Skocz do zawartości

[hydrauliczne shimano] mieszanie grup


grzesiowu

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

czytając opisy rowerów w necie (chyba nawet tu taki się trafił) zauważyłem że niektórzy komponują układ hamulcowy z więcej niż jednej grupy czyli np klamki z wyższej a zaciski z niższej... rozumiem intuicyjnie, że za niższą cenę można osiągnąć porównywalny efekt.

Czy mógłby ktoś rozjaśnić temat?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna zmienic charakterystyke hamulca. Ja np nie lubie ukladu servo-wave ktory jest elementem dzwigni niektorych hamulcow shimano. Dzwignie shimano roznia sie tez ksztaltem dzwigni, dostepnymi regulacjami i ich sposobem. To sa rzeczy na ktore na przyklad ja zwracam uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klamki i zaciski Shimano danego rocznika są ze sobą kompatybilne. Co więcej roczniki przedostatnie i starszy są również kompatybilne, ale z tego co czytałem najnowszy rocznik ze starszymi już się nie lubi. Mieszanie grup w odrębie danego rocznika jest jak najbardziej bezproblemowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz próbować pomieszać komponenty z różnych grup, ale ciężko powiedzieć czy będzie warto.

Ja mam obecnie w tylnym hamulcu taki mix. Klamka BL-M810, przewód SM-BH59, zacisk BR-M485. Więc jest klamka z servo-wave a zacisk nie + spora różnica grup.

Wcześniej miałem w tym zestawie klamkę BL-M485.

Zmiany na plus w zestawie z klamką Sainta to:

- dużo mocniejszy hamulec,

- twarda klamka,

- dobrze czuć moment zetknięcia klocków z tarczą.

Natomiast bez zmian pozostało:

- słaba modulacja,

- w temperaturze około 0 lub mniej klamka "puchnie",

- klocki są blisko tarczy więc ciężko ustawić zacisk tak żeby nie obcierało.

Dla porównania na przodzie mam cały hamulec Sainta i żadna z w/w niedogodności nie występuje.

Więc kombinuj ale pamiętaj "robisz to na własną odpowiedzialność". ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja z kolei mam stare zaciski BR585(LX) i BR535(Deore) plus klamki SLX BL665. Wszystkie plusy jakie wypisał Hanzo wystąpiły po zmianie ze starych klamek, natomiast żaden z minusów :)

 

@grzesiowu, jak chcesz klamki z wyższej grupy pamiętaj ze XT od SLX różnią się praktycznie regulacją Free Stroke, która ma symboliczne działanie i lepszym wykonaniem dźwigni klamki, natomiast klamki 985 nie mają Servo Wave (988Trail już mają).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak chcesz klamki z wyższej grupy pamiętaj ze XT od SLX różnią się praktycznie regulacją Free Stroke, która ma symboliczne działanie i lepszym wykonaniem dźwigni klamki, natomiast klamki 985 nie mają Servo Wave (988Trail już mają).

 

dzięki za wsparcie ... zorientuję w cenach, policzę ... i napiszę co wymyśliłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei mam stare zaciski BR585(LX) i BR535(Deore) plus klamki SLX BL665. Wszystkie plusy jakie wypisał Hanzo wystąpiły po zmianie ze starych klamek, natomiast żaden z minusów :)

Sznib trochę źle mnie zrozumiałeś. Nie było żadnych minusów w zmieszaniu grup, przynajmniej ja nic takiego nie zaobserwowałem. Te przypadłości które wymieniłem pozostały bez zmian. Te trzy rzeczy:

- słaba modulacja,

- w temperaturze około 0 lub mniej klamka "puchnie",

- klocki są blisko tarczy więc ciężko ustawić zacisk tak żeby nie obcierało,

to po prostu opis charakterystyki pracy hamulców 485.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem taki mix klamka xtr 988+zacisk saint m810 i klamka xtr 988 + zacisk slx 665 na przewodach bh90 i skok jałowy jest sporo większy niż w całym secie xt 2012 z siłą hamowania jeszcze nie testowałem.Macie pomysł jak zmniejszyć skok (oprócz dobijania płynu do zacisku) dodam że odpowietrzone na 99%. Czy zostaje tylko wymiana zacisków na coś nowszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo już tak robiłem i klocki ocierały o tarcze może za dużo pompowałem pomaga tylko dobicie płynu do zacisku ale słyszałem że to nie zdrowe dla hampli. Czy np zaciski saint m810 tak się różnią od saint 820 oprócz innych klocków i kształtem zewn. pod ice tech. Bo zacisk slx 665 od slx 2012 lub xt 2012 to chyba całkiem inna konstrukcja zacisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...