mixchris Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Witam! Wiele dobrego słyszałem od was o chińskim karbonie a co powiecie o górskich ramach z tytanu? Znalazłem dwóch ciekawych sprzedawców tychże ram na eBay'u i Aliexpress którzy dają wieczystą gwarancję i mają sporo pozytywnych opinii więc można zaryzykować. Tylko nie wiem jak z trwałością takiej ramy gdyż widziałem mnóstwo zdjęć z pękniętymi ramami Ti i zacząłem się zastanawiać czy jest to naprawdę tak wieczny i trwały materiał, czy przypadkiem dobre Cro-Mo na rurkach Tange Prestige nie będzie mocniejsze? Nie mam potrzeby zmieniania roweru co kilka lat. Zazwyczaj jestem do tego zmuszony i naprawdę marzy mi się taki "niezniszczalny" rower który starczy mi na lata... Oczywiście chodzi mi o samą ramę, co o tym sądzicie, macie jakieś doświadczenia z tym materiałem, czy w ogóle nadaję się taka rama do regularnego ścigania w XC? Z góry dzięki i wszystkiego NAJ w Nowym Roku
tobo Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 http://forums.roadbikereview.com/bikes-frames-forks/chinese-titanium-frames-237368-3.html
1415chris Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Jaki to by nie byl rower, tytan zawsze bedzie wzbudzal emocje. IMO jak najbardziej nadaje sie do xc. Zapewne kolega punkxtr bedzie Ci mogl troche wiecej na ten temat powiedziec. Co do tej chinskiej ramy, porownaj jakosc spawow z Mootsem: Google Images
mixchris Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Napisano 31 Grudnia 2012 No spawy śliczne bez porównania ale cena też bardziej kosmiczna. A co myślicie o zintegrowanym haku, chyba lepiej aby był wymienny?
MokryxD Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Lepiej wymienny, bo jak wyglebiesz to hak wymienisz lub naprostujesz. A jak zegniesz ramę to raczej chyba tylko złom.
Piksel Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Tytan to genialnym materiał, ale nie jest prosty w obróbce. Miałem przyjemność pojeździć trochę na tytanie. Przede wszystkim rewelacyjnie tłumi drgania, bez porównania do stali, alu czy nawet carbonu. Sztywność jest na gorszym poziomie niż carbon, ale da się to przeżyć. Jeśli tylko miałbym taką możliwość zamieniłbym się moim carbonem na tytaniaka, mimo sporo większej masy.To magiczny materiał mający duszę.
mixchris Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Napisano 31 Grudnia 2012 Czyli nie mam co się obawiać trwałości chińskiego Ti? Jeszcze muszę tylko pogadać z producentem czy by mi nie zmienił haka na wymienny i pewno się zdecyduję Dzięki za rady
tobo Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 W przeciwieństwie do alu hak ti chyba może być niewymienny, gdyż podda się zabiegom reanimacyjnym jak hak w ramie stalowej.
Piksel Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 W przypadku takich haków warto zainwestować w alu śrubę przerzutk,i ze względów bezpieczeństwa - zawsze jeśli coś się stanie to pęknie ona, a nie hak czy sama przerzutka.
mixchris Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Napisano 31 Grudnia 2012 Dobry pomysł a przy okazjo trochę odchudzę przerzutkę
Punkxtr Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Tytanowe ramy to zupełnie nowe, odmienne stany świadomości przepięknego MTB :-) Sztywność zależy w dużej mierze od grubości ścianki, jak i zastosowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Swojej, b. ciężkiej ramy używam z powodzeniem w maratonach i nie zauważyłem braku sztywności. Co więcej, na kocich łbach, korzeniach, szutrowej tarce, etc. ów materiał zapewnia olbrzymią przewagę wzgl. innych rowerów. Wymienny hak? Zapomnij. Mnie kiedyś na siłowym podjeździe pękł tylny zacisk Soul-Kozak. Z ramy dosłownie wyrwało mi koło, przerzutka została zawinięta i zmasakrowana. Straty w ramie? Rysy od gwintowanej osi piasty XTR (także tytanowej, nomen omen). Hak prościutki. Miałem już kilka niebezpiecznych sytuacji, najczęściej podczas zawodów i po tych wszystkich razach wiem już, że ten element jest praktycznie niezniszczalny. Aczkolwiek u mnie jest to gruba wycinanka CNC. J&L to Tajwańska marka, ale zbiera raczej pochlebne opinie. Od Chińczyków polecałbym xacd, do perfekcji opanowali obróbkę tytanu. I jeszcze odnośnie spawów. Moots faktycznie ma je perfekcyjnie położone. Tak samo Dean, a jeszcze lepiej Kent Eriksen (założyciel Moots'a. Miałem jego sztycę, nie widziałem jeszcze równiejszych spawów). Wydawać by się mogło, że za tą kasę wszystko wykonane jest perfekcyjnie. Niemniej jednak z każdym z tych producentów miałem większe, lub mniejsze problemy. Często europejskie marki dorównują już, lub nawet przewyższają kolegów zza wielkiej wody.
tobo Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Gdybam że waga takiej ramy tak czy inaczej "rozmyje" się w wadze całego roweru nie mając użytkowego znaczenia.
