Druid Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Zastanawiam się dlaczego większość osób proponuje w RS REBA i podobnych zamienić olej z 15W na 5W w dolnych goleniach? Tzn wiem względy ekonomiczne po co kupować 2 oleje ale w końcu RS zastosował tam 15W, chyba że to czysty marketing. Mam nadzieje że jakaś obcykana w tym temacie osoba mi to wytłumaczy. Czy są jakieś konsekwencje przy takiej zamianie na + / - a i czy polecacie olej Motorex FORK OIL 5W, olej pewnie jak każdy inny olej hehehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfirez1 Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 15 dłużej trzyma się na lagach, bo jest gęstszy. Przynajmniej w teorii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Już kilka lat robię przy Torze, Reconie i Rebie, wszędzie leję ten sam olej 5W motorex. Nie robi to amortyzatorom różnicy - olej u dołu goleni smaruje tylko lagi i uszczelki . Jednej rzeczy której bym nie zrobił to wlanie 15w do tłumika - tam musi być 5W (niższa lepkość - szybszy przepływ oleju w tłumiku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 rzadszy olej gorzej smaruje przy dużych obciążeniach. TEORETYCZNIE amortyzator się szybciej zużyje na 5W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Ale rzadki lepiej sie chlupocze i szybciej sie rozleje po goleni niż gęsty, szybciej też spłynie. Ja bym powiedział ze to zależy od stylu jazdy oraz zastosowania widelca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Duża przewaga terenu i nierówności Miasto i szosa to tylko dojazdy w teren i czasami chillout Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 5w lepiej sie sprawdzi w warunkach zimowych, i wg. mnie lepiej bedzie smarowal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Problem w tym, że amory najwięcej dostają popalić w warunkach nie zimowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 5w lepiej będzie smarował... chyba od oleju rzepakowego. Dlaczego nikt nie leje 5W do silników zamiast 15W, skoro będzie lepiej smarował A może ktoś tak robi tylko o tym nie wiem. Producent nie bez powodu zaleca 15W do smarowania wszystkich sowich amortyzatorów, oleje w tłumikach które nie są odpowiedzialne za smarowanie ślizgów a jedynie za przeciskanie się przez różne szparki, komory i zawory, można sobie dobierać pod swoje upodobania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 RS w tłumikach powietrznych stosował długi czas olej płynny 15w, od kilku lat natomiast zaleca stosowanie smaru stałego który kładzie się do środka komory powietrznej. Obydwie opcje działają, amortyzatory to nie nauka o rakietach, ani nawet silnik spalinowy. W silnikach poza tym stosuje się oleje o zmiennych lepkościach np 10w30w - zależnej od temperatury silnika. Czy 5w czy 15 będzie smarowały lepiej? Nie wiem tego, nie zauważyłem różnicy na 3 amortyzatorach przez 4 lata doświadczeń z nimi i wciąż pracują dobrze. I jeszcze taki drobiazg: charakterystykę pracy amortyzatora ustawia się pokrętłem (w tłumikach z motion control) a nie gęstością oleju! Wlejesz gęstszy to go zamulisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 5w lepiej będzie smarował... chyba od oleju rzepakowego. Dlaczego nikt nie leje 5W do silników zamiast 15W, skoro będzie lepiej smarował A może ktoś tak robi tylko o tym nie wiem. W nowym samochodzie na pewno lepiej wlać olej 5W niż 15W ..., w starym nie radzę, nie z powodu gorszego smarowania tylko dlatego, że może rozpuścić stare osady przez co zapcha kanały olejowe, może też destrukcyjnie działać na uszczelki starego typu ... wszak syntetyki 5W stosuje się właśnie w nowoczesnych bardziej wysilonych chodzących na wyższych obrotach silnikach, w dodatku okresy między wymianami są dłuższe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzych0 Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Jak kiedyś szukałem instrunkcji serwisowej do amortyzatora, to Rock Shox w jednej instrukcji podawał że do goleni ma być 15W, w drugiej z kolei że obojętnie: 5W, 10W lub 15W. Także nie ma to tak wielkiego znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Ok dzięki za info Zaleję Amor 5W zobaczymy jakie będą skutki w przyszłości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 W nowym samochodzie na pewno lepiej wlać olej 5W niż 15W ..., w starym nie radzę, nie z powodu gorszego smarowania tylko dlatego, że może rozpuścić stare osady przez co zapcha kanały olejowe, może też destrukcyjnie działać na uszczelki starego typu ... wszak syntetyki 5W stosuje się właśnie w nowoczesnych bardziej wysilonych chodzących na wyższych obrotach silnikach, w dodatku okresy między wymianami są dłuższe... nie ma znaczenia czy stary silnik czy nowy kazdy moze jezdzic na 5w pod warunkiem, ze na nim jezdził, bo tak jak piszesz ze zmieniajac 15w na 5w mozna wyplukac osada w rowerze producent leje 15w bo jest dobrany pod charakterystyke pracy, a nie dlatego ze jest lepszy czyt. lepiej smaruje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Akurat na przykładzie o którym mówimy, czyli olej wlany do dolnych goleni, służy do smarowania goleni i nie ma bezpośrednio wpływu na pracę amortyzatora - od tego natomiast jest olej w tłumiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Dlaczego nikt nie leje 5W do silników zamiast 15W Ja do silnika leje 10w a olej sie zmienia wraz ze wzrostem kilometrażu. Do tego co pisze producent nie podchodziłbym jak do pisma świętego ze tak jest i już bo wiele osób zrezygnowało z RED RUM w sprężynie a przecież RS go zaleca i co ? i nic po prostu mulił widelec. zastąpili go rzadszym olejem i jest lepiej. A co powiesz o widelcach OB ?? ( open bath) tez tam zalejesz gęstszego oleju żeby lepiej sie smarowało a tłumik szlak trafił ? Przecież od dawien dawna tak widelce jeżdżą i nic im sie nie dzieje. Wątpię żeby 5W smarował gorzej, po prostu smaruje krócej bo szybciej spłynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.