RedBaron Napisano 18 Stycznia 2013 Napisano 18 Stycznia 2013 Cześć Mam crossowy rower Author ZENITH Logowanie - Forum Rowerowe - Największe w Polsce Chciałem do niego dokupić błotniki czarne pełne i długie. Mam takie opcje: 1) 52 zł ORION BŁOTNIKI ROWEROWE Z CHLAPACZEM 28"/41mm (2954294627) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. 2) 58 zł BLOTNIKI ROWEROWE ORION 28" CZARNE 48mm rower (2887930270) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. 3) 65 zł Blotnik blotniki SKS atb 26 '' 28 '' treking (2954235225) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Chodzi mi głównie o to żebym na wyprawach miał suche buty, dla tego pewnie przyczepie jeszcze jakiś chlapacz samoróbkę z gumy na przód założe.. Czy szersze błotniki 48 mm będą lepiej chronić od wody niż 41 mm ? Czy błotnik nr 1 są dłuższe niż nr 2 ? Które byście wybrali ? A może warto zaszaleć wydać 150 zł i kupić takie http://allegro.pl/blotniki-sks-longboard-28-czarne-i2938657674.html tylko za nie miał bym trzy pary takich zwykłych, więc chyba nie warto ?
b1gos Napisano 18 Stycznia 2013 Napisano 18 Stycznia 2013 Hej, Ja zakupiłem na tej aukcji http://allegro.pl/sh...item=2861031924 Zawsze to troszkę taniej. Może wystawią ponownie niedługo, a zawsze można napisać do człowieka- da się z nim dogadać Jeszcze nie miałem okazji założyć (choruję sobie ), ale wyglądają spoko.
RedBaron Napisano 18 Stycznia 2013 Autor Napisano 18 Stycznia 2013 Hej, Ja zakupiłem na tej aukcji http://allegro.pl/sh...item=2861031924 Zawsze to troszkę taniej. Może wystawią ponownie niedługo, a zawsze można napisać do człowieka- da się z nim dogadać Jeszcze nie miałem okazji założyć (choruję sobie ), ale wyglądają spoko. Fajnie dzięki Nie miałeś okazji ich założyć ale może tak na oko przymierzałeś je do roweru. Chodzi o to czy ten przedni błotnik jest na tyle długi że jadąc w deszczu nie będzie chlapać na buty ? I czy w zestawie są wszystkie śrubki żeby przykręcić błotniki do ramy ?
b1gos Napisano 19 Stycznia 2013 Napisano 19 Stycznia 2013 Chodzi o to czy ten przedni błotnik jest na tyle długi że jadąc w deszczu nie będzie chlapać na buty ? I czy w zestawie są wszystkie śrubki żeby przykręcić błotniki do ramy ? Ciężko stwierdzić bez eksperymentu, ale może lekko jednak chlapać. Żeby nie chlapało musiałby być chyba naprawdę długi, prawie jak tylny... Co do śrubek- brakuje jednej żeby tylny przykręcić na dole (przy korbie), reszta jest. A tą brakującą też powinno się bez problemów dosztukować skądś
dziobolek Napisano 19 Stycznia 2013 Napisano 19 Stycznia 2013 Czy szersze błotniki 48 mm będą lepiej chronić od wody niż 41 mm ? Niekoniecznie - 41mm jest IMHO wystarczający do większości opon stosowanych w tego typu rowerach. Które byście wybrali ? A może warto zaszaleć wydać 150 zł i kupić takie Błotniki SKS Longboard 28" czarne !!! (2938657674) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. tylko za nie miał bym trzy pary takich zwykłych, więc chyba nie warto ? Te błotniki bym wybrał, ponieważ mają IMHO jedyny sensowny (przelotowy) i trwały system mocowania bocznych prętów do błotnika. Jak najbardziej polecam te lub z identycznym systemem mocowania, głównie ze względu na trwałość - metal vs plastik w pozostałych. ...Chodzi o to czy ten przedni błotnik jest na tyle długi że jadąc w deszczu nie będzie chlapać na buty ?... Buty mogą być mokre pomimo błotnika (niezależnie od jego szerokości i długości), ponieważ koło powoduje rozbryzgiwanie wody na boki, i to one są odpowiedzialne przeważnie za mokre buty. No a przed tym nie uchroni żaden błotnik - tylko odpowiednie ochraniacze na obuwie (lub zwykłe woreczki foliowe )
Matrixxx Napisano 21 Stycznia 2013 Napisano 21 Stycznia 2013 Proponowałbym błotniki nr. 2 , ponieważ, są długie , stalowe więc sztywne, a ponadto na końcach, są zakończenia dzięki którym nie będzie tak chlapało.
