Mexyk Napisano 2 Stycznia 2013 Napisano 2 Stycznia 2013 Jeśli ktoś chce pisać, że to indywidualna sprawa i takie tam to niech nie marnuje knefli. Nie mam czasu na przymiarki, jestem mocno zapracowanym obywatelem klasy średniej, który zamawia wszystko przez internet i nie chce mu się tłuc z maszyna po sklepach. Konkrety: Rama S-works Stumpjumper 19" - tutaj geometria: http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/archive/2012/stumpjumper/s-worksstumpjumperm5frame#geometry Wzrost: 180cm XC i tylko XC, lasy, bezdroża, gnojowica, trasy głównie 20-50km Poprzedni mostek w Krossie A6 18" to było 100mm na minusie chyba z 5 stopniami Czy zasada, że kierownica zasłoni mi piastę w zupełnosci wystarczy czy jednak powinienem coś wyczarować? Może aby skrócić czas to przymiarzę stary 100mm i sprawdzę "zaćmienie piasty", jeśli zaćmi to 100mm zagra. Co myślicie? Aha. Kierownica to 620mm prosty 5 stopniowy węglowy Rysiek.
Airsofter Napisano 2 Stycznia 2013 Napisano 2 Stycznia 2013 Sprawdź stary - będziesz wiedział o ile krótszy/dłuższy będziesz potrzebował
Mexyk Napisano 2 Stycznia 2013 Autor Napisano 2 Stycznia 2013 I co? Radzisz by potem kierować się zasadą "zaćmienia piasty"?
bruce95 Napisano 2 Stycznia 2013 Napisano 2 Stycznia 2013 Jeśli ktoś chce pisać, że to indywidualna sprawa i takie tam to niech nie marnuje knefli. Nie mam czasu na przymiarki, jestem mocno zapracowanym obywatelem klasy średniej, który zamawia wszystko przez internet i nie chce mu się tłuc z maszyna po sklepach. Konkrety: Rama S-works Stumpjumper 19" - tutaj geometria: http://www.specializ...5frame#geometry Wzrost: 180cm XC i tylko XC, lasy, bezdroża, gnojowica, trasy głównie 20-50km Poprzedni mostek w Krossie A6 18" to było 100mm na minusie chyba z 5 stopniami Czy zasada, że kierownica zasłoni mi piastę w zupełnosci wystarczy czy jednak powinienem coś wyczarować? Może aby skrócić czas to przymiarzę stary 100mm i sprawdzę "zaćmienie piasty", jeśli zaćmi to 100mm zagra. Co myślicie? Aha. Kierownica to 620mm prosty 5 stopniowy węglowy Rysiek. Według mnie powinieneś założyć ten Krossowy mostek i zrobić na rowerze jakąś trasę. Nie mówię o przejechaniu się po ulicy przed domem ale o zrobieniu np.30km. Później powinieneś wyciągnąć wnioski.
rybciasum Napisano 2 Stycznia 2013 Napisano 2 Stycznia 2013 Jeśli ktoś chce pisać, że to indywidualna sprawa i takie tam to niech nie marnuje knefli. Nie mam czasu na przymiarki, jestem mocno zapracowanym obywatelem klasy średniej, który zamawia wszystko przez internet i nie chce mu się tłuc z maszyna po sklepach. To zapraszamy w takim razie na forum wróżkowe... A tak na poważnie, jak Ci teraz jest na rowerze, źle ? Źle się podjeżdża - krótki mostek, za mocno wychyla Cię do przodu - za długi? Bolą Cię plecy? Odwróć go, ustaw podkładki pod / nad, możliwości jest sporo, ma być tak, żeby Tobie było wygodnie
adriansocho Napisano 2 Stycznia 2013 Napisano 2 Stycznia 2013 Ja pierwszy raz słyszę o zasadzie zaćmienia piasty. Wydaje ona mi się takim wstępnym krokiem przymiarkowym. Jeśli masz 180 cm, to ta 19" jest dla Ciebie tak akurat, w środku zakresu. Będą Ci pasowały mostki 90-110 mm o kącie od -15 do -5 (z tym że dla niższego ustawienia kiery lepiej krótszy mostek). A więcej nie da się ocenić, bo nikt nie wie, czy jesteś jednym z tych, co w rowerze ma kierownicę 15 cm poniżej siodełka czy raczej 5 cm poniżej siodełka. Ja raczej wolę to pierwsze, bo mniejszy opór przy niższej pozycji troszkę rewanżuje mi szerokie ramiona.
Mexyk Napisano 2 Stycznia 2013 Autor Napisano 2 Stycznia 2013 Termin "zaćmienie piasty" to wymyślona nazwa dla czegoś o czym wyczytałem, że dobrze gdy siedząc na rowerze oś kierownicy w mostku pokrywa się z osią piasty i jej nie widać. Teraz przymierzyłem wstępnie stary mostek i kierując się tą zasadą stwierdzam, że krótrzy o 10mm będzie się z tym pokrywał. Czyli wychodzi na to, że 90mm mostek mi nie zaszkodzi. W zasadzie wszystko jasne zostało. PS. Za######iście wygląda ten Spec.
Airsofter Napisano 2 Stycznia 2013 Napisano 2 Stycznia 2013 PS. Za######iście wygląda ten Spec. Też się cieszymy A co do tej zasady - to ona nie była stosowana przy wyborze mostka do szosy ?
Mexyk Napisano 2 Stycznia 2013 Autor Napisano 2 Stycznia 2013 Też się cieszymy A co do tej zasady - to ona nie była stosowana przy wyborze mostka do szosy ? Nie była. Pisano, że jak piasta wychodzi przed kierownice to lepiej podjeżdżać, jak wychodzi pod kierownice (w stronę prowadzącego) to lepiej zjeżdżać. Przyjąłem już, że będzie to matowy Rysiek WCS 90mm o kącie natarcia 6 stopni. Jak złoże to całe ustrojstwo do stanu używalności użytkowej to pstryknę i pochwalę się.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.