MadHat Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Witam, Szukam taniego mocnego roweru MTB do jazda po lesie różnymi dziwnymi ścieżkami i po mieście ( 50/50 ). Generalnie ma być duży i wytrzymały gdyż mam 195cm wzrostu i 150kg wagi... Rower ma mi pomóc zrzucić conieco, bieganie niestety odpada. Nie chce kupować jakiegoś chińskiego złomu z supermarketu bo wiem, że mi się złoży po miesiącu i dlatego zwracam się z prośbą do Was. Znajdzie się coś do 1000zł? P.S. Ewentualnie ile musiał bym wydać aby mieć a miarę solidny rower pod moje gabaryty? Pozdrawiam, Marcin.
szliri Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Za 700zł nic mocnego nie dostaniesz, myślę że na sztywny wytrzymały rower musisz wydać ponad tysiąc złotych.
szliri Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Poszperaj na allegro i wrzuć a ocenimy je. PS. nie cytuj moich postów, poczytaj regulamin
marcinek1992 Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 No niestety musisz na allegro poszperac. Wybierz rowery jakie ci sie podobaja. Najlepiej 26 calowe obrecze na 36 szprych. Podaj nam linki Wysłane z mojego E15i za pomocą Tapatalk
Carbon Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 699zł. http://www.decathlon.pl/rockrider-51-biay-id_8167190.html
szliri Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 @Carbon - chyba chcesz wysłać naszego kolegę do innego świata
marcinek1992 Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 No ale wiesz za tą cene ciężko spodziewać sie czegoś lepszego. Nie ma się co oszukiwać. Szkoda że nie masz tysiaka do wydania bo to już jest większe pole do popisu. http://allegro.pl/rowery-mtb-gorskie-16483?a_text_f%5B307%5D%5B0%5D=&a_text_f%5B307%5D%5B1%5D=&a_text_i%5B420%5D%5B0%5D=&a_text_i%5B420%5D%5B1%5D=&buy=5&change_view=1&distance=1&listing_interval=7&listing_sel=2&offer_type=0&postcode_enabled=0&price_from=650&price_to=700&state=0 Popatrz i zobacz który ci by sie bardziej podobał. Wg mnie to najlepiej opłacało by sie miec 5lat na rame gwary ale to zależy od ciebie.
lukaszs Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Najlepiej jakiś sztywna na mocnych kołach żeby dało ich nie centrowych po każdych 100km polecam jakąś używke na początek lub dołu trochę http://allegro.pl/rower-mtb-romet-rambler-4-shimano-suntour-rama-20-i2926506366.html Poszperaj jest tego sporo
firefoks Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Przy tym wzroście rama musi mieć co najmniej 22 cale, a przy tej masie żadna ośka w piaście pod wolnobieg nie pozostanie prosta... A ten Romet i Rockrider mają wolnobiegi.
pandas Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Ja, mogąc pochwalić się podobnymi "parametrami" jezdze od 4kkm na goralu zlozonym na ramie Merida matts sub v60, z 26" szerokimi felgami, opona 2,2. Piasty Nowatec.Sporadycznie (co grube kilkaset km) centruje tylne kolo, zabilem jedynie sztyce zoom'a. Poza tym sluzy dzielnie. Ośki wytrzymują. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
lukaszs Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Według mnie 21 cali to max. Ale to zależy od ramy . . . najlepiej wsiąść i sprawdzić.
dziobolek Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Przy tym wzroście rama musi mieć co najmniej 22 cale... Według mnie 21 cali to max... Ramy nie dobiera się "na oko" http://www.forumrowerowe.org/topic/90215-rama-jak-dobrac-rozmiar-ramy/
Tofi Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Najfajniej było by mieć crossa, ale uwzględniając nadwagę (nie wagę bo wysportowana osoba może mieć BMI duuużo ponad normę) to pewnie możesz mieć problemy z pokonaniem ramy, co zmusza do szukania damki. Ustaw sobie kij od miotły mniej więcej 2-4 cm poniżej krocza i spróbuj przełożyć przez niego nogę. Jężeli dajesz radę to dobrze - masz większy wybór i oznacza to również że z kondycją nie jest tak źle, w przeciwnym wypadku pozostaje damka, aż do czasu kiedy forma pozwoli ci kozystać z trójątnej ramy. Cenowo w granicy do 700 zł, z nowych rowerów znajdziesz albo makrokesze, albo mieszczuchy, które do lasu średnio się nadają, ewentualnie jakiś treking się trafi. Pamiętaj, że żaden sklepowy rower nie jest przystosowony do jazdy po ulicy (niezależnie