tobo Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Korba nie musi kosztować ponad tysiąc by dać znaczący "zjazd" z masy, chyba że ogólnie wykluczasz wydanie powiedzmy 500-700 zł na korbę, to faktycznie nie jest to możliwe. Ja za swoją FSA dałem 700 zł, dwublat z wkładem ważył minimalnie powyżej 700 gramów. Piszesz o taniości, a zainwestowałeś qupę pieniędzy (w moim odczuciu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 ja bym na twoim miejscu skupił się już tylko na jeździe , na siłę nie ma co odchudzać bo to nie ma już trochę sensu , jedynie da ci sastysfakcję że jest trochę lżejszy a i tak nie będzie to się przekładało na szybszą jazdę.ja u siebie stwierdziłem że już w nic nie inwestuję zejście na 6xxx to są już ogromne koszty jedynie gdzie jeszcze widzę sens to wymian kół z 2096g na 1600g i to da mi największą odczuwalną zmianę niż nawet lżejsza rama o te 0,5 kg. Więc szerokości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoTonyHalik Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 A może zmień pedała? Zamiana z shimanowskich na look'i będzie dość tania a możesz całkiem sporo zyskać; na crankach to już w ogóle byś ładnie wagę obniżył. No chyba, że nie pasuje Ci tego typu konstrukcja i kurczowo trzymasz się technologii shimano. Do tego tarcze na aluminiowym pałąku też mogą dać te kilkadziesiąt gramów mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 5 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Korba nie musi kosztować ponad tysiąc by dać znaczący "zjazd" z masy, chyba że ogólnie wykluczasz wydanie powiedzmy 500-700 zł na korbę, to faktycznie nie jest to możliwe. Ja za swoją FSA dałem 700 zł, dwublat z wkładem ważył minimalnie powyżej 700 gramów. zgadzam się z tobą - choć miałem tu na myśli cenę Aerozine lub SRAM X0 mam na oku pewna korbę, która bardzo mi się podoba i kosztuje właśnie ok.700 ale musze ją kupic za granicą. Masa 890 z suportem więc zysk niewielki, ale chodzi głównie o sztywność i wygląd. Rozważalem poważnie zmianę na 2-tarcz, ale ostatecznie stwierdziłem, że nie. W 2-ce odpowiadałoby mi 24-38, ale jednak czasem jeżdże maratony szosowe, i wtedy tego 44 by brakowało. Piszesz o taniości, a zainwestowałeś qupę pieniędzy (w moim odczuciu) tak- jest qupa, ale jak te mniejsze qpki powiększę, to ta duża qpa już przekroczy akceptowalną wielkość. Na szczęście zbieranie części było rozłożone w czasie, więc jakoś b.mocno nie bolało. ja bym na twoim miejscu skupił się już tylko na jeździe , na siłę nie ma co odchudzać bo to nie ma już trochę sensu to samo i ja twierdzę - zmiana ramy ma na celu głównie poprawę sztywności, którą na pewno odczuję w prowadzeniu roweru po wertepach i na zakrętach. Mogę zmienić np na XTC albo na chiński karbon w podobnej cenie. Wspomniana KOBA to u producenta 555 CHF, więc też nie ma jakiegoś dramatu. Zamieściłem ten projekt jako przykład, jak fajnie tani rower dało się polepszyć (i przy okazji przestał być tani ). Na początku jak wielu nic nie zamierzałem zmieniać, a potem nagle zacząłem jeździć więcej, niż kiedykolwiek się spodziewałem i odczułem potrzebę polepszenia roweru. Masa to tylko jeden z aspektów. Głównym celem była wymiana osprzętu, aby uzyskać lepsze zmiany biegów, pracę w błocie, skuteczność hamulców. Typowo lightowe zakupy to była kiera, koszyk, częściowo koła - choć tu to efekt po prostu dobrych komponentów. No i jak wiadomo - masa rotowana ... @@TomoTonyHalik, po 1-sze pedałY myślałem - ale może kiedyś, bo do drugiego roweru też mam włożone sh. Nie chciałbym używać jednej pary i co chwilę przekręcać, bo to prędzej czy później by przyspieszyło zużyci gwintu