Punkxtr Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Dokładnie, wyszedłem z takiego samego założenia i zbudowałem sobie pancerny rower o masie 8,8 kg. Uważam, że optymalna, najniższa masa tytanowej ramy powinna oscylować w granicy 1500-1600 g. Im mniej, tym bardziej wiotko. Wszystkie poniższe linki należą do xacd: http://www.xacd.com.cn/ http://www.ti-product.com/ http://www.ti-bike.com/ http://xacd.en.alibaba.com/ Generalnie rzecz biorąc możesz u nich zrobić wszystko, ogranicza Cię jedynie wyobraźnia i zasobność portfela. W dodatku świetny kontakt z gościem o imieniu Porter. Choć akurat teraz szukam dla siebie nowej kasety. Nie wiem, czy uda mi się znaleźć Tune Rasselbande, więc napisałem do xacd, czy nie zrobią mi czegoś takiego na pająku. Odpisali, że owszem, ale przy zamówieniu min. 10-ciu sztuk. Z ramami powinno być inaczej.
mixchris Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Napisano 31 Grudnia 2012 aaa już chyba wiem co to za firma gadam już od kilku dni z taką Anitą, naprawdę świetny kontakt, znalazłem ich na AliExpress nazywają się Xi'an Titanproduct Co., Ltd. to chyba ci sami? Tylko niestety trochę przykrótkie mają ramy. Wiem, że mogę u nich zamówić geometrię ale to już przewyższa mój budżet a zna ktoś tego typka z eBay'a lan28033 ?
mixchris Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Napisano 31 Grudnia 2012 Dla czego dziwna? Wydaje mi się, że bardzo standardowa jak na ramę MTB może jedynie trochę zaniżona? Swoją drogą w Xi'an Titanproduct powiedzieli mi, że za własną geometrię nie muszę nic dopłacać, tym samym mógł bym ich poprosić o zrobienie ramy w geometrii Genesis mojego starego Garego. Brzmi to nieźle ale trochę obawiam się o trwałość takiej ramy i precyzję wykonania co tym sądzicie?
1415chris Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Co prawda nie kupowalem od lana Ti ramy ale zdazylo mi sie 4 razy zakuic jego Ti zaciski. Solidny gosc. Raz wlozyl do koperty inny kolor, przepraszal i zrobil wszystko zebym byl zadowolony.
tobo Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Dziwna, pomiędzy rozmiarami s, m, l, xl ma "wetknięte" inne rozmiary ram. Między 18tką i 19tką jest cm różńicy rury górnej, a między 19tką a 20tką 25mm różnicy. Przy rozmiarach podsiodłówki dla ram 19 i 20 cali ma podane w nawiasie 20cali. Ja bym się dopytał jak to jest bo producenci z Azji sprzedają na różnych aukcjach te same ramy z różnym opisem., lub jeden sprzedawca ma dwie oferty na to samo z różnymi gabarytami. 19tka jest przy 585 mm krótkawa.
Rulez Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Normalne jest 585 mm horyzontalnie przy 20" ???, gość mocno oszczędza na materiale
mixchris Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Napisano 31 Grudnia 2012 Tak, rozmiarówka jest zaniżona no i dziwna sprawa z kątami... ale przy rozmiarze 20" wszystko wygląda OK czekam tylko na odpowiedz co do przekroku bo jak będzie ponad 800mm to odpada...
Rulez Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Ale co wygląda OK, 585 mm horyzontalnie to jest OK dla kogo ? dla chorego na atelorachidię ?
mixchris Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Napisano 31 Grudnia 2012 horyzontalnie przy 20" jest 610mm więc jak najbardziej spoko.
Rulez Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Fakt to 19" jest powalona, a dla Ciebie właśnie 19" ...
mixchris Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Napisano 31 Grudnia 2012 Przy takich wymiarach to właśnie 20" będzie odpowiednia. Martwi mnie jedynie rura podsiodłowa o dł. 508mm obawiam się o przekrok który może mieć ponad 800mm a to stanowczo za dużo jak dla mnie. Niestety cały czas czekam na info od producenta jeżeli w ogóle je dostane...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.