Skocz do zawartości

[rama] pęknięta czy z 26" wymienia na 29"


GhOsTwrc

Rekomendowane odpowiedzi

Hey w okolicy sztycy w dwoch miejscach peka mi rama , wiem już że bedzie wymiana na nową rama to cube ltd race 2011 white 'metal'green . Czy jest taka opcja ze producent wymieni mi ja na rame podobnej klasy LTD (race,pro,sl ltd) ale rozmiar 29";) . Przerabial ktos podobny temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myslalem ze CUBE nie pekaja, generalnie maja Ci dosatrczyc to co miales jesli pekniecie wynika z ich winny .

No wiesz gwarancje na rame masz 5 lat w koncu im sie znudzi i moze dadza Ci to co chciałeś.

No to ładnie to juz CUBE zszedł na psy, a takie dobre zdanie mialem o tej marce;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęknięcia przy sztycy to bardzo często wina klienta- za bardzo wyciągnięta sztyca, źle zaciśnięta itp.

 

Swoją drogą nie takie ramy nie takich firm pękają więc bez takiego ostracyzmu.

Z takim podejściem to zostaja chyba stalówki bo pęka wszytko :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cube to cube. Nie wiem dlaczego miałoby mu być oszczędzone to co dotyka innych. :)

Wymiana na 29era? Jeśli gwarancja zostanie uznana to dostaniesz ramę która odpowiada jakościowo ramie, która pękła.

Kwestię zamiany na coś lepszego lub innego trzeba negocjować, choć raczej mało prawdopodobne żebyś to uzyskał.

Z zamianą ram z 26 na 29 wiąże się normalnie wymiana praktycznie całego roweru - specyficzne komponenty takie jak widelec, koła, dętki, opony, tarcze hamulcowe, komponenty napędu, które są dobierane do charakterystyki roweru.

 

Zapytaj. Ciekawe co zasugerują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku gf taki problem może się pojawić, jak do tej pory jednak żaden klient nie uparł się na otrzymanie ramy trek gf collection i klienci dostają treki. Gdyby klient uparł się że kupił garego to prawdopodobonie musiałby dostać cały rower, gdyż gf ma w ofercie jedynie najnery; tak więc do ramy potrzebny jest nowy widelec, oprócz tego całe nowe koła. Starsze rowery nie miały (podobnie jak i niektóre widelce) mocowania pod tarczówki - więc firma musi jeszcze dorzucić hamulce; dawnym standardem był widelec z gwintem na jeden cal, więc inny był też mostek i średnica mocowania kierownicy - te rzeczy również do wymiany. Poza tym zmiana średnicy podsiodłówki wiąze się z innym wymiarem sztycy oraz obejmy przerzutki przedniej :) Nowa przerzutka przednia - dystrybutor prawie na pewno nie miałby wersji do napędów 3x9 więc coś z dziesiątkowych - a żeby zapewnić kompatybilność - raczej nie bawiłby się nikt w testowanie "krzyżowania" grup - reszta napędu, manetki też musiałyby być nowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej , spoko spoko wszytko do 29 mam , opony i obrecze bede miec od kolegi za grosze , piasty mam Industry nine , dochodzi zakup amorka a naped tez bedzie git mam korbe 22-36-44 to ewentualnie sie zdemontuje blat 44 i bedzie 2x9 , wszystko juz jest przemyslane. A co do sztycy i przedniej przerzutki to mysle ze srednica bedzie ta sama ew. sie zamieni na inna . Dochodzi tez mozliwosc zmiany przewodu hamulcowego na dluzszy. Wymiana tarcz hamulcowych? a czemu nie moga zostac te ktore mam? posiadam 180/160.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dogalem sie juz ze sprzedawca Sport-profit i powiedzial , ze bedziemy dzwonic a jak bedzie to sie okaze... , w najgorszym wypadku bedzie nowa 26" w innym kolorze... , ale z tego co ustalilem to kiedys byla reklamacja ramy cuba z niebieskimi elementami , i wlasciciel otrzymal model inny ale w niebieskim kolorze , wiec moze sie cos wynegocjuje...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku to dystrybutorowi nawet na rękę: klientowi w moim sklepie pękł fuel na górnym widelcu wahacza. Teoretycznie sprawa prosta, problem łatwiejszy i tańszy do rozwiązania bo to tylko część ramy a nie całość. Okazało się jednak że trek zmienił konstrukcję ramy i wymiana pękniętego elementu nie była możliwa, klient musiał dostać całą nową ramę. Zaspokojenie roszczeń przez zamiany ramy z amortyzowanej na sztywną to dobry interes dla sprzedawcy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku to dystrybutorowi nawet na rękę: klientowi w moim sklepie pękł fuel na górnym widelcu wahacza. Teoretycznie sprawa prosta, problem łatwiejszy i tańszy do rozwiązania bo to tylko część ramy a nie całość. Okazało się jednak że trek zmienił konstrukcję ramy i wymiana pękniętego elementu nie była możliwa, klient musiał dostać całą nową ramę. Zaspokojenie roszczeń przez zamiany ramy z amortyzowanej na sztywną to dobry interes dla sprzedawcy

