hellfirez1 Napisano 8 Stycznia 2013 Napisano 8 Stycznia 2013 Witam. Jako że ostatnio coraz bardziej ciągnie mnie do czegoś, co polega bardziej na jeździe w dół, pomyślałem nad zmianą ramy. Wymagania mam ogólnie takie, żeby nadawała się do zjazdów(może dh nie, ale coś ostrzejszego niż XC), dało się normalnie poskakać, oraz co jest równie ważne- podjeżdżała nie gorzej niż mój obecny cube. Więc mam takie pytania. 1. Obecnie jeżdżę na ramie 18'. I nie wiem jaki rozmiar horneta wybrać. 16', czy moze też 18'? Fajnie byłoby przejechać bez bólu jakieś 50km, tak jak to robię na cube. Również chciałbym sobie od czasu do czasu skoczyć. 2. Jak rama będzie radziła sobie na podjazdach w porównaniu z obecnym cube? 3. Razem z widelcem 130mm, będzie radziła sobie jako tako w grawitacji?
dery Napisano 8 Stycznia 2013 Napisano 8 Stycznia 2013 Panie takie rzeczy to tylko w erze żeby skakał, skok 135 i jeszcze żeby tak podjeżdżał jak rower do XC
hellfirez1 Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Napisano 8 Stycznia 2013 Może inaczej sformułuje- czy będzie podjeżdżał zauważalnie gorzej od mojego cube obecnie, i nie pogryzie się z widłem o skoku 130mm? Zmierzyłem sobie ramy, i wychodzi na to, że w porównaniu do mojego cube: 16' od dartmoora, ma krótszą o 44mm rurę podsiodłową 16' od dartmoora ma o 30mm dłuższą górną rurę 16' od dartmoora ma o 35mm większą baze kół 16' od dartmoora ma o 0,5 stopnia mniejsze kąty- główki i podsiodłowy w przypadku 18' od dartmoora, różnice między nim a moim cube są takie: 10mm dłuższa podsiodłowa 60mm dłuższa górna rura 75mm większa baza kół kąty jak w ramie 16' Więc jaki rozmiar ramy będzie lepszy- 16' czy 18' tutaj dokładne info o ramach: http://dartmoor-bikes.com/hardware/frames/hornet http://www.cube.eu/en/hard/cross-country/attention-26/ wzrostu mam 178
Sagitt77 Napisano 9 Stycznia 2013 Napisano 9 Stycznia 2013 Poszukaj raczej jakiejś ramy full-suspension.
dery Napisano 9 Stycznia 2013 Napisano 9 Stycznia 2013 Na mniejszej będzie się lepiej zjeżdżało a na większej lepiej podjeżdżało. Ja bym brał 16
clus Napisano 9 Stycznia 2013 Napisano 9 Stycznia 2013 Jak napisał Sagitt77, szukałbym czegoś na pełnym zawieszeniu. Miałem przez 3 lata rower typowo enduro/all mountain - GT Force 2.0 - dało się nim i pozjeżdżać bardzo komfortowo a jak trzeba to podjechać. Nie był aż tak ciężki (14kg) i nie miał aż tak dużych skoków (140/156) żeby kompletnie nie dało się podjeżdżać. Zaliczysz nim spokojnie 50km bez zbytniego katowania siebie. Rower komfortowy, uniwersalny, do ambitniejszego zjeżdżania ale też podjeżdżania.
hellfirez1 Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Napisano 9 Stycznia 2013 nie wiem czy będzie mnie stać na fulla. Hmm. Załóżmy żę będę miał 2000zł na ramę. W tym momencie mam wideł 130mm, więc musi z nim banglać, a w przyszłości fajnie jakby przyjęła coś o większym skoku. Co więc byście polecili? @clus- Tylko gdzie ja kupię samą ramę od tego gt?
clus Napisano 9 Stycznia 2013 Napisano 9 Stycznia 2013 @clus- Tylko gdzie ja kupię samą ramę od tego gt? Ja wcale nie mówię żebyś sobie kupował akurat ramę GT tylko pokazałem segment rowerów na których da się jeździć wszędzie. Skoki mają w okolicach 140mm więc twój widelec może znalazłby jakąś ramę ze skokiem minimum 120mm, niekoniecznie GT w tym temacie http://www.forumrowerowe.org/topic/125985-rower-na-czesci-gt-sanction-dt-sram-wtb-maxxis-funn-x-fusion-fox/ masz ramę GT Sanction, troszkę ma większe skoki ale może dałoby się coś pokombinować.
