Skocz do zawartości

[do 5000] 29er Radon vs Canyon vs Cube


wiater

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim :) potrzebuje porady...

 

Kilka informacji:

 

Ja:

187-188 cm wzrostu, długość nogi od krocza do ziemii 92-93cm.

Ze względu na brak czasu, brak narzędzi, brak umiejętności zmuszony jestem w przypadku poważniejszych usterek, serwisu oddawać rower do ludzi, którzy się na tym znają.

 

Jazda:

Dla przyjemności, bez maratonów, rocznie 3 do 5 tysięcy km, 70% teren, 30% miasto dynamicznie

 

 

Zastanawiam się nad kupnem niżej wymienionych rowerów.

 

1. Radon ZR Race 29er 6.0 Shimano 2013 - cena z wysyłką około 4200 zł

- plusy - wg mnie najładniejszy :P

- minusy - brak możliwości przymiarki, nabardziej sportowa geometria ze wszystkich 3 rowerów, zakup z niemiec, brak gwarancji, hamulce (w przypadku zakupu zmiana ma m596)

 

2. Canyon Yellowstone 29er AL 6.9 2013 - cena z wysyłką około 4900 zł

- plusy - 2x10, rekreacyjna geometria, spoko wygląd

- minusy - brak możlwiości przymiarki, zakup na odległość, kłopotliwa gwarancja (wysyłka roweru), hamulce (w przypadku zakupu zmiana ma m596)

 

3. CUBE LTD SL 29 2013 - cena po rabacie 5000 zł

- plusy - zakup na miejscu, możliwość przymiarki, gwarancja (z każdą pierdołą moge podjechać), rekreacyjna geometria

- minusy - fox (przy amatorskiej jeździe wydaje mi się, że bardziej pasowałaby mi praca reby, droższy serwis ), hamulce - magura (nie znam, mało opinii, podobno ciężko o klocki)

 

Obecnie "ujeżdżam" Unibike Flite 2012 + epicon lod. Przyznam szczerze, że jeździ mi się naprawde dobrze, ale wydaje mi się, że nie jest to najlepsza baza do ulepszania. W tej chwili wydaje mi się, że śmiesznie wyglądam na rowerze z kołami 26".

 

IMG_0621.JPGOd Skrzynka

 

A oprócz tego 29er to moje marzenie, dlatego chce sprzedać UNI za 2 tysiące (miejmy nadzieje, że się uda) i dołożyć do któregoś z w/w rowerów i mieć go dłuższy czas dopóki coś innego nie pojawi się w głowie :)

 

Co radzicie wybrać?

Mile widziane opinie odnośnie znaczących różnic między rowerami.

Może przy moim użytkowaniu warto zostać przy obecnym rowerze?

Napisano

Gwarancją bym się nie przejmował, bo w zasadzie co -podlegającego gwarancji- miałoby się zepsuć w rowerze?

Chyba jedynie rama, ale musiałbyś mieć strasznego pecha - czego oczywiście wykluczyć nie można. Sam kilkakrotnie kupowałem rowery za granicą, "olewałem" gwarancję i nigdy nic się nie działo.

Jeśli chodzi o sprzedaż Twojego aktualnego roweru, to -niestety- rynek bardzo mocno zweryfikuje Twoje oczekiwania co do ceny.

Napisano

Ogólnie każdy z tych rowerków jest godny uwagi, osobiście wybrał bym Grand Canyon AL 7.9 wiem że jest odrobinę droższy ale ma lepsze podzespoły hamulce model wyżej i Foxa ;) a jeśli miał bym wybierać z podanych przez Ciebie to ciężko ale chyba Canyon ( przeważyło 2x10 jak dla mnie) :)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Jeśli chodzi o Canyon'a to faktycznie Grand Canyon AL 29 7.9 to lepszy wybór niż Yellowstone. Yellowstone ma bardziej zrelaksowaną geometrię, sylwetka na nim będzie bardziej wyprostowana i mniej sportowa. Dodatkowo model ten (mimo iż nieco droższy od podanych przez Ciebie) ma o klasę lepszą ramę, między innymi ze sztywną osią z tyłu. Do tego lepszy osprzęt i hamulce. Gwarancja - wysyłka nie zawsze jest konieczna, to indywidualna sprawa.

