Skocz do zawartości

[rama] Gdzie kupić damską ramę trekking w rozmiarze 21''?


cotynato

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Jestem nowym użytkownikiem na tym forum. Zarejestrowałem się ponieważ mam problem, ze znalezieniem w polskich sklepach internetowych damskiej ramy trekking w rozmiarze 21'' lub 22''?

Wolałbym kupić ramę stalową, ponieważ można ją we własnym zakresie pospawać.

Dziękuje za ewentualną pomoc.

Napisano

Jakiś czas temu szukaliśmy dla koleżanki ramy damki w rozmiarze 23". Zaproponowałem zamówienie ramy w Mielcu, i okazało się, że to jedyna dostępna opcja. Można sobie zażyczyć wszystkie elementy dodatkowe w miejscach dobranych pod siebie, np. mocowania bagażnika, błotnika, opory linek i prowadnice pancerzy. Sądzę, że powyżej 19" będzie to jedyna opcja.

Napisano

Nie znam się na projektowaniu ram. Znalazłem taką ramę na allegro, ale jest ona aluminiowa, a ja chcę stalową. Tutaj jest jej zdjęcie. http://www.fotosik.p...26729c3cb3.html

 

 

- rama typu trekking (damka) ze stopu aluminium

- rama do hamulców typu V-Brakes,

- główka ramy do steru 1", długość 17cm,

- rura podsiodłowa do sztycy o średnicy 26,8m

-wymiary: rura podsiodłowa 54 cm, - niewymienny hak przerzutki,

Czy w mielcu spawają ramy stalowe?

Czy maja jakieś gotowe projekty?

Chodzi o firmę BIKEPOL?

 

 

Nie znam się na projektowaniu ram. Znalazłem taką ramę na allegro, ale jest ona aluminiowa, a ja chcę stalową. Tutaj jest jej zdjęcie. http://www.fotosik.p...26729c3cb3.html

 

Czy w Mielcu spawają ramy stalowe?

Czy maja jakieś gotowe projekty?

Chodzi o firmę BIKEPOL?

Gdzie jest ten tamat o ramie dla koleżanki w rozmiarze 23"?

Napisano

Z zakupem gotowca damskiego w tym rozmiarze może być problem, rzucilem okiem na ofertę rowerów które sprzedajemy i wynika że największy rozmiar to 19tka z ram damskich.

Nie obawiałbym się aluminium jako materiału do takiego zastosowania roweru. Trzy lata pracuję w sklepie treka, sprzedaliśmy takich rowerów setki i jeszcze żaden nie pojawił się z roszczeniem gwarancyjnym.

Napisano

Gdyby tylko chodziło o mnie to kupiłbym rower z męską ramą. Rowerem będzie jeździła kobieta, a w tej chwili jeździ starą damką „Romet” u której długość rury podsiodłowej wynosi 55 cm.

 

Moim zdaniem, kupno roweru z ramą aluminiową to najgorsza opcja jaką można wybrać. Jednakże klienci nie mając innego wyrobu są zmuszeni do kupna rowerów z ramą aluminiową. Ramy aluminiowe działają tylko na korzyść producentów rowerów, ale nie o tym jest temat.

 

Nie rozumiem dlaczego w Polscy producenci nie produkują damskich ram powyżej 19''. Pewnie te wszystkie ramy przyjeżdżają z Chin i dlatego jest z tym problem. Sprawdziłem na niemieckiej stornie, czy też nie można tam kupić większych rozmiarów ram dla kobiet. Okazało się, że można. Oto link. http://www.mbk-cykler.dk/showbike.php?bike=M-1332053 (Size: 50-53-56 cm).

Napisano

To zależy od wielkości rynku, ilości osób jeżdżących. Widocznie jednak nie ma takiego wzięcia na duże damki.

Patrzyłem na ofertę treka, w sklepie którego pracuję. Seria fx, miejskie hybrydy, oferowana jest w rozmiarze maksymalnie 19 cali. Oferta tej firmy jest bardzo rozbudowana co do modeli, szosowe oferowane są od 47 do 62 cm, więc to raczej nie jest kwestia ekonomiczności produkcji dużych damskich ram.

 

Co do wyboru materiału na ramę - nie widzę w tym nic złego:

- w rowerach tego typu stosuje się wiele komfortowych rozwiązań, siodła, sztyce teleskopowe, kierownice i chwyty tłumiące wibracje

- rama jest lżejsza od stalowej

- nie zauważyłem problemu z trwałością, konieczności rozpatrywania roszczeń gwarancyjnych - a sprzedajemy takich rowerów masę; przez trzy lata mieliśmy dziesiątki reklamacji ram alu i karbonowych szosowych czy mtb, ram rowerów miejskich/hybrydowych/trekkingowych ani jednej.

