hyper2002 Napisano 30 Grudnia 2012 Napisano 30 Grudnia 2012 A więc tak.. moja waga to 72kg (w ubraniu) , planuje złożenie / zakup gotowego zestawu kół do 2000zł (póki co pod dętki, opony Schwalbe RORO 2.25) . Rower XC (Cube AMS 100) , szeroko pojęte jazdy w terenie (raczej teren nizinny, sezonowo jakieś wypady w niższe góry) 'agresywna' , trochę też jazdy po ubitych nawierzhniach. Na początku rozważałem, że będę polował na jakieś używki SLR-ów , owszem można już coś znaleźć za 1700 zł, ale nie wiadomo jaki stan no i wisi pewne ryzyko... Druga opcja to myślałem o kupnie nowego kompletu SLR-ów , model bodajże 08' : link . Jednak patrząc pod kątem ewentualnych napraw, serwisu takiego koła, ostatecznie zacząłem rozważać złożenie jakiegoś zestawu. I tutaj , szczerze nie mam 'zielonego pojęcia' . Chce zestaw dobry, z górnej półki który będzie trwały, przystosowany do mojej wagi, stosunkowo lekki (miło było by zejść <1500g) no i mieszczący się w górnej granicy 2000zł, mocowanie pod tarcze (najchętniej IS 6 śrub) . Moją uwagę przykuły dwa komplety proponowane przez bikestację: 1. http://www.bikestacja.pl/kola-swiss-240s-crest-1348g-p-29481.html obręcze: ZTR Crest piasty: DT Swiss 240s (CL) szprychy: DT Swiss SUPER COMP nyple: DT Swiss PROLOCK ALU 2. http://www.bikestacja.pl/kola-tubes-alpine-1463g-p-23798.html?cPath=296_793_38_102_128_302 obręcze: ZTR Alpine piasty: DT Swiss 350s (6 śr.) szprychy: Sapim CX Ray czarne 2.0-(0.9x2.2)-2.0mm nyple: Sapim alu Pytanie zasadnicze, pierwszy zestaw lżejszy, tańszy, piasty 240s chyba lepsze od 350s? waga mniejsza ~100g. Pytanie, czy ten set jest dobry, bardzo dobry w tej cenie, czy szukać czegoś innego do moich zastosowań ? co przemawia na korzyść tego drugiego, który jest jednak droższy. Domniemywam, że szprychy Sapim CX Ray są dużo lepsze od tych DT Swiss, nyple też mają znaczenie ? Jeszcze patrząc pod kątem wagowym jest zestawik na piastach Novatec 711/712 obręczach ZTR Podium MMX, szprychach Sapim Laser , który wypada najkorzystniej cenowo . Nie wiem jednak czy warto iść w piasty Novatec-a kosztem lżejszych obręczy ZTR Podium ?? :/ A może pomieszanie ? Tył dt 240s, przód novatec ? Dziękuje za poradę, ewentualną propozycję zestawu kół .
