Skocz do zawartości

[sztyca] karbon czy tytan


outta82

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

potrzebuję pomocy w wyborze materiału do sztycy.

Składam rower, jestem na etapie zakupu sztycy. Waże 90kg+ , dlatego wybór materiału i jakość ma znaczenie.

Zależy mi na jak najniższej wadze ( poniżej 200g).

 

Jeśli chodzi o karbon mam już kandydata i raczej nie zmienie wyboru ( Hylix carbon na 2 śruby Ti )-http://www.ebay.com/itm/Hylix-Super-Ultra-light-Carbon-Seatpost-27-2-410MM-160g-Red-/281023513543?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item416e4e83c7.

 

Jednak przeglądając e-bay wpadły mi w oko sztyce w pełni tytanowe. Kosztują około 100$. - http://www.ebay.com/itm/New-Road-MTB-Titanium-Ti-Seatpost-27-2-x-400mm-194g-/270729512211?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item3f08bc8513

 

Pytanie, czy przy mojej wadze warto dla pewności zainwestować w pełni Ti sztycę czy pozostać przy karbonie ( limit wagowy dla sztycy Hylixa 240 lbs, więc na pewno wytrzyma)Ale ta pewność i trwałość tytanu daje do myślenia:D Czy ktoś ma doświadczenia z takimi wpornikami, i czy to prawda czy mit że Ti rewelacyjnie pracują pod d....ą :D

Jedyny minus Ti, kolor. Rower będzie czarny mat z czerwonymi wstawkami, więc taki tytanowy kolor sztycy trochę jak pięść w oko, ale może okleić???

 

Pozdrawiam

Hej

Napisano

Bontrager xxx

ale masz na myśli oryginał za który miałbym prawie 3 karbony Hylixa, czy podroby z Allegro za 200PLN???

Pozdrawiam

Napisano

ale masz na myśli oryginał za który miałbym prawie 3 karbony Hylixa, czy podroby z Allegro za 200PLN???

Pozdrawiam

 

Z tego co słyszałem nikt na te podróby nie narzeka, co do hylixa to jakościowo wypada podobnie jak "fsa" czy "bontrager"

  • Mod Team
Napisano

Dziwne trochę pytanie karbon czy tytan.

W tym miejscu to zupełnie inaczej zachowujące się materiały. Węgiel (tym bardziej bez seatbacku) będzie sztywny a tytan sprężysty.

Chcesz po prostu sztycę z czegoś "lepszego" niż alu czy ważne są dla ciebie inne względy?

Tytanowa sztyca szczególnie np. z seatbackiem pod twoją wagą będzie pracować "jak sprężyna", to dobrze jeśli chodzi o tłumienie/amortyzację pytanie tylko czy tak chcesz?

Przy twojej wadze odradzam ten typ mocowania tzn. z poprzeczką przez rurę, szczególnie w wypadku węglowej sztycy, będzie pracowało siodło pod większymi obciążeniami (na zjazdach jak nie podniesiesz tyłka itp) oraz będzie trzeszczeć jak się zabrudzi. W tej tytanowej wszystko to powinno występować w mniejszej skali bo można ją mocniej skręcić. Drobny plus dla hylixa że tam gdzie przechodzi poprzeczka jest wzmocnienie z alu czy też po prostu wzmocnienie, ciężko stwierdzić, gdyby był goły węgiel grubości ścianek sztycy to byś zniszczył taką rurkę próbując ją odpowiednio mocno skręcić aby nie pracowała pod twoją masą ja na kcnc ti pro light przy 75kg odczuwałem dyskomfort w postaci groźnych dźwięków przy wskakiwaniu na rower albo przy dobiciu tyłkiem. Przy czym hylix ma śruby m5 a kcnc m4, chociaż teraz też przeszli na m5. Wszystko zależy jak jeździsz i gdzie. Jak wybierasz się w góry rozważ inny typ mocowania.

Będziesz brał średnicę 27,2?

Napisano

Co do hylixa - było tu parę opinii na temat "bontrageropodobnych" sztyc, że nie są w stanie należycie trzymać siodła w poziomie, więc chyba bym odpuścił, tym bardziej że jak na lekkie komponenty to jesteś już trochę ciężki.

Co do drugiego typu mocowania jak w tej tytanowej: mam zupełnie odmienne zdanie na temat tego mocowania i jego bezproblemowości. Mam sztycę z takim jarzmem, bardzo lekką, teoretycznie więc problemową, ale używam jej już piąty rok i chyba żadnej części rowerowej w mojej karierze nie używałem tak długo. Jeździ ze mną codziennie do pracy, zamieniałem w niej wiele razy siodła, śruby dokręcam na "czuja" mimo że powinno się korzystać z klucza dynamometrycznego; codzienne jazdy tu oznaczają eksploatację w mokrych, deszczowych, brudnych warunkach a sztyca nie generuje żadnego dźwięku. Wiem że ludzie mająinne doświadczenia ale ja mogę tylko zarekomendować, bez żadnych ale :)

Napisano

Do Maniak

Cześć, tak, średnica 27,2.