RedBaron Napisano 19 Lutego 2013 Autor Napisano 19 Lutego 2013 A jest ktoś może na forum kto używa tych błotników sks longboard Zapłacił bym za nie 154 zł z wysyłką, podczas gdy normalne błotniki są o 100 zł tańsze ale tylko trochę krótsze. Chodzi mi o to czy warto przepłacać te 100 zł więcej żeby błotniki były trochę dłuższe. Czy lepiej kupić normalne za te 60 zł + dorobić chlapacz ?
RedBaron Napisano 12 Marca 2013 Autor Napisano 12 Marca 2013 A jest ktoś może na forum kto używa tych błotników sks longboard Zapłacił bym za nie 154 zł z wysyłką, podczas gdy normalne błotniki są o 100 zł tańsze ale tylko trochę krótsze. Chodzi mi o to czy warto przepłacać te 100 zł więcej żeby błotniki były trochę dłuższe. Czy lepiej kupić normalne za te 60 zł + dorobić chlapacz ? Nikt takich nie używa ?
SpeedyBandito Napisano 13 Marca 2013 Napisano 13 Marca 2013 W moim crossie, którego używam do jazdy miejskiej, używam błotników SKS Bluemels. Z obserwacji wynika, że warto założyć do nich chlapacze. Można kupić dedykowane chlapacze SKS, ale są dość krótkie i obawiam się, że trochę pomogą, ale za mało. Mam w planach wpaść do takiego oldskulowego sklepu z częściami do motocykli i popytać o chlapacze do Simsona czy innego Komara.
Darek14 Napisano 14 Marca 2013 Napisano 14 Marca 2013 Czy szersze błotniki 48 mm będą lepiej chronić od wody niż 41 mm ? Zdecydowanie tak. Np. SKS Bleumels o szerokości 45 są na styk przy oponach 38 mm, a przy 40 mm są już absolutnie na granicy nie spełniania swojej roli.
RedBaron Napisano 10 Kwietnia 2013 Autor Napisano 10 Kwietnia 2013 Zdecydowanie tak. Np. SKS Bleumels o szerokości 45 są na styk przy oponach 38 mm, a przy 40 mm są już absolutnie na granicy nie spełniania swojej roli. Ja mam opony Panaracer Silk Road Cross 700x35c i zamierzałem kupić błotniki sks longboard szerokości 45 cm bo takie są dostępne. Ale chyba nie ma to sensu bo jak widać tu na poniższym zdjęciu, woda i tak rozpryskuje się na boki i leci wprost na buty: http://www.flickr.com/photos/placid_casual/7157383142/ Więc jeśli przy zwykłych błotnikach za 60 zł, woda mi będzie lała się na buty, i przy longboardach za 140 zł też będzie mi się lała na buty.. To chyba lepiej wybrać tą tańszą opcje tzn zwykłe błotniki za 60'dych, nie ? Pozatym mam rower crosowy i też często latam po leśnych ścieżkach więc przy dłuższych błotnikach była by większa szansa że jakaś galąż wkręci się mi między koło a błotnik.. Jak uważacie ?
goncian Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Zgodnie z zaleceniami firmy SKS powinieneś zastosować pełne błotniki szerokości 45 mm, bo są do opon 700x 28÷38 (Ty masz 700x35). Z oferty SKS da się wybrać modele Longboard (link: http://www.sks-germany.com/?l=de&a=product&r=Radschützer&i=10439&PHPSESSID=717dd788ef56f902218d3cdc0bca9411 ), Bluemels i Bluemels Matt (link: http://www.sks-germany.com/?l=de&a=product&r=Radschützer&i=6297801122&PHPSESSID=717dd788ef56f902218d3cdc0bca9411 ). Pamiętaj jednak, że Twoje opony to nie są typu slik i odwadniają się nie tylko środkiem, ale i też bocznymi klockami. Dlatego można rozważyć zastosowanie błotników o rozmiar szerszych tj. 53 mm (Bluemels i Bluemels Matt). Tych tańszych błotników nie opłaca się brać, bo mają kruche, plastikowe mocowania pretów usztywniających – łatwo popękają od byle czego. Wspomniane SKS, dzięki ich systemowi zabezpieczajacemu i możliwości precyzyjnego odsunięcia błotnika od opony raczej wyklucza Twoje obawy. Dla pełnej ochrony butów przed zamoczeniem stosuje się tradycyjne ochraniacze – ja mam z materiału membranowego z laminowanymi szwami i nie narzekam.
