Skocz do zawartości

[Akcesoria]Co na "goły" nowy rower


JakubR

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kupiłem dopiero co rower Centurion crosline 200. Jak wiadomo jest to crossowy sprzęt ale cena była kusząc jak i reszta parametrów roweru, teraz muszę umiejętnie go przerobić na rower trekingowy. Ponieważ chcę nim robić długie kilkunastodniowe wycieczki, ale troszkę boję się go zbytnio przeładuję, wydaje mi się że rower ten nie będzie mógł (oczywiście bezpiecznie) przewozić ciężkiego ekwipunku. Jak wiecie to takie wycieczki trochę trzeba zabrać ze sobą.

Przy okazji dodaję że będą to kraje cywilizowane więc aż tyle ze sobą znów brać nie trzeba. Nie mam się kogo poradzić więc proszę Was drodzy użytkownicy o pomoc.

Chciałbym się dowiedzieć ile kg będę mógł przewozić, jakie błotniki zastosować w połączeniu z bagażnikiem i sakwami, jaki licznik, zapięcie i jak mówiłem mam tylko rower na razie więc jeszcze dużo pracy przede mną.

Moje propozycję odnośnie akcesoriów byście mieli pogląd jakim pieniędzmi dysponuję

Licznik: Sigma BC1009

Bagażnik: Crosso tył i chyba przyda się też przód (ale proszę tu o podpowiedź)

Sakwę: crosso twist small

Błotnik: ?

Zapięcie: Kryptonite Evolution series 4LS typu U-lock

Oświetenie: ?

 

Proszę o obszerne podpowiedzi gdyż średnio siedzę w temacie.

Dziękuję i pozdrawiam

Napisano

Polecam się poważnie zastanowić na przednim bagażnikiem. Jadąc z tyłem zapakowanym po brzegi rower jest niewyważony. Podrywa go na przednie koło itp.

Napisano
Bagażnik: Crosso tył i chyba przyda się też przód (ale proszę tu o podpowiedź) Sakwę: crosso twist small

 

Hmm, pisałeś że planujesz dłuższe wyprawy, a to wiąże się ze sporym bagażem (prowiant, jakaś kuchenka, namiot etc), a sakwy które wskazałeś są dość małe. Więc albo przewidujesz je na przód i na tył coś dodatkowo (np crosso rozmiar big) albo nie planujesz wiele przewozić, bo chcesz mieszkać w jakichś pokojach i jeść "na mieście" :) A wtedy przedni bagażnik nie jest potrzebny.

 

Nie jestem pewien, ale chyba nie masz jak zamocować przedniego bagażnika inaczej, niż przez obejmy na dolne golenie amortyzatora. Przykład takiego bagażnika: http://www.szumgum.com/bagaznik-aluminiowy-przedni-do-widelca-amortyzowanego-expedice-sport-arsenal.html . Poprawcie mnie jeśli się mylę ;)

 

Co do błotników - masz w przednim widelcu i z tyłu mocowanie na pełne, porządne błotniki, takie z prętami które podtrzymują całość - warto takie kupić, najlepiej z chlapaczami. (np. http://www.sks-germany.com/?l=pl&a=product&r=mudguards&i=10439&LONGBOARD )

Napisano

Błotniki - jedyne jakie wchodzą w grę to aluminiowe, pełne tj. sięgające od suportu po drugą połowę koła z tyłu i podobnie z przodu. Nie głupio było by mieć chlapoach przedniego błotnika, dzień jest dług na ulewę nie ma rady, a buty mogą nie wyschnąć w nocy.

Oświetlenie - najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie przejściówek gumowych na kierownicę do których pasują zwykłe latarki o średnicy do 23mm, kupujesz porządną latarkę z diodą cree, mozesz bez problemu latarke używać podczas serwisowania na trasie, pod namiotem itp. Tylne oświetlenie to już standard przykręcone do bagażnika. Musisz dowiedzieć się jakie przepisy obowiązują w danym kraju odnośnie oświetlenia, nie wszędzie można stosować mrugające diody.

Bagaż - moim zdaniem nie głupie jest stosowanie przyczepki jednośladowej doczepianej do sztycy podsiodłowej, nie ogranicza kierowania rowerem, a można załadować na nią nieporównywalnie więcej.

Napisano

Co do oświetlenia, to mniejszym problemem są mrugające diody, niż oślepiające latarki taktyczne lub lamki na ich bazie.

 

W wielu krajach jedyne oświetlenie dopuszczone do ruchu musi spełniać pewne normy StVZO,

w skrócie, są to lampki które pomimo sporej mocy nie oślepiają jadących/idących z przeciwka.

 

No i ja polecam inwestycję w dynamo w piaście.

Napisano
W wielu krajach jedyne oświetlenie dopuszczone do ruchu musi spełniać pewne normy StVZO,

To jest zbiór norm czy przepisów niemieckich i raczej nie odnosi się do innych krajów.

Napisano

To jest zbiór norm czy przepisów niemieckich i raczej nie odnosi się do innych krajów.

 

Zgadza się, to so normy niemieckie, ale stosowane/respektowane także w Belgii,

Danii, Holandii i bodajże jeszcze kilku innych krajach Europy.

 

Jak również coraz więcej światowych producentów oświetlenia rowerowego

zaczyna stosować te normy dla swoich produktów - ciekawe dlaczego, no nie??? ;)

 

Polska mentalność jak zwykle nakazuje się buntować przeciw wszelkim nakazom, prawom i normom.

 

Tylko kto tak naprawdę na tym cierpi???

Napisano

a dla czemu jedyne takie wchodzą w grę ( to znaczy pełne błotniki) poza tym jest problem w rowerze z hamulcami tarczowymi, amortyzator posiada również o zamontowanie takich właśnie błotników.

Przyczepka rowerowa też mnie nie interesuję proszę jeśli chcez mi pomóc do proszę odnoś się konkretnie do mojego pytania.

Przepraszam jeszcze raz za ton byś nie pomyślał że Cię obrażam.

Ja już mniej więcej jestem zorietowany chodzi o podpowiedzi ćzy naprzykład takie sakwy czy może innej firmy są lepsze to samo dotyczy innych akcesoriów które wyminiłem

Dziękuje i pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...