Napisano

Dziwne są twoje uwagi dotyczące pozycji na rowerze, bo Yellowstone 29 i Grand Canyon29 mają bardzo zbliżone długości, więc siedziało się będzie podobnie - żadnej "bardziej zrelaksowanej pozycji" (różnica to 1* kąta podsiodłówki), za to jechało będzie się inaczej, Yellowstone będzie bardziej stabilny, trudniej go będzie złożyć w zakręt.

Napisano

Nie są to diametralne różnice bo mimo wszystko Yellowstone to nie miejski rower ;). W geometrii zwróć jeszcze uwagę na stack i reach.

 

Stack jest większy w Yellowstone przy takiej samej ilości podkładek pod mostkiem, co oznacza, że ma wyżej kierownicę. Prostuje to sylwetkę. Reach z kolei Yellowstone ma krótszy co też wyprostuje użytkownika. Mimo takiej samej długości rury górnej przy fabrycznej konfiguracji będzie siedziało się nieco inaczej. Dodatkowo Yellowstone ma dłuższy tylny widelec i nieco większą bazę kół co tak jak napisałeś czyni go stabilniejszym i nieco trudniej skręcającym.

Napisano

Nie no, bez żartów, w Yellowstone bez problemu można uzyskać pozycję jak w Grand Canyon, co mają do tego fabryczne konfiguracje skoro bez problemu można je zmienić i uzyskać bardzo zbliżona pozycję (i nic do tego nie ma tylni trójkąt), zagalopowałes się ....

O tym, że Yellowstone będzie inaczej jeździł napisałem, ale nie ma to wiele wspólnego z pozycją na rowerze.

Napisano

Spokojnie, spokojnie, nie mówię, że nie można, tylko, że fabrycznie jest inaczej - oczywiście można to zmodyfikować.

 

Tylny trójkąt nawiązywał do tego co napisałeś o prowadzeniu, potwierdzając to co napisałeś.

 

Podsumowując - ramy się różnią. Pozycja będzie odrobinę inna w obu rowerach ale można ją dopasować i zmienić po zakupie na bardziej sportową. Rowery będą prowadziły się nieco inaczej, tak jak napisałeś. Generalnie mówimy o tym samym;).

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Witam,

 

ja z kolei w podobnej sytuacji zastanawiam się nad dwiema pozycjami, tj.: Radon ZR Race 29er 7.0 VS Canyon Grand Canyon 7.9 AL.

 

Ceny obu modeli są porównywalne wraz z przesyłką z Niemiec, przy czym Radon dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych - czarny i pomarańczowy - z czego pomarańczowy aktualnie jest w promocji i kosztuje 1100, a czarny 1300 + plus przesyłka 40 euro + karton do transportu 8 euro co daje w sumie 1148 ~= 4775 zł za pomarańczy lub 1348 ~=5600 za czarny (drastyczna różnica pomiędzy tym samym modelem, ale w innym kolorze).

 

Canyon w tym zestawieniu wychodzi trochę drożej, wraz z przesyłką kosztuje 5827 zł. Za to w zestawie mamy innowacyjny torque wrench ;) oraz pompkę do amorka - nie wiem jakiej jakości jest ta pompka, ale faktycznie może się przydać, tym bardziej, że osobno zakup jej tani nie jest...

 

No i teraz najważniejsze porównanie osprzętu i geometrii...

 

1. Widelec w przypadku Radona to Rock Shox Reba RL 29 taper, PushLoc, a Canyon maFox 32 Float CTD Evolution 29".

Logika podpowiada, że Fox powinien być lepszy, ale z kolei Reba jest całkiem dobrym amorem i do tego ma Remote lockout...

 

2. Hamulce w Radonie to Formula RX Tune 180/160, a Canyon ma Avid Elixir 3. Opinie na ich temat są różne, ale nie wyjątkowo skrajne, co myślicie?

 

3. Mechanizm korbowy - zasadnicza różnica w obu rowerach. Radon ma klasyczną korbę Shimano XT FC-M780 z 3 tarczami, a Canyon Sram S1000 z 2 tarczami 36/22. Muszę przyznać, że rozwiązanie 2x10 mnie kusi, tak naprawdę bardzo rzadko korzystam z tarczy 42 w klasycznym mechanizmie... Zastanawiam się tylko jak taki napęd działa w praktyce, słyszałem, że łańcuch częściej strzela przy kombinacji 2x10... Może ktoś doświadczył podobnych problemów?