dziobolek Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 ...Więc jeśli przy zwykłych błotnikach za 60 zł, woda mi będzie lała się na buty, i przy longboardach za 140 zł też będzie mi się lała na buty... Nie do końca, bo dochodzi jeszcze jeden aspekt posiadania longboard'ów... Mianowicie, przy standardowych błotnikach, woda która "idzie w powietrze" spod przedniego koła rozbryzgując się na ramie, przyczynia się również w znacznym stopniu do moczenia obuwia. Pomijam już fakt, że cały ten syf leci również na przedni zespół napędowy, czyli cierpi korba, przerzutka i łańcuch, a jak łancuch, to i pośrednio kaseta... Wcześniej jakoś nie zwracałem na to uwagi, ale ostatnio zauważyłem,że w rowerze żony przy Orionach, rura ramy za kołem jest uświniona mniej-więcej do połowy długości. W przypadku zastosowania longboard'ów powinno być dużo lepiej. Ja "choruję" na SKS Chromoplastic, ale coraz częściej chodzą mi po głowie longboard właśnie Zgodnie z zaleceniami firmy SKS powinieneś zastosować pełne błotniki szerokości 45 mm, bo są do opon 700x 28÷38 (Ty masz 700x35)... Teoretycznie, bo w praktyce... to ciekawostka z rozmiarami jest taka, że dla przykładu opony Continental, które kupiłem dla mojej ukochanej w rozmiarze 700x37, fizycznie są węższe od posiadanych przez nią opon Author 700x35, jak również węższe są od moich Michelin Cyclocross Jet 700x30. - Michelin Cyclocross Jet 700x30 - 36mm szerokości na zwykłej obręczy crossowej i 35mm na szosowej. - Continental Touring Plus 700x37 - 34,5mm na zwykłej obręczy crossowej i 33,5mm na szosowej. - Author 700x35 - 36,5mm na zwykłej obręczy crossowej... Więc, nie tak do końca można się rozmiarówką sugerować
marcinek1992 Napisano 11 Kwietnia 2013 Napisano 11 Kwietnia 2013 Ja też właśnie przymierzam się kupić chlapacze ale ja mam opony 700x45c. Jaką szerokość wtedy powinny mieć te błotniki? A chlapacze dolne to można by było dorobić z twardej gumy jak myślicie?
goncian Napisano 11 Kwietnia 2013 Napisano 11 Kwietnia 2013 @ marcinek 1992 Chlapaczy nigdy nie polecam. Skuteczne są tylko pełne błotniki. Wg firmy SKS zalecają do do opon 700x 38÷47 błotniki szerokości 53 mm - modele Bluemels i Bluemels Matt (link podałem wcześniej).
marcinek1992 Napisano 11 Kwietnia 2013 Napisano 11 Kwietnia 2013 Ja kupiłem takie półpełne bo ładnie wyglądały ale chlapią na tył buta niesamowicie! Więc jednym słowem nie sugerujcie się wyglądem.
RedBaron Napisano 11 Kwietnia 2013 Autor Napisano 11 Kwietnia 2013 Ja kupiłem takie półpełne bo ładnie wyglądały ale chlapią na tył buta niesamowicie! Więc jednym słowem nie sugerujcie się wyglądem. To chlapie z tego z tyłu, jeśli tak to pewnie masz za wąskie błotniki..
