bipr Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Napisano 21 Stycznia 2013 (edytowane) gwoli wyjaśnienia: nie planuję kupić tych kół jako takich - rozważam zakup gotowego roweru który ma takie koła w zestawie (w 2 innych rowerach które rozważam / rozważałem koła są z założenia do wymiany - Mavic'ów nie byłem pewien - stąd pytanie ...) Gdybym miał kupowac same koła - to raczej skłaniałbym się do składania - miałem na myśli taki zestaw: [koła] konkretny zestaw - 29er - Forum Rowerowe - Największe w Polsce RufusBiker> dzięki - to jest wyczerpujące źrodło wiedzy jak te koła są zbudowane ;-) szkoda, że podają tylko łączną wagę ... bardziej by mnie interesowała waga obręczy ... Zastanawia mnie maksymalna waga "użytkownika z wyposazeniem" - 100 kg - przez wyposażenie rozumieją również sam rower czy tylko ubrania, buty kask itp. co nosi na sobie biker ... BbartekK> Twój opis wpływu ciężaru koła na efektywnośc podjeżdżania pod stroma górę jest bardzo sugestywny ... nie potrafię ocenić czy ten artykuł do którego linka podesłał Luk33 uwzględnia wszystkie istotne zjawiska jakie zachodzą w trakcie jazdy - bo faktycznie z tym ciągłym przyspieszaniem przy kazdym obrocie korby (w jeździe pod górę) jest dużo racji, i jakoś się nie chce wierzyć, że to tylko kilka % różnicy ... Być może właśnie o tym pisał kolega nabial w recenzji Barracudy: "że niecały kilogram (względem mojego Zaboo) robi aż taką różnicę" - może nie była to kwestia wagi całego roweru ale to lżejsze koła dawały taką "przewagę" ? Edytowane 21 Stycznia 2013 przez bipr
nabial Napisano 21 Stycznia 2013 Napisano 21 Stycznia 2013 tak, baracuda miala dosc sztywne kola z obreczami ponizej 400g, a na nich opony ponizej 350g, kasete bodaj 220g - bezwladnosci takich elementow w miejszym lub wiekszym stopniu najbardziej wplywaja na zuzycie energii...ma to znaczenie na podjazdach, zmianach tempa, ale jesli robi sie plaskie szutrowki na mazowszu, to byc mozna nawet znalazlby sie ktos, kto wybralby 'energetyczny wariant pojemnosciowy' w postaci ciezszych kol o podobnych oporach toczenia, ktore ulatwilyby lykanie z rozpedu krotkich, gladkich hopek powinnismy dostac te kola do testu, ale kiedy co i jak...na razie nie wiem, jezdzilem na nich kilka razy, ale przyznam, ze zbytnio uwagi nie zwracalem...raz sztywniakiem smigalem po gorach, ktore byly juz miejscami nie lada wyzwaniem - po 1h jazdy byly proste, ale to troche malo, aby na tej podstawie cos wysnuwac
piterd3 Napisano 21 Stycznia 2013 Napisano 21 Stycznia 2013 Dotarły dziś do mnie redukcję na przód są z plastyku tylne to aluminium .Koła niestety mam już uzbrojone dla tego nie zrobię zdjęć
Tomek21001 Napisano 21 Stycznia 2013 Napisano 21 Stycznia 2013 Redukcje na przód mam z alu,z oringiem pośrodku.
piterd3 Napisano 21 Stycznia 2013 Napisano 21 Stycznia 2013 Przód i tył jest z oringiem aczkolwiek przód dostałem z harfy czarne plastykowe a te co były w komplecie są alu
Tomek21001 Napisano 22 Stycznia 2013 Napisano 22 Stycznia 2013 Z tym plastikiem to już przegięcie,nie dość,że to duże koło,najmniejsza możliwa średnica zacisku,to jedyny punkt oparcia koła o wideł..........plastik.
piterd3 Napisano 22 Stycznia 2013 Napisano 22 Stycznia 2013 Z ciekawości przejechałem lekko redukcje wkrętakiem i jednak jest to aluminium przepraszam za zamęt było łudząco podobne do plastyku bo pomalowane na czarno a ori z zestawu były z czystego aluminium nie barwione.