czy ściezka rowerowa, czy jezdnia) i w tych 700 zł musi zawrzeć się osprzęt taki jak oświetlenie (przeważnie nie musisz używać, ale musisz mieć w sposób trwały przyczepione do ramy roweru), Pompka do roweru (na początek samochodowa nożna, a jak juz trochę pojeździsz sam zdecydujesz czy jest ci potrzebana dodatkowo pompka ręczna, lub na naboje, w rowerze), a jeśli korzystasz z roweru w mieście to na dzień dobry licz się z wymianą opon na takie z wkładką kevlarową, więc budżet ograniczony o jakieś 100-150 do tego jeszcze obowiązkowo kosmetyki dla roweru (oliwka do łańcucha, wd-40 jako odrdzewiacz i do psiknięcia tu i ówdzie, oraz smar do łańcucha w sprayu też do psiknięcia tu i ówdzie do zapobiegania rdzy), bo sprzęt musi być zadbany, chyba, że za pół roku planujesz kupić następny. No i ostatnia rzecz, to przy twojej masie raczej obowiązkowo hamulce tarczowe. V-brake mogą być po prostu atrapą w twoim przypadku (naciśniesz klamkę i będziesz jechał dalej, zwłaszcza rozpędzony z górki). Z rowerów crossowych najtanie coś sensownego wyszukiwarka allegro pokazała to http://allegro.pl/rower-crossowy-panther-cx-4-meski-gliwice-i2884497209.html'>http://allegro.pl/rower-crossowy-panther-cx-4-meski-gliwice-i2884497209.html (rower w zasadzie do wypakowania z pudełka i jazdy bo ma wszystko co mieć musi) i do tego dwie np. takie opony (jeżeli oczywiście chcesz mieć spokój z przebiciami). http://allegro.pl/rower-crossowy-panther-cx-4-meski-gliwice-i2884497209.html Rower crossowy jest uniwersalnym rowerem na teren las/droga, ale dla początkujących problemem może być przełożenie długość korby na promień koła, które jest nieco większe (kilka procent) niż przy tych samych trybach dla kół 26 cali. Poprawny link do opon http://allegro.pl/opona-maxxis-raze-700x35c-kevlar-bs-i2874851481.html Można znacznie taniej wymieniając samemu komponenty na takie jakie powinny być zaczynając np od takiego http://allegro.pl/rower-trekkingowy-28-climber-performance-shimano-i2917621375.html ale jest to rczej dla osób z zacięciem technicznym przygotowanych to wszelkiego typu napraw, bo najczęściej się okazuje że brkuje kilku kluczy które można dostać albo po wysokiej cenie albo w estawie który też do tanich nie należy, albo co gorsza tani klucz ulegnie zniszczeniu w trakcie naprawy uniemożliwiając jej kontynuację, jak również skręcenie roweru z powrotem do stanu wyjściowego. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2 A tutaj jeszcze przykład taniej polskiej myśli technicznej http://allegro.pl/polski-rower-26-romet-arkus-forester-2-x-tarcza-i2909293845.html musiał byś tylko sprawdzić czy byłby twój rozmiar. W opisie widnieją vbraki a na zdjęciu i w tytule tarcze więc trzeba by było to wyjaśnć. Rama stalowa lekka nie jest, ale nie ukrywajmy, że w rowerze najprościej i najtaniej jest zrzucić kilogramy z rowerzysty. Dodatkowo stal to nie stal CroMo, więc wytrzymałość na poziomie chińczyka, ale producent w Polsce, zakupy też, więc jak rower się rozleci albo wygnie do pół roku to zgłaszasz wadę fabryczną, a jak do roku to niezgodność towaru z umową (NIE GWARANCJĘ!!!) inkasujesz swoje 550zł po czym bierzesz następny taki sam rower. Pamiętaj też, ze większość rowerów lub akcesoriów ma swoje ograniczenie wagowe, np opony różnie ale w okolicach 70kg (co przy równym rozłożeniu na dwie opony daje 140 kg rower+ rowerzysta), hamulce w okolicach 120kg (znów rower plus rowerzysta) amortyzatory te z których ja korzystałem miały maksymalne obciążenie 105 kg, a w sztycy 90kg. Jak widzisz dwukołowy rower, nawet z górnej półki, może być niebezpieczny zarówno dla ciebie jak i dla inych uczestników ruchu drogowego. Może sie wstrzymać z rowerem na jakieś 30 kg i w tym czasie korzystać z trenażera. Używane rowerki treningowe można na giełdach dostać nawet za kilkanaście złotych, do tego tylko pulsometr, żeby efektywnie rowadzić trening, no i zapał, bo najczęściej to przedmiot do odchudzania robią a wieszaki na ubrania, niezależnie czy stacjonarne czy takie z kołami. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2
firefoks Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Ta ostatnia propozycja to chyba jakiś żart.Wadę fabryczną zgłosi...jak przeżyje...