dziobolek Napisano 11 Kwietnia 2013 Napisano 11 Kwietnia 2013 Albo są za krótkie... Są błotniki, które kończą się w miejscu mocowania do ramy przy trójkącie (mniej-więcej), lub w połowie rury podsiodłowej, więc plecy suche, ale buty już nie za bardzo Marcin, pochwal się co dokładnie kupiłeś, ku przestrodze pozostałym
RedBaron Napisano 11 Kwietnia 2013 Autor Napisano 11 Kwietnia 2013 Moja dziewczyna kupiła takie zwykłe SKS Routing za 45 zł. Takie: http://allegro.pl/blotniki-sks-routing-42-na-28-42mm-czarne-i3096934737.html Nie dość że chlapią mocno po butach z przodu, to jak na dwu tygodniowej wyprawie, jechaliśmy przez las, między oponę a błotnik wkręciła się gałąź. Błotnik zgiął się w połowie, rysując ramę w nowiutkim rowerze i blokując koło , co o mały włos skończyło by się wywrotką.. Na szczęście udało się go w miarę wyprostować i kontynuować jazdę. Ale nie polecam.. Wciąż nie wiem na jakie błotniki się zdecydować, może ktoś ma jakieś konkretne i sprawdzone żeby nie chlapały po butach i żeby nie wkręcały się gałęzie przy jeździe po lesie..
dziobolek Napisano 11 Kwietnia 2013 Napisano 11 Kwietnia 2013 Moja dziewczyna kupiła takie zwykłe SKS Routing za 45 zł. Takie: http://allegro.pl/blotniki-sks-routing-42-na-28-42mm-czarne-i3096934737.html Nie dość że chlapią mocno po butach z przodu... Przedłuż jej przedni błotnik chlapaczem z grubszej elastycznej gumy (np. dętki samochodowej)... ...to jak na dwu tygodniowej wyprawie, jechaliśmy przez las, między oponę a błotnik wkręciła się gałąź... Wyjątkowe "szczęście" miała, ale taki już urok pełnych błotników - tak może się zdarzyć Ja bardzo długo jeżdżę z pełnymi błotnikami, jak i moja ukochana, w tym również po parkach i lasach, ścieżkach i gałęziach, po polnych drogach i po asfalcie pełnym śmieci, ale jeszcze nam się nie zdarzył taki przypadek (tfu,tfu) ...żeby nie chlapały po butach i żeby nie wkręcały się gałęzie przy jeździe po lesie... Nieee, no... tak dobrze to nie ma - takie chyba nie istnieją
foxikos Napisano 11 Kwietnia 2013 Napisano 11 Kwietnia 2013 A co sądzicie o takich błotnikach: http://allegro.pl/blotniki-tworzywo-merida-kpl-blotnik-28-wyprzedaz-i3134401586.html Co będize z osłoną kół ? czy ktoś ma doświadczdenia
RedBaron Napisano 11 Kwietnia 2013 Autor Napisano 11 Kwietnia 2013 To jest porównanie zwykłego błotnika + chlapacz z błotnikami SKS Longboard. ze strony: http://ride-or-pie.blogspot.com/2011/03/review-sks-longboard-fenders.html Widać że różnica w długości jest znaczna. Ale za to krótszy błotnik + chlapacz może mieć tą zaletę, że chlapacz może być szerszy od błotnika. Wtedy woda nie lała by się na buty nie ? Jak uważacie ?
dziobolek Napisano 11 Kwietnia 2013 Napisano 11 Kwietnia 2013 Warto spróbować - przetestuj na rowerze dziewczyny A propos longboard'ów... Więcej obrazków - https://www.google.com/search?q=sks+longboard+fenders&client=opera&hs=Spy&channel=suggest&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=VcJmUfzPJsm6hAeV9oGoBQ&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1280&bih=716 Przedłuż jej przedni błotnik chlapaczem z grubszej elastycznej gumy (np. dętki samochodowej)... ...lub możesz kupić ładnego i zgrabnego gotowca genuine SKS http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=85730
acocieto Napisano 14 Kwietnia 2013 Napisano 14 Kwietnia 2013 Szybkie pytanie - czy SKS DASHBOARD bedzię pasował do RST Omega ( koła 26' ) ?
Pienia Napisano 15 Kwietnia 2013 Napisano 15 Kwietnia 2013 Ja polecam ze swej strony pełne błotniki SKS Bluemels Matt (Bluemels Special Edition). Podobno do zwykłych Bluemelsów nie da się fabrycznie zamontować dodtakowo chlapaczy. A ta wersja je ma. Dodatkowo fajny system mocowania. Będę musiał chyab tylko skrócić druty z przodu. Do kupienia najłatwiej na eBay. W Polsce ta wersja tych błotników raczej niedostepna. Tanie też nie są, ale w 180 zł z przesyłką spokojnie można się zmieścić (a można zamówić więcej rzeczy jak kto s potrzebuje, zresztą u nas Longboardy, czy inne modele błotników SKS też w cenach tego rzędu).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.