Skocz do zawartości

[1000zl] Rower dla grubasa


MadHat

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na żywo nie musż oglądać bo wygląda dokładnie tak jak cała reszta rowerów z tej półki cenowej. Pytanie jaki czynnik fizyczny (nie fakt że będzie stał w markecie) przemawia przeciw tego typu rowerom? Jak już napisałem producent jest na miejscu a nie w chinach gdzie nie odpowiada za nic co stanie się użtkownikowi końcowemu.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

 

 

 

A muszą być DT skoro w założeniu mają nie być cieniowane ani w inny sposób odchudzone? Pozatym po co oczkowanie w aluminium? przecież to nie karbon, że nypel wyrwie się z rafki.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Nie chodzi konkretnie o szprychy DT - tylko o klasy DT.

Poza tym nie wszystkie szprychy tej marki są cieniowane i dodatkowo odchudzone (np. przez zmienny przekrój).

Widziałem już parę obręczy dobrych marek, które miały pęknięcie przy otworze, najczęściej się to zdarzało np. po wywrotce.

Poza tym różnica w cenie przy obręczach oczkowanych i nie oczkowanych jest praktycznie żadna.

Napisano

w tych 700 zł musi zawrzeć się osprzęt taki jak oświetlenie (przeważnie nie musisz używać, ale musisz mieć w sposób trwały przyczepione do ramy roweru),

 

Już przepisy na temat oświetlenia zmieniły się i musisz mieć lampki tylko w sytuacjach do tego potrzebnych. (http://rowerowalodz.pl/przepisy-dla-rowerzystow/nowelizacja-ws-oswietlenia)

 

I może być ten rower: http://allegro.pl/rower-kellys-result-okazja-i2918247544.html ale ma tylko 32 szprychy. Gdybyś uzbierał więcej to by można było kupić lepszy ale nowy rower. Poszukaj na allegro jakie Tobie odpowiadają i wstaw linki na forum. Ocenimy i przedyskutujemy.

Napisano

Już przepisy na temat oświetlenia zmieniły się i musisz mieć lampki tylko w sytuacjach do tego potrzebnych. (http://rowerowalodz....-ws-oswietlenia)

 

Pomimo, że nie muszą być na stałe zamontowane w rowerze, to jednak musisz je mieć przy sobie o ile dobrze kojarzę.

Ten przepis wprowadzono, aby ułatwić życie użytkownikom lampek z uchwytami szybkiego montażu/demontażu (sanki, klipsy, itp.).

Napisano

NO istotnie, zmieniły się przepisy, ale na ustawodawcę zawsze można liczyć, tym razem możesz mieć jedno światło z przodu jedno z tyłu i reszta jest nielegalna bo przepis o odblaskach mówi o dopuszczeniu ich i defacto nie dopuszcza żadnych odblasków na szprychach (odblaski w kształcie "pełnych okręgów") więc trzeba je zdemontować z nowego roweru. Tak samo przepis ze światłem z przodu - praktyczniej jest kupić dwie lampki jedną ustawioną na bliż druga na dal, niż mieć jedną lampkę ustawioną ani tak ani tak. Nowe przepisy powstały chyba dla tych którzy nie zamierzają korzystać z oświetlenia (w dzień należy z niego korzystać np. w tunelach, przy złej pogodzie a skończy się na tłumaczeniu "bo przepis pozwala mieć zdjęte oświetlenie" co nie jest prawdą. Bo czym innym jest lampka zdemontowana z zacisku, a czym innym całkowity brak oświetlenia, ale przepis ujednolica obydwie sytuacje, bo nie mówi, że zdemontowane oświetlenie powinno być gotowe do natychmiastowego (nie "bez zbędnej zwłoki") montażu w razie potrzeby.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Napisano

...tym razem możesz mieć jedno światło z przodu jedno z tyłu i reszta jest nielegalna bo przepis o odblaskach mówi o dopuszczeniu ich i defacto nie dopuszcza żadnych odblasków na szprychach (odblaski w kształcie "pełnych okręgów") więc trzeba je zdemontować z nowego roweru...