- naprawianie ramy? To w skali światowej zupełnie nieistotny (nie twierdzę że absurdalny w twoim przypadku) powód - koszt naprawy ramy i przywrócenia jej do dobrego wizualnego stanu (lakier) jest kompletnie nieekonomiczny.

Napisano

Gdyby tylko chodziło o mnie to kupiłbym rower z męską ramą. Rowerem będzie jeździła kobieta, a w tej chwili jeździ starą damką „Romet” u której długość rury podsiodłowej wynosi 55 cm.

To że ktoś jeździ starym Rometem o długości rury podsiodłowej 55 nie oznacza że musi mieć taka samą ramę. Geometria to nie tylko długość podsiodłówki,to też dużo innych spraw np długość ramy , kąty. Nie odpowiedziałeś mi na pytanie dla kogo to , znaczy się chodzi o wzrost głównie:) Z doświadczenia powiem Ci,że najlepiej po prostu przymierzyć się do jakiegoś damskiego trekinga i sprawdzić jak się dana osoba czuje na rowerze. M</p>

Napisano

Do moderatora:

Pierwsza uwaga. Dlaczego nie można edytować swojej odpowiedzi? Chyba przyjemniej czyta się post, który zawiera mniej błędów.

 

Do tobo:

Dlaczego uważasz, że w Polsce nie ma rynku na damki powyżej 19''? Kiedy i kto ostatnio w Polsce produkował takie damki? Myślę, że ostatnim ich producentem był „Romet”, a później sprowadzano damki ze wschodu (mam taką). Ludzie z pokolenia na pokolenie są coraz wyżsi (kobiety też), a ramy rowerowe robi są coraz mniejsze. Chyba takie cyrki z olewaniem klientów przez producentów rowerów są tylko w Polsce. Dowodem na to jest to, że na allegro bez problemu można kupić używaną damkę z zachodu w rozmiarze 21''.

 

Twierdzisz, że ramy aluminiowe są dobre bo klienci ich nie reklamują. A ile miałeś reklamacji ram stalowych? Dlaczego producent nie dał klientowi możliwości wyboru pomiędzy ramą aluminiową lub stalową? A może zapytam inaczej. Co widzisz złego w ramach stalowych?

 

Do marcin_ostrów:

 

Wzrost kobiety to 177 cm i bardzo dobrze się czuję na starej damce. Według tej strony

http://www.cube.eu/p...ect-frame-size/

 

odpowiednia wysokość rury podsiodłowej wynosi dla niej 55-58 cm.

 

Niestety w Polsce przymierzyć się do takiej damki nie może bo nikt w Polsce nie produkuje ani nie sprzedaje takich damek.

Napisano

177 ? Powiem tak , przymierzyć 19 , i zobaczyć co będzie. Wcale się nie zdziwię jak będzie dobra z tym że z jakąś dłuższą sztycą. Zresztą napisałbyś czy to ma być rower "po bułki" ,czy też na jakieś dłuższe wyprawy no i budżet :)

 

M

Napisano

Ja nie napisałem że nie ma rynku na duże rowery damskie w Polsce. Napisałem że w ofercie treka, który ma masę rowerów nie ma np hybryd w rozmiarze większym niż 19 cali. Produkują różne "wybryki", niektóre kompletnie niepopularne ale większych niż 19 cali ram hybrydowych nie ma. Skoro są producentem globalnym a tych ram i tak nie ma w ofercie więc widocznie nie ma na nie wzięcia.

Nie rozumiesz mnie.

Napisałeś że rama alu to najgorszy wybór jaki może być (do takiego typu roweru), napisałem ci że aluminiaki z mojego doświadczenia nie sprawiają przy takim zastosowaniu problemu a z niedoborem (ewentualnym) komfortu producenci radzą sobie w ten czy inny sposób.

Ile miałęm reklamacji ram stalowych? Miałem parę, w przypadku produktów mtb, ramy gf.

 

Skoro wiesz gdzie można zdobyć taką ramę to chyba problem masz rozwiązany, import zachodni lub zlecenie wykonania jakiejś firmie w Polsce. Nie musisz się na tym znać, możesz posłużyć się ofertą takich firm. Ktoś kto będzie ci robił ramę raczej nie ma powodu by wciskać ci że mniejsza jest lepsza, bo jemu to rybka czy zrobi ci ramę z 5 centymetrów rurek wiecej czy mniej.

