David93 Napisano 3 Stycznia 2013 Napisano 3 Stycznia 2013 Chciałbym się was zapytać o kupno nowej kasety z łańcuchem. W tej chwili mam Kasetę Sram PG-830 8 rzędową + łańcuch KMC Z82 NARROW. I teraz mam dylemat nad kupnem nowych części: kupić Kasetę Sram PG-850 + łańcuch Sram PC-870 Kaseta SRAM - PG-850 - 11-32 (2865027594) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ŁAŃCUCH PC-870 SRAM - Cyklotur czy zestaw Shimano - kaseta LX CS-HG70 + łańcuch CS-HG70 SHIMANO LX KASETA CS HG70 + ŁAŃCUCH CN HG70+PIN CT (2852368150) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Myślałem również aby do Kasety Sram kupić łańcuch Wipperman np taki: http://www.cyklotur.com/pl-PL/produkt/24576/502/LANCUCH-CONNEX-808-WIPPERMANN http://www.cyklotur.com/pl-PL/produkt/47107/502/LANCUCH-CONNEX-804-WIPPERMANN Na te dwie części chciałbym przeznaczyć do 200 zł. Na początku myślałem o komplecie Sram bo mam przerzutkę tylną Sram X7 z manetkami więc możliwe że będą lepiej się komponowały te części przy zmianie przełożeń. Wiem, że to jest dobra firma a Shimano nigdy mnie jakoś nie przekonywało. Chciałbym również aby mi długo służyły.
beskid Napisano 3 Stycznia 2013 Napisano 3 Stycznia 2013 Napęd Shimano pod 8sp jest bardziej trwały od Srama więc dla mnie osobiście wybór był by oczywisty. Tym bardzie jeśli idzie o tę kasetę LX-a, którą coraz trudniej dostać.
sebekfireman Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 Z tą kasetą HG70 pod 8 biegów to jakaś dziwna sprawa - to jest jakaś nowość czy to chodzi o starą HG70 bo ze zdjęć na aukcjach dwuznacznie to wychodzi (opisy patrząc po wadze ciężkiej wskazują na starą wersję). Ogólnie mówiąc to stare czy nowe - HG70 nie opłaca się brać. Najlepszy stosunek ceny do jakości prezentują kasety SHIMANO - modele HG41 i HG51. Jeżeli chodzi o łańcuch to każdy będzie dobry, byle nie najtańszy model danego producenta.
Mod Team Puklus Napisano 4 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 4 Stycznia 2013 To co widzimy to nie jest kaseta LX łatwo policzyć ze ta na zdjęciu ma 9 zębatek poza tym LX ten prawdziwy to był pancernik był strasznie ciężki i nie był nawiercany. http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/CS/EV-CS-HG70-S-2185_v1_m56577569830608769.pdf łudząco podobna konstrukcja czyż nie? tylko ze to capreo i by sie ktoś zdziwił jak by na zwykłą piastę założył. To na 100% kaseta capreo bo ma nawet 9t ostatnią zębatkę, ten człek nawet nie wie jakie zdjęcia wstawia ... PG850 jest bodajze klady alivio, moim zdaniem lepiej poszukać HG51 na 8 rzędów i do tego connex.
David93 Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Napisano 4 Stycznia 2013 http://www.cyklotur.com/pl-PL/produkt/15003/497/KASETA-DEORE-LX-CS-HG70-I8-SHIMANO?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2013-01&utm_content=188624#nclid=9a8a0b6dac66f49051a7ce64d31e0bf0 To jest chyba prawdziwa kaseta hg70 i macie racje że to co jest na zdjęciu na alledrogo to nie ta kaseta.
Mod Team Puklus Napisano 4 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 4 Stycznia 2013 tak to by było to jej waga to było ok 450-500g nie była nawiercana. Jest nie opłacalna a juz na pewno nie za takie pieniądze. wyżej wymieniona to capreo nie do założenia na normalną piaste.
