umbrellavirus Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Szukam godnego zastępcy dla mojej ramy TREK VRX. Konstrukcja z 2001 roku. Wszystkie części chciałbym przeszczepić do tego: (Dragomier Diesel) Ma to sens? Rower wyłącznie do lasu 90% i asfaltu 10% Ten Trek trochę mnie już męczy. Każda zmiana ciśnienia w tłumiku powoduje znaczne obniżenie ramy i czubek siodełka zaczyna uwierać w ... wiadomo co. Konstrukcja ramy Treka (DH) powoduje, że siedzi się praktynie na tylnim kole. Na asfalcie to strasznie męczy. Przedni amor, obecnie REBA RLT 2012 120mm ma "niewiele do powiedzenia". Zaletą ramy Dragomier Diesel, co widać, jest wszechstronność ustawień. Szczególnie siodełka. Mogę ją mieć za 1200zł. Warto? Proszę o wasz punkt widzenia.
Sagitt77 Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Do lasu wystarczy rama XC, jak koniecznie chcesz to może być full. Na takiej ramie to męczarnia jechać po płaskim terenie. Zajrzyj na stronę sklepu airbike. Mają tam amortyzowane specialized do xc bez damperów tylko, że mniejsze rozmiary za 999 zł.
umbrellavirus Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Napisano 15 Stycznia 2013 Na pewno chcę Fulla. A rama co najmniej rozmiaru L ponieważ mam 183cm wzrostu. Nie wiem tylko jak będzie jeździło się Dragomier Diesel z amortyzatorem 120mm. Dwupołówkowiec to to nie jest.
Schwefel Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Chcesz wsadzić amora 120mm do ramy co ma 180mm albo więcej skoku?
kadargo Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Ta druga rama to jest dopiero rasowe DH... chcesz tym śmigać po asfalcie i leśnych ścieżkach? Szaleństwo. :lol: Aha, jeszcze jedno. Mówił Ci ktoś ile waży ta rama? Jeśli nie, to spytaj. Tylko usiądź słuchając odpowiedzi.
umbrellavirus Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Napisano 15 Stycznia 2013 Cholera.... masz rację. Waży pewnie dużo. A można coś wykombinować z tym Trekiem? Generalnie rower bardzo mi się podoba. Mam jeszcze dwie kompletne zapasowe ramy Kupiłem dłuższy mostek 110mm, siedzenie podsunąłem maksymalnie do przodu. A i tak miałem wrażenie że siedzę na tylnym kole. No i strasznie boli pupa.
alkor Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 A jaką Ty bys chciał mieć pozycję przy takiej geometrii? Zaś co do bólu zadka- ustawienie/zmiana siodła. Wydaje mi się, że powinieneś się poważnie zastanowić do czego Ty potrzebujesz roweru i dobrać coś o odpowiadające geo. Sam fakt bycia bujakiem to za mało.
refiko Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Ty uważasz na serio, że tym dragomierem będzie Ci się lepiej śmigać, niż tym co masz? (mowa o rekreacyjnych przejażdżkach, prawda?). Albo może, ty tym trekiem walisz dropy po 5m to wtedy rozumiem zmianę.
umbrellavirus Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Napisano 15 Stycznia 2013 Lubię las i wygodę. Dlatego Full. Z siodełkiem przerabiałem już chyba wszystkie ustawienia. Chciałbym przenieść ciężar ciała na kierownicę, ale jednocześnie nie tracić skoku amortyzatora. I jeszcze żeby się tak oś suportu dało cofnąć do tyłu Podobają mi się ramy Specialized Full , ale ceny to kosmos. Do 1500 kupię tylko pewnie tylko stare badziewie. Dlatego ten Trek zostanie chyba aż do biologicznego rozkładu. Tak , mowa tylko o rekreacyjnych przejażdżkach. Korzenie, małe dziury, małe górki, czasem mały sprint.
alkor Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Tak, tylko widzisz... full fullowi nie jest równy. W takiej cenie nie szukaj całego roweru tylko ramy, ale na Boga, z sensowną do Twoich potrzeb geometrią.... Przy czym licz się też z wydatkiem na p, przynajmniej, przeplecenie kół i hample nawet mechaniczne. A i tej ramy to obawiam się, ze możesz potrzebować z damperem... Wyjdzie Ci z tego pewnie jakas dziwna układanka ale jeżeli choć trochę przemyślisz dobór to będzie Ci się lepiej jeździć. A najlepiej to sprzedaj co możesz z tego roweru, dołóż trochę i kup jakąś używkę. Wtedy masz szanse na jakąś spójną całość.
