Skocz do zawartości

[tarcza 180mm]Wybór i problem


avacs

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko forumowicze.

Mam problem natury hamulcowo-amortyzatorowej ale zdecydowałem się temat umieścić tutaj. Waże ponad 110kg. Dokładnie nie wiem bo każdego dnia się to zmienia chociażby ze względu ile i co zjem ale to nie o to chodzi. Jeżdże na zestawie hydrauliczne deore lx i tarcze 160mm na obu kołach. Tarcze shimano. Dokładnego symbolu nie znam, a nie mam jak sprawdzić ze względu na brak roweru w domu tylko u babci na przechowaniu. Klocki z przodu to półmetaliczne accenty a tył półmetaliczne jagwire. Co do tyłu zastrzeżeń nie mam i nie chcę zmieniać ale zastanawiam nad przejściem na 180mm z przodu i moje pytanie brzmi: czy przy mojej wadze nie zniszczę amortyzatora (RS Tora 318), luzy sterów itp. Siła hamowania jest wystarczająca. Mimo mojej wagi i 160mm tarczy jestem w stanie postawić rower na przednim kole. Chodzi mi o fakt większej pojemności cieplnej tarczy o większej średnicy. Nie raz po hamowaniu tarcze były gorące. Siły hamowania co prawda nie traciłem ale planuję się wybrać w góry i wydaje mi się że 180 może być w moim wypadku rozsądniejszym wyjściem.

 

Proszę Was o opinie, rady, wskazówki i przede wszystkim odpowiedź czy nie zniszczę amortyzatora.

 

 

Pozdrawiam

 

 

PS. Jak coś nie jasne proszę pytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego waże wraz z plecakiem i osprzętem ok 100kg mam z przodu tarcze 180mm i amor Fox f32 Remote dużo lżejszy jak twój i nic się nie dzieje. Zresztą znajdź jakiś manual do swojego widelca w necie i bedziesz miał tam największą średnice tarczy jaką możesz zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mogę dodać że dobrym pomysłem była by tarcza na pająku ;) Osobiście właśnie zainwestowałem w RT-86 (6 bolt) z ICE Tech gdzie ma być jeszcze większa pojemność cieplna traczy poprze aluminiowy pająk i ICE Tech oraz równoległe ustawienie traczy w stosunku do klocków hamulcowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza na CL nie problem ja tylko zaznaczyłem że ten model jest na 6 bolt ale są odpowiedniki na CL np SM-RT81, ale to tylko przykład bo nie wiem max kwoty jaką chcesz wydać ;) ale na pewno warto zainwestować w coś porządnego. Nie szukał bym aż tak daleko problemów, może jakieś luzy ale kto wie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ice tech też biorę pod uwagę zwłaszcza z moimi obawami o możliwość przegrzania. Do tego komplet klocków z radiatorkami i powinno śmigać.

 

Kwestia wyboru tarczy jest otwarta i że się tak wyraże nie ograniczona cenowo. Oczywiście nie popadajmy w skrajności i sytuacja gdzie tarcza jest warta tyle co pół roweru była by chora.

 

Martwi mnie kwestia amortyzatora, luzów i wszystkiego co może mu się stać przy większej tarczy i ciężkim jeźdźcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam co prawda tarczę na 6 właśnie na aluminiowym pająku SM-RT86 i w porównaniu do tarczy bez pająka i 160mm jest kolosalna różnica - tyłek wznosi się przy mocniejszym wciśnięciu (ale ja mniej waże).

 

Wiem ze są adaptery CL-IS ale jak to funkcjonuje to nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co komu adapter jak Shimano ma ten sam model tarcz z ICE Tech pod system CL i 6 Bolt? SM-RT 86 to ta sama tarcza co SM-RT 81 tylko różnią się mocowaniem do piasty :) SM RT 98 to wersja XTR i ona już posiada tylko wersję z systemem CL!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druid, fakt, trochę bez sensu. Pomijajać fakt że mam tańsza tarczę to dochodz koszt adaptera co mija się z faktem.

 

Jeśli autor będzie zmieniał piastę na IS to mam takową tarczę w b.dobrym stanie z adapterem 160/180

 

Premier2 dzieki za linka do dokształcenia się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisał, że "jak by", więc chyba nie ma co się czepiać. Wiadomo oczywiście, że chodzi o klocki z radiatorami, oraz że różne firmy rowerowe wystawiające swoje teamy w DH testowały zaciski hamulcowe z chłodzeniem wodą (chłodnica pod siodełkiem oraz przy półkach widelca), ale tutaj jest to klocek z radiatorkiem.

 

 

A w temacie - wyznacznikiem tego, co można zamontować jest maksymalna średnica tarczy wg producenta, wydaje mi się, że dla Reby jest to 210 mm, dla Tory może być podobnie. Co do 185 mm w ogóle nie ma co się zastanawiać. Na pewno nic się nie stanie, o ile oczywiście nie będzie jakiegoś błędu w montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważę 73kg (bez ubrania), miałem tarcze 180 przód i z tyłu 160

i na zawodach (enduro) na dłuższym zjeździe po kamieniach (gdzie wiecej tylu uzywalem zeby przód nie stracił przyczepności), po 2-3 minutach tył przestał mi działać (hample XT'12)

wieczorem szybko pożyczyłem tarczę 180 i dałem na tył, następnego dnia ten sam zjazd już bez problemu się jechało.

więc myślę że pod Twoją wagę 180/180 w góry to minimum, przy czym jeśli to nie zawody, to zawsze na minutkę możesz się zatrzymać i odpocząć co 5 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W zasadzie jak by pogmerać w zacisku i miedzy klocek a tłoczek umieści chociażby kartkę papieru to już sprawi ze bardziej sie będzie grzała tarcza niż płyn w zacisku i zmniejszy sie ryzyko przegrzania hamulca. Najlepiej jak by jeszcze były klocki metaliczne. Niestety tolerancja miedzy tłoczkami a klockami jest dość mała i ciężko tam coś wcisnąć.

 

Ale może np pomalować klocek jakąś farba termo izolacyjna ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...