Napisano

Do marcin_ostrów:

 

Dziękuje za propozycje. Tylko, że ja w pierwszym poście napisałem o ramie stalowej. Ty podałeś wszystkie propozycje rowerów z ramami aluminiowymi.

 

Do tobo:

 

To faktycznie nie zrozumieliśmy się. Dlatego napiszę jeszcze raz. Uważam, że rama aluminiowa to najgorsza opcja jaką może wybrać klient kupując jakikolwiek rower. Patrząc natomiast od strony producenta, jest to dla niego najlepsza opcja.

 

Problem byłby rozwiązany gdybym w Polsce miał możliwość kupna takiej ramy, albo całego roweru. Kupowanie natomiast roweru na zachodzie lub na allegro (z ramą aluminiową) problem tylko zamiata pod dywan. Za chwile znajdą się osoby z podobnym dylematem. Mam nadzieje, że forum te czytają również sprzedawcy i producenci ram. Moim zdaniem to oni w pierwszej kolejności powinni być zainteresowani rozwiązaniem tego problemu.

Napisano

Może nie w temacie ale ciekawi mnie dlaczego aluminium to najgorsza opcja do jakiegokolwiek roweru :)

 

Moim zdaniem problemu widocznie nie ma. Potrzeby przygniatającej większości użytkowników zaspokajają rowery/ramy alu. Potrzeby mniejszości zaspokajają małe firmy wykonujące specjalne życzenia. Jak zwrócisz się do kogoś z takim zleceniem to z pewnością koszt nie będzie druzgoczący.

Ja nie widzę żadnych minusów ramy wykonanej z tego materiału w użytkowaniu takim jakie podałeś. Stykam się z rowerami trekkingowymi/miejskimi na co dzień, przez trzy lata setki egzemplarzy i nie dostrzegam żadnych minusów wynikających z tego że rama takiego roweru wykonana jest z aluminium.

Napisano
Problem byłby rozwiązany gdybym w Polsce miał możliwość kupna takiej ramy, albo całego roweru. Kupowanie natomiast roweru na zachodzie lub na allegro (z ramą aluminiową) problem tylko zamiata pod dywan. Za chwile znajdą się osoby z podobnym dylematem. Mam nadzieje, że forum te czytają również sprzedawcy i producenci ram. Moim zdaniem to oni w pierwszej kolejności powinni być zainteresowani rozwiązaniem tego problemu.

 

Ciekawa kwestia którą poruszyłeś - zaspokojenia potrzeby. Widocznie problem jest marginalny jeśli nie ma dla niego masowego rozwiązania. Skoro na Zachodzie takie rowery/ramy można dostać to znaczy że rowerowanie wysokich kobiet jest tam o wiele bardziej popularne niż u nas. Zwróć uwagę ile osób na forum jest płci męskiej a ile żeńskiej, ułamek procenta. Jeśli w tym ułamku procenta przeprowadzisz badanie ile kobiety mają wzrostu to jestem prawie pewien że przygniatająca większość mieści się w granicach rozmiarówki, która jest ogólnie dostępna.

To identyczny problem jak z butami - masa kobiet mieści się w zakresie rozmiarówki "kobiecej". Jeśli jednak któraś została przez naturę obdarzona ponadwymiarowymi stopami to kupuje sportowe obuwie męskie lub korzysta z usług szewców lub sklepów specjalnych.

Napisano

Do tobo:

 

Nie będę tutaj pisał o wadach i zaletach poszczególnych materiałów, ale zainteresowanym podam adres pod którym przeczytają dużo ciekawych informacji. http://katalog.bikeb...trzeba-wiedziec

.

Problem jest marginalny? A jaki procent rowerów produkowanych w Polsce trafia na rynek zachodni? Nie jestem w temacie, ale zapewne bardzo duży. Jak zapewne wiesz, na zachodzie jest możliwość kupienia damki dla kobiety o normalnym wzroście (bo 177 cm normalny wzrost). To dlaczego w Polsce nie pokupuje się takich damek chociażby na rynek zachodni? Dlatego się nie produkuje bo Polska zawsze była dziwnym krajem. Oboje dobrze wiemy, że żaden polski producent rowerów nie przeprowadził badania rynku, czy damki w rozmiarze 21'' znajdą nabywców. Natomiast nie przeszkadza im to w produkcji rowerów bardzo drogich mimo że ludzie nie kupują ich aż w takich ilościach.