w korbach. Korby Deore nie maja aluminiowego pająka? Bo jeśli myślisz o kasecie - to jest właśnie XT z aluminiowym pająkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoTonyHalik Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Tarcze na aluminiowym pająku - tarcze hamulcowe A w kwestii pedałów - może kup do accenta nowe looki, a do tego drugiego roweru używki? Chodzą często w dobrym stanie za niedużą kasę bez bloków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 5 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 w tym sęk , że w tym drugim mam XT 2012 (rower w GARAŻU) , raczej szkoda wymieniać zanim się zużyją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matis1906 Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 Świetny artykuł , przeczytałem od deski do deski , czekam na ciąg dalszy. Rower "chudnie w oczach" , tak trzymać ! Co do ramy , mogę osobiście zaproponować Superiora xp930 z 2009 roku ( like this http://wwww.katalogrowerowy.pl/userdata/foto/large/kr2009_4283.jpg ) , idealnie pod barwy Reby. Wspomniałeś że możesz zejść około 200 gram na zakupie nowszej Reby lub Sid'a. Jeżeli nie liczysz się z kosztami to możesz poszukać DT swiss'a XCR 80 waga około 1200gram.Cena + - 1500złotych Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 13 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 (edytowane) to 'moge' bylo czysto hipotetyczne przy mojej wadze ~82kg na golasa kupowanie mocno wylajtowanego amora raczej nie ma sensu. co do ramy to albo wspomniana KOBA albo chiński karbon będzie. Ten superiior pasuje do Reby, ale ja akurat zastanawiałem się, czy z niej naklejek nie zerwać I z obręczy też mi przemknęła ta myśl, ale w końcu stwierdziłem, że to jak z mercedesa gwiazdkę oderwać - jakoś żal Pasowałyby mi tu te srebrne (...jak się kupuje okazyjnie używkę - to nie ma wyboru), ale cena 120 pln/kpl to lekka przesada. Mój kierunek to czarny z czarnym na czarnym. Właśnie kupiłem prawie wymarzone* korby - są w drodze, więc deorki będą wkrótce na sprzedaż. Projekt jest prawie zakończony - może ew. na końcu karbonowa sztyca. Kiera już waży tyle ile większość karbonów (a od niektórych jest lżejsza), a wydawać za rurki ponad 200pln/szt nie zamierzam. ________ * wymarzone to Truvativ Noir albo Sram x0 ale cena zabija. Nawet używki. I ciężko upolować 9sp Edytowane 13 Marca 2013 przez bartnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 eastona mozna kupic juz w granicach 100 zł chyba ze interesuja cie tylko nowe to 200 nie pomoze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 23 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 (edytowane) Właśnie kupiłem prawie wymarzone* korby - są w drodze, więc deorki będą wkrótce na sprzedaż. Tak naprawdę polowałem na Truvativ Aka 3x9 (prawie taka sama jak Sram X9), ale na CRC była powystawowa Truvativ Stylo OCT - też fajna aż tu nagle - co to pomarzyć nie można? ________* wymarzone to Truvativ Noir albo Sram x0 ale cena zabija. Nawet używki. I ciężko upolować 9sp Trafiła się jak na zwołanie aukcja na allegro: Truvativ Noir 3x9 170 mm Nosz mia-em nie qpić ? Za 1/3 (a może 1/4 ceny?) (dobrze , że rezerwę akurat miałem - zapłakałbym się, gdybym nie kupił) Stylo - pójdzie do fulla - przełożę tylko 10-kowe zębatki. Więc mamy takie zmiany: Crankset: (Korby)................................Truvativ Noir 3x9 170 mm .....Sh. M590 Deore 170 mm 9sp........703 - 868 g = -165 g suport:...............................................Truvativ GXP.........................Sh. SM-BB51...............................108 - 97 g = +9 g Razem : -156 g Całość 10 790 - 156 g = 10 634 g