 

29 po wymianie to też full

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat reklamacji ramy w Cube w ostatnich miesiącach - przygotuj się na około 2 miesiące czekania bo muszą wysłać do niemiaszków. W moim wypadku wymienili mi ramę na nową model 2013 (stara była 2012) to akurat mi pasuje - bo pewnie poprawili wykryte usterki - problem mały pojawił się w kolorystyce - miałem biało-niebieską a teraz rama jest w czarno-biełej kolorystyce - wstawki niebieskie kół i pozostałych detali średnio pasują (normalnie do tej ramy w tym roku osprzęt jest czerwony) a i malowanie zeszłoroczne było ciekawsze od tegorocznego - wysyłałem cały rower i tylko rama została wymieniona chociaż na upartego coś jeszcze bym znalazł np. siodło które po 200km straciło kolory (wytarło się) ... Na upartego mogłem żadać takiej samej ramy ale w nowej miejsca przy korbie które były spękane wykonane są zupełnie inaczej ... a przecież i tak rower ani kolorystyka sam nie jeździ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moja rame wyslali do ski teami 3.01.2013. Mialem zielono biala i reszta gratow pod kolor. a teraz pewnie nie bedzie pasowac. Ale 2 miesiace to strasznie dlugo... mam nadzieje ze w miesiac sie uda... teraz jezdze na 19" stalowej ramie ktora jest zdecydowanie za mala...:-(:-(:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja tam widzę sporo zmian zmian ... i ni jak nie potrafię się dopatrzeć aby rower wyglądał dziwacznie ...

 

Wypadł Fox jest RS, koła też jakieś inne ... nie widzę pstrokacizny pomieszania czerwonego z zielonym a tego można się było spodziewać po zamianie samej ramy.

 

@@GhOsTwrc, sam wymieniałeś sprzęt aby to jakoś wyglądało czy gwarant zaproponował ci taki zestaw ?

 

Pozdro

 

Edit ...

 

Aaaaa o długość sztycy ci chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama zdarza sie byc ciut za mala przy podjazdach powyzej 20% , sztyca jest tak wyciagnieta jest poniewaz mam 196 cm wzrostu i dosc dluga noge , dlatego marzylem o 29 , ale trzeba poczekac niestety.

 

 

Dlugośc wyciagniecia m dosztycy nie powinna miec wpływu na pękniecie ponieważ sztyca ma 410 mm i jeszcze bylo 2-3 kreski , do co amora foxa to jest dalej ten sam , zmieniłem naklejki z zielonych foxa na czerwone rock shox , a kola zrobione jako nowe piasty industry nine obrecze mach1 neo disc.

 

Rower LTD race kupilem 2.01.2012 a na gwarancje oddalem 2.01.2013 do tej pory 15 kkm w tym 6 maratonow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...