Klosiu Napisano 24 Stycznia 2013 Napisano 24 Stycznia 2013 Kupiłem Canyona na tych kołach i teraz mam ostrą zagwodkę, sprzedawać póki nowe i klecić coś nowego czy zostawić. W 26 calowcu miałem koła 1750g komplet, były sztywne i się nie centrowały, ale trochę mam wątpliwości, jak ludzie radzą sobie robić koła na obręczach 330g, (znacznie lżejszych niż mam teraz w 26 calowych kołach) i cieniowanych szprychach, tym bardziej że koła pod twentyninera są mechanicznie znacznie mniej odporne od dwudziestosześciocalowych. Tak przynajmniej opowiadali mechanicy i zawodnicy na MTB Challenge, ponoć jak chce się mieć w ciężkim terenie spokój to lepiej za bardzo z masą nie kombinować. Bo na Kaczmarka czy Mazovię - wiadomo, można się bawić w koła 1600g nawet przy mojej wadze 80kg, ale jak się leci po kamulcach to już można się zastanawiać czy warto. Ech, nie ma warunków do jazdy i człowiek za dużo myśli . BTW, jak z przerabianiem tych kół na bezdętki? Idzie w miarę prosto?
LoveBeer Napisano 24 Stycznia 2013 Napisano 24 Stycznia 2013 Klosiu no nie mow ze nie widziales na czym jezdzi czolowka u golony ? dla utawienia dodam ze nazwa firmy ktorej obrecze dominuja zaczyna sie na z a konczy na r ja osobiscie na crestach przejechalem caly sezon (waga 75-77 kg) i tylko raz byla centra jak kolo lyknelo 2 metrowego badyla w walbrzychu (ale wyscig skonczylem). anyway ja bym te kola od razu sprzedawal. to nie sa kola dla Ciebie. ale dla amatora ktory sie nie sciga ? mysle ze jak najbardziej, te kola sa nie do zarzniecia
nabial Napisano 24 Stycznia 2013 Napisano 24 Stycznia 2013 (edytowane) popieram i niczego sie nie boj...kwestia tylko ogarnietego zaplatacza, a ponoc o takiego w poznaniu trudno moje ponad 80kg ostatnimi czasy meczylo z tylu 320g obrecz i dala rade, choc tu faktycznie w gory bym juz tego nie wzial z powodu blokady psychicznej Edytowane 24 Stycznia 2013 przez nabial
Klosiu Napisano 24 Stycznia 2013 Napisano 24 Stycznia 2013 Bardzo mnie smuci to co piszecie, bo to znaczy, że będę musiał jeszcze wywalić kasę na koła . Do Murowanej jeszcze 2.5 miesiąca, coś wymyślę do tej pory.
Grześ Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Kupiłem Canyona na tych kołach i teraz mam ostrą zagwodkę, sprzedawać póki nowe i klecić coś nowego czy zostawić. Skoro na tych kołach, to rozumiem, że kupiłeś Grand Canyona CF SLX 29 8.9. Ile on rzeczywiście waży? Na stronie podają, że 10,5 kg.
Klosiu Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Nie, w karbon nie poszedłem. Kupiłem Grand Canyona AL 8.9. Niestety nie jestem maniakiem wagowym i wagi nie posiadam .
kubek20 Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 @Klosiu- mam te koła w canyonie 7.9 i od września dość dobrze się spisują. Waga kompletu to ok. 2100 g ale ja tego zbytnio nie czuję. Na pewno ich zmieniał nie będę chociaż miałbym taką możliwość- na sztywniejszych kołach jeszcze nie jeździłem
piterd3 Napisano 11 Lutego 2013 Napisano 11 Lutego 2013 Panowie fajna cena kół http://allegro.pl/mavic-crossride-29-model-2013-i3008603984.html#tabsAnchor
Vejder Napisano 11 Marca 2013 Napisano 11 Marca 2013 Czesc. Wszystkim. Jakby ktoś szukał takich kół. Zdjęte z nowego roweru. http://allegro.pl/mavic-crossride-29-29er-15mm-tyl-9-135mm-x12-nowe-i3091988399.html
bipr Napisano 22 Marca 2013 Autor Napisano 22 Marca 2013 (edytowane) Właśnie czytam test roweru Canyon w MagazynieRowerowym i bardzo mnie zaniepokoił komentarz dotyczących kół które zostały w tym rowerze zamontowane - a są to właśnie Mavici Crossride 29 ... Opinia jest następująca: " koła są ciężkie i przy hamowaniu ulegają odkształceniu" ..., że nie są najlżejsze to wiedziałem ale liczyłem na to iż większy ciężar pozwolił na lepszą sztywność ... i dalej: "Ciągnięte przez tarcze szprychy powodują uciekanie koła w bok" ... Czy ktoś może to potwierdzić / zaprzeczyć ? Wiem, że team29er będzie testować (olbo i już jeżdżą) i może coś napiszą ? Nie sugerujcie się tylko tą recenzją ;-)... w ogóle to zachwycają się tym kanionem (Grand Canyon CF SLX 8.9) jaka to super maszynka wyścigowa a w sumie to geometria jakoś taka ... Edytowane 22 Marca 2013 przez bipr
