eskimer Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Witam. Potrzebuję się doradzić w kwestii opon i szerokości taśmy (opaski) na obręcze. Dotychczas miałem koła Alexrims Ace 18 oznaczone tak 622x17. Używałem stosunkowo cienkich opon, bo 28x1,5. Dalsze oznaczenia opony jakby komuś były potrzebne to: 40-622, 700x38c. Były to opony schwalbe. Byłem z nich bardzo zadowolony. Jako, że tylna piasta była do wymiany, a i obręcz z tyłu swoje przeżyła wymieniłem tylne koło. Przód został ten sam. Z tyłu złożone mam koło na obręczach Mavic A317 Disc 622x17 czyli tak jak przód, z tym że obręcz chyba ma 29 cali, ale podobno nie ma to znaczenia. Czy tak? Dalsze oznaczenia na feldze to oznaczenia chyba do pompowania, bo jest napisane 28mm - 7 bars, 37 mm - 6 bars. Pytanie 1: Jaka szerokość opaski na tylną obręcz będzie optymalna - 20 mm? Pytanie 2: Jeżdżę praktycznie po asfalcie - DZIURAWYM POLSKIM - zależy mi, żeby opona chroniła mi obręcz, bym nie był musiał centrować koła co wyprawa. Ważę 105 kg, wiec taka wpadka w wyrwę w drodze też robi swoje. Jeżdżę także obciążony sakwami. Pytanie - jakie opony schwalbe zakupić. Bieżnik raczej na asfalt, choć też żeby nie była łysa oponka. Czy zostać przy szerokości 1,5, która mi odpowiada czy może lepiej dać 1,75 bo to ma jakiś wpływ na to, że opona będzie lepiej chroniła obręcz? (czy to kompletnie bez znaczenia, a różnica tylko taka, że cienkie opony na asfalt, szersze w teren). Cena 2 oponek (bo chyba mam kupić takie same mimo, że jedna obręcz jest 28 a druga 29 cali) najlepiej w granicach do 150 zł. Dzięki za sugestie, pozdrawiam
dziobolek Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 1. opony 700cx38 to wcale nie takie cienkie dla cross/touring/treking - średnie, śmiem twierdzić 2. opaski wystarczą 17mm - polecam Ritchey Snap On Rim Strips | Buy Online | ChainReactionCycles.com 3. szukaj opon typu semi-slick Schwalbe Marathon Mondial - Professional Bikes Tires Schwalbe Marathon Plus Tour - Professional Bikes Tires 4. nie ma obręczy 29" - rowery tego typu (29") mają obręcze 28", natomiast to opona (rozmiar) czyni te 29"
eskimer Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Napisano 12 Stycznia 2013 opony 700cx38 to wcale nie takie cienkie dla cross/touring/treking - średnie, śmiem twierdzić Racja widziałem dużo cieńsze, dlatego napisałem "stosunkowo" Co do reszty to dzięki za sugestie, na pewno wykorzystam. Zastanawiam się teraz nad mondial i dureme. Wyjaśnij mi proszę łopatologicznie 4 punkt. Rzeczywiście te obręcze są takie same. Czy oznacza to, że do dowolnej obręczy 28 cali pakuję oponę 29 i to oznacza, że mam koła 29?
dziobolek Napisano 12 Stycznia 2013 Napisano 12 Stycznia 2013 Teoretycznie tak - średnica obręczy jest identyczna, różnice są w szerokości. No i zakładając na obręcz o średnicy 28" oponę MTB 29" to właśnie średnica tej założonej i napompowanej opony wychodzi czyni z koła rozmiar 29". Tyle, że nie każda obręcz 700C "przyjmie/obsłuży" oponę 29" - np. tzw. clincher czyli obręcze jedne z najwęższych. No i druga sprawa - musi się to również jeszcze zmieścić w ramie. Jednakże są obręcze produkowane specjalnie z myślą o MTB 29" - odpowiednia szerokość, wytrzymałość itp... No i nie wiem, czy nie różnią się szerokością piast w stosunku do pozostałych na kołach 28". Racja widziałem dużo cieńsze... Ano, ja sam śmigam na 700Cx30, a to jeszcze nie są najcieńsze
1415chris Napisano 12 Stycznia 2013 Napisano 12 Stycznia 2013 Sposob mocowania opony na obreczy decyduje czy jest ona clincher, czy tez nie. Szerokosc nie ma tu nic do rzeczy. Generalnie swiat obreczy rowerowych dzieli sie na: 1 clincher, pod opone 2. tubular, pod szytke Co do opaski zmierz jaka jest wew. szerokosc obreczy i do tego dobierz opaske. Dla przykladu: zalozylem na obrecz 23mm opaske 16mm i byla zdecydowanie za waska. Co do podzialu obreczy szosowych i 29" pod wzgledem szerokosci, to roznica w niektorych przypadkach jest praktycznie zerowa. W szosie ostatnimy czasy modne staja sie szersze obrecze 23mm, w porownaniu do klasycznych 19mm.
dziobolek Napisano 12 Stycznia 2013 Napisano 12 Stycznia 2013 Sposob mocowania opony na obreczy decyduje czy jest ona clincher, czy tez nie. Szerokosc nie ma tu nic do rzeczy... Dzięki 1415chris - pewnie wzięło mi się to stąd, że jeśli już gdzieś się określa koło jako clincher, to są to z reguły wąskie koła szosowe. Ale to zapewne dlatego, aby (tak jak piszesz) odróżnić szosowe clinchery od tubular. Stąd "zakodowało" się w moim umyśle, tak jak powyżej No cóż, człowiek uczy się całe życie, nieprawdaż
eskimer Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Napisano 12 Stycznia 2013 zmierz jaka jest wew. szerokosc obreczy 17mm. Czyli 18 mm będzie ok? Tak mam z przodu, a opaska zakrywa jeszcze te dwa "ranty" ciągnące się przy bokach obręczy. Panowie, bo już się gubię w tych rozważaniach, jednocześnie doceniając poziom wiedzy na temat oponek (zawsze coś tam skorzystam) Konkretnie, czy np takie będą ok na przód i tył: 1. Schwalbe marathon dureme 28x1.6 700X40C lub 2. Schwalbe marathon mondial 700x35C 28x1.40 Parametry obu obręczy na górze. Jazda 95% dziurawy asfalt, waga samego mojego cielska 105 kg.
dziobolek Napisano 12 Stycznia 2013 Napisano 12 Stycznia 2013 Mój głos na propozycję nr. 2, czyli Schwalbe marathon mondial 700x35C 28x1.40 - spokojnie da radę. A do kompletu polecam dętki Michelin Protek Max i... święty spokój.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.