avacs Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Siemanko forumowicze. Mam problem natury hamulcowo-amortyzatorowej ale zdecydowałem się temat umieścić tutaj. Waże ponad 110kg. Dokładnie nie wiem bo każdego dnia się to zmienia chociażby ze względu ile i co zjem ale to nie o to chodzi. Jeżdże na zestawie hydrauliczne deore lx i tarcze 160mm na obu kołach. Tarcze shimano. Dokładnego symbolu nie znam, a nie mam jak sprawdzić ze względu na brak roweru w domu tylko u babci na przechowaniu. Klocki z przodu to półmetaliczne accenty a tył półmetaliczne jagwire. Co do tyłu zastrzeżeń nie mam i nie chcę zmieniać ale zastanawiam nad przejściem na 180mm z przodu i moje pytanie brzmi: czy przy mojej wadze nie zniszczę amortyzatora (RS Tora 318), luzy sterów itp. Siła hamowania jest wystarczająca. Mimo mojej wagi i 160mm tarczy jestem w stanie postawić rower na przednim kole. Chodzi mi o fakt większej pojemności cieplnej tarczy o większej średnicy. Nie raz po hamowaniu tarcze były gorące. Siły hamowania co prawda nie traciłem ale planuję się wybrać w góry i wydaje mi się że 180 może być w moim wypadku rozsądniejszym wyjściem. Proszę Was o opinie, rady, wskazówki i przede wszystkim odpowiedź czy nie zniszczę amortyzatora. Pozdrawiam PS. Jak coś nie jasne proszę pytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 8 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Tora jest mocnym amortyzatorem, takie krążą o niej opinie. Tarcza 180 mm nic jej nie zrobi, a w górach może być bardzo przydatna. Głosuje za zmianą na większą średnicę tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Jeżeli w planach są góry, wymiana tarczy na 180mm jest według mnie nieunikniona, na pewno odczujesz również różnice podczas normalnej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Ja kolego waże wraz z plecakiem i osprzętem ok 100kg mam z przodu tarcze 180mm i amor Fox f32 Remote dużo lżejszy jak twój i nic się nie dzieje. Zresztą znajdź jakiś manual do swojego widelca w necie i bedziesz miał tam największą średnice tarczy jaką możesz zamontować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gms Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 · Ukryte przez mrmorty, 13 Stycznia 2013 - Brak powodu Ukryte przez mrmorty, 13 Stycznia 2013 - Brak powodu Zdecydowanie odczujesz różnicę po zmianie na 180mm tarczę, którą notabene mam na sprzedaż (jak coś PW). Odnośnik do komentarza
Druid Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Jeszcze mogę dodać że dobrym pomysłem była by tarcza na pająku Osobiście właśnie zainwestowałem w RT-86 (6 bolt) z ICE Tech gdzie ma być jeszcze większa pojemność cieplna traczy poprze aluminiowy pająk i ICE Tech oraz równoległe ustawienie traczy w stosunku do klocków hamulcowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
avacs Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 A czy może wystąpić zjawisko "chowania" się amortyzatora pod ramę? Tarcza lepiej żeby była CL ze względu na piastę. Ale to jeszcze kwestia do przemyślenia. (Konusy i bieżnie się powoli sypią) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Tarcza na CL nie problem ja tylko zaznaczyłem że ten model jest na 6 bolt ale są odpowiedniki na CL np SM-RT81, ale to tylko przykład bo nie wiem max kwoty jaką chcesz wydać ale na pewno warto zainwestować w coś porządnego. Nie szukał bym aż tak daleko problemów, może jakieś luzy ale kto wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
avacs Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Ice tech też biorę pod uwagę zwłaszcza z moimi obawami o możliwość przegrzania. Do tego komplet klocków z radiatorkami i powinno śmigać. Kwestia wyboru tarczy jest otwarta i że się tak wyraże nie ograniczona cenowo. Oczywiście nie popadajmy w skrajności i sytuacja gdzie tarcza jest warta tyle co pół roweru była by chora. Martwi mnie kwestia amortyzatora, luzów i wszystkiego co może mu się stać przy większej tarczy i ciężkim jeźdźcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 No to może to Cię zainteresuje? Formula - wspólne zakupy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gms Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Ja mam co prawda tarczę na 6 właśnie na aluminiowym pająku SM-RT86 i w porównaniu do tarczy bez pająka i 160mm jest kolosalna różnica - tyłek wznosi się przy mocniejszym wciśnięciu (ale ja mniej waże). Wiem ze są adaptery CL-IS ale jak to funkcjonuje to nie mam pojęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Po co komu adapter jak Shimano ma ten sam model tarcz z ICE Tech pod system CL i 6 Bolt? SM-RT 86 to ta sama tarcza co SM-RT 81 tylko różnią się mocowaniem do piasty SM RT 98 to wersja XTR i ona już posiada tylko wersję z systemem CL! