Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

tak jak w temacie, które lepiej kupić na tą chwilę, cena powiedzmy że ta sama, klocki metaliczne, tarcze 160, do xc w trudnym terenie

Napisano (edytowane)

o te starsze, 775, na fb, na grupie "kolarstwo :) " trwa zaciekły bój i każą mi kupic albo 775 albo 785 zamiast slx 675

 

grupa

 

www.faceb ook.com/gro ups/ bbejm / (pousuwać spacje)

Edytowane przez Cox
Napisano (edytowane)

Mam 666 (to samo co 675) i 785, co do free stroke nie potrafię tego okiełznać, natomiast co mi się podoba to śruba zamiast zawleczki w zacisku oraz lepiej leżąca w dłoni klamka oczywiście w 785. Różnic w hamowaniu nie stwierdziłem.

 

Co do 775 nie podoba mi się stary system zalewania/odpowietrzania hamulców. Nigdy ich nie miałem ,nie używałem.

Edytowane przez OrzelPiotr
Napisano

Mam 666 (to samo co 675) i 785, co do free stroke nie potrafię tego okiełznać, natomiast co mi się podoba to śruba zamiast zawleczki w zacisku oraz lepiej leżąca w dłoni klamka oczywiście w 785. Różnic w hamowaniu nie stwierdziłem.

 

Co do 775 nie podoba mi się stary system zalewania/odpowietrzania hamulców. Nigdy ich nie miałem ,nie używałem.

odpowietrzałeś już tym magicznym kubeczkiem shimano ?

Napisano

a może nowe xt 785 z klockami żywicznymi będą lepsze od slx 675 z metalikami i radiatorami, cena wieksza chyba o 50 zł

Napisano (edytowane)

odpowietrzałeś już tym magicznym kubeczkiem shimano ?

 

Tak, w 666 i 785 dokonałem z sukcesem wymiany oleju korzystając z wkręcanego kubeczka - jest to dużo łatwiejsze niż w przypadku klamek z dekielkiem (np M595) które również zalewałem. W skrócie wg mnie najprostsza metoda to wlać olej w dokręcany zbiorniczek i odciągać go od strony zacisku.

 

a może nowe xt 785 z klockami żywicznymi będą lepsze od slx 675 z metalikami i radiatorami, cena wieksza chyba o 50 zł

 

Nigdy nie miałem żywicznych w obu zestawach ale śmiem twierdzić, że na okładzinach metalicznych z radiatorem oba modele pracują bardzo podobnie lub nawet tak samo.

Edytowane przez OrzelPiotr
Napisano

Sensowną metodą jest przepchnięcie płynu z zacisku (położonego niżej) do klamki (położonej wyżej), chyba że powietrze jest cięższe od płynu hydraulicznego i opada :)

Tak samo sensowny jest sposób spinania łańcucha który proponuje shimano :) wielcy też popełniają błędy.

Napisano (edytowane)

czyli nie trzeba cudować jak na filmiku z instrukcją odpowietrzania z Youtube ?

 

Trzeba cudować odnośnie fragmentu końcowego z upuszczaniem bombli powietrza, a mianowicie - zakręcamy śrubkę w zacisku po czym kilkukrotnie zaciskamy klamkę, cała procedurę powtarzamy kilka razy. Bujanie klamką na wszystkie strony też jest sensowne. Co zaś do tej torebki z wężykiem podłączanej do zacisku - to zamiast torebki proponuje strzykawkę tym samym odciągnięty płyn możemy dolać do wkręconego zbiorniczka.

Edytowane przez OrzelPiotr
Napisano

Końcówkę nie, oliwkę tak. Oliwka się deformuje i zaciska na przewodzie, końcówkę można wydłubać ze środka po rozpiłowaniu/zeszlifowaniu oliwki.

Napisano

Chyba bym wolał kupić za 5 zł tą końcówkę niż dłubać 20 minut żeby ją wyciągnąć. Jak ktoś chętny to mam 2xkomplet wciśnięty zagnieciony z przewodami po kilka centymetrów - oddam gratis :]

Napisano

Dłubanie chwilę :) - piłka do metalu (dwie minuty) szlifierka stołowa (10 sekund), przewód przy takim zabiegu z reguły zostanie zeszlifowany, końcówkę wyciąga się bez problemu.

Napisano

tak oliwka i końcówki to są groszowe sprawy ale żeby zakuć potrzebuje jakiś sprzęt od shimano czy da radę bez?

 

Ja wciskam końcówkę suwakiem do łańcucha :]

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...