Edytowane 23 Marca 2013 przez bartnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 szkoda ze niezwazyles oddzielnie ramion i zebatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 da się zrobić - jeszcze w skrzynce leży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Waga świetna. Jednak przy dalszym lajtowaniu to jednak trochę ciąży rama. Niedługo i jak się pochwalę swoim Accentem, tylko jeszcze trzeba zrobić porządek z kablami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 szkoda ze niezwazyles oddzielnie ramion i zebatek mówisz i masz - ale nie podpuszczaj mnie więcej, bo się żona i dzieci na mnie dziwnie paczą jak rozkładam rower na części z aparatem na szyi Mała i śrubki małej średnia (BBB - wymienione przez poprzednika) kominy Duża lewe ramię prawe ramię i całość Waga świetna. Jednak przy dalszym lajtowaniu to jednak trochę ciąży rama. i to będzie ostatnia zmiana... ale przedtem jeszcze małą niespodziankę mam w zanadrzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Kurcze. Zaraz będzie afera, że mamy takie same wagi Planujesz zejść poniżej pięciocyfrowej liczby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 tak - po zmianie ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Gdzieś przez temat przewija się motto: "jak odchudzić rower stosunkowo niedużym kosztem". Co znaczy "nieduży" - rzecz względna oczywiście ale jak dla mnie stosunek inwestycji do wagi nie jest jednak zbyt dobry Ile już "utopiłeś" w tym interesie licząc od początku, tzn od momentu gdy powstał ten rower? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Gdzieś przez temat przewija się motto: "jak odchudzić rower stosunkowo niedużym kosztem". no jakoś spod mojej klawiatury to nie wyszło koszt aktualny trudno oszacować, bo wielu cen już nie pamiętam. Będzie ok.5-5.5K pln ale: Wideł 900 zamiast ? K pln -> wersja Team to z tych droższych więc nówka pewnie ok. 2kpln Korba 450 zamiast 1450? (a może więcej). Hample przełożyłem z fulla - do niego poszły Avid Elixir R SL - używki kupione z 500pln komplet z tarczami i adapterami-raczej niedrogo Rowery w tym dziale, to rowery z pasją - a ta zawsze kosztuje... ale te rowery są NASZE, mamy w nich to co chcemy mieć i nie ma takiego drugiego roweru jak nasz. W tym momencie opłacalność to temat trochę drażliwy , choć mi się wydaje, że się opłacało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 (edytowane) Będzie ok.5-5.5K pln A ja za 4.5tys zł złożyłem carbonową Meridę flx na SIDzie i mieszance XT/XTR, waga 9.5kg, gdzie tu porównanie? Edytowane 24 Marca 2013 przez Piksel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 OK - poddaję się i gratuluję .Też raczej na używkach? BTW ja chciałem REBĘ a nie SIDA - trochę czytałem i w wielu miejscach pisano o mniejszej sztywności, a ja mało nie ważę. napęd mam jak widzisz XT - przerzutka przód (nówka) X9 -tył nówka (chyba odpowiednik XT ?). Przerzutek nie chciałem kupować używek. Korba przyznasz może z XTR się chyba porównać? kiera,mostek,sztyca - nówki Jedyne co tu cholernie odstaje to rama. aha - koła też składałem nówki - sam ich koszt to 1150 pln. Wiem, że można taniej - ale to wymaga dłuuugich polowań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Mój był składany mniej więcej w połowie z używek, ale w dobrym stanie. Korbę mam akurat XT, ale fakt noir jest ok. Niektóre części masz porównywalne, ale niektóre nie, ale np. zestaw przerzutka i manetki XTR są jednak wyżej klasowo od Srama X9(swoją drogą, jakie masz manetki?), kółka też mam nieco lepsze (XTR, ritchey wcs, mavic 717). Niemniej rama miażdży i nawet jakby była na SLX/XT przy tej