dawid Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Miedzy piastami 240s, a 350s nie ma dużej różnicy technicznej, budowa bębenka podobna, reszta tak samo, w 240s użyte są lżejsze materiały, także rozmyślać możesz pod kątem czy chcesz wydać więcej i wozić mniej Novateci mają słabsze uszczelnienie i słabszy bębenek, za to części zamienne są w bardzo przystępnych cenach i serwis nie jest skomplikowany, jeśli poświęcać im 10minut co 1000km (lub po każdych warunkach błotnych) to wytrzymają naprawdę sporo. Jeśli chodzi o obręcze, ZTR Crest jest mocniejszy od Podium MMX, choć obie obręcze nie należą do obręczy specjalnie wytrzymałych. O ile Crest bez większych problemów wytrzymuje większość zawodników przez kilka sezonów, Podium już niekoniecznie. Użytkując je w terenie nizinnym Crest jak najbardziej polecam, rower będzie pięknie przyśpieszał i nie powinien stwarzać problemów. Podium MMX będzie kosmicznie przyśpieszać, ale jeśli mocno dobijesz na kamieniu czy korzeniu to mogą pojawić się problemy, na szczęście obręcze są łatwo dostępne i wymiary identyczne jak Crest, jeśli dojedziesz do wniosku że Podium jednak jest za słaby, bez jakiś kosmicznych wydatków zmienisz obręcz na Cresta i będzie szczęsliwy dalej śmigał. Sapim Laser w ogóle nie bierz pod uwagę, będziesz narzekać że koła pływają. To nie szprychy do hamulców tarczowych. Patrz na szprychy typu Sapim Dlight, Pillar PSR TB2016 lub DT Swiss Super Comp. Sapim CX ray to już wyższa półka, bardzo mocna szprycha, przy tym bardzo lekka, cena niestety jest już spora. Jeśli chcesz niezawodny zestaw to bierz na 240s/crest i szprychy cieniowane do 1.6mm Jeśli chcesz mieć zestaw o genialnym przyśpieszeniu to bierz Novateci + Podium MMX + Sapim CXray lub Pillar MegaLite SS, różnica 150gramów na obręczach i szprychach będzie odczuwalna, za to możliwe łatwiejsze uszkodzenia obręczy i piasty wymagające częstszego serwisu. Możesz napisać do mnie na PRV to Ci zaproponuję jakieś konkretne zestawy w konkurencyjnej cenie
Michauuu Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Jeśli starczyłoby Ci kaski to najlepszym zestawem będzie 240s,CX ray,pro lock i crest
hyper2002 Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Napisano 31 Grudnia 2012 Miedzy piastami 240s, a 350s nie ma dużej różnicy technicznej, budowa bębenka podobna, reszta tak samo, w 240s użyte są lżejsze materiały, także rozmyślać możesz pod kątem czy chcesz wydać więcej i wozić mniej Novateci mają słabsze uszczelnienie i słabszy bębenek, za to części zamienne są w bardzo przystępnych cenach i serwis nie jest skomplikowany, jeśli poświęcać im 10minut co 1000km (lub po każdych warunkach błotnych) to wytrzymają naprawdę sporo. Jeśli chodzi o obręcze, ZTR Crest jest mocniejszy od Podium MMX, choć obie obręcze nie należą do obręczy specjalnie wytrzymałych. O ile Crest bez większych problemów wytrzymuje większość zawodników przez kilka sezonów, Podium już niekoniecznie. Użytkując je w terenie nizinnym Crest jak najbardziej polecam, rower będzie pięknie przyśpieszał i nie powinien stwarzać problemów. Podium MMX będzie kosmicznie przyśpieszać, ale jeśli mocno dobijesz na kamieniu czy korzeniu to mogą pojawić się problemy, na szczęście obręcze są łatwo dostępne i wymiary identyczne jak Crest, jeśli dojedziesz do wniosku że Podium jednak jest za słaby, bez jakiś kosmicznych wydatków zmienisz obręcz na Cresta i będzie szczęsliwy dalej śmigał. Sapim Laser w ogóle nie bierz pod uwagę, będziesz narzekać że koła pływają. To nie szprychy do hamulców tarczowych. Patrz na szprychy typu Sapim Dlight, Pillar PSR TB2016 lub DT Swiss Super Comp. Sapim CX ray to już wyższa półka, bardzo mocna szprycha, przy tym bardzo lekka, cena niestety jest już spora. Jeśli chcesz niezawodny zestaw to bierz na 240s/crest i szprychy cieniowane do 1.6mm Jeśli chcesz mieć zestaw o genialnym przyśpieszeniu to bierz Novateci + Podium MMX + Sapim CXray lub Pillar MegaLite SS, różnica 150gramów na obręczach i szprychach będzie odczuwalna, za to możliwe łatwiejsze uszkodzenia obręczy i piasty wymagające częstszego serwisu. Możesz napisać do mnie na PRV to Ci zaproponuję jakieś konkretne zestawy w konkurencyjnej cenie no to troszkę się wyjaśniło . A jak wypada porównanie obręczy Crest vs Alpine ? Różnica wagowa z tego co pamiętam znikoma. Crest jest chyba szersza . To dobrze czy lepiej węższa ? Przy oponach 2.25 ? Będę pisał po nowym roku . Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.