Skocz do zawartości

[amortyzator] Recon Gold RL - seriws


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na swoim Recon Goldzie RL złamałem barierę 400 h jazdy - przez cały okres użytkowania nie dotykałem go niczym poza burnoxem, więc chyba wypadało by się zabrać za jego serwis. Na forum są wątki odnośnie olejów oraz postępowania serwisowego - natomiast nie znalazłem za wiele w kwestii uszczelek - mianowicie są one dostępne w dwóch poniższych wariantach, z manuala nie wynika wiele, tym samym zwracam się z prośbą o pomoc który wybrać.

 

4 elementy

2.jpg

 

6 elementów

1.jpg

Napisano

Recon ma uszczelki 2-częściowe (te z połączoną uszczelką kurzową i olejową) podobnie jak tora, revelation, argyle

3-częściowe są dla Pike'a i Reby :)

Napisano

Nic w nim nie wymieniałem traktując go w całości jako element eksploatacyjny, natomiast wczoraj zrobiło mi się go szkoda i postanowiłem dać mu nowe życie - za to, że wiernie mi służył przez te 400 h. Dbałem natomiast o jego czystość i odpowiednie ciśnienie w komorze. Względem powyższego nigdy go nie rozbierałem a jeśli już mam to robić chcę to zrobić możliwie szybko i sprawnie - bym mógł jeszcze się nim nacieszyć tej zimy. Coś mu tam zaczęło delikatnie piszczeć (podczas raptownego ugięcia) - podejrzewam, że może to mało oleju albo uszczelki - ciśnienie trzyma.

Napisano

Do Recona potrzebne są jeszcze uszczelki komory powietrznej i tłumika: takie pierścieniowate o-ringi. Zaglądałeś na youtube do kanału sramtech? Tam są filmy instruktarzowe dla rock shoxów: demontaż dolnych goleni, serwis tłumika, sprężyny i składanie amora.

Napisano

Bardz dziękuje właśnie o to mi chodziło, oczywiście nie będę tego na razie ruszał bo sam nie wiem co zastane w środku - zaczne od oleju i uszczelek - tłumik wydaje się działać poprawnie a spadki ciśnienia wynikają raczej z podłączania pompki w celu jego sprawdzenia (1-2 psi na tydzień)

Napisano

Myślę, że wystarczy, że wymienisz olej w tłumiku i goleniach dolnych oraz nasmarujesz/nasączysz uszczelki olejowe. Sprawdź w instrukcji serwisowej parametry lepkości. Wiem, że do dolnych goleni leje się 15W.

Napisano

Seriws zakończony wszystkie uszczelki w stanie idealnym, oleju również nie brakowało, tym samym wychodzi na to, że serwis mógłby sie jeszcze troszkę odwlec. Dobrze, że dzięki waszym namowom nie kupiłem nowych uszczelek. Żeby jednak nie było bez zmian to zmodyfikowałem go ze 100 mm na 120 mm i jutro zaczynam testować. ]

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...