krazen Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Obecnie mam taki zestaw: Przód: piasta XTR HB-M965, obręcz Mavic X317 Disc, 32 szprychy DT Champion 2.0 mm Tył: piasta XTR-FH-M965, obręcz Mavic X223 Disc, 32 szprychy DT Champion 2.0 mm Całość waży około 1760 gramów (bez zacisków). Chcę w nadchodzącym sezonie jeździć bez dętek, przeróbka na ghetto tubeless doda mi po jakieś 100 gramów na koło, nie licząc mleczka. Robi się więc już dość ciężko i pomyślałem o zmianie kół. Chcę ich używać do maratonów, raczej tych płaskich (Mazovia, Poland Bike). Ważę 77 kg, na wiosnę planuję 75 ale dobrze żeby wytrzymały 80 kg ridera Muszą być pod tarczę, standard mocowania jest drugorzędny, bo i tak będę kupował nowe tarcze, jednak wolałbym Centerlock. Mogą być używane. Na kołach znam się słabo, póki co mam takie na myśli: Koła Mavic Crossmax SL disc (2924340255) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. - jednak nie wiem czy opłaca pchać się w używane Crossmaxy ZESTAW KOŁA SHIMANO DEORE XT 2012 WH-M785(slr,xtr) (2908662164) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. - dość lekkie, można też dostać nówki koło 1000 Koła ZTR Olympic/Novatec/Sapim JAK NOWE! (2917847110) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. - nie wiem co myśleć o tych piastach, jednak całość wydaje się atrakcyjna zarówno cenowo jak i wagowo Można też trochę powyżej budżetu dostać używki Crossmax SLR, jednak obawiam się że będą to najczęściej wymęczone koła po jakimś zawodniku. Jakby były jakieś dobre propozycje trochę powyżej tego 1000 zł to też mogę je wziąć pod uwagę. Czy macie dla mnie jakieś rady?
clus Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Na twoim miejscu szukałbym coś na ZTR Crest'ach, ew. jak jesteś troszkę cięży to na ZTR Arch. W bikestacji mają dość dużo kompletów więc tam zaglądnij, ew. napisz do dave-o - oni składają koła na zamówienie.
dawid Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 jak masz piasty w dobrym stanie to lepiej by było wrzucić lekkie szprychy i obręcze, wyjdzie zdecydowanie taniej i dużo lżej
krazen Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Napisano 10 Stycznia 2013 No właśnie tu mam dylemat. Lubię te piasty, jednak nie są już w idealnym stanie. Wrzuciłem smar remontowy i zobaczę, co uda się zdziałać, jestem jednak dobrej myśli bo bieżnie nie są bardzo zajechane. Kulki kosztują grosze, nowe konusy też nie są najdroższe, więc powinny być jeszcze do odratowania. Kręcą się ładnie, jednak zauważalnie głośno. Jak smar remontowy nie da rady to chyba zrobię przeróbkę na łożyska maszynowe. Jednak jakbym chciał kupić np dwie obręcze ZTR Crest to już jest 700 zł, szprychy do dwóch kół to 200-250 zł czyli już mam ponad 900 zł wydatek, ktoś mi to musi zapleść chyba że chcę wydawać kolejne złotówki na tensometr i centrownicę a i tak pewnie za pierwszym razem tego nie zrobię dobrze. No i zostają mi te stare piasty, które wyglądają przepięknie ale już swoje lata i przebieg mają. Tymczasem za 1300 zł mam złożone takie koła: http://www.bikestacja.pl/kola-711712-czarne-tubes-crest-aero-1430g-p-27735.html z dwuletnią gwarancją. Piasty są lżejsze od moich XTR, nie wiem tylko czy te szprychy są OK, ale jakbym poprosił to by mi pewnie zrobili na innych. Te używane koła podałem dlatego, że kosztują najmniej, ja natomiast zamierzam na obecnym rowerze jeździć tylko w tym sezonie, może nawet niecałym, potem przesiadka na 29 lub 27,5 cala. Jak kupię nowe, droższe koła to owszem, podbije to wartość roweru przy sprzedaży, jednak nie na tyle żebym wycofał to, co włożyłem. Oczywiście mogę potem na allegro napisać że koła na gwarancji i jeżdżone tylko po ścieżkach no ale to będzie nieprawda. Może też spróbuję wrzucić koła 27,5 do obecnej ramy i widelca - muszę wykonać najpierw odpowiednie pomiary. Jak się uda to rower zostaje bo jego geometria mi bardzo odpowiada
dawid Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 jak i tak planujesz niedługo przesiadke na większe koła to czy nie lepiej przemęczyć na tych kołach jeszcze ten sezon? 1000zł możesz dorzucić do kół w nowym 29erze a tam waga kół będzie najbardziej odczuwalna. Moim zdaniem lepiej przemeczyc i pozniej celować w koła o wadze 1400gramów w 29er'e, pewnie kupisz gotowy rower, a zazwyczaj wsadzaja tam cieżkie koła, co w połączeniu z większym promieniem da słabe przyśpieszenie.
krazen Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Napisano 10 Stycznia 2013 Dzięki za radę, chyba tak zrobię jeśli koła 650b nie zmieszczą się do mojej ramy, bo do widelca wejdą na pewno. Jak wejdą to wtedy kupuję 650b i zostaję przy tym rowerze na dłużej Zupełnym przypadkiem wpadłem na ten pomysł jak zobaczyłem te większe koła w bikestacji, a wydaje mi się on dobry.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.