nabial Napisano 22 Marca 2013 Napisano 22 Marca 2013 test powinien sie ukazac niebawem, ale z tego, co wiem, to najwieksza wada jest masa wyczuwalna odksztalcalnosc obreczy budzi kontrowersje odnosnie wiarygodnosci testera, a brak sztywnosci nasuwa pytanie odnosnie sily naciagu szprych
bipr Napisano 25 Marca 2013 Autor Napisano 25 Marca 2013 dzięki - czekam na test w takim razie ... taką miałem nadzieję, że nie może być aż tak źle ;-) w końcu to jakaś firma i na wypuszczenia aż takiego bubla sobie pozwolic nie mogą. Przy okazji - rozbierał ktoś te koła ? ciekawi mnie jaką wagę mają same obręcze ... a w sumie do masy rotowanej największe znaczenie ma ciężar obręczy (no i tego co na nich oczywiście ;-) ... Może ktoś sprawdzał w wersji 26" ? Ciężar szprych można ew. założyć... a piasty chyba są bardzo podobne- jak nie te same - co w 26" wersjach które są na rynku od dłuższego czasu ...
nabial Napisano 25 Marca 2013 Napisano 25 Marca 2013 (edytowane) mavic jest firma, ktora zdecydowanie idzie w kierunku mocnych, relatywnie ciezkich obreczy, ktore wymuszone są grubymi/mocnymi szprychami w mozliwie malej ilosci - poprawia to wg nich aerodynamike i sztywnosc wzgledem wariantu idacego w 2. strone...oficjalnie mowili nawet o tym w kontekscie tworzenia slr 29, gdzie w prototypach szprych bylo jeszcze mniej, ale obrecze sie poddawaly i musieli nieco ukrocic swoje fundamentalne zalozenia cos mi sie obilo, ze te z crossridow maja 520-540g, ale traktuj to bardziej jako domysl, anizeli odpowiedz Edytowane 25 Marca 2013 przez nabial
bipr Napisano 25 Marca 2013 Autor Napisano 25 Marca 2013 (edytowane) cos mi sie obilo, ze te z crossridow maja 520-540g, ale traktuj to bardziej jako dziękuję za wyjaśnienia ... ciekawa tendencja w kołach do rowerów górskich, tutaj przecież masa rotowana ma zdecydowanie większe znaczenie niż aerodynamika (w porównaniu do np. w szosówek) ale może coś w tym jest ... Jeśli waga którą podajesz jest bliska realiom to z jednej strony nie jest tragicznie (choć ważyły by podobnie jak choćby i23 WTB a sztywności takiej w swoich 19mm na pewno nie mają) ale z drugiej to by tłumaczyło wagę całego koła ... niestety ;-) Edytowane 25 Marca 2013 przez nabial
bipr Napisano 24 Kwietnia 2013 Autor Napisano 24 Kwietnia 2013 do team29: jak tam test tych kółek ? jakiś przewidywany termin publikacji ?
RufusBiker Napisano 26 Kwietnia 2013 Napisano 26 Kwietnia 2013 po przesiadce na mocne zaplecione koła już wiem że carossride nie są mistrzostwem świata
mitbol Napisano 26 Kwietnia 2013 Napisano 26 Kwietnia 2013 Jak już tak dyskutujecie o tych Mavicach to opowiem co mi się przytrafiło przedwczoraj. Otóż, mam Canyona Yellowstone 29 6.9 właśnie na Crossridach, przejechałem na nim dopiero 300km. Zjeżdżałem z dość dziurawego zjazdu w lesie, a w przednim kole wyskoczyła szprycha, nie złamała się ani nic tylko wypadła z piasty, obręcz się podgięła. Niby nic wielkiego, zaraz do mojego serwisanta, a on ponaciągał szprychy jak bycze jaja, a obręcz dalej krzywa Wszystko przez tę szprychę... Dzisiaj mają do mnie dzwonić z Canyon'a, bo mam nadzieję gwarancja się kłania.
bipr Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Napisano 26 Kwietnia 2013 (...) Zjeżdżałem z dość dziurawego zjazdu w lesie, a w przednim kole wyskoczyła szprycha, (...) przerażasz mnie ;-(
Rekomendowane odpowiedzi