Skocz do zawartości

[Rama] Czy nadaje się na SS ? Geometria


PawelP112

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, posiadam taką rame:

http://zapodaj.net/ecd8a3bd7816a.jpg.html

 

Chciałbym coś z niej zrobić, najbardziej Single speed ale czy geometria podejdzie ?

Kierownica będzie prosta mostek od szosy. Mogę wymienić również widelec.

 

Co myślicie co z tego robić na co nadaje się ta rama ?

Czy lepiej szukać innej ramy o innej geometri Dodam ze interesuje mnie SS.

Pozdrawiam

Napisano

Nadaje się o tyle, że nie będzie konieczności stosowania napinacza, tylny hamulec tylko w piaście, lub żadnego.

Myślałem o hamulcu szczękowym takim jak w rowerach szosowyc.

 

 

Co myślicie o geometri tej ramy ?

  • Mod Team
Napisano

tylny hamulec tylko w piaście, lub żadnego.

 

A to ciekawostka kolego Rulez... Bo mnie sie widzi ze normalny single lub dual pivot spokojnie można zastosować. Tylko jak mi sie zdawa potrzebny bedzie taki z długimi ramionami.

 

Co zasię sądzimy o geometri, to sądzimy że ta rama ma geometrię...

 

Staaary... Miarke w oczach mamy czy jak? Pomierz rury i kąty to wtedy można się wypowiedzieć.

 

Ponowanie zapodam za Fenthinem: jednobiegowiec to rodzaj napędu i geometria ma nic do tego.

Ale fakt-faktem typ haków tylnego koła pozwoli naciągnąć łańcuch bez użycia napinacza.

 

Szacunek...

I.

Napisano

wrzuć to na jakiś normalny hosting bo sie nie wczytuje, albo tylko do dolnej miski sterów. ale rama wygląda na dość długą. Będzie wygodnie, ale do ruchu ulicznego i przeciskania się między autami nie za wygodnie

  • Mod Team
Napisano

Co rozumiesz przez "czy się opłaca"?

 

Chcesz to sprzedać czy może to inwestycja jakaś na przyszłość jest?

 

Zawsze mnie zadziwia jak ludzie pisza czy się opłaca...

 

Singiel to z założenia rower stosunkowo mało nakładowy. Jesli jeszcze na dodatek masz w zapsie jakieś części na których może go wykończyć i postawić na kołach to tymbardziej będzie to budżetowe rozwiązanie.

 

Oczywiście można wywalić furmankę kasiury na nowe super wybajerowane elementy i części żeby wsadzić je do tej ramy i wtedy pytanie o opłacalność takiego przedsięwziecia moze zaistnieć.

 

Zadaj sam sobie pytanie czego od poskładanego na tej ramie sprzetu oczekujesz. Gdzie i jak bedziesz na nim jeździł? Ile jesteś w stanie zainwestować w postawienie go na kołach?

 

Zmiana widelca na szosowy? A po co? Ten z piwotami pozwoli Ci zamocować fałki które są skuteczniejsze niż dual pivot'y o single pivot'ach lub innych U-Brake'ach wogóle nie wspomniawszy...

 

Szacunek...

I.

Napisano

Co rozumiesz przez "czy się opłaca"?

 

Chcesz to sprzedać czy może to inwestycja jakaś na przyszłość jest?

 

Zawsze mnie zadziwia jak ludzie pisza czy się opłaca...

 

Singiel to z założenia rower stosunkowo mało nakładowy. Jesli jeszcze na dodatek masz w zapsie jakieś części na których może go wykończyć i postawić na kołach to tymbardziej będzie to budżetowe rozwiązanie.

 

Oczywiście można wywalić furmankę kasiury na nowe super wybajerowane elementy i części żeby wsadzić je do tej ramy i wtedy pytanie o opłacalność takiego przedsięwziecia moze zaistnieć.

 

Zadaj sam sobie pytanie czego od poskładanego na tej ramie sprzetu oczekujesz. Gdzie i jak bedziesz na nim jeździł? Ile jesteś w stanie zainwestować w postawienie go na kołach?

 

Zmiana widelca na szosowy? A po co? Ten z piwotami pozwoli Ci zamocować fałki które są skuteczniejsze niż dual pivot'y o single pivot'ach lub innych U-Brake'ach wogóle nie wspomniawszy...

 

Szacunek...

I.

 

Części mam sporo więc będzie budżetowe ;)

 

Ma to być rower typowo na szose więc opony bedą 32x622

a co do słowa czy opłaca si, chodziło mi o to czy rama o takiej geometri nada się do sprawnego lekkiego poruszania się po szosie czy nie jest zbyt rozwarta, czy lepiej po prostu szukać ramy z jakiejs starej szosy.