refiko Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Za 1500zł do rekreacyjnej jazdy kupisz bardzo fajną ramę (mówimy o pracy, nie wyglądzie bo to rzecz gustu). Może nawet nową. Do takiego stylu jazdy najlepiej będą się nadawać ramy do tzw. ścieżkowców, allmountain, trail. Pomyśl o czymś takim: http://allegro.pl/specialized-fsr-xc-pro-15-17-nowa-i2950612946.html (zwróć uwagę na stan. NOWA!choć 17 mogłoby być trochę mało;/)
umbrellavirus Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Napisano 15 Stycznia 2013 Tak na szybko. Aktualne zdjęcie z przed 5min : Co można w nim zmienić by jazda był bardziej wygodna? Ten Specialized FSR jest niezły ale nie ma nic gorszego niż jazda na małej ramie.
refiko Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Może spróbuj krótszego mostka? może węższej kierownicy (działa jak i krótszy mostek)
Roonin Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Proszę masz L w dobrej cenie, tylko amora trzeba poszukać bo tutaj jest troszkę nietypowy . Rama Specialized Epic FSR Comp Silver '03 - AirBike
alkor Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Refiko- skrócenie mostka jednak najczęściej powinno iść w parze z poszerzeniem kierownicy. A ponadto kolega chce się przesunąć do przodu, zwiększyć obciążenie na kierownice- przy proponowanych przez Ciebie modyfikacjach efekt jest odwrotny;]
adriansocho Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Ten Trek VRX to było podejście do tematyki Enduro, nawet całkiem całkiem jak na tamte czasy, tyle że jeszcze wtedy trend się nie rozpowszechnił. Jeśli na tym rowerze nie odrywasz się od ziemi, to raczej pomyśl o ramie do XC. Ja na pewno mogę polecić Geanta NRS (bo sam na takim jeździłem), ale jest też wiele innych ram godnych uwagi. Lub coś z zakresu skoku 120-150 mm, do tego można jeszcze wstawić Rebę ustawioną na 120 mm. Celuj w ramę, która z damperem waży nie więcej jak 3 kg, a korzystniej jeszcze mniej. Może popatrz na Poisona Arsena (są wersje 100 i 120 mm), mimo że ta rama jest ciężka i toporna, to spełnia wymogi finansowe i pozwoli sobie wyrobić zdanie o tym, gdzie dalej miałbyś iść.
Schwefel Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Co wy się tak na te Spece uparliście? Nie ma innej marki na rynku? Rama miała być wygodna a ten Epic to typowy ścigant i nigdy nie będzie wygodny.
Roonin Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Nie uparliśmy się, po prostu cena jest niezła i jest to jakaś alternatywna propozycja
Schwefel Napisano 16 Stycznia 2013 Napisano 16 Stycznia 2013 Cena wcale nie jest dobra. To 10 letnia rama bez tłumika! Sam tłumik praktycznie nie do dostania oddzielnie a jak już coś się trafi to za ponad 1500zł.
umbrellavirus Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Napisano 16 Stycznia 2013 Znalazłem ! http://www.ebay.de/itm/121051520796 Co wy na to ? Warto? Jaka kwota była by rozsądna?
refiko Napisano 16 Stycznia 2013 Napisano 16 Stycznia 2013 Licytacja trwa, nie wiesz do jakiej kwoty dojdzie. Ponadto nie wysyła po za DE.
marcin_ostrów Napisano 16 Stycznia 2013 Napisano 16 Stycznia 2013 Tak na szybko : do targowania: http://www.forumrowerowe.org/topic/127605-rower-canyon-nerve-xc-90-120-mm-2010-rozmiar-215-na-fox-rlc-rp23-xtr-crossmax-okazja/ http://www.forumrowerowe.org/topic/127357-rama-giant-trance-x-2012rock-shox-rvldodatki/ Nie wiem czy Ci podpasuje : http://www.forumrowerowe.org/topic/127546-rama-okazyjnie-top-rama-do-xcmaraton-rockrider-xc-9-virtualny-punkt-obrotu-rs-ario/ M
umbrellavirus Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Napisano 16 Stycznia 2013 1. Mieszkam w Niemczech. 2. Mogę kupić coś z allegro bo w Polsce też bywam. 3. Wiem że to licytacja. Dlatego pytałem jaka kwota była by rozsądna? 4. Szukam samej ramy do 1500zł (300Euro) a nie roweru za prawie 6000zł 5. Co z tym Karbonem - Giant NRS ?
refiko Napisano 16 Stycznia 2013 Napisano 16 Stycznia 2013 Wczoraj trafiłem na taki sklep w UK: http://www.flatoutcycles.co.uk/kona-hei-hei-scandium-20-frame-inc-fox-rp23-shock-22888-532-p.asp Mieści się w założonym budżecie i moim zdaniem będzie odpowiadać charakterowi twojego jeżdżenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.