Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] Merida OneTwenty


durnykot

Pytanie

  • Mod Team

Rower złożony jakieś dwa miesiące temu,ale ze względów pogodowych zbytnio nie objeżdżony.

Do wymiany opony- obecne ,mówiąc delikatnie, są do d....- w planach Michelin WildGripR Advanced 2.1.

DSCF0700%2520modified.jpg

 

Pro forma części składowe:

Bar Plugs:

Bottle Cage: Elite Custom Race 43

Brake (Front): Magura MT-6 200

Brake (Rear): Magura MT-6 213

Brake Rotor Front: Storm SL 180 mm 118

Brake Rotor Rear: Storm SL 180 mm 118

Cables: Jagwire Ripcord 80

Cassette: SRAM PG-990 ( 11-32) 270

Chain: Campagnolo C9 295

Crankset ( with BB): Race Face Deus 870

Derlr (Front): SRAM X9 HC 136

Derlr (Rear): SRAM X9 SGS 222

Fork: DT Swiss XMM120 SS 1620

Rear Shock: FOX RP2

Frame: Merida OneTwenty ( incl. Shock and Headset) 2910

Grips: Ritchey 130

Handlebar: PRO XCR 660 mm 147

Headset: FSA

Pedals: TIME ROC ATAC Carbon 380

Seat: WTB Silverado 230

Seatpost: Thomson Masterpiece ( 400 mm ) 190

Seatpost clamp: Thomson 20

Shifters: SRAM X0 trigger 230

Skewers: Fulcrum 148

Stem: PRO XCR 100 mm 110

Tire (Front): Nobby Nic 2.1 UST 670

Tire (Rear): Nobby Nic 2.1 UST 675

Top Cap: Pro 15

Tubes:

Wheel Front: Fulcrum Red Metal 3 769

Wheel Rear: Fulcrum Red Metal 3 965

Misc : Sigma 2006 MHR 53

Misc : Brake Adapters 48

 

Total:11875

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Fajne tajle i rowerek się ładnie prezentuje, miałem meridę one twenty 800d ale rok starszą i fajnie pracowała, a na twoim modelu jeździłem podczas testów i stwierdzam że jeszcze lepiej to działało :)

zapodaj oponkę maxxis ardent w rozmiarze 26x2.25 w moim sprzęcie mam zapakowany 2.40 i ma fajne właściwości trakcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rower schudł ( w przeciwieństwie do właściciela ). 

Pojawiły się nowe opony -Michelin WildGrip'r 2.1 Advanced - oraz koła- DT Swiss Zircon 107

Poniżej aktualizacja :

 

Bar Plugs:
Bottle Cage: Elite Custom Race 43
Brake (Front)Magura MT-6 200
Brake (Rear)Magura MT-6 213
Brake Rotor Front: Storm SL 180 mm 118
Brake Rotor Rear: Storm SL 180 mm 118
CablesJagwire Ripcord 80
CassetteSRAM PG-990 ( 11-32) 270
ChainCampagnolo C9 295
Crankset ( with BB)Race Face Deus 870
Derlr (Front): SRAM X9 HC 136
Derlr (Rear)SRAM X9 SGS 222
ForkDT Swiss XMM120 SS 1620
Rear ShockFOX RP2
FrameMerida OneTwenty ( incl. Shock and Headset) 2910
GripsRitchey 130
HandlebarPRO XCR 660 mm 147
Headset: FSA 
PedalsTIME ROC ATAC Carbon 380
SeatWTB Silverado 230
SeatpostThomson Masterpiece ( 400 mm ) 190
Seatpost clampThomson 20
ShiftersSRAM X0 trigger 230
SkewersDT Swiss 110
StemPRO XCR 100 mm 110
Tire (Front): Michelin Wild Grip'r Advanced 2.1 520
Tire (Rear)Michelin Wild Grip'r Advanced 2.1 525
Top CapPro 15
Tubes: NoTubes 100

Wheel Front: DT Swiss Zircon 107 760
Wheel RearDT Swiss Zircon 107 895
Misc : Sigma 2006 MHR 53
Misc Brake Adapters 48

 

Total: 11575

 

Zasadniczo projekt zakończony ( chyba... ), choć po głowie chodzą nowe pedały (Time ATAC XC8 Carbon lub XC6 ) i nowe gripy ( przykręcane Ritcheye nie są rewelacyjne). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mały updejt.