 

blink.gif A to co znowu za...

 

Aby nie było niedomówień

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

 

z dnia 31 grudnia 2002 r.

 

+ nowelizacja z października 2012

 

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

 

(Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262)

 

Dział II

 

Wymiary, masy i naciski osi pojazdu

 

§ 2. 1. Długość pojazdu, nie może przekraczać:

 

7) motocykla, motoroweru lub roweru oraz zespołu złożonego z motocykla, motoroweru lub roweru i przyczepy - 4,00 m.

 

Dział V

 

Warunki techniczne roweru, motoroweru, wózka inwalidzkiego i pojazdu zaprzęgowego

 

§ 53.

 

1. Rower powinien być wyposażony:

 

1) z przodu – co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej;

2) z tyłu – co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy czerwonej;

3) w światła, o których mowa w ust. 3 pkt 3, jeżeli konstrukcja roweru lub wózka rowerowego uniemożliwia kierującemu sygnalizowanie przez wyciągnięcie ręki zamiaru zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu;

4) co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec;

5) w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.

 

1a. Dopuszcza się, aby światła pozycyjne roweru i wózka rowerowego, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, były zdemontowane, jeżeli kierujący tym pojazdem nie jest zobowiązany do ich używania podczas jazdy.

 

1b. Przyczepa ciągnięta przez rower lub wózek rowerowy powinna być wyposażona w dyszel wyposażony w urządzenie sprzęgowe uniemożliwiające przewrócenie się przyczepy w przypadku przewrócenia się roweru; nie dotyczy przyczepy jednokołowej.

 

3. Motorower ponadto może być wyposażony w:

 

3) dwa przednie i dwa tylne światła kierunkowskazu, barwy żółtej samochodowej; odległość między światłami nie może być mniejsza niż 240 mm dla świateł przednich i 180 mm dla świateł tylnych, przy czym powinna być zachowana minimalna odległość 100 mm od światła mijania; w przypadku motoroweru, w którym konstrukcja uniemożliwia uzyskanie tych odległości, dopuszcza się dla świateł przednich odległość między światłami nie mniejszą niż 150 mm, a odległość między tylnymi światłami nie mniejszą niż 100 mm;

 

§ 56.

 

1.Światła pojazdów o których mowa w § 53-55 powinny odpowiadać następującym warunkom:

 

1) światła pozycyjne oraz światła odblaskowe oświetlone światłem drogowym innego pojazdu powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m; w przypadku roweru i wózka rowerowego dopuszcza się migające światła pozycyjne;

2) powinny być umieszczone nie wyżej niż 900 mm i nie niżej niż 350 mm od powierzchni jezdni, a w przypadku roweru i wózka rowerowego nie wyżej niż 1500 mm i nie niżej niż 250 mm od powierzchni jezdni;

 

2. Dopuszcza się umieszczanie świateł odblaskowych:

1) barwy żółtej samochodowej:

a) na bocznych płaszczyznach kół pojazdu, o którym mowa w § 53–55, z tym zastrzeżeniem, że z każdego boku pojazdu powinny być widoczne co najmniej dwa światła: co najmniej po jednym, umieszczonym na kole przedniej osi oraz na kole tylnej osi,

b.) na pedałach roweru i motoroweru;

2) barwy białej – dodatkowo z przodu roweru i wózka rowerowego.

 

2a. Światła, o których mowa w ust. 2, mogą nie spełniać warunków określonych w ust. 1 pkt 2–4.

 

2b. W rowerach, wózkach rowerowych i przyczepach rowerowych dopuszcza się:

1) odblaskowy pasek w kształcie nieprzerwanego pierścienia, umieszczony na obu bokach opony, albo

2) elementy odblaskowe w kształcie nieprzerwanego pierścienia, umieszczone na bocznych płaszczyznach kół tych pojazdów.