cenie i tak rozkłada Twojego Accenta na łopatki. Rower masz fajny, ale cenowo wyszedł tragicznie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 manetki to starsze X7 - bo chciałem koniecznie mieć wskaźniki. Z X9 jestem zadowolony - cena nieco ponad 250 - nie da się porównać z XTR. Z tym cenowo-tragicznie trochę chyba przesadzasz żeby mnie zdołować. Są dwie drogi - kupić używany dobry rower i co nieco go poprawić - taniej. Lub składać powoli po kawałku - drożej (mój przypadek). Ale to tak jak na innym forum (żeglarskim) jedni udowadniają, że nie opłaca się budować jachtu samemu-lepiej kupić gotowy używany, a drudzy odpowiadają - nie tylko rachunek ekonomiczny się liczy, ale także przyjemność budowy i to, że jest "cały twój". Ja jestem z tych drugich. koła XTR-piasty? ritchey - szprychy? Ile ważą twoje koła? Jeżeli tak ^ - to ja świadomie nie szedłem w Shimano - nie lubię odkręcających się konusów. Poza tym hamulce mam na 6 śrub - po co bawić się w adaptery. obręcze też wybrałem świadomie - mavic 717 ma 17mm szerokości wewn. XR400 - 18mm Swoją drogą pokaż swój rower. Wydaje się , że jest co pokazać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Masz uraz do odkręcających się konusów? A co do porównywarki cenowej - moim zdaniem w tym przypadku nie ma sensu. Wydaje mi się że na początku to był zwyczajnie rower i tyle a potem uległ zmianom i trudno po takich zmianach uwzględniać rachunek ekonomiczny. Ja kupiłem gotowego bajka dwa lata temu (pierwszy raz od 12 lat) bo miał być gotowcem fabrycznym - a ostatecznie nic z niego nie zostało, rachunek ekonomiczny bardzo blady. Oczywiście - realizaując "projekt" od zera podchodzi się inaczej niż wychodząc od gotowego produktu. Ja do korby noir mam właściwie jedno tylko zastrzeżenie - jak na najwyższy ówcześnie model korby w ofercie Truvativa - i przy tym najdroższy - uwzględniając użyty materiał wcale nie jest lekka. Pamiętam że próbowałem wylicytować 3 lata temu karbonową stylo, która była praktycznie nowa (ktoś zmienił koncepcję i została mu) i cena wynosiła niecałe trzysta złotych. 5 minut przed końcem licytacji szlag trafił zasilanie prądem i nie miałęm dostępu do netu Licytację przegrałem o złotówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 tak jak mówisz - jak rower kupowałem/składałem - to mechanik pytał: -manetki czy klamkomanetki -wtedy trydniej zmieniać ? ja : klamkomanetki - nic nie będę zmieniał... on : 8 czy 9 rzędów-drożej? ja: ja tylko głownie po mieście - 8 wystarczy... efekt taki, że rower 80% jeździ w niepłaskim terenie zrobiłem na nim ponad 10K km i do dziś wszystko oprócz ramy zostało wymienione, choć do dziś mógłbym jeździć w startowym secie. Jak widać poglądy zmieniły się w praniu. @@Piksel, znalazłem twój rower w galerii i sorry -porównanie jest trochę nie fair - ważysz kg 60+ - ja 80+ . Twój rachityczny sid złożyłby się na pól pode mną Ty masz V-ki - ja tarcze. Nie wiem ile standardowo na ten fakt trzeba dodać -ale myślę, że z 300 g spokojnie. Jak uwzględnić -400g amor i -300g na tarcze, to wychodziłoby, że mój rower ważyłby <10kg mimo ciężkiej ramy. A jak jeszcze dorzucić FF zamiast moich Larsenów... to ho ho. Jak już wcześniej pisałem, mój rower mógłby być lżejszy - ale dla mnie służyłby dla mnie tylko do patrzenia na niego. Fizyka ma swoje niezmienne prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Ale tu nawet nie chodzi o wagę, a o porównanie kosztów. Jakkolwiek moje piasty, amortyzator czy hamulce Ci się nie podobają, to cenowo wyszedł bardzo korzystnie, czego nie można powiedzieć o Twoim Accencie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.