 

Do Rulez:

 

Zastanowię się nad Twoją propozycją. Najważniejsze kryterium z którego rama została wykonana jest spełnione (rama stalowa). Problem może być natomiast z doborem odpowiedniej wielkości tej ramy. Rama 52 cm może okazać się za mała, a 57 cm za duża. Przeliczając cm na cale otrzymujemy , że mniejsza rama posiada 20,5'', a większa 22,5''. Najlepsza była by rama 21,5'', ale te są też godna przemyślenia. Dziękuje za linka do tego sklepu. Gdyby ktoś miał jeszcze inne propozycje to bardzo proszę.

Napisano

Ja wiem jakie cechy ma stal, szczególnie ta lepsza.

 

Na samym początku w temacie napisałeś jednak:

 

Wolałbym kupić ramę stalową, ponieważ można ją we własnym zakresie pospawać.

 

Tym samym moim zdaniem podważając jedną z najważniejszych przewag stali nad innymi materiałami - wytrzymałość. Tym bardziej - dla mnie - było niezrozumiałe trzymanie się koncepcji stalowej ramy. Niewiasta która miałaby jeździć na tym rowerze ma aż tak destrukcyjny wpływ na sprzęt że będzie go łamać?

 

Co do rozmiaru - jaki jego element ma przy wyborze dla Ciebie największe znaczenie? Długość podsiodłówki czy horyzontalna długość ramy (górnej rury)?

Przy wyborze męskiej ramy dla kobiety bardzo istotne może być na jakiej wysokości znajdzie się górna rura - wiele kobiet nie czuje się bezpiecznie nawet gdy prześwit wydaje się być bezpieczny. Przy wyborze "damki" wysokość położenia tej samej rury raczej nie będzie miała znaczenia przy 21,5 a 22,5 cala.

  • Mod Team
Napisano
Pierwsza uwaga. Dlaczego nie można edytować swojej odpowiedzi?

Wynika to z konstrukcji całego skryptu o ile się nie mylę, jest to zrobione po to by w czasie dyskusji na jakiś temat nie edytować i nie zmienić zdania i zapierać sie ze tak sie napisało.

 

Edycja jest możliwe przez chyba 10min od napisania posta.

Napisano

Do tobo:

 

W jakim sensie podważyłem przewagę stali nad innymi materiałami? Dlatego, że napisałem o możliwości jej spawania we własnym zakresie? Przecież to jest jej zaleta, a nie wada. Pewnie miałeś na myśli to, że skoro ramy stalowe są najwytrzymalsze to nie mają prawa pęknąć. Otóż ramy stalowe też pękają, ale w porównaniu do ram aluminiowych o wiele rzadziej. Biorąc pod uwagę ich wytrzymałość możemy przyjąć, że rama stalowa będzie nam służyć 3 razy dłużej niż aluninowa.

Jeżeli dla ciebie bez znaczenia jest długość (w latach) użytkowania danej ramy to nigdy nie dojdziemy do porozumienia. Ty jako sprzedawca rowerów zapewne najchętniej skróciłbyś ich żywotność tylko do okresu gwarancji. Ja natomiast lubię kupować produkty trwałe oraz takie, które można łatwo naprawić.

 

 

Dla mnie najważniejszy w wyborze ramy dla kobiety jest wymiar o którym toczy się wątek.

W żadnym miejscu nie napisałem, że chcę wybrać męską ramę dla kobiety.

Napisano

Jako powód wyboru ramy stalowej wymieniłeś łatwość spawania, nie trwałość ramy :) Pękanie czegoś jest z założenia wadą a nie zaletą. Zapytałem cię czy użytkowniczka tego roweru ma tak destrukcyjny styl jazdy że ma to znaczenie. Rower takiego typu użytkowany do tego przez kobietę (z założenia jednak statystycznie lżejszą od meżczyzny i o mniej agresywnym stylu jazdy) z reguły ma małe szanse ulec "kontuzji".

Nie twierdzę że ramy stalowe nie mają prawa pęknąć - pisałem ci wcześniej że wymienialiśmy pęknięte stalowe ramy mtb, mój superior też pękł.

Napisałem, że nie widziałem dotychczas w czasie trzech lat pracy ani jednej pękniętej ramy takiego typu jak cię interesuje - ty możesz mieć oczywiście inne doświadczenia. Gdybym ja opierał decyzję na kryterium trwałości ram to bez problemu polecę do tego zastosowania ramę aluminiową - nie wymieniłeś żadnej innej zalety takiej ramy jeśli chodzi o powody jej wyboru.

