Skocz do zawartości

[przerzutki] w starych ramach stalowych mozliwe wiecej niz 6speed?


supergdynia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam pytanie. Mam starą ramę stalową z przerzutką sisa (dziwne bo wózek nie naciąga łańcucha... czy to standard w tym gownie?) i 6 biegow na wolnobiegu z tyłu. Przerzutka jest zamontowana do ramy na jakimś ruskim patencie - jakby jej hak jest przytwierdzony do ośki koła. Rozumiem to- stare techniki , i teraz pytanie moje czy żeby zamontować przerzutkę nową która obsluzy 8 biegow to będzie jakiś problem?Czy np do takiej ramy starej można montować przerzutki nowych technologii ?

Napisano

kupisz równie starego sisa ale nowego (tylko musi być cały metalowy, żadnych plastikowych tourneyów) i one obsłużą 8 biegów..

 

 

miałem kiedyś taki antyk założone nawet do 9rz, ale już kółeczka nie łapały łańcucha

Napisano

To, że przerzutka się wysłużyła to normalna kolej rzeczy ale wózek powinien naciągać. Żaden standard i pokory trochę, bo te przerzutki może i są a raczej były toporne ale bardzo solidne (moja 15 lat służyła i nadal działa chociaż zmieniłem, ciekawe która współczesna Deorka chociażby będzie zmieniać biegi w 2027 r.). Przerzutka ma tzn. montowanie na hak nadal spotykane ale już się odchodzi od tego - dostępne tylko w niskich modelach.

Bez problemu włożysz koło z dowolną ilością biegów, bo rozstaw haków jest standardowy raczej. Gorzej z przerzutką bo jeśli chcesz coś powyżej 7 biegów to potrzebujesz adaptera do mocowania przerzutki. Za całe 2 zł :thumbsup:

 

Chociaż jak widać "SISy" ogarniają 8.

 

http://allegro.pl/ha...2940563271.html

Napisano

Orientuje się ktoś czy ten hak/adapter jest potrzebny do poniższej ramy ? - chciałem przywrócić do życia mojego starego Gianta i zastanawiam się czy napęd SLX 10 będzie z nim współpracował.

 

pbpic1691073.jpg

pbpic1734391.jpg

Napisano

Bez problemu włożysz koło z dowolną ilością biegów, bo rozstaw haków jest standardowy raczej. Gorzej z przerzutką bo jeśli chcesz coś powyżej 7 biegów to potrzebujesz adaptera do mocowania przerzutki. Za całe 2 zł :thumbsup:

 

Tu nie ma czegoś takiego jak bez problemu bo problem stanowią widełki. Nie za bardzo są dostosowane pod piasty z szybkozamykaczem. U mnie w starej ramie się nie udał taki patent bo ośka ledwie łapała widełki. Strach było tym w cięższy teren wjechać. Dlatego nie każda rama się na takie przeróbki nadaje.

Napisano

Ano wiadomo, że "poziome" haki nie nadają się pod szybkozamykacze - one są takie żeby się w singlach dało się położeniem koła regulować napięcie łańcucha.

Ale kolega pytał o ilość biegów i prawdą jest że dowolną ilość włoży. Zawsze można przecież wymienić oś na pełną z nakrętkami czyż nie?

No chyba, że nie wiem o czymś co stanowi przeszkodę w nowych piastach...

Chociaż prawda, że wymiana ośki to może być już kłopot.

Napisano

Jak już jesteśmy w tym temacie, mam jeszcze jedno pytanko, posiadam starą piastę Shimano FH-RM307 (7s) jak wiadomo ma ona za krótki bębenek i kaseta 10 się nie zmieści, stąd pytanie czy próbował ktoś przekładki samego bębenka np od piasty FH RM35? Wolałbym nie przekładać całej piasty bo strasznie z tym dużo roboty.

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli obie piasty sa na oś 10mm to bębenki są ze soba kompatybilne i można przełożyć jednak koło nie będzie wtedy na środku :P trzeba będzie przesuwać obręcz. Spokojnie jednak można tak jeździć.

Napisano

Tu nie ma czegoś takiego jak bez problemu bo problem stanowią widełki. Nie za bardzo są dostosowane pod piasty z szybkozamykaczem. U mnie w starej ramie się nie udał taki patent bo ośka ledwie łapała widełki. Strach było tym w cięższy teren wjechać. Dlatego nie każda rama się na takie przeróbki nadaje.

Ano wiadomo, że "poziome" haki nie nadają się pod szybkozamykacze - one są takie żeby się w singlach dało się położeniem koła regulować napięcie łańcucha.

Ale kolega pytał o ilość biegów i prawdą jest że dowolną ilość włoży. Zawsze można przecież wymienić oś na pełną z nakrętkami czyż nie?

No chyba, że nie wiem o czymś co stanowi przeszkodę w nowych piastach...

Chociaż prawda, że wymiana ośki to może być już kłopot.

 

W sumie, to... zhm.gif nie wiem, o czym wy piszecie ysz.gif

 

Ja w swoim ponad 15-letnim crossie mam haki poziome i od początku "fabrycznie" mam samozamykacze.

 

Rama CrMo. Wszystko bangla bez najmniejszych zarzutów Great.gif

  • Mod Team
Napisano

Równie mocno można spiąć zaciskiem jak i zakręcić nakrętką. Równie dobrze będzie nie dobrze przy zepsutej nakrętce/ośce jak i z wadliwym zaciskiem. Fakt ze nie każdy zacisk sie nada ale większość powinna a już na pewno te stalowe.

Napisano

Skoro tak twierdzisz to wierzę, ale w swoim starym rowerze wymieniając koło wymieniłem oś na taką zakręcaną głównie ze względu na haki bez próby nawet jazdy z szybkozamykaczem :whistling:

Druga sprawa, że mam stopkę i osłonę przerzutki mocowane na osi. Dałoby to radę wszystko utrzymać zaciskiem?

Napisano

W sumie, to... zhm.gif nie wiem, o czym wy piszecie ysz.gif

Ja w swoim ponad 15-letnim crossie mam haki poziome i od początku "fabrycznie" mam samozamykacze.

Rama CrMo. Wszystko bangla bez najmniejszych zarzutów Great.gif

 

 

Kiedy wchodziło do nas MTB kupiłem AUTHORA na stalowej ramie. Oczywiście wolnobieg z pełną ośką. Po pęknięciu ośki trzeba było coś z tym zrobić. Oczywiście przejście na 7 sp z piastą STX-a. I tu się pojawił problem w postaci niedużego tylko złapania ośki przez widełki. Nie szło jej pociągnąć dalej tak aby prawidłowo pracowała tylna zmieniarka STX-a. Na szosę to i może by dało radę ale po wjechaniu w cięższy teren koło nie było na tyle stabilne aby było to bezpieczne. Szybkozamykacz nie był w stanie utrzymać koła co potwierdziło się po już kilku wypadach w góry. Nie twierdzę, że tak musi być z każdą ramą ale problem jest na pewno. Pomysł aby do fabrycznie skręconej porządnej piasty na kulkach wkładać pełną ośkę ze śrubami wydawał mi się po prostu bez sensu. Nowa rama załatwiła problem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...