David93 Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Napisano 4 Stycznia 2013 Ta kaseta nie jest wcale taka ciężka jak piszesz, waży niecałe 370g i widać że jest pancerna czyli co za tym idzie może być naprawdę wytrzymała. Jednak kaseta Sram waży już prawie 100g mniej bo około 280g ale nie zależy mi tak bardzo na wadze ale o wytrzymałości. Chcę kupić jak najlepszą kasetę 8 rzędową jaką mogę. Chyba najwyższym modelem jest właśnie wyżej wymieniona kaseta Shimano Deore LX CS HG70 i Sram PG 850 chyba że znacie jakieś wyższe modele. Na razie typuje kasete Sram PG 850 + łańcuch Sram PC-870 lub jakiś lepszy łańcuch 8rz Wippermann np. 808. Cenowo prawie się nie różnią. Słyszałem wiele dobrego o łańcuchach Wippermann np. że są odporne na rozciąganie.
Mod Team Puklus Napisano 4 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 4 Stycznia 2013 Ja bym wzią Hg51 jednak. Osobiście polece ci connexa bo mam pancerne bydle model 800 i 804 ma badziewna spinke i pasuke kupić, ja mam srama i jest ok. Ogolnie mój łańcuch kreci juz prawie 6000km.
beskid Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 Nie ma wyższych bo je przestali głąby robić. Oryginalny LX jest wart swojej ceny co nie zmienia faktu, że bardzo porządna jest Alivio. Sam ją kupię jak padnie mi moja XT. Jeszcze Ci raz powtarzam, że jeśli idzie o 8 sp to Sram wypada słabo. W temacie łańcuchów to w tych napędach zawsze miałem te od Shimano tyle, że najwyższe modele. Obecnie to jest CN-HG91, który do tanich nie należy ale jest u mnie tyle samo co poprzedni IG 90. Jeśli idzie o inne to bierz to co radzi Puklus bo to gość od długowiecznych napędów a to się chwali.
sebekfireman Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Ta kaseta nie jest wcale taka ciężka jak piszesz, waży niecałe 370g i widać że jest pancerna czyli co za tym idzie może być naprawdę wytrzymała. Waga kasety ma niewiele wspólnego z wytrzymałością. LX tyle waży nie dlatego że jest wytrzymały tylko że nie wycięto materiału tam gdzie można było spokojnie wyciąć Chcę kupić jak najlepszą kasetę 8 rzędową jaką mogę. Chyba najwyższym modelem jest właśnie wyżej wymieniona kaseta Shimano Deore LX CS HG70 i Sram PG 850 chyba że znacie jakieś wyższe modele. Nalepsze nie znaczy najdroższe i tak jest w przypadku tego starego HG70, które technologicznie jest "za murzynami" w porównaniu do obecnych kaset. Ogólnie mówiąc to każda kaseta SRAMA i Shimano jest wytrzymała - kasetę zniszczy łańcuch, im szybciej się wyciągnie tym szybciej zniszczy kasetę. Na kasety SRAMA jestem na NIE, gdyż SHIMANO za połowę ceny oferuje to samo, więc biorę zawsze Shimano. Słyszałem wiele dobrego o łańcuchach Wippermann np. że są odporne na rozciąganie. Z łańcuchami jest podobnie jak z kasetami. Większość ma podobny poziom - wszystko zależy jak się trafi. Puklus uważa Wippermana za pancernego, ja natomiast nie widzę żadnej rewelacji w tych łańcuchach (używałem 800 i 808) i jakąś szczególną trwałością nie zaskoczyły - padły w podobnym czasie jak łańcuchy innych firm. Od dłuższego czasu jeżdżę tylko na KMC Z-82 bo za 21 zł mam spokój z napędem na jakieś 9000 km (zajeżdżam właśnie 3 łańcuch z tego modelu).
Mod Team Puklus Napisano 5 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 5 Stycznia 2013 Stare LXy naprawdę był cieżkie ok 400-450g pamiętam tamte czasy Co do wippermana, ja swoj kupiłem już ładnych pare lat temu nie jeżdżę rocznie dużo zwłaszcza ostatnie 2 sezony bo miałem poważny wypadek. Ale łańcuch jak by nie było ma ponad 6000 km. kaseta po tym wygląda znośnie a łańcuch spokojnie pracuje z nową kasetą a to o czymś świadczy. Jak na łańcuch za 45 zł ... ja nie widzę lepszego, choć teraz trochę mu sie podrożało. Może miałem szczęście ze trafiłem na bardzo dobry model, może jestm lekki ale są ludzie którzy nabijali na tym łańcuchu podobne przebiegi.