 

4. Manetki w obu modelach są takie same - SLX SL-M670

 

5. Przerzutka tylna w obu przypadkach to Shimano XT RD-M781.

 

6. Przerzutka przednia w Canoynie to Sram X7, a Radon ma XT M-781. To oczywiście jest zdeterminowane zastosowaniem mechanizmów korbowych.

 

7. Kaseta w obu przypadkach to Shimano Deore CS-HG62.

 

8. Canyon nic nie pisze o łańcuchu, a Radonie jest Deore - HG-62..

 

9. Piasty w Radonie są XT - M788, w Canyonie Mavic Cross Ride, nie potrafię ocenić, które są lepsze?

 

10. Obręcze w Radonie to ALEX Rims EN24 28", a Canyon - Mavic Cross Ride, podobnie nie mam opini na ten temat.

 

11. Mostek i kierownica w Radonie to Syntace 149 i Syntace Vector 2014 318, w Canyonie jest Cranck Brothers Cobalt 1 i Cobalt 2 Riser. Przyznam, że tutaj marka CB przemawia, na korzyść Canyona... ;)

 

12. Stery w Radonie to FSA Orbit Z-T, a w Canyonie Cane Creek Serie 40. Tutaj nie mam porównania co lepsze...

 

13. Siodło w Radonie to jakieś Radon Lite by Velo, czyli pewnie jakieś standardowe, bez szału. Z kolei w Canyonie jest Selle Italia X1. Też raczej d... nie urywa i fajnie by było zmienić na jakieś z otworem anatomicznym, ale wydaje się lepsze od Radona.

 

No i czas na najważniejsze, czyli porównanie geometrii... Pod uwagę biorę ramy 20'' Radona i 19'' Canyona.

Z tego co zdołałem wyczytać w różnych zakątkach internetu warto zwrócić uwagę na kąty główki i rury podsiodłowej.

W Radonie to odpowiednio 71 i 73,5, a w Canyonie 70 i 74. Z tego co wyczytałem to kąt główki poniżej 71 sprawia, że rower jest bardziej skrętny...

 

Długość tylnego widelca w Radonie to 422, a w Canyonie 438. Z tego co wiem ta wartość im mniejsza tym lepsza, wówczas rower wychodzi szybciej z zakrętów.

 

I na koniec górna rura, która dla otrzymania pochylonej sportowej pozycji jazdy powinna być możliwie długa...

W radonie wynosi 620 cm, a w Canyonie 610.

 

Moje podstawowe pytanie do ostatniej pozycji to jaka jest możliwość modyfikowania elementów roweru tak aby uzyskać bardziej sportową pochyloną pozycję. Przy moim 175 cm wzrostu zastanawiam się czy powyższe rozmiary ramy będą odpowiednie aby taką pozycję uzyskać i ew. co zmodyfikować żeby ją uzyskać?

 

Nie chcę kupować roweru po bułki, bo taki już mam, chciałbym za rozsądne pieniądze wybrać fajny rower do ścigania w maratonach i bez specjalnego ciśnienia na podium i nie wiadomo jakie wyniki. Bardziej chodzi mi o dobór optymalny wybór roweru do szybszej jazdy po górach. Budżet mam w okolicach ww modeli, a i wymagań większych nie mam póki co ;)

 

Stąd moja prośba o fachową poradę kogoś kto zna się bardziej ode mnie i podpowiedzenie co jest lepsze, gorsze, co można zmienić itp. itd.

 

Będę wdzięczny za każdą radę!

 

Pozdro!!! :)

Napisano
Po pierwsze, 18" (Radon) w twoim przypadku to max.

 

Owszem, im więcej czytam tematów na forum tym bardziej upewniam się, że 18 najlepsza, jakieś inne refleksje co do powyższego zestawienia? :)

Napisano

pompka jest bardzo dobrej jakości firmy Fox Racing Shox ;) , jak kupowałem Canyona to taką dostałem a co do klucza dynamometrycznego to nic specjalnego ale przydatna rzecz ;) i wygląda tak :

26331_01_img_large.jpg

319_detail.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...