Skocz do zawartości

[ linki i pancerze ] - System prowadzenia pancerzy


dawid9999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, która z podanych 3 opcji jest najlepsza:

 

A - Tradycyjne prowadzenie pancerzy spotykane w każdym rowerze, gdzie linka momentami jest goła

post-142040-0-91670200-1358086280_thumb.jpg

B - W miejscach gdzie linka jest goła znajduję się pancerz, ale jest on przecięty za przelotkami, czyli nie ma ciągłości pancerza

post-142040-0-22516300-1358086288_thumb.jpg

C - Pancerz jest poprowadzony ciągłością bez jego ucinania, czyli od manetki aż do hamulca/przerzutki

post-142040-0-32909500-1358086297_thumb.jpg

 

Legenda do zdjęć:

czarny - rama

czerwony - przelotki w ramie

zielony - pancerz

błękitny - linka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest najbardziej powszechny i jeśli linki są dobrej jakości a pancerze dobrze uszczelnione to jest to dobre rozwiązanie. Niestety linki w gotowych rowerach rzadko są dobrej jakości bo na takich rzeczach najczęściej producenci oszczędzają. Stosuje dię go raczej aby obniżyć masę a nie z funkcjonalności

 

B jak bez sensu. Sposób wymyślony przez samych użytkowników żaden producent tego nie stosuje.

 

C to oczywiście najlepszy sposób gdzie na linkę nie mają wpływu choćby warunki atmosferyczne nie mówiąc już o tym co powiedział MokryxD. Dlatego jest stosowany w rowerach AM, FR i DH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, a warto w takim połączeniu wpuścić do środka jakiś olej i dobrze uszczelnić końcówki pancerzy specjalnymi końcówkami stosowanymi do tego celu ? czy taki system gdzie pancerz jest poprowadzony ciągłością sprawdzi się w normalnej jeździe ? zależy mi na bezawaryjności i skuteczności pracy ? nic się nie stanie jeśli taki pancerz przymocowałbym obok przelotek bo trochę szkoda mi rozwalać przelotki bo jeszcze może sprzedam coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to raczej ostateczność ale kiedyś wstrzykiwałem i działało dobrze. Producenci rowerów korzystają z smaru silikonowego bądź teflonowego. Uszczelnienie pancerzy też na pewno wpłynie pozytywnie na całą konstrukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można kupić przelotki do kabla hydraulicznego i też jest ok. Przelotek w ramie tym nie niszczysz bo mocowane są na zasadzie rozpórki. Nie są tanie bo jeden kosztuje 15pln (na velo.pl) ale można podpatrzeć i od biedy samemu zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie sa kryteria determinujace wybor "opancerzenia"?

Brakuje mi jeszcze w tych propozycjach wariantu w ktorym jak w A pancerze dochodza tylko do przelotek ale po calej dlugosci linki biegnie rurka PVC. Sytemy pancerzy takie jak np. Aligator, Nokon.

Nie mowie ze jest to najlepszy system, bo o tym decyduje powyzsze pytanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chłopski rozum to im linka narażona na czynniki zewnętrzne tym lepiej powinna być zabezpieczona. Pisałem o tym wyżej.

 

Co do Aligatora i Nokona to teflonowa otoczka wynika chyba z tego ze "pancerze" składają się z koralików. IMHO dla amatorskiej jazdy szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię że nie bo nawet na tym forum jest temat konfrontujący Nokona z Aligtorem (wiem bo czytałem). Tyle że to droga sprawa a ja takich rzeczy unikam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje jeszcze wariantu systemu A. U siebie w miejscu przelotek mam uszczelki Jagwire. W przypadku hamulców sprawdza się, ale jeśli chodzi i przerzutki to trzeba nieźle nasmarować, bo guma naciąga się, po czym trochę wraca i wrzucając biegi z dołu w górę przerzutka jest w innej pozycji jak z góry w dół na tym samym biegu. No i jeszcze mix nokona z systemem A, czyli linka pokryta teflonem, zamiast prowadzona w teflonowym płaszczu. Jeżeli do teflonowej (czyt. pokrytej teflonem) linki dodać pancerz z teflonową wyściółką mamy rozwiązanie bezserwisowe, ponieważ PTFE jest tworzywem samosmarownym, co nie oznacza, że nie przydało by się na początku naładować smaru do pancerzy, by cieszyć się nimi jak najdłużej (to że jest samo smarowne nie oznacza, że jest nieścieralne).

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ride-On mam w orbei i wszystko działa wyśmienicie - jedno co mnie irytuje to dźwięk (brzęczenie pancerza) przy zrzucaniu z przedniej przerzutki, również warto wspomnieć o cenie - ponad 200 pln za komplet na przerzutki to troszkę dużo. Sam jestem ciekaw ile ten system wytrzyma i jak będzie się sprawował po dłuższej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nokony odradzam, kiedyś się na nie wykosztowałem >500pln (pełny pancerz na tył, pełny pancerz do dampera (z tyłu), i kawałek do prezdniej przerzutki)

2 lata się męczyłem, tylna przerzutka (nowa XTR, manetka też) nie działała idealnie, zawsze coś tam przeskakiwało, dwa razy przewlekałem cały pancerz, żeby się upewnić że jest ściśnięty, nic nie wyszło . za każdym razem mocniej ciągnąc byłem w stanie wyciągnąć ~5-6mm linki z pancerza (czyli pancerz się o te 5-6mm kurczył/ściągął).

w końcu założyłem zwykły pancerz i....ulga...wszystko działało idealnie.

a...no i nokony trzeszczą, dodatkowy duży minus.

 

Co do wariantu A - czyli pancerza dzielonego, można zastosować wersję z osłonięciem (zabezpieczeniem) gołej linki

np. Gore Ride On (drogo), Jagwire Ripcord (taniej), samemu używając koszulek termokurczliwych (najtaniej)

 

Jagwire Ripcord - tam gdzie kończy się pancrz, na noski nasuwa się cienką rurkę, będzie szczelna na tyle żebłoto do środka się nie dostanie

Jagwire-Ripcord-sleeve-new.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jest to jakaś alternatywa, osobiście jeszcze się tak nie bawiłem. Przelotki w ramie chyba jednak poszłyby do piłowania bo 3-milimetrowa koszulka tam nie przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...