grzesiowu Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 witam czytając opisy rowerów w necie (chyba nawet tu taki się trafił) zauważyłem że niektórzy komponują układ hamulcowy z więcej niż jednej grupy czyli np klamki z wyższej a zaciski z niższej... rozumiem intuicyjnie, że za niższą cenę można osiągnąć porównywalny efekt. Czy mógłby ktoś rozjaśnić temat? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Mozna zmienic charakterystyke hamulca. Ja np nie lubie ukladu servo-wave ktory jest elementem dzwigni niektorych hamulcow shimano. Dzwignie shimano roznia sie tez ksztaltem dzwigni, dostepnymi regulacjami i ich sposobem. To sa rzeczy na ktore na przyklad ja zwracam uwage. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Ja mam składak od 2 tygodni, ale ich nie testowałem, na stojaku jedynie i w lesie łagiewnickim raz. działa lepiej niż m596 klamka zmienia wiele. Klamka XTR bl-m985 zacisk m596 (wymienię na slx rararadiatorki) bh90 przewód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 klamka zmienia wiele. Klamka XTR bl-m985 zacisk m596 (wymienię na slx rararadiatorki) bh90 przewód. a jak to jest bo doczytałem że klamki podają różne ilości płynu z różnym ciśnieniem i nie zawsze są w stanie w 100% poprawnie obsłużyć zacisk z nieswojej grupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 16 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Klamki i zaciski Shimano danego rocznika są ze sobą kompatybilne. Co więcej roczniki przedostatnie i starszy są również kompatybilne, ale z tego co czytałem najnowszy rocznik ze starszymi już się nie lubi. Mieszanie grup w odrębie danego rocznika jest jak najbardziej bezproblemowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 z tego co czytałem najnowszy rocznik ze starszymi już się nie lubi. a... czyli nie jest to takie proste jak kij i trzeba się deczko podoktoryzować ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Miałem zaciski M555 i klamki M595, wszysytko działało jak trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 16 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 a... czyli nie jest to takie proste jak kij i trzeba się deczko podoktoryzować ... Najlepiej, jak już będziesz wiedział co z czym chcesz pomieszać, załóż temat na forum . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 jak już będziesz wiedział co z czym chcesz pomieszać, załóż temat na forum . wstępny plan jest taki żeby zaciski bīły slx 675 a klamki coś lepszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 16 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 675ki to obecny rocznik, także jak klamki planujesz również z tego rocznika (w sumie ze starszych to by sensu nie miało ), to będzie wszystko ładnie hulać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 jak klamki planujesz również z tego rocznika (w sumie ze starszych to by sensu nie miało ), to będzie wszystko ładnie hulać. czyli 675 albo 785 albo 985 albo 988? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Możesz próbować pomieszać komponenty z różnych grup, ale ciężko powiedzieć czy będzie warto. Ja mam obecnie w tylnym hamulcu taki mix. Klamka BL-M810, przewód SM-BH59, zacisk BR-M485. Więc jest klamka z servo-wave a zacisk nie + spora różnica grup. Wcześniej miałem w tym zestawie klamkę BL-M485. Zmiany na plus w zestawie z klamką Sainta to: - dużo mocniejszy hamulec, - twarda klamka, - dobrze czuć moment zetknięcia klocków z tarczą. Natomiast bez zmian pozostało: - słaba modulacja, - w temperaturze około 0 lub mniej klamka "puchnie", - klocki są blisko tarczy więc ciężko ustawić zacisk tak żeby nie obcierało. Dla porównania na przodzie mam cały hamulec Sainta i żadna z w/w niedogodności nie występuje. Więc kombinuj ale pamiętaj "robisz to na własną odpowiedzialność". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 17 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Ja z kolei mam stare zaciski BR585(LX) i BR535(Deore) plus klamki SLX BL665. Wszystkie plusy jakie wypisał Hanzo wystąpiły po zmianie ze starych klamek, natomiast żaden z minusów @grzesiowu, jak chcesz klamki z wyższej grupy pamiętaj ze XT od SLX różnią się praktycznie regulacją Free Stroke, która ma symboliczne działanie i lepszym wykonaniem dźwigni klamki, natomiast klamki 985 nie mają Servo Wave (988Trail już mają). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 ak chcesz klamki z wyższej grupy pamiętaj ze XT od SLX różnią się praktycznie regulacją Free Stroke, która ma symboliczne działanie i lepszym wykonaniem dźwigni klamki, natomiast klamki 985 nie mają Servo Wave (988Trail już mają). dzięki za wsparcie ... zorientuję w cenach, policzę ... i napiszę co wymyśliłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Ja z kolei mam stare zaciski BR585(LX) i BR535(Deore) plus klamki SLX BL665. Wszystkie plusy jakie wypisał Hanzo wystąpiły po zmianie ze starych klamek, natomiast żaden z minusów Sznib trochę źle mnie zrozumiałeś. Nie było żadnych minusów w zmieszaniu grup, przynajmniej ja nic takiego nie zaobserwowałem. Te przypadłości które wymieniłem pozostały bez zmian. Te trzy rzeczy: - słaba modulacja, - w temperaturze około 0 lub mniej klamka "puchnie", - klocki są blisko tarczy więc ciężko ustawić zacisk tak żeby nie obcierało, to po prostu opis charakterystyki pracy hamulców 485. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukis81 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Ja zrobiłem taki mix klamka xtr 988+zacisk saint m810 i klamka xtr 988 + zacisk slx 665 na przewodach bh90 i skok jałowy jest sporo większy niż w całym secie xt 2012 z siłą hamowania jeszcze nie testowałem.Macie pomysł jak zmniejszyć skok (oprócz dobijania płynu do zacisku) dodam że odpowietrzone na 99%. Czy zostaje tylko wymiana zacisków na coś nowszego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Popompuj parę razy klamką bez tarczy między klockami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukis81 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Tobo już tak robiłem i klocki ocierały o tarcze może za dużo pompowałem pomaga tylko dobicie płynu do zacisku ale słyszałem że to nie zdrowe dla hampli. Czy np zaciski saint m810 tak się różnią od saint 820 oprócz innych klocków i kształtem zewn. pod ice tech. Bo zacisk slx 665 od slx 2012 lub xt 2012 to chyba całkiem inna konstrukcja zacisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Ile razy pompnąć klamką trzeba dojść doświadczalnie, np w hayesach dyno comp muszę to zrobić 5-6 razy by skok skrócił się o połowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukis81 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Ok dzięki Tobo to popróbuję jeszcze z tym pompowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Panowie, czy mogę do klamki tektro auriga comp kupić zacisk shimano m 486? Z tego co wiem wejście przewodu w zacisk jest takie samo, a co z pracą? Pomóżcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.