Marcziii Napisano 7 Stycznia 2013 Napisano 7 Stycznia 2013 Cześć. W Lipcu wybieram się na obóz rowerowy i z myślą o nim planuję zakup roweru. Zaciekawiły mnie 2 modele z roku 2012 mianowicie Hexagon x3 oraz Hexagon x5. Który wybrać, który bardziej sprawdzi się w jeździe na terenie leśnym, oraz asfalcie? Proszę o odpowiedz gdyż powoli muszę decydować który model kupuję.
artex232 Napisano 7 Stycznia 2013 Napisano 7 Stycznia 2013 Ogólnie obydwa rowery są do siebie bardzo podobne (osprzęt), z wyglądy wybrałbym x3 sam go posiadam i jest super , fajnie się prezentuje( tyle że praktycznie z firmowej specyfikacji został mi amor ) Więc polecam Ci hexagona x3 Chociaż w x5 masz kasete, a wolnobieg psuje koło, więc to jest znaczny plus
Loki997 Napisano 7 Stycznia 2013 Napisano 7 Stycznia 2013 Wolnobieg psuje koło pierwszy raz to słyszę, no ale ja się nie znam. x3 ładniejszy to fakt i rzecz gustu.
Grand231 Napisano 7 Stycznia 2013 Napisano 7 Stycznia 2013 A niby jak niszczy piastę, zwykle przy wolnobiegach piasty są tak niskiej jakości ze ośki w nich same pękają i się gną. Więc akurat to nie ma pokrycia.
Marcziii Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Napisano 8 Stycznia 2013 Czyli pod względem technicznym są całkiem dobre? Osobiście wolał bym kupić x3 z racji że jest tańszy a pieniędzy brak;/
Marcziii Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Napisano 10 Stycznia 2013 W ferie planuję udać się do sklepu i zakupić x3 ale proszę jeszcze o jakieś informacje odnośnie jego osprzętu.
artex232 Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Na pewno będziesz musiał po 2 miesiącach wymienić opony, są bardzo słabej jakości, reszta powinna być ok PS: no fakt trochę źle napisałem :/ ale o to mi chodzi raczej rzadko się zdarza żeby przy wolnobiegach była ,,dobra,, piasta Przynajmniej z tego co widzę
Marcziii Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Napisano 10 Stycznia 2013 Na pewno będziesz musiał po 2 miesiącach wymienić opony, są bardzo słabej jakości, reszta powinna być ok PS: no fakt trochę źle napisałem :/ ale o to mi chodzi raczej rzadko się zdarza żeby przy wolnobiegach była ,,dobra,, piasta Przynajmniej z tego co widzę A cena jakiś lepszych opon to tak mniej więcej ile?
Marcziii Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Napisano 10 Stycznia 2013 Nie rozumiem do końca o co Tobie chodzi
artex232 Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Czy wagowo opony mają być jakieś ultra lekkie czy to obojętne ?
Marcziii Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Napisano 10 Stycznia 2013 Czy wagowo opony mają być jakieś ultra lekkie czy to obojętne ? wolał bym jakieś lżejsze.
artex232 Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 http://allegro.pl/opona-schwalbe-rapid-rob-protection-26x2-10-2012-i2896140453.html Ja na takich jeżdżę już 4 miesiące i bieżnik jest dosyć gruby, fajnie sie wgryzają w glebe oraz trzymają w zakrętach. Wagowo średnio ale takie ci w zupełności wystarczą
Szymon90 Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Co do opon to według mnie lepiej dopłacić do smart samów które są zdecydowanie trwalsze, osobiście jeździłem na rapid rob w 90% po asfalcie i powiem, że mniej więcej po 4 miesiącach na tylnej oponie nie miałem prawie bieżnika do tego bardzo często łapałem "gumy" ( 5 razy w przeciągu 4 miesięcy przy przebiegu około 2kkm ).
artex232 Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Ja polecam takie jakie ja wypróbowałem, ale gratuluję kupna opon przeznaczonych do terenu które zostały wykorzystane w 90% na asfalcie
pajak123 Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Szymon90 dokładnie jak dla mnie te opony to masakra no ale też trzeba uwzglednić kto jak jeździ może dla kolegi zakładającego temat beda odpowiednim wyborem
Szymon90 Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Ja polecam takie jakie ja wypróbowałem, ale gratuluję kupna opon przeznaczonych do terenu które zostały wykorzystane w 90% na asfalcie Opony miałem zamontowane seryjnie w rowerze, zapewne jest tak jak mówisz, że opony są przeznaczone stricte do jazdy w terenie i dla tego tak szybko się skończyły przy eksploatowaniu ich praktycznie tylko na asfalcie co nie zmienia faktu, że są strasznie podatne na przebicia.
Bartosz111 Napisano 22 Stycznia 2013 Napisano 22 Stycznia 2013 Ja mam x5, ale z seryjnego x5 to już nie tak dużo zostało.. Amortyzator jest miękki, ale nie ma blokady skoku, więc go zmieniłem, opony słabe, przerzutka przednia do odstrzału, ja wymieniłem i koła, kierownice, hamulce, manetki... Ale odnośnie seryjnego x5 rower całkiem całkiem (jak dla początkującego). Acera nawet przerzuca biegi, jak dla mnie problemem były hamulce v-brake, wymieniłem na hydrauliki i po sprawie. Generalnie jeżeli miałbym wybierać pomiedzy x3, a x5 to wybrał bym x5 chociażby dla tego, że ma 8 biegów,a nie 7.. Najbardziej denerwowała mnie przerzutka przednia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.