Skocz do zawartości

[olej do amortyzatora]Zastosowanie oleju 5W zamiast 15W


Druid

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się dlaczego większość osób proponuje w RS REBA i podobnych zamienić olej z 15W na 5W w dolnych goleniach? Tzn wiem względy ekonomiczne po co kupować 2 oleje ;) ale w końcu RS zastosował tam 15W, chyba że to czysty marketing. Mam nadzieje że jakaś obcykana w tym temacie osoba mi to wytłumaczy. Czy są jakieś konsekwencje przy takiej zamianie na + / - ;) a i czy polecacie olej Motorex FORK OIL 5W, olej pewnie jak każdy inny olej hehehe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kilka lat robię przy Torze, Reconie i Rebie, wszędzie leję ten sam olej 5W motorex. Nie robi to amortyzatorom różnicy - olej u dołu goleni smaruje tylko lagi i uszczelki . Jednej rzeczy której bym nie zrobił to wlanie 15w do tłumika - tam musi być 5W (niższa lepkość - szybszy przepływ oleju w tłumiku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w lepiej będzie smarował... chyba od oleju rzepakowego. Dlaczego nikt nie leje 5W do silników zamiast 15W, skoro będzie lepiej smarował

A może ktoś tak robi tylko o tym nie wiem.

 

Producent nie bez powodu zaleca 15W do smarowania wszystkich sowich amortyzatorów, oleje w tłumikach które nie są odpowiedzialne za smarowanie ślizgów a jedynie za przeciskanie się przez różne szparki, komory i zawory, można sobie dobierać pod swoje upodobania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RS w tłumikach powietrznych stosował długi czas olej płynny 15w, od kilku lat natomiast zaleca stosowanie smaru stałego który kładzie się do środka komory powietrznej. Obydwie opcje działają, amortyzatory to nie nauka o rakietach, ani nawet silnik spalinowy. W silnikach poza tym stosuje się oleje o zmiennych lepkościach np 10w30w - zależnej od temperatury silnika. Czy 5w czy 15 będzie smarowały lepiej? Nie wiem tego, nie zauważyłem różnicy na 3 amortyzatorach przez 4 lata doświadczeń z nimi i wciąż pracują dobrze.

 

I jeszcze taki drobiazg: charakterystykę pracy amortyzatora ustawia się pokrętłem (w tłumikach z motion control) a nie gęstością oleju! Wlejesz gęstszy to go zamulisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w lepiej będzie smarował... chyba od oleju rzepakowego. Dlaczego nikt nie leje 5W do silników zamiast 15W, skoro będzie lepiej smarował

A może ktoś tak robi tylko o tym nie wiem.

 

 

W nowym samochodzie na pewno lepiej wlać olej 5W niż 15W ..., w starym nie radzę, nie z powodu gorszego smarowania tylko dlatego, że może rozpuścić stare osady przez co zapcha kanały olejowe, może też destrukcyjnie działać na uszczelki starego typu ... wszak syntetyki 5W stosuje się właśnie w nowoczesnych bardziej wysilonych chodzących na wyższych obrotach silnikach, w dodatku okresy między wymianami są dłuższe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowym samochodzie na pewno lepiej wlać olej 5W niż 15W ..., w starym nie radzę, nie z powodu gorszego smarowania tylko dlatego, że może rozpuścić stare osady przez co zapcha kanały olejowe, może też destrukcyjnie działać na uszczelki starego typu ... wszak syntetyki 5W stosuje się właśnie w nowoczesnych bardziej wysilonych chodzących na wyższych obrotach silnikach, w dodatku okresy między wymianami są dłuższe...

 

nie ma znaczenia czy stary silnik czy nowy kazdy moze jezdzic na 5w pod warunkiem, ze na nim jezdził, bo tak jak piszesz ze zmieniajac 15w na 5w mozna wyplukac osada w rowerze producent leje 15w bo jest dobrany pod charakterystyke pracy, a nie dlatego ze jest lepszy czyt. lepiej smaruje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Dlaczego nikt nie leje 5W do silników zamiast 15W

Ja do silnika leje 10w a olej sie zmienia wraz ze wzrostem kilometrażu. Do tego co pisze producent nie podchodziłbym jak do pisma świętego ze tak jest i już bo wiele osób zrezygnowało z RED RUM w sprężynie a przecież RS go zaleca i co ? i nic po prostu mulił widelec. zastąpili go rzadszym olejem i jest lepiej.

 

A co powiesz o widelcach OB ?? ( open bath) tez tam zalejesz gęstszego oleju żeby lepiej sie smarowało a tłumik szlak trafił ? Przecież od dawien dawna tak widelce jeżdżą i nic im sie nie dzieje. Wątpię żeby 5W smarował gorzej, po prostu smaruje krócej bo szybciej spłynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...