sebekfireman Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Tylko że 6000 km to jeszcze nie jest żaden rewelacyjny przebieg na napęd. Moje Wippermany 800 i 808 dotrwały do ponad 8000 km, tylko co z tego jak na KMC Z-82 za 21 zł w promocji dochodzę do tego samego przebiegu, na Shimano również dochodziłem do takich i większych przebiegów, jednie SRAM zawiódł po 6000 km, ale to był jeden z najniższych modeli i początek jego eksploatacji przypadł na jesień i zimę, a tak zawsze staram się pilnować aby nowy napęd zakładać na wiosnę. Kasety zawsze spokojnie wytrzymywały te dystanse, bez względu na to czy był to model HG30, HG41, HG50 czy też HG70. Padnięcie napędu nigdy nie objawiało się przeskakiwaniem, tylko padnięciem łańcucha (blokowanie się ogniw, przetarcie na wylot pierścieni i wewnętrznych tulei) - wynika zapewne to z tego że nie bardzo przykładam się do czystości napędu (smar i szmatka wystarczają). HG-70 na 8 biegów waży 360 gram przy rozpiętości 11-30
beskid Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Zawsze z podziwem patrzę na ludzi którzy zajechali dziesiątki łańcuchów i kaset bo rodzi się pytanie ile trzeba rocznie robić km aby tego dokonać. Nie piszę tego ze złośliwości tylko trzeba też takie informacje podawać. Co innego zrobić 8 kkm gdzieś na nizinach a co innego ten sam dystans w górach. To samo tyczy się tego jaki to rodzaj nawierzchni itd. Dlatego sucha informacja o x przebiegu na jakimkolwiek napędzie nic nie mówi.
David93 Napisano 5 Stycznia 2013 Autor Napisano 5 Stycznia 2013 Sam na tych częściach co teraz mam czyli łańcuch KMC Z82 i kaseta SRAM PG-830 przejechałem MAX 2000 km. Jak sprawdzałem rozciągnięcie łańcucha to jest już tak rozciągnięty że na miarce do łańcucha jeszcze jest duży luz więc jest na pewno do wymiany a przez to, że tak późno to zauważyłem facet w serwisie mi powiedział że kaset też warto by było warto wymienić bo na 5 i 6 koronce widać duże zużycie i że nowego łańcucha może nie przyjąć. Zawsze dbałem o te części, czyściłem je, smarowałem a nawet zwalniałem przy każdej zmianie przerzutki żeby nie narazić łańcucha na rozciągnięcie i kasety na zbyt szybkie wytarcie. Jak będę miał czas to zrobię zdjęcie kasety i wyślę do tego tematu: http://www.forumrowerowe.org/topic/126215-korba-i-kaseta-ocena-stanu-zebatek/
Mod Team Puklus Napisano 5 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 5 Stycznia 2013 Tylko że 6000 km to jeszcze nie jest żaden rewelacyjny przebieg na napęd Przepraszam bardzo kaseta ma ponad 15 a nawet 16 kkm a sam łańcuch ma 6 kkm
sebekfireman Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Zawsze z podziwem patrzę na ludzi którzy zajechali dziesiątki łańcuchów i kaset bo rodzi się pytanie ile trzeba rocznie robić km aby tego dokonać. Nie piszę tego ze złośliwości tylko trzeba też takie informacje podawać. Co innego zrobić 8 kkm gdzieś na nizinach a co innego ten sam dystans w górach. To samo tyczy się tego jaki to rodzaj nawierzchni itd. Dlatego sucha informacja o x przebiegu na jakimkolwiek napędzie nic nie mówi. Jak, gdzie i ile można obejrzeć na moim blogu na Bikestacie - przejeżdżam około 8000 km rocznie - udokumentowane jest prawie 60000 km (na Excelu ten dystans mam udokumentowany z przebiegiem każdej części w rowerze) + jakieś 30000 km które nie jest udokumentowane. Przy średniej trwałości napędu 9000 km daje jakieś 10 zestawów w podobnych warunkach pogodowo-terenowych. Z takich suchych informacji da się już wyciągnąć jakieś wnioski na temat poszczególnych komponentów. Sam na tych częściach co teraz mam czyli łańcuch KMC Z82 i kaseta SRAM PG-830 przejechałem MAX 2000 km. Jak sprawdzałem rozciągnięcie łańcucha to jest już tak rozciągnięty że na miarce do łańcucha jeszcze jest duży luz więc jest na pewno do wymiany a przez to, że tak późno to zauważyłem facet w serwisie mi powiedział że kaset też warto by było warto wymienić bo na 5 i 6 koronce widać duże zużycie i że nowego łańcucha może nie przyjąć. Takiego czegoś jak miarka do łańcucha nigdy nie używałem więc nie wiem jak to faktycznie wskazuje ile napęd wytrzyma - zawsze jeździłem do śmierci napędu na jednym łańcuchu i nad tym czy kaseta przyjmie nowy łańcuch się nie zastanawiałem bo po zajechaniu wszystko idzie do śmieci. Wrzuć fotki jak ta kaseta wygląda. Dziwne że tak szybko padło - może masz coś nie tak z linią łańcucha.