Od ostatniej aktualizacji rower ,dla odmiany, lekko przytył,co jest konsekwencją kilku zmian.

Bar Plugs:
Bottle Cage: Elite Custom Race 43
Brake (Front)Magura MT-6 200 Shimano XT BR-M 785 288
Brake (Rear)Magura MT-6 213  Shimano XT BR-M 785 300
Brake Rotor Front: Storm SL 180 mm 118
Brake Rotor Rear: Storm SL 180 mm 118
CablesJagwire Ripcord 80
CassetteSRAM PG-990 ( 11-32) 270
ChainCampagnolo C9 295
Crankset ( with BB)Race Face Deus 870
Derlr (Front): SRAM X9 HC 136
Derlr (Rear)SRAM X9 SGS 222
ForkDT Swiss XMM120 SS 1620 Manitou Minute Pro 120 1710 DT Swiss EXM 130 ( incl. QR15) 1745
Rear ShockFOX RP2 Manitou McLeod 
FrameMerida OneTwenty ( incl. Shock and Headset) 2940
GripsRitchey 130
HandlebarPRO XCR 660 mm 147 Thomson All Mountain Carbon 750 mm 208
Headset: FSA 
PedalsTIME ROC ATAC Carbon 380
SeatWTB Silverado 230
SeatpostThomson Masterpiece ( 400 mm ) 190
Seatpost clampThomson 20
ShiftersSRAM X0 trigger 230
SkewersDT Swiss 110 Fulcrum ( Rear) 74
StemPRO XCR 100 mm 110
Tire (Front)Michelin Wild Grip'r Advanced 2.1 520 Michelin Wild Grip'r Advanced 2.25 570
Tire (Rear)Michelin Wild Grip'r Advanced 2.1 525  Michelin Wild Grip'r Advanced 2.25 570
Top CapPro 15
Tubes: NoTubes 100

Wheel FrontDT Swiss Zircon 107 760
Wheel RearDT Swiss Zircon 107 895
Misc : Sigma 2006 MHR 53
Misc Brake Adapters 48

 

Total- cirka ebałt 12 kg.

Jak widać poniżej,rower wygląda prawie tak samo

IMG_0545.jpg

 

z wyjątkiem kokpitu

IMG_0554.jpg

 

Zmiany nastąpiły,bo:

- Magury po dwóch latach zaczęły wykazywać oznaki zmęczenia ( spadek mocy mimo prawidłowego odpowietrzenia, utrata mocy w czasie jazdy)- niestety nie są to hamulce długoterminowe. XT też nie są superekstrahiper,ale są łatwiejsze w naprawie.

- tłumik zaczyna tracić powietrze, poci się, przelatuje przez skok. Poza tym nie pałałem miłością do tego tłumika od samego początku. Zobaczymy ,jak będzie z Manitou.

- amorek- swoje odczucia odnośnie XMMa odpisałem w tym temacieNastępca XMMa- Minuta na początku sprawowała się dobrze,ale z czasem zaczęło doskwierać zapadanie się na zjazdach,co poniekąd było konsekwencją zmiany ustawienia tłumika kompresji. Po ponad roku Minuta zaczęła się zacinać ( mimo regularnych serwisów zgodnych z zaleceniami Manitou). Padło na EXMa,który ma zdecydowanie lepszy przebieg progresji,jest sztywniejszy, ma 10 mm więcej skoku i sztywną oś. 

- kokpit- szerzej=lepiej.

- opony- j/w.

 

Podejrzewam,że więcej zmian nie będzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...