 

3. Jeżeli do pojazdu zaprzęgowego, roweru, wózka rowerowego lub motoroweru są przyczepione: inny pojazd albo maszyna, albo urządzenie, powinny one być wyposażone co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy czerwonej oraz co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej widoczne z tyłu, a ponadto w jedno światło pozycyjne barwy białej widoczne z przodu, jeżeli szerokość ciągniętych: pojazdu albo maszyny, albo urządzenia przekracza szerokość pojazdu ciągnącego; światła te powinny odpowiadać warunkom określonym w ust. 1.

 

3a. Do świateł pozycyjnych, o których mowa w ust. 3, w odniesieniu do przyczepy ciągniętej przez rower lub wózek rowerowy, stosuje się § 53 ust. 1a.

 

Jeśli są jeszcze jakieś wątpliwości, to polecam lekturę

Obowiązkowe wyposażenie roweru - wRower.pl - Rowery od A do Z

 

Kolego Tofi, albo pisz po "polskiemu", albo nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Napisano

2b 2) wyraźnie mówi o kształcie oraz że się dopuszcza, co oznacza, że wszystko inne jest niedouszczone, więc odblaski ze szprych należ zdemontować bo nie mają kształtu o jkim mówi rozporządzenie. W pozostałych unktach tez mowa o dopuszczeniu, więc wszystko nie zwarte w rozporządzeniu jest z automatu niedozwolone (jakaś odmiana w przepisach, bo ogólnie to co nie jest zabronione prawem jest dozwolone).

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Bosz...

 

2. Dopuszcza się umieszczanie świateł odblaskowych:

1) barwy żółtej samochodowej:

a) na bocznych płaszczyznach kół pojazdu, o którym mowa w § 53–55, z tym zastrzeżeniem, że z każdego boku pojazdu powinny być widoczne co najmniej dwa światła: co najmniej po jednym, umieszczonym na kole przedniej osi oraz na kole tylnej osi,

b.) na pedałach roweru i motoroweru;

2) barwy białej – dodatkowo z przodu roweru i wózka rowerowego.

 

A ten przepis na który się powołujesz, wprowadzono niedawno, aby zalegalizować opony z paskami odblaskowymi,

i może on być stosowany równolegle z przytoczonym powyżej - nie wykluczają się wzajemnie na zasadzie "albo - albo".

 

2b. W rowerach, wózkach rowerowych i przyczepach rowerowych dopuszcza się:

1) odblaskowy pasek w kształcie nieprzerwanego pierścienia, umieszczony na obu bokach opony, albo

2) elementy odblaskowe w kształcie nieprzerwanego pierścienia, umieszczone na bocznych płaszczyznach kół tych pojazdów.

 

 

Co tu jest dla Ciebie niezrozumiałe - może język???

Napisano

Dzięki za rady. Ale chciałem zaznaczyć, że po mimo iż waże 150kg nie jestem kaleką. Dużo jeździłem na rowrze do czasu aż w ostatnim moim rozwerze poszły hamulce i ośki. No i męczoce było to, że ten rower zwyczajnie był na mnie za mały. Dam sobie rade z przełorzeniem nogi itd. NIkogo też nie zamierzam zabić na ścieżce.

 

Co do oświetlenia to nie zamierzam wydać nawet 1zł na nie. Mieszkam w tak małym mieście, że znam połowe policji która i tak się nie czepia rowerzystów. W ogóle generalnie nie palnuej dokupowania żadnych kluczy ( chyba, że bądą konieczne - zawsze coś tam mam w piwnicy ), stroju czy pompek.

 

Budżet jestem w stanie zwiększyć do 1000zł. ale na rower MTB - chyba ze w tej kwocie nic nie znajdę to ciut mogę zwiększyć. Trekkingowe i crossowe mnie nie interesują chociażby dlatego, że nawet nie wyglądają bezpiecznie. Przy mojej jeździe po lesie nie wiem czy by wytrzymaly jeden dzień.