Ja nie sprzedaję rowerów, ja je naprawiam, dlatego mogę w miarę realnie ocenić awaryjność sprzętu. Cieszę się że nie mam styczności z klientami i w wielu sytuacjach nie muszę im wciskać kitu.

 

Co do wyboru ramy - zapytałem cię o rozmiar i decydujący o wyborze parametr. Jeśli kupujesz ramę sugerując się długością podsiodłówki jako najważniejszego kryterium wyboru to w przypadku damki z klasycznie dla takich ram obniżoną ramą różnica jednego cala długości podsiodłówki nie będzie miała zadnego znaczenia, bo górna rura i tak będzie bardzo nisko i bezpiecznie dla osoby która takiego bezpieczeństwa przekroku potrzebuje. W przypadku dłuższej o cal podsiodłówki opuścisz sztycę o jeden cal - w tym przypadku wyjdzie na jedno. Dla mnie ważniejszy byłby parametr długości horyzontalnie górnej rury (ta jest tu tylko "wirualnie" mierzalna bo jej jako takiej nie ma) która wpłynie na długość roweru. Tenże parametr może jednak też mieć mało istotne znaczenie jeśli w tego typu rowerze ktoś stosuje mostek z regulowanym kątem wzniosu.

Napisano

Do tobo:

 

Jeżeli nie jesteś sprzedawcą rowerów to zmienia postać rzeczy. Wiesz dla mnie rower trwały to taki, który będę użytkował przez wiele lat, a jak zajdzie taka potrzeba to go pospawam. Z tego powodu wolę kupić rower na ramie stalowej. W przypadku ramy aluminiowej byle jakie pęknięcie oznacza, kupno nowej ramy. Sam przecież napisałeś, że szykowanie ram jest nieopłacalne.

 

Osobiście uważam, że większe znaczenie na destrukcje roweru ma droga po której się jeździ niż styl jazdy. W mojej okolicy mamy taką jedną trasę przez las, ale po tzw. kocich łbach. Trasa liczy 11 km. Nie życzę nikomu jej przejechania na rowerze aluminiowym bez dobrych amortyzatorów.

 

Mógłbyś narysować jakiś schemat tej „długości horyzontalnej górnej rury, której nie ma” :)

Napisano

Witam,

wg. mnie nie powinieneś patrzeć na rozmiar starej ramy, przede wszystkim dlatego, że teraz rowery są jednak inaczej konstruowane(pisałeś o starym romecie). Jedną ze zmian w konstrukcji rowerów na przestrzeni lat jest zmiana górnej rury z idealnie poziomej na lekko opadającą, co analogicznie prowadzi do skrócenia podsiodłówki (obecnie i w męskich i w damkach podsiodłówki są krótsze niż kiedyś). Wydaje mi się również, że kiedyś nie było aż w tym stopniu uniwersalnego kryterium rozmiarowego.

Podałeś też stronę CUBE'a z wzorem obliczania rozmiaru ramy... Bardziej jest to skierowane do rowerów z prostą górną rurą, niż do typowych damek, ponieważ w damkach odpada bardzo ważne kryterium jakim jest bezpieczeństwo krocza. Uważam, że powinieneś bardziej patrzeć na długość ramy (jak inni pisali na długość wirtualnej górnej rury) niż na długość podsiodłówki bo to można skompensować sztycą.

Co do materiału-co kto lubi, ja nie mam nic do aluminium, mam aluminiową ramę MARIN prawdopodobnie z końca lat 90 i mimo iż przez te lata jeździła coś pomiędzy XC, a turystyką, ostro trzyma się do tej pory.

Ostatnia rada-idź z tą kobietą(żoną, dziewczyną, córką-nie wiem kim jest dla Ciebie) do sklepu rowerowego i niech przymierzy się do paru rowerków-i to będzie najlepszy z najlepszych system dobierania wielkości ramy.

Napisano

Jeśli w tym ułamku procenta przeprowadzisz badanie ile kobiety mają wzrostu to jestem prawie pewien że przygniatająca większość mieści się w granicach rozmiarówki, która jest ogólnie dostępna.

 

I omawiany przypadek idealnie tu pasuje: przy wzroście 177 cm rama 19" będzie odpowiednia.

Szukanie dla tego wzrostu ramy 55 cm czy nawet 58 (!!!) to -najoględniej pisząc- pomyłka.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...