patryku6 Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Witam, mam Manitou Nixon z regulowanym skokiem z manetki rocznik 2005. Gdy go kupilem musialem wymienic tlumik w prawej ladze i od tego czasu zaczely sie problemy z praca. mam go od maja i dzis robilem mu 3 raz serwis wiec dbam o niego. Co moze byc przyczyna tego problemu ze on tak zaczyna mulic?? I jeszcze cos, jak go napompowac zeby ladnie chodzil, bo juz sie pogubilem:( Moja waga to 83 kg. Prosze o szybkie odpowiedzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Z manetki czyli wersja IT, IT generalnie jest nieco mniej czuły, nie ma tam sprężyny inicjującej ugięcie jak w innych systemach powietrznych Manitou. Ale do rzeczy, wypadało by wymontować IT z lewej goleni, przesmarować zarówno uszczelkę na tłoku powietrznym (a właściwie nałożyć smaru do rowka w którym siedzi) wyjąć i przesmarować środkową rurkę którą przepływa powietrze z dołu na górę tłoka, przed wkręceniem górnego korka (tego z rurką) wlać na tłok kilka ml. oleju. Przy montażu korka z rurką w środek tłkoa powietrznego trzeba uważać żeby nie przyciąć uszczelki. Często widelce z IT przycinają kiedy środkowa rurka jest zgięta - wypadał by przyłożyć do niej jakąś linijkę i sprawdzić. Smar powinien być dosyć płynny, właściwie to powionien być ten: Manitou M Prep Grease | Buy Online | ChainReactionCycles.com PS Jaki masz tłumik , SPV ? Jeśli tłumik SPV tutaj wyczytasz jak go właściwie napompować : http://www.manitou.com.pl/widelce_manitou_2007.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patryku6 Napisano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Jest to wersja Manitou Nixon Platinum SPV Evolve IT. Czyli tlumik jest SPV. Jutro rozbiore go i zrobie jak napisales. Mam nadzieje, ze pomoze:) A jak napompowac go przez ten dolny zawor? Ile PSI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Komorę powietrzną pompujesz od dołu, ile nie wiem konkretnie - Zależy jaką lubissz charakterystykę, ale mogę Ci napisać, że mam Minute IT 140 mm (czyli prawie Nixon), ważę podobnie do Ciebie i pompuję 6 atm. , tylko u Ciebie trzeba dodatkowo odpowiednio napompować komorę SPV (według instrukcji którą podałem). To czytałeś ?(wszystko ładnie widać łącznie z systemem IT) : http://www.manitoumt...vice Manual.pdf Poziom oleju w komorze z tłumikiem 87 mm . I jeszcze jedno, przy pompowaniu komory powietrznej manetka powinna być wciśnięta (czymś ją zablokuj) tak żebu powietrze równo wypełniło komorę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patryku6 Napisano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Wolalbym zeby wszystko ladnie wybieral. A ile wlasnie do tej platformy SPV napompowac? Slyszalem tez ze powinno sie okolo 25ml oleju wlac od dolu amortyzatora, czy to cos pomaga?:> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 W dolne golenie wlewasz po 16 ml. do każdej, jeśli wlejesz więcej to widelec nie będzie chował się do końca, olej musi być służy do smarowania widelca, bez niego będzie mulił. Po skręceniu widelca stawiasz go na kilka minut do góry nogami wtedy olej ładnie nasmaruje ślizgi. Do komory SPV możesz na próbę napompować 75% tego co do komory powietrznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patryku6 Napisano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Mam nadzieje, że mój Nixon będzie chodzić tak jak chodził wcześniej. Jutro go rozbiorę i zrobie tak jak mówisz. Po wszystkim napisze jak poszlo:) Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Piszesz, że zmieniałeś tłumik, a skąd go wziąłeś, jest taki ? : http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=21266 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patryku6 Napisano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 No własnie taki tłumik kupilem i wymienilem. Musiałem go wymienic bo ta śruba aluminiowa co ma gniazdo na imbus 8 mi się ulamała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Maniciak z SPV nie będzie ładnie chodził i nie będzie czuły. To cecha systemu SPV, niestety w przypadku widelców mocniej wyczuwalna niż w przypadku damperów. Platforma "zabiera" wrażliwość tym widelcom na rzecz niebująjącej charakterystyki. Im "większy" widelec tym bardziej jest to odczuwalne - bynajmniej nie dlatego że system mocniej ingeruje w pracę widelca im większy ma on skok, tylko dlatego że od amortyzatora z dużym skokiem oczekuje się trochę innego zachowania niż od amora krosiarskiego. Manitou próbowało udoskonalać system (spv evolve, potem system intrinsinc) jednak ostatecznie w widelcach tej firmy pojawił się tłumik Absolute, który pozwala wyłączyć platformę i jeździć w trybie całkowicie otwartym lub aktywować pełną blokadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patryku6 Napisano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Witam ponownie, dziś rozebralem mojego Nixona przesmarowalem tłok tak jak pisal Rulez, złożyłem cały amortyzator i od dołu nalałem po 16 ml oleju na każda lage, chwile odczekałem zakręcilem od spodu, przykręciłem do roweru amortyzator i zaczęło sie pompowanie. Pierwszy przejazd po kamienistym podwórku i co? amortyzator wybiera kazdy kamień odziwo z czego jestem bardzo zadowolony. Dziekuje za wszystkie porady. Pozdrower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.