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Wiem ze są adaptery CL-IS ale jak to funkcjonuje to nie mam pojęcia. [adapter] z CL na IS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gms Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Druid, fakt, trochę bez sensu. Pomijajać fakt że mam tańsza tarczę to dochodz koszt adaptera co mija się z faktem. Jeśli autor będzie zmieniał piastę na IS to mam takową tarczę w b.dobrym stanie z adapterem 160/180 Premier2 dzieki za linka do dokształcenia się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
avacs Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Zakup nie jest pilny. Czekam na przypływ gotówki w międzyczasie zbierając dane. Później gdy będzie mnie już stać chcę kupić, zamontować i jeździć a nie zastanawiać się czy aby coś mi się nie rozleci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Zawsze jak komuś brakuje pojemności cieplnej mozna kupić taką jak by chłodnice do zacisku tylko nie wiem czy to do każdego zacisku sie nadaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Zawsze jak komuś brakuje pojemności cieplnej mozna kupić taką jak by chłodnice do zacisku tylko nie wiem czy to do każdego zacisku sie nadaje. Chłodnice? Taką z cieczą chłodzącą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 14 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Nie, to się nazywa fachowo radiator Jest do zobaczenia taki patent w klockach Shimano XTR/XT. Zwiększa to powierzchnie wymiany ciepła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Napisał, że "jak by", więc chyba nie ma co się czepiać. Wiadomo oczywiście, że chodzi o klocki z radiatorami, oraz że różne firmy rowerowe wystawiające swoje teamy w DH testowały zaciski hamulcowe z chłodzeniem wodą (chłodnica pod siodełkiem oraz przy półkach widelca), ale tutaj jest to klocek z radiatorkiem. A w temacie - wyznacznikiem tego, co można zamontować jest maksymalna średnica tarczy wg producenta, wydaje mi się, że dla Reby jest to 210 mm, dla Tory może być podobnie. Co do 185 mm w ogóle nie ma co się zastanawiać. Na pewno nic się nie stanie, o ile oczywiście nie będzie jakiegoś błędu w montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Pixon domyśliłem się że chodzi o radiator adriansocho jeszcze pewnie mieli napęd dla pompy wody ale w sumie u nich to czym cięższy rower tym szybciej w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 ważę 73kg (bez ubrania), miałem tarcze 180 przód i z tyłu 160 i na zawodach (enduro) na dłuższym zjeździe po kamieniach (gdzie wiecej tylu uzywalem zeby przód nie stracił przyczepności), po 2-3 minutach tył przestał mi działać (hample XT'12) wieczorem szybko pożyczyłem tarczę 180 i dałem na tył, następnego dnia ten sam zjazd już bez problemu się jechało. więc myślę że pod Twoją wagę 180/180 w góry to minimum, przy czym jeśli to nie zawody, to zawsze na minutkę możesz się zatrzymać i odpocząć co 5 min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
avacs Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Czyli jak tylko wpadnie gotówki zmieniam tarczę na większą. Dzięki za pomoc i temat można zamknąć lub zostawić dla potomnych z nadzieją że wątek się rozwinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 16 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Ludzie nie mają w nawyku używać wyszukiwarki bo im się po prostu nie chce. Ale zostawimy a może ktoś trafi na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 W zasadzie jak by pogmerać w zacisku i miedzy klocek a tłoczek umieści chociażby kartkę papieru to już sprawi ze bardziej sie będzie grzała tarcza niż płyn w zacisku i zmniejszy sie ryzyko przegrzania hamulca. Najlepiej jak by jeszcze były klocki metaliczne. Niestety tolerancja miedzy tłoczkami a klockami jest dość mała i ciężko tam coś wcisnąć. Ale może np pomalować klocek jakąś farba termo izolacyjna ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 co Wy z tym zamykaniem? dzięki temu potem jest 5 tematów o tym samym.... klocki z radiatorami są fajne...tylko że kosztują ~90pln, właśnie mi się skończyły i kupiłem sobie zamienniki superstar za ~34pln (bez radiatorów oczywiście) zobaczymy jak się sprawdzą w górach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.