Skocz do zawartości

[RowerY] Kupiłem rower - potrzebuje fachowej opinii.


karolekgadno

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Dwa dni temu kupiłem rower. Jest to co prawda dziadek, ale wygląda mi na coś firmowego. Nie ma naklejki z nazwą.

Na tych które są napisane jest, na jednej: Mountain Bike, a na drugiej: 3000. Ma też małą naklejkę na rurze podsiodłowej, na której widnieje napis: by MASCIAGHI 87 HANDMADE IN ITALY. Na pierwszy rzut oka widać, że jest to rower z lat 90-tych. Sztywna rama, plastykowe, myślę, że jeszcze oryginalne, jedne z pierwszych v-brake i przekładnia tylna SHIMANO SIS, czyli też jedne z pierwszych dobrych podzespołów. Chciałłbym ustalić co to dokładnie jest. Czy jest możliwe, że jest to faktycznie ręczna produkcja? Chcę go odnowić i nie wiem jakie naklejki kupić. Proszę o podpowiedzi, każda pomoc mile widziana. Fajnie by było jak ktośby podpowiedział gdzie mogę znaleźć jakąś specyfikację tego roweru... Z góry wielkie dzięki. Poniżej zdjęcia roweru i tej naklejki, może w czymś pomogą.

 

 

gallery_160781_2343_701380.jpg

 

 

gallery_160781_2343_498144.jpg

 

gallery_160781_2343_351058.jpg

 

 

gallery_160781_2343_383929.jpg

Napisano

Jak widać te nowe produkty są z dosyć "niskiej pólki" więc nie spodziewaj się, że kupiłeś jakąś kultową ramę, zwykły stary rower, "hand made" - każdy rower z tego o koresu jest robiony ręcznie łącznie z wyspawaniem ramy (ten akurat we włoszech), żaden ewenement.

Napisano

Plastikowe ramiona hamulcow v-brake to akurat znak zakupu bardzo bardzo kulawej jakosci... Pierwsze v-brake byly metalowe. Moim zdaniem ktos cie nabil w butelke. Duzo rdzy, dziury w siodle...

 

Moge zapytac ile cie kosztowal?

Napisano

Dałem naprawdę niewiele. To nie istotne. Poprostu chcę ustalić producenta, lubię jak rower jest dopieszczony i chciałbym, żeby miał oryginalne naklejki, jest to dla mnie bardzo ważne.. Rdza.. No cóż... Nie ma jej raczej na nim. Są naklejki zdrapane. Siodło, hmmm.. 25 lat to szmat czasu, nie ma się co dziwić, że jest popękane. Co do v-brake to nie sprawdzałem. Możliwe, że mają tylko plastykową powłokę. jutro wykręce jedno ramię i sprawdzę.

Napisano

Oczywiście możesz zrobić co chcesz, jednak moim skromnym zdaniem nawet po pieszczeniu będziesz miał rower klasy marketowej.

Rzuciłbym okiem do sterów, piast, sprawdził stan zużycia obręczy.

 

Czy jest markowy? W przypadku ramy stalowej wskazywać na to powinna naklejka "cro-moly", albo "cro-mo tubing", czyli lepszy sort stali.

Istotne jest też jak chcesz go używać. Ani jego masa ani geometria ani osprzęt nie pozwolą raczej na nawet trochę bardziej zaawansowaną eksploatację.

Napisano

Nie wiem jak to będzie po Italiańsku ale po germańsku to Truppenfahrrad ;)

 

A tak na poważnie to bym się nie przejmował tylko jeździł aż się rozpadnie

Napisano

Oczywiście możesz zrobić co chcesz, jednak moim skromnym zdaniem nawet po pieszczeniu będziesz miał rower klasy marketowej.

Rzuciłbym okiem do sterów, piast, sprawdził stan zużycia obręczy.

 

Czy jest markowy? W przypadku ramy stalowej wskazywać na to powinna naklejka "cro-moly", albo "cro-mo tubing", czyli lepszy sort stali.

Istotne jest też jak chcesz go używać. Ani jego masa ani geometria ani osprzęt nie pozwolą raczej na nawet trochę bardziej zaawansowaną eksploatację.

 

Tak właśnie zrobiłem. Po sprawdzeniu wymienionych elementów jezdnych, muszę przyznać, że jestem w szoku. Wszystko wygląda na sprawne. Brak luzów na łożyskach nie skrzypi, nie piszczy. Opory toczne naprawdę niewielkie.

 

Waga jest zadowalająca. Nie ważyłem go ale nie przekracza 20kg. Wiem, że są lżejsze. Sam miałem scotta który ważył niwiele ponad 10kg. Osprzęt działa w nim bez zarzutów. Wymienie tylko manetki od biegów, bo są już zużyte. Hamulce brzytwa, biegi nienagannie się przekładają. Co do geometriii to nie wiem co dokładnie masz na myśli, jeśli o to chodzi, to rower zostawia jeden ślad.

Co do obręczy niemalże idealnie proste, co wogóle bardzo żadko się zdarza jak kupuje się rower. Opony są zjechane, ale to nie jest raczej duży problem.

Jak pisałem naklejek prawie na nim nie ma i nie wiem czy to jest cr-mo. Napisałem do F. Lii. Masciaghi. Czekam na odpowiedź. Może oni coś powiedzą.

 

Cuberider, muszę przyznać, że rower ten wygląda na taki, który nie będzie chciał się szybko rozsypać, ale dzięki za prostą, ale jakże wymowną radę:P

Napisano

To tym bardziej nie rozumiem tego tematu ani twoich rozterek.

Miales rower markowy i gdybam ze jakosciowy z modeli tej firmy. W takim przyypadku porownanie masz, pod kazdym mozliwym wzgledem.

 

I jeszcze cos: to co piszesz - calosciowo - zalatuje mi trollowaniem.

Musisz miec niezla pare zeby napedzac 20 kilo zelastwa - elektryczny rower wazy mniej a bujanie sie nim bez wspomagania silnika, na padnietym aku, do przyjemnych doznan nie nalezy.

Napisano

Zdaje się,że 25 lat temu nie było jeszcze hamulców V-brake. Powstały chyba w drugiej połowie lat 90-tych? Poza tym wydaje mi się,że na tylnych widełkach widzę podparcie dla linki pod canti... Nie ma plastikowych v brejków, te są stalowe "oblane" plastikiem, wyrób marketowy. Aha, jeśli osprzęt to Shimano to łatwo ustalisz rok produkcji tego osprzętu.

Napisano

Rozterki wynikają z tego, że nie wiem jakiej firmy to rower. I wątek trochę zaczyna odbiegać od tematu. Potrzebuję określić kto i pod jaką nazwą go wyprodukował. Jest to dla mnie bardzo ważne. Nie wiem tylko, czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Może jest możliwość w jakiś sposób wg. numeru seryjnego określić podstawowe informacje na temat roweru? Ja nie mogę nic znaleźć na ten temat.

 

firefoks, powiesz w jaki sposób mogę ustalić rok produkcji tego osprzętu?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...