 

Pozdrawiam.

  • Mod Team
Napisano

Ma to być rower typowo na szose więc opony bedą 32x622

 

Typowo na szosę z paputkami 32c :blink: ???

 

Mój szosowy, typowo szosowy i zbudowany na przyciężkawej ale szosowej ramie singiel jeździ na papciach 25c, a poprzednio na 23c.

 

Nawet jeśli geometria tej ramy bedzie zrelaksowana to bez problemu bedzie się można sprawnie poruszać na tym rowerze. Czy lekko to już zależy od tego jak lekkie wsadzisz do niego koła, bo od tego głównie zależeć bedzie lekkość przyspieszania.

 

Jesli nie zamiarujesz operować tym rowerem w jakiś ekstremalnych i wymagajacych zwinności wsciekłego kota na kwasie korkach możesz spokojnie odprawić swoje obawy co do zbytniej "rozlazłości" geometrii tej ramy.

 

Założywszy ze rama nie jest dużo za duża, za mała, ekstremalnie długa lub krótka dla Ciebie, skoncentruj sie na kołach i wygodnych punktach kontaktu roweru z kierujacym - siodło, kierownica, chwyty lub owijka - i tyle.

 

Szacunek...

I.

Napisano

Z zastrzeżeniem, że jest to turystyk, który ma zapewnić przede wszystkim pewne prowadzenie, stabilność, jego prowadzenie nie ma wiele wspólnego z typową szosą.

Napisano

Typowo na szosę z paputkami 32c :blink: ???

 

Mój szosowy, typowo szosowy i zbudowany na przyciężkawej ale szosowej ramie singiel jeździ na papciach 25c, a poprzednio na 23c.

 

Nawet jeśli geometria tej ramy bedzie zrelaksowana to bez problemu bedzie się można sprawnie poruszać na tym rowerze. Czy lekko to już zależy od tego jak lekkie wsadzisz do niego koła, bo od tego głównie zależeć bedzie lekkość przyspieszania.

 

Jesli nie zamiarujesz operować tym rowerem w jakiś ekstremalnych i wymagajacych zwinności wsciekłego kota na kwasie korkach możesz spokojnie odprawić swoje obawy co do zbytniej "rozlazłości" geometrii tej ramy.

 

Założywszy ze rama nie jest dużo za duża, za mała, ekstremalnie długa lub krótka dla Ciebie, skoncentruj sie na kołach i wygodnych punktach kontaktu roweru z kierujacym - siodło, kierownica, chwyty lub owijka - i tyle.

 

Szacunek...

I.

Typowo na szosę nie znaczy szosowy. Przynajmniej tak mi się wydaje. Jeśli slicki 32c nie są do jazdy po asfalcie to do czego są? :)

Co ciekawe (analizy od strony zasadności z punktu widzenia fizyki nie przeprowadzę bo nie potrafię) szersze opony toczą się na asfalcie lżej. Takie zdanie mieli przedstawiciele kilku największych firm oponiarskich działających w branży rowerowej.

  • Mod Team
Napisano

LOL!!!

 

Jestem już nieco skrzywiony chyba bo szosa to mi się odrazu wczytało szosa-szosa :)

 

W sumie jak Inbred robił za dojazdówke to używałem papci 42c i też było git.

 

Szacunek...

I.

Napisano

To może porównajmy to tak co będzie się lżej toczyć po asfalcie ta rama czy rama np z huragana ? Oczywiście na tym samym osprzęcię.

To tutaj prosta kierownicą z mostkiem od szosy zda egzamin skoro to turystyk ?

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Obie ramy bedą sie toczyc po asfalcie tak samo. A gładkość bedzie zależyc od tego w jak dobre koła bedą wyposażone.

 

Jednakowoż Huragan bedzie zdecydowanie bardziej szosowy w charakterystyce a Konsul turystyczny i zrelaksowany.

 

Kwestia mostków i kierownic to sprawa indywidualna. Jednym pasuje to, innym tamto.

 

W sekcji ostrokołowej - niezależnie od tego ile tam jest śmiecia, rantów i generalnej słabizny - znajdziesz na pewno inspiracje do każdego typu ramy i kokpitu.

 

na pewno ramę typowo szosową - jak Huragan - łatwiej bedzie spacyfikować i uspokoić niż wyostrzyć i uszosowić turystyka jak Konsul.

 

Szacunek...

I.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...