David93 Napisano 5 Stycznia 2013 Autor Napisano 5 Stycznia 2013 Właśnie przy zmianie przełożeń patrzę też aby nie jeździć np a przełożeniach np. 3 : 3 lub 2 : 1 tylko 3 : 8, 3 : 6, 2 : 6, 2 : 4 czyli aby nie krzyżować łańcucha i aby nie ocierał o przerzutkę i inne koronki w kasecie. Nie wiem czy to dobrze wytłumaczyłem...
beskid Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Jak, gdzie i ile można obejrzeć na moim blogu na Bikestacie - przejeżdżam około 8000 km rocznie Zajrzałem i potwierdziło się to co sądziłem. Wszystko jak najbardziej realne i życzę udanego wypadu na Kralovą bo warto. Co do tematu to dla kasety 2 kkm to powinno być nic zwłaszcza 8-ki więc coś jest nie tak. Spróbuj z HG-51 i tym KMC Z-82.
Carbon Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 O ile kaseta PC830 jest średniej jakości o tyle PG850 jest już wg. mnie w porządku. Teraz będę używać już drugiej kasety PG850, a wcześniejsza z łańcuchami PC850 (ktore się wg mnie trochę za szybko rozciągają) zaczyna 10 000km. Nic jeszcze nie przeskakuje, lecz widać już zużycie, które przyspieszyło na pewno stosowanie tylko jednego blatu w korbie i przekoszonej lini łańcucha.
CMIK Napisano 6 Stycznia 2013 Napisano 6 Stycznia 2013 Nie bardzo jest sens się zastanawiać nad wyborem kasety- weź HG51. PC830 zużywa się bardzo szybko, a PC850 jest dwukrotnie droższa od HG51 a na pewno nie przewyższa jej trwałością. Co do łańcucha- nie pomogę, bo zawsze używałem Shimano HG50 jeżdżąc na dwa łańcuchy i nie czuję potrzeby zmiany na inne.
mansua Napisano 6 Stycznia 2013 Napisano 6 Stycznia 2013 Ja mam kasetę LX-a ale pod 9s w rozmiarze 11-28. Moja waży 248g, zastanawia mnie dlaczego 8s miała by ważyć 200g więcej ?. Mam do niej łańcuch HG53 i zestaw pracuje wzorowo, tak, że polecam. Na wersji 8s nie jeździłem , nie widze powodu dla którego nie miała by działać analogicznie do 9s a nawet lepiej.
David93 Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Napisano 10 Stycznia 2013 Dzięki wszystkim za podpowiedzi Kupuję kasetę Shimano HG-51 a co do łańcucha wybieram Wippermanna. Kupić Connexa 800 czy lepiej dopłacić ok 10 zł na 804 lub ok. 25zł na 808?
Mod Team Puklus Napisano 10 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 10 Stycznia 2013 To już zależy od ciebie każdy z nich ma taka samą wytrzymałość Wyższe są tylko ładniejsze, 808 ma najlepszą spinkę i to może być argument.
Airsofter Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 Nie wiem czy jest sens dopłacać 25 zł tylko dla spinki którą można mieć taniej.
afly Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 dopłacasz za spinke jak i za powłoki niklowe, spinka to koszt 13zł, powłoka niklowa za 12zł? Biorę od razu, mi to róźnice robi, nawet wizualną po błotnej jeździe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.