Lothar75 Napisano 9 Stycznia 2013 Napisano 9 Stycznia 2013 Od roku ujeżdżam Krossa A5, model z 2012 r. i po przeszło 5kkm zaczął mi przeskakiwać łańcuch. Jeździłem na jednym łańcuchu, tak więc na pewno będę musiał go wymienić. Wymieniam też kasetę bo ta nowego łańcucha nie przyjmie. Proszę brać rowerową o poradę - jaka kaseta i łańcuch byłyby optymalne. Teraz jeździłem na kasecie fabrycznej Alivio HG30-9 11-34T i łańcuchu Shimano HG53. Mam na oku taki zestaw - SHIMANO CS-HG61 kaseta + WIPPERMANN CONNEX 904 Nie wiem czy mierzyć wyżej (SLX?), zostać przy serii (HG30 + HG53) czy ta HG61 spełni moje oczekiwania w połączeniu z tym Connexem 904. Na ten sezon założyłem sobie więcej treningów w lasach których w okolicy gdzie mieszkam mam pod dostatkiem. Dodam tylko, że zmieniarka tylna na razie zostaje i jest to Deore M591. Proszę o ocenę i ewentualne porady.
SSG90 Napisano 9 Stycznia 2013 Napisano 9 Stycznia 2013 Powiem shimano już więcej nie kupie szczególnie serii slx miałem tą kasetę i po 1000km już łańcuch przeskakiwał nie wiem jaki to miało wpływ , potem łańcuch slx rozwalił się po 2 tygodniach w 7miu miejscach... , wymienili na nowy ale póki co leży bo się boje nakładać , korzystam teraz z LX i puki co nie wyciąga się jedyna wada to rdza. Myślę że lepiej było coś brać ze stajni srama wydają mi się bardziej trwalsze i pod względem cenowym może troszeczkę taniej. Np zestaw sram pg 950 + łańcuch connexa może być nawet 904. Takie mam widzenie bo nie mam już zaufania do shimano. Póki co zmieniłem koła i jest tam kaseta 8rzędowa hg30 i muszę powiedzieć chodzi o niebo lepiej od slx. Jedyna wada to masa , cena też bardzo niska.
Gość voytec Napisano 9 Stycznia 2013 Napisano 9 Stycznia 2013 SLX'a jako napędu bym tak nie demonizował tzn mam taki napęd od lat i takich anowali nie zanotowałem. Kasety srama za to bym nie polecił. Plastelina która długo popracuje z równie miękkim łańcuchem np. PC-951. Dobra kultura pracy ale jeśli chodzi o trwałość to IMHO nie warto.
Luk33 Napisano 9 Stycznia 2013 Napisano 9 Stycznia 2013 Dwie odpowiedzi i całkowicie odmienne od siebie Ja jeżdżę od zawsze na shimano, głównie slx, łańcuch hg73 lub 53 i nie mam najmniejszych problemów. Co do łańcuchów wippermanna to polecam, szczególnie spinkę (najlepsza spinka na rynku, rozłączanie to przyjemność). Samego łańcucha nie używam, bo droższy od shimano (jeżdżę zwykle na 2 lub 3 łańcuchach). Co do kaset to różnicy specjalnej nie odczuwam, dlatego wybieram półśrodek SLX + nakrętka od XT. Tyle, że zwykle lekko używane z allegro. W martwym sezonie można wyhaczyć trzy kasety używane w cenie jednej nowej, które posłużą dłużej. Na pewno SLX są trwalsze od alivio. HG61 nigdy nie używałem.
Druid Napisano 9 Stycznia 2013 Napisano 9 Stycznia 2013 Śmigam na Wippermannie 908 i bardzo sobie chwalę, jest twardszy w porównaniu do shimano. A spinka connex to cud malina Nie wiem ile chcesz wydać ale brał bym ten komplet co podałeś albo zainwestował w ten http://www.karbonowy.pl/kasety/640-kaseta-shimano-xt-cs-m770.html Osobiście ten 2
Lothar75 Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Napisano 9 Stycznia 2013 Ten XT jest na razie poza zasięgiem. Kusi mnie żeby przy okazji koniecznej wymiany przeskoczyć nieco "wyżej" niż posiadany teraz Alivio. Chyba wypróbuję tego LX'a. Co do łańcucha to jestem dzięki pochlebnym opiniom na 100% przekonany. Ten zestaw który podałem z karbonowego finansowo bardziej się opłaca niż kupowanie nawet kasety Alivio którą miałem i Connexa osobno. Co do używek to nie jestem przekonany - nie mam takiego doświadczenia żeby ocenić stan kasety, tak więc na ten sezon wejdę w tego LX'a raczej a później może skoczę wyżej. Co do łańcucha to za miesiąc dwa kupię drugi taki sam i będę używał dwóch na zmianę.
Lothar75 Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Napisano 10 Stycznia 2013 Sorki za post pod postem, ale kupiłrm wczoraj zestaw LX+Connex. Dzięki wszystkim za opinie i porady. Pozdrawiam.
GhOsTwrc Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Ja do 9 rzedowej kasety xt uzywam 2 lancuchow connex 800. Sa one przeznaczone do napedow 8 rzedowych. Doskonale dzialaja z 8 rzedami a kosztuja 2 x mniej polecam.
Mod Team Puklus Napisano 10 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 10 Stycznia 2013 Sie kolega widzę przekonał
GhOsTwrc Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Mialo byc napisane ze doskonale dzialaja z 9 rzedami , tak przekonalem sie. I przekonuje kazdego kto zmienia lancuch bo po co przeplacac.
MokryxD Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Dzięki za info GhOsTwrc. Następny łańcuch wezmę Connexa.
Gość voytec Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Również potwierdzam. Łańcuch ósemkowy działa z napędem dziewiątkowym.
Mod Team Puklus Napisano 10 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 10 Stycznia 2013 Jak ja pisałem przez 5 lat o tym nikt mnie nie słuchał musiało dość do kryzysu światowego żeby sie ludzie przekonali
GhOsTwrc Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 5 lat temu to nie myślalem ze bede jezdzil na rowerze , ale w zeszlym roku zajechalem kilka łańcuchow XTR XT SLX ConneXy i kazdy kosztowal najmniej 100 zł , teraz kupuje po teamowej znizce lancuchy connex 800 po 45 zl szt. Do tego naped Sram jest o wiele bardziej precyzyjny i latwiejszy w regulacji...
Lothar75 Napisano 11 Stycznia 2013 Autor Napisano 11 Stycznia 2013 No to się pospieszyłem z zakupami. Na przyszłość będę pamiętał. Od razu pytanie. Jako drugi łańcuch na zmianę mogę kupić do tej 904-ki taką 800-kę? Czy raczej w takiej eksploatacji, nazwijmy to - zamiennej lepiej żeby były łańcuchy tego samego typu (modelu)?
Mod Team Puklus Napisano 11 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 11 Stycznia 2013 możesz kupić 800tke one sa porównywalnej wytrzymałości.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.