hellfirez1 Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Napisano 9 Stycznia 2013 rama z tego tematu jest już sprzedana Przemyślałem to dokładnie i doszedłem do jednego wniosku- nie mam tyle pieniędzy na ramę. Aktualnie byłbym w stanie przeznaczyć na nią maksymalnie 1200zł, a za to żadnego fulla się nie znajdzie. Zresztą, dużo osób pocina nawet dh na hardtailach i żyją. Pozostała teraz kwestia zmiany ramy cube, na horneta. I tak. Jak już wcześniej pisałem z geometrią, to hornet w rozmiarze 16' ( a taki bym brał) jest o 30mm dłuższy i ma o 44mm krótszą podsiodłówkę. Więc wychodzi na to że rama będzie miała niższy przekrok, i nie powinna wydawać się mniejsza przez to że jest dłuższa. Czy dobrze myślę? A co do krótszej podsiodłówki- sztyca wysunięta o te 4cm więcej niż mam obecnie w cube, załatwi sprawę? Kolejna kwestia- rama będzie jak już pisałem- z widelcem o wysokości 510cm (130mm skoku), co powinno ustawić geo ramy na: kąt główki ~68,5° kąt podsiodłówki ~70° I teraz kolejne pytanie. Jak rama zachowywałaby się na zjazdach, oraz podjazdach. Czy będzie dało się komfortowo nią podjeżdżać, i czy nada się na troszkę ostrzejsze zjazdy (w końcu hornet jest klasyfikowany przez dartmoora jako rama do FR/AM). I nie proponujcie mi fulli, gdyż po prostu w tym momencie mnie na nie nie stać Proszę o pomoc, bo kompletnie nie wiem co o tym myśleć
clus Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Wg mnie na takiej ramie nie da się komfortowo podjeżdżać z kilku prostych przyczyn: geometria nie pozwala na zajęcie optymalnej pozycji i pedałowania na prawie w pełni wyprostowanej nodze (z założenia rower nie nadaje się na podjeżdżanie) tak jak to miałeś w Cubie, który nota bene był rowerem stworzonym do całkiem czego innego. Czy ci się będzie gorzej podjeżdżało? Tak, i to bardzo odczuwalnie. Porównywanie długości rurek i kąty w tych rowerach mija się całkowicie z celem. Każdy segment rowerów ma swoją geometrię, np. rowery szosowe mają bardzo duży kąt rury sterowej, gdzie rowery do DH mają go poniżej 69 stopni i dalsze porównywanie kolejnych parametrów nie ma sensu. Reasumując: rama typowo do lekkiego freeridu lub skakania i innych akrobacji. Z założenia się nią nie podjeżdża tylko po prostu wprowadza. Podjechać można ale po bułki do sklepu A tak na poważnie to naprawdę ciężko czymś takim wyskrobać się na górkę z której będzie się zjeżdżało chociażby przez 2 minuty. A, i zapomniałbym: na takim rowerze siedzi się z przymusu, nie żeby się "lekko" podjeżdżało tylko żeby się odpowiednio zachowywał na zjazdach/w powietrzu/na torze, dlatego te ramy są takie małe (i dość ciężkie).
Sagitt77 Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 proszę, masz fulla szacownej firmy za 999 zł, tylko rozmiar S, nie wiem czy nie za mały dla Ciebie: http://www.rowerowysklep.pl/czesci-ramy-rama-specialized-fsr-xc-pro-titanium-08-o_l_212_7251.html
clus Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Z tego co widzę to rama bez dampera, więc trzeba by doliczyć parę stówek za Foxa minimum RP2.
lukaszm7 Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Ja myślę, że o Horneta powinienneś zapytać Kamila enduroriderPL on ma taką ramę i chyba najwięcej będzie w stanie o niej powiedzieć. Tutaj masz opis roweru na tej ramie: http://endurorider.pl/2012/10/dartmoor-hornet-2012/ Mam nadzieję, że Kamil nie bedzie miał mi za złe Pozdrawiam
hellfirez1 Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Napisano 10 Stycznia 2013 proszę, masz fulla szacownej firmy za 999 zł, tylko rozmiar S, nie wiem czy nie za mały dla Ciebie: Rama Specialized FSR XC Pro Titanium '08 - AirBike Niby spoko, ale to rower do xc. Ja szukam czegoś bardziej pod enduro. Podjeżdżać może i będzie dobrze, ale nie sądzę żeby ta rama nadawałą się do takich celów w jakich chciałem kupić horneta. A może się mylę? Ja myślę, że o Horneta powinienneś zapytać Kamila enduroriderPL on ma taką ramę i chyba najwięcej będzie w stanie o niej powiedzieć. Tutaj masz opis roweru na tej ramie: Dartmoor Hornet 2012 18" | Endurorider.pl Mam nadzieję, że Kamil nie bedzie miał mi za złe Pozdrawiam O, dzięki, zapytam, zapytam
hellfirez1 Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Napisano 12 Stycznia 2013 proszę, masz fulla szacownej firmy za 999 zł, tylko rozmiar S, nie wiem czy nie za mały dla Ciebie: Rama Specialized FSR XC Pro Titanium '08 - AirBike Jeszcze pytanie, odnośnie tej ramy. Jaki skok maksymalnie tu można włożyć? Rozmiar S, będzie dobry na osobę 178cm? Proszę o jak najszybszą odpowiedź bo chyba ową ramę kupię
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.