 

Prosicie o linki z allegro rowerów ktore mi się podobają. Ale co sensowego moge podesłać skoro nie znam się na tym kompletenie... Po skorzystaniu z filtra alllegro ( wyfiltorowałem tylko rowery z 23 cale ramą ) wyszkoczyły mi 6 rowerów... Do tego tak jak pisałem nie znam się kompletnie na tym, mogł bym wybrac sobie rower na podstawie koloru. Nie znam się na podzespolach itp dlatego też zwróciłem się z prośbą do Was.

 

Pozdrawiam,

Marcin.

Napisano

...Trekkingowe i crossowe mnie nie interesują chociażby dlatego, że nawet nie wyglądają bezpiecznie. Przy mojej jeździe po lesie nie wiem czy by wytrzymaly jeden dzień...

 

"Nie szata zdobi..." - wierz mi lub nie, ale są w stanie wytrzymać bardzo duże obciążenia.

 

Ale to Twój wybór ;)

Napisano

@dziobolek

2b. W rowerach, [...] dopuszcza się:

[...]

2) elementy odblaskowe w kształcie nieprzerwanego pierścienia, umieszczone na bocznych płaszczyznach kół tych pojazdów.

 

Odblaski na szprychach zdecydowanie nie wyglądają jak nieprzerwany pierścień

 

@madhat

Praktycznie prawie każdy rower ma osprzę shmano lub sram niezależnie czy ten z górnej półki czy ten z marketu, więc zamiast szukać nowego rower mógł byś po prostu zainwestować w lepszy osprzęt do tego co masz, jednak przy twojej masie nie spodziewaj się cudów. Jeżelii wózek widłowy może podnieść dwie tony to do tego on służe a dwie tony i jeden kilogram już go nadmiernie zużywają i przyśpieszają jego zużycie. Nie oszukujmy się tak samo jest z tobą i rowerem - komponenty są liczone na masę 20-30% mniejszą więc nie ma mocnych i zużywać się będą niezależnie od tego ile na nie wydasz, bo przekraczasz ich normę nie o znikom ułamek a o kilkadziesiąt procent. Nie sądzę nawet by NASA miała materiał który na 12 mm ośce poddawanej obciążeniu dynamicznemu 160 kg (ty plus rower) nie odkształcił się.

23 calowa rama to jakiś punkt wyjścia, ale tak jak było tu wielokrotnie wspominane, nie licz na to że standardowe elemety będą niezniszczalne. Jakich hamulców używałeś, że nie wytrzymały, i co przez to rozumiesz? Siła hamowania zbyt mała, czy po prostu zużyły się okładziny?

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Napisano

@Tofi - przeczytaj jeszcze raz co napisałem powyżej w poście #33 i nie mąć proszę.

 

 

@dziobolek

2b. W rowerach, [...] dopuszcza się:

[...]

2) elementy odblaskowe w kształcie nieprzerwanego pierścienia, umieszczone na bocznych płaszczyznach kół tych pojazdów.

 

 

To z kolei wprowadzono po to, aby zalegalizować nie tylko opony, ale również obręcze posiadające paski odblaskowe.

Napisano

Mi nie chodzi o niezniszczalny rower tylko o rower który wytrzyma więcej niż przeciętny rower który się widzi na ulicy - wybierany na podstawie koloru i wyglądu no i wystrzymalszy niż mój obecny ( chinski ? ). hamulce najzwyklejsze szczękowe ( nie V-Brake ).

Napisano

O oponach mówi podpunkt pierwszy, a o plastikach drugi - przepis jest jednoznaczny jaki kształt obecnie jest jedynie słuszny na bocznych płaszczyznach kół (nie opon).

 

@madhat

Wyszukiwarka allegro znalazła mi tylko 2 rowery plus 1 ramę w tym rozmiarze. Obydwa miały v-braki, co może być trochę za mało by zahamować w rozsądnych granicach.

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Nie kolego Tofi - "plastikowe" odblaski montowane na szprychy są ujęte w punkcie 2, natomiast punkt 2.b to nowelizacja/rozszerzenie.

 

Jeszcze raz odsyłam do postu #33.

 

Bosz... i przez takie interpretacje roznoszą się po świecie "pierdóły".

