciśnięcie pod kątem. Może przy skręcaniu śrub niezbędne jest zachowanie określonej siły dokręcenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Łożyska są firmy NTN, cena od 20-40 zł za sztuke. Łożyska były na początku delikatnie wbijane młotkiem po okręgu żeby podeszły do gniazd a potem imadłem, jednak czasem nie wiadomo dlaczego stawały w połowie drogi i trzeba było je delikatnie opukać po okręgu i znów szły dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Tobo ma rację, albo zawiniły łożyska (minimalnie inny rozmiar i po wbiciu zdeformowały się) albo zawiodła technika wbijania. Tutaj prosta prasa złożona z długiej śruby, 2 dużych podkładek i nakrętki bardzo ułatwia poprawne nabicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Ok. A moglibyście dać jakąś instrukcję jak zrobić taką praskę żeby było dla potomnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 [...]Łożyska były na początku delikatnie wbijane młotkiem po okręgu żeby podeszły do gniazd a potem imadłem, jednak czasem nie wiadomo dlaczego stawały w połowie drogi i trzeba było je delikatnie opukać po okręgu i znów szły dalej.Jeżeli już się uderza w łożysko, to przez kawałek rurki o średnicy dobranej do łożyska, wtedy równomiernie rozprowadzana jest siła uderzenia. Jeżeli cięzko chodzi wahacz, to szukał bym przyczyny w zbyt mocnym skręceniu, tak jak ktoś tu wcześniej napisał. Łożysko zapewne chodziło idealnie przed włożeniem, więc nie jest możliwe, żeby po włożeniu działało inaczej, chyba że zostało uszkodzone, albo magicznie się zużyło. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Dla łożyska nawet kilka setek robi różnice. proponuje je wybić i albo kupić inne albo gniazda przetrzeć papierem ściernym do momentu aż będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panPierniczek Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 na razie zostaw jak jest. Pojeździj i po jakimś czasie sprawdź jak się zachowują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Jeżeli już się uderza w łożysko, to przez kawałek rurki o średnicy dobranej do łożyska, wtedy równomiernie rozprowadzana jest siła uderzenia. Jeżeli cięzko chodzi wahacz, to szukał bym przyczyny w zbyt mocnym skręceniu, tak jak ktoś tu wcześniej napisał. Łożysko zapewne chodziło idealnie przed włożeniem, więc nie jest możliwe, żeby po włożeniu działało inaczej, chyba że zostało uszkodzone, albo magicznie się zużyło. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2 Łożyska mogą mieć delikatniejsze zewnętrzne i wewnętrzne pierścienie, przy wciśnięciu w gniazdo łożysko zostaje "zgniecione". Miałem taki problem po wymianie łożysk w wahaczu, miewam taki problem po wymianie łożysk w bębenkach piast. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Proponuje rozebrać (zdjąć wahacz) i sprawdzi każde łożysko jak się obraca będąc osadzonym w gnieździe (sprawdzić również czy łożyska osadzone są równo). Będziesz wiedziła czy problem jest w tym miejscu oraz ilu łożysk dotyczy. Jeślo łożyska obracały by sie swobodnie problem może by niewłaściwe skręcenie lub zamiana podkładek (jeśli jakieś wystepują) na łożyskach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Łożyska same z siebie kręcą się całkiem dobrze. W niektórych czuć "kulki" ale tylko jak się je bardzo mocno naciśnie prostopadle do osi. Myślałem, że jest to kwestia zbyt mocnego skrecenia, ale budowa mocowania temu przeczy: dolna bieżnia łożyska jest ściskana miedzy 2 stożkowymi podkładkami więc siły działające się równoważą i do pewnego momentu śruba się wkręca a jak podkładki i bieżnia się zetkną to zwyczajnie nie da się więcej skręcić. Rzeczywiście kiedy skręcę lżej to nie ma takich oporów za to są luzy i jest ryzyko, że śruby się samoistnie odkręcą (tolerancja międzu dokręceniem a luzami to jakies 2/5 obrotu . Myślę, że jedyne co mi zostało to albo szukać "złotego środka" albo skręcić jak było i pozwolić łożyskom się wyrobić: pytanie co jest bardziej racjonalne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Najbardziej racjonalny jest klucz dynamometryczny i moment zalecany przez producenta. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Jeśli nie dokręcisz to "rozbijesz" zawieszenie, dokręć na styk, tak żeby nie można wyczuć luzu a opór był niewielki, najlepiej było by wkręcić śruby na środek zapobiegający rozkręcaniu. Co jakiś czas kontroluj czy nie pojawia się luz, i ewewntualnie dokręcaj. I żadnych kluczy dynamometrycznych, dokręcenie musisz zrobić "na wyczucie" ... PS Czy aby te stożkowe podkładki założyłeś właściwie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Odwrotnie się ich założyć nie da Na dniach pobawie się z tym skręcaniem ponieważ śruby zostały wkręcone na locka i za chiny nie da sie ich ruszyć bez specjalnych kluczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Podgrzej śruby i pójdzie lekko, te środki po podgrzaniu puszczają .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Ok. Jak będę miał czym to podgrzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.