Pwmichu Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Tofi chcesz tym Arkusem zabić autora wątku ? Szukaj używki, bo nie sądzę, że znajdziesz coś nowego. Mój znajomy (144 kg) kupił ostatnio pięknego Holendra na Deore za 650 zł. Rower bardzo solidny
Tofi Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Proszę rozwiń swoją wypowiedź, Opony nie wytrzymają? Niższe ciśienie i obciążenie opon może być większe. Hamulce? Sprawne - działają zawsze niezależnie od marki. Amortzatory? Sprężnówki z niskiej półki może zadziałają pod masą 150 kg. Rama? Spawy wytrzymają na 100% nawet gdyby autor tematu ważył drugie tyle (w instrukcji widnieje z pewnością rower "turystyczny" nie "górski"), przeznaczenie, nawet w lesie, wyklucza zachowania wyczynowe, więc O co chodzi? Według mnie to co najwyżej rama może się wygiąć tak samo jak w jakimś rowerze za 1000 jak i za 10 000 zł. Wypadek? Owszem, ale raczej z utrudnionej koordynacji ruchowej jak z winy sprzętu. Raz widziałem tutaj parę na rowerach ni to miejskich ni to wigry 3, ot jakiś brytyjski wynalazek, i odziwo poruszali się mimo znacznej nadwagi. Jedyne co, to właśnie to, że zamiast po ścieżce rowerowej powinni po pustym parkingu przez tydzień jeździć bo nie panowali nad kierunkiem jazdy. Podczas wyprzedzania mało nie zostałem staranowany, mimo, że pan zjechał do lewej po moim dzwonku, to gdy byłem obok niego nagle zaczął odbijać w prawo. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2
firefoks Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Może coś takiego? ALUMINIOWY NORWESKI TREKKING DBS GRUPA ALIVIO !! (2923832218) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Choć lepszy byłby jakiś trekingowy ze stali cro-mo. Pełno tego na allegro. Po odkręceniu błotników wyjdzie coś ala cros albo można zostawić błotniki i jeździć w każdych warunkach Np. http://allegro.pl/holenderski-batavus-apache-shimano-stx-wroclaw-i2938938299.html Tylko ja bym wymienił tą kierownicę i hamulce na v-brake, bo canti mogą nie wystarczyć.
Carbon Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Niestety wagi nie dostrzegłem. Niestety w tym rowerze za 699zł. (wyzej link) koło tylne raczej nie wytrzyma długo i warto byłoby je wymienić na mocniejsze. Rama Aluminiowa w tym rowerze jest w porządku, amortyzator- wiadomo, ale powinien przetrwać normalne przejażdżki. Do 700zł. ten Rockrider zdecydowanie najlepszy, lecz wiadomo, że mógłby być wytrzymalszy.
Tofi Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Może tak rower poziomy na trzech kołach? Nie siedże w temacie więc nawet nie wiem gdzie szukać wersji terenowej, ale rozłożenie ciężaru na trzy koła, hamulce na podwójnym kole to większa siła hamowania, jeszcze pewnie znalazło by się kilka zalet. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2
miloszrr Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Trzykołowy? Przecież autor tematu ma 150 kg a nie 400.
firefoks Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Dobry pomysł - nie będzie się wywracał na lodzie
Tofi Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 A większość rowerów ma limit do około 100-115 nie 150kg i to masy całkowitej. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2 Przypomnę, że zadałem ptanie na temat rzeczowego argumentu przeciw rowerowi z rometu. Oprócz niczym nie podpartemu zwiastowania rychłej śmierci nie padł żaden argument naprzeciw, poza tym, co sam napisałem, że zwykła stal może nie być wystarczająco sztywna podczas jazdy na wybojach, ale od tego są super sztywne sprężyny w amortyzatorach które pod zwykłym człowiekiem się nie ugną. Raczej osoba z 50 kg nadwagi nie będzie jeździła wyczynowo, więc czemu nie ten romet? Droższe rowery do 1000 zł różnią się raczej wartością osprzętu jak przerzutki, hamulce ale nie ramą, czasem cena to róznica tylko w nazwie na naklejce, więc co jest nie tak, w rowerze za 550, że jest gorszy od takiego samego roweru wartego dwa razy tyle? Według mnie te 550 zł to takie minimum wyjściowe. Należało by do niego Dodać te 150 zł na opony do jazdy po mieście (z kevlarem), a nie tylko po lesie, oraz tak około 100-150 zł na wymianę tylnego koła by było na kasecie a nie na wolnobegu i na koniec oświetlenie które na allegro w granicach 50-100 zł można znaleźć. Zatem minimalna kwota na jaką należało by się przygotować 850-1000 zł. Rower spełniający wymagania bez żadnych przeróbek poza oponami to zakres ok 2,5 tys zł (rower i opony). Ewentualnie można szukać okazji wśród używanych rowerów. Wtedy wartość uzależniona jest od tego na jaką kwotę sprzedający i kupujący się dogadają. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2 Niestety wagi nie dostrzegłem.Niestety w tym rowerze za 699zł. (wyzej link) koło tylne raczej nie wytrzyma długo i warto byłoby je wymienić na mocniejsze.[...] 36 szprych 2.0mm Jakie może być mocniejsze poza 40 szprychami do tandemu, którego to nie dostanie się w tym rozmiarze? Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2
firefoks Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Gdybyś zobaczył ten rower na żywo to zmieniłbyś zdanie. Na wiosnę będzie ich wysyp ... w marketach.
Carbon Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Tam jest obręcz jednokomorowa nieoczkowana. Szprychy też nie są DT...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.