Co do jazdy w górach to zdecydowanie nie. Aczkolwiek zupełnie płasko i lekko nie będzie miała ( sztyca w domyśle ).

Co do sztycy ( materiału ), zależy mi na wytrzymałej, lekkiej sztycy (<200g) która choć trochę poamortyzuje. Oczywiście cudów się nie spodziewam, ale za te pieniądze ma "działać" :D

Jeżeli nie mocowanie takie jak w przedstawionym Hylixie, z tego co zdążyłem wyczytać to na pewno nie mocowanie na 1 śrubę, to jakie???

A może inaczej, co do 300zł max??

Przejrzałem już cały e-bay, już nie wspomnę o polskich e-sklepach, Allegro itp. i d...a!!!

Pozdrawiam,

hej

  • Mod Team
Napisano

Nie mówię że to mocowanie jest zupełnie be bo to chyba najlżejszy typ mocowania ale w kcnc się zawiodłem bo miałem i mam ciągłe trzaski ale zaznaczam że tam miałem śruby m4 które trzymają słabiej. W rurkach karbonowych takie mocowanie mocno obciąża krawędzie na których opiera się łódka i poprzeczka, dobrze że ten hylix ma wzmocnienie w tym miejscu bo chyba dzięki temu się sprawdza. Wydaje mi się że tytan by się lepiej zachowywał, chociaż ogólnie średnica 27,2 ma to do siebie że pracuje.

Napisano

Kurde,

czyli otrzymałem kilka odpowiedzi, ale tak naprawdę żadnej konkretnej, co wybrac???

Odnośnie karbonowych sztyc jest sporo, fajnie by było jak by użytkownik z takim rodzajem mocowania siodła się wypowiedział, a najlepiej użytkownik Hylixa.

Ale jak z tymi tytanowymi sztycami. czy ktoś może w końcu rozjaśni karbon ( jeżeli tak to z jakim mocowaniem siodła ) a jeżeli tytan to również proszę o jakieś konkrety czemu.

Pozdrawiam

Hej

Napisano

Tu masz fajna sztyce. Tylko nie wiem czy dlugosc wystarczy.

Mam takowa w wykonczeniu 3k, wazyla 140g. Po sciagnieciu lakieru i skroceniu 117g.

Osobiscie bardzo lubie tego typu mocowania. Daja mozliwosc bardzo precyzyjnego ustawienia siodla i ladnie wygladaja, imo.

Ten Hylix wydaje sie byc solidny. Nie wiem, czy te wzmocnienie w gornej czesci to koniecznosc. Tego typu sztyce i tak maja za duzo materialu na sobie.

Napisano

Dzięki.

I o to mi chodziło, konkretnie, jeżeli nie Hylix to czemu i jaka inna.

Szkoda tylko że nikt odnośnie sztyc Ti się nie wypowiedzia? Naprawdę nikt nie używa?

Co do tej co zaproponowałeś to wszystko ok, ale dla bezpieczeństwa ramy i samej sztycy potrzebuję dł 400 min, a ta Hylixa spełnia wszystkie moje kryteria 27,2 400 ok 170g.

Pozdrawiam

Hej

Napisano

Z tego co słyszałem nikt na te podróby nie narzeka, co do hylixa to jakościowo wypada podobnie jak "fsa" czy "bontrager"

 

 

hehe jak ci pęknie na zjeździe to też tak będziesz mówił ;)

Napisano

Moim zdaniem lepszym wyborem będzie karbon. Karbon jest lżejszy .

hmmm, no właśnie kupiłem wkońcu. Co prawda nie do końca wszystko podpasiło ale cena wygrała. Carbon, 27,2 400mm 2cm offset waga 220g. ale dobrej firmy i poniżej 200PLN nówka, więc przeboleję te 30g w górę.

PS. Proszę moda o zamknięcie tematu i dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Napisano

Witam

 

Sztyca 31,6 - 400 mm Hylix

 

Ktos testował ? Waga realna ?

 

http://www.ebay.com/...=item416e46d176

 

pytam co cena śmieszna...

Hej,

no właśnie do niedawna moj nr1 i pewnie bym kupił gdyby nie okres oczekiwania i trochę tańszy zakup innej.\

Ja oczywiście osobiście nie używałem, ale mam znajomego który jeżdził i chwalił, myślę że kasy nie wyrzucisz w błoto...

Hej

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

A jak się montuje takie carbonowe komponenty do ramy alu? Jakiś smar specjalny trzeba użyć czy tak bez stresu na sucho można to zrobić?

Napisano

ja daje smar miedziowy (miedziany?) bo sztyca potrafi się obracać i troszkę obsuwać, a jak posmarujesz to możesz mocno zakręcić, bez ryzyka że potem będziesz miał problem z wyjęciem i podrapaniami lakieru

  • Mod Team
Napisano

Ogólnie smarowanie smarem elementów których zasadą działania jest tarcie to świetny pomysł :woot:

Są preparaty do tego dedykowane, rola smaru miedziowego jest zupełnie inna.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...