Skocz do zawartości
  • 0

Supernova E3 Triple vs Exposure Revo Mk1


Gość Wojtek

Pytanie

Gość Wojtek
Napisano

Witam.

 

Zastanawiam się nad oświetleniem do roweru. Na forum jest sporo tematów dotyczących tego zaganiania, ale większość o oświetleniu bateryjnym, a mnie interesują lampy na dynamo. W sumie i w tym zagadnieniu by się coś wyszperało, ale nie chodzi o lampę do przemieszczania się po drogach miejskich (gdzie sami nie potrzebujemy światła tylko raczej być widoczni) ale do nocnych rajdów bezdrożami i leśnych eskapad, często również zimą (stąd baterie odpadają).

 

Szukając trochę po internecie natrafiłem na 2 propozycje:

 

Supernova E3 Triple:

Supernova E3 TRIPLE

 

oraz Exposure Revo Mk1:

Exposure Lights:

 

Obie te lampy generują rzekomo 800 lm światła, chociaż na temat E3 jest trochę więcej artykułów i testów z których wynika, że owszem w laboratoryjnych warunkach być może taka wartość jest osiągalna na wyjściu, ale w praktyce światło rzeczywiste wynosi nie więcej niż 600 lm.

 

Stąd moje pytanie czy ktoś miał okazję testować którąś z tych lamp?

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Serwus,

 

Okazji do stestowania niestety nie miałem, sam też zastanawiałem się nad Revo ale zakup taniego "Chińczyka" odłożył w czasie lampę pod dynamo...trochę zniechęciło mnie Revo gdyż montowana jest na kierce tylko, a ja chciałem zamontować ją standardowo "na widelcu", dodatkowo chciałbym też posiadać tryb migający, ale nie wiem czy nie chcę za dużo ;) Do Revo można podłączyć tylne światełko Red Eye, tym sposobem otrzymujemy kompletny zestaw oświetlenia napędzany siłą nóg!

 

Znając firmę Exposure wiem że następne wersje będą bardziej dopracowane, jeśli odpowiednio dużo osób się upomni to wprowadzą inne mocowanie, może nawet różne tryby świecenia?

Supernova ma świetną reputację i wiadomo że ich produkt jest dopracowany i wykończony na najwyższym poziomie...

 

POZDRo-:ver

Gość Wojtek
Napisano

Pod względem wyglądu niewątpliwie bardziej urzeka supernowa, ale exposure jest o połowę lżejsza z kolei jest też prawie połowę droższa :/ co chyba jednak znacząco przeważa szalę zwycięstwa na rzecz E3 triple tym bardziej, że Supernowa jest droga sama w sobie.

 

Cóż Supernova również nie ma rewelacyjnego mocowania bo osobiście nie mam piwotów czy miejsca na śrubę zwieńczającą podkowę widelca wiec pozostaje mi montaż na kierownicy :( A ten proponowany przez SN jest może i elegancki ale łatwy w demontażu, także będzie problem żeby w tym kraju zostawić rower przed sklepem, a za każdym razem brać lampę z kablem też głupio.

 

Dzięki za odpowiedź, chyba jednak potrenuję z E3. Może z czasem pojawią się na rynku kolejne generacje, bardziej przystępne cenowo i montażowo :)

Napisano

Ewentualnie możesz wziąć ciut tańszego Busch Muller IQ2 LUXOS`a w wersji U - do 90lux. Do tego masz jeszcze ładowanie z USB- całkiem konkretnie bo wewnętrzna elektronika+ wielozadaniowy akumulator w środku dają na wyjściu ładną moc przy 20km/h - 5V/1A. Czyli smartfona (bo komórki to dzisiaj już coraz rzadszy widok) podładujesz do pełna w ok 1-1,5h w zależności od pojemności akumulatorka. Luxos zapewnia szerszy kąt widzenia niż Supernova. Zdecyduj sam... Cena: Za granicą dostaniesz już od 144 Euro+przesyłka- z tym, że prawie nigdzie jej nie ma... Jedynie często spotykana wersja B- zwykła 70 lux, bez ładowania. W pewnym Polskim sklepie rowerowym jest po 689zł (173 Euro)- jeżeli byłbyś zdecydowany to zdradzę Ci kod na 10% rabatu ważnego do końca tego tygodnia. :D (Ma się wtyki.)

 

Jest na internecie kalkulator w którym przyjąłem dane z tego obrazka - (Obrazek dolny- technologia IQ2, obrazek górny to starszy IQ1) :

 

cf86bbf141.jpg

 

Największe zagęszczenie świetlne występuje między 12 a 18 metrem- więc długość promienia świetlnego na płaszczyznę to ok 6m/90 lux/ kąt przyjąłem "na oko" 40 stopni.

Wyszło mi, że w lumenach daje to światłość ok 1000 lm. Oczywiście są to czysto teoretyczne dane bo w praktyce może być inaczej.

Napisano

Dzięki za radę. Zdecydowałem się na tego B&M IQ2 i jestem zadowolony. Do miasta nie polecam bo przy oświetlonych ulicach to pieniądze wyrzucone w błoto ale jadac lasem czy nieoświetloną drogą z nocy robi się dzień :) i do tego przydatna w podróży ładowarka telefonu czy akumulatorków do aparatu z dynama. Szczerze życzę każdemu rowerzyście w Polsce takiego oświetlania :]

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...