Napisano

Co do oświetlenia to nie zamierzam wydać nawet 1zł na nie. Mieszkam w tak małym mieście, że znam połowe policji która i tak się nie czepia rowerzystów.

Tu nie chodzi tylko o mandaty ale przede wszystkim o bezpieczeństwo. Wierz lub nie ale lampki ratują życie tym bardziej na nie oświetlonej drodze.

 

 

Napisano

Ludzie skończcie już kłócić się o to oświetlenie i odblaski. Niech każdy zrobi jak chce jeden niech zamotuje drugi niech zdemontuje i po kłopocie. Co do mojego podejścia do oświetlenia to nie planuje jeździć drogami publicznymi po zmroku a jeśli już to najtańsze oświetlenie dokupię za max 20-30zł a nie jak ktoś pisał wcześniej 100zł... Generalnie chodzi mi o to, że podając kwotę 1000zł proszę nie wliczać w to osprzętu dodatkowego tylko sam rower.

Napisano

@MadHat - to nie kłótna, tylko prostowanie... ;)

 

Natomiast w kwestii oświetlenia, to z tego co widzę, to wystarczy ci na przód zwykła lampka pozycyjna.

 

 

Wcale nie trzeba wywalać grubej kasy jeśli się nie ma takiej potrzeby,

jadnakże po zmroku warto/należy zaznaczyć swoją obecność na drodze.

Ja polecam - [Oświetlenie]Jakie na przód i na tył? - strona 86 - Akcesoria rowerowe - Forum Rowerowe - Największe w Polsce

 

 

7led bicycle light

 

 

No i jakieś światełko na tył, byle świeciło.

Napisano

 

Posiadam taki i mogę powiedzieć o nim w samych superlatywach ,naprawdę mocna i mało awaryjna maszyna , co prawda moja waga to troszkę ponad 80kg ale cały sezon nic nie robiłem tylko czyściłem i smarowałem ( dystans pokonany to ponad 4,5k km ) obecnie tylko lekkie bicia na kołach czyli norma szybkie centrowanie i jazda dalej ;) Co do oświetlenia to ja się w przepychanki słowne nie wdaje ale powiem tak ,im bardziej jesteś wyrazisty na drodze tym bezpieczniejsza twoja du..a ,więc warto być widocznym na drodze i nie istotne czy to jest uliczka czy droga rowerowa !!!

Napisano

Rower za 1000... prosz...

 

Velo | Wyprzedaż | Rowery | Accent | Crosstown Man 26"

 

Velo | Wyprzedaż | Rowery | Accent | Crosstown Man 28"

 

Velo | Wyprzedaż | Rowery | Author | TROPHY

 

Velo | Wyprzedaż | Rowery | Author | OUTSET

 

Myślę, że bez większych problemów poradzą sobie z Twoją wagą.

 

...hamulce najzwyklejsze szczękowe ( nie V-Brake ).

 

Hamulce V-brake, to najbardziej sensowne mechaniczne hamulce szczękowe jakie znam.

 

Najbardziej sensowne pod względem sprawność/jakość/serwisowanie, tylko trzeba o nie troszkę dbać.

Przede wszystkim zainwestować w linki i pancerze nierdzewne i od czasu, do czasu podregulować,

a raz na jakiś czas (zależny od warunków przechowywania/eksploatacji) przeczyścić i nasmarować.

Napisano

Rower z rurą 1 calową i amortyzatorem "MUSTANG" nie będzie dobrą propozycją.

Lepiej poszukać z amortyzatorem na 1 i1/8 cala i co najmniej Suntourem XCM/XCR

Napisano

Może - nie będę się o to kopał z koniem ;)

 

Profesor Miodek zapewne odpowiedział by Ci na to, iż obie formy są poprawne i akceptowalne w języku potocznym gwizdze.gif

 

Większe i bardziej rażące "byki" tu widuję, aż mnie "ciary po plecach przechodzą" - może poszukasz i popoprawiasz.

 

A może by tak coś w temacie, zamiast nabijania postów poprawkami językowymi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...