Skocz do zawartości

[buty spd-sl] ból kolan


mooozgh

Rekomendowane odpowiedzi

witam, pewnego pieknego dnia chcialem kupic sobie buty szosowe SPD-SL do mojej nowej szosy, jednak sprzedawca w pewnym sklepie rowerowym (doświadczony gość, nie bylo kto tam ;p) namawiał mnie na zwykłe buty z systemem SPD ponieważ jak twierdzi, w szosowych butach stopa jest bardzo sztywnie osadzona, co przenosi sie na to ze po jakims czasie wysiadają kolana... czy to prawda? przeciez system SL jest bardzo popularny na szosie, dlatego prosze aby wypowiedzialy sie w temacie szosowcy :)

 

bajka czy powazne ostrzezenie na przyszlosc?

pozdrawiam i zapraszam do dyskusji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szosowe bloki - w przeciwieństwie do bloków spd możesz wybierać z opcją luzu lub bez. Podstawowe zestawy pedał plus blok szosowy zawierają w przypadku shimano blok żółty, bez luzu roboczego możesz kupić bloki czerwone.

Ta sama zasada obowiązuje w przypadku np looka, szare bloki mają 4,5 stopnia luzu, są też takie z 0wym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szosowe bloki - w przeciwieństwie do bloków spd możesz wybierać z opcją luzu lub bez. Podstawowe zestawy pedał plus blok szosowy zawierają w przypadku shimano blok żółty, bez luzu roboczego możesz kupić bloki czerwone.

Ta sama zasada obowiązuje w przypadku np looka, szare bloki mają 4,5 stopnia luzu, są też takie z 0wym.

 

czyli lepiej zeby blok mial jaednak jakis luz?

buty juz zakupilem BONTRAGER RXL wydają sie byc dobre, a z pedalami nie chce szalec na poczatek moze jakies 105 :

http://allegro.pl/shimano-105-pedaly-szosowe-pd-r540-biale-bloki-i2854119091.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie systemy zatrzaskowe, niezależnie od producenta mogą doprowadzić do kontuzji kolana. Jeśli się zdecydujemy na używanie jednego z nich, to należy zadbać o idealną pozycję na rowerze oraz reagować natychmiast po wystąpieniu najmniejszych objawów bólu lub dyskomfortu. Bezpieczniej jest używać połączenia z luzem roboczym, ale jeśli mamy pewność co do poprawności ustawienia bloków to nic nie stoi na przeszkodzie żeby luz zminimalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

looki masz w 3 "wersjach luzu", ; chlop chyba ma wieksza prowizje od butow mtb ;] albo mu juz szosowe wyszly, a nie chcial Cie zostawiac samego z ta ciazaca nadwyzka hajsu w kieszeni...

 

abstrachujac od tego pierd*lenia - po pierwsze to nie buty szosowe sa sztywniejsze od mtb, tylko konretne buty od innych butow konkretnego/danego modelu.

 

-po drugie progi szosowe niemal kazdego producenta zapewniaja duzo wieksze podparcie stopy niz maly metalowy bloczek...

-po trzecie dopiero w mietkich (zbyt mietkich) butach mozna sie nabawic przypadlosci (np zapalenia achillesa)..

-co dalej - buty szosowe daja czesto duzo wieksza mozliwosc regulacji ustawienia niz buty gorskie, w ktorych masz mozliwosc jedynie przesunac bloki przod/tyl, czasami troszke obrocic, a takie time atac np. nie pozwalaja nawet na przesuwania ich na boki... do tego czesto trzeba jeszcze wycinac protektor...

 

szkoda pisac wiecej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy wadliwe ustawinie sie na rowerze (regulacja siodełka) tez moze miec wplyw na bol kolan ?

 

ostatnimi czasy (sr dziennie robie ok30km na szosie) odczuwam delikatny bol w kolanach... na razie sobie moze robie mala przerwe..

czy to efekt jakiegos bledu z ustawiniem swojej pozycji na rowerze, czy poprostu kwestia przyzwyczajenia kolan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuję Ci, że nie jest to kwestia przyzwyczajenia kolan, a taki tok rozumowania to prosta droga do kontuzji. Zaryzykuję stwierdzenie, że ustawienie siodełka ma tak samo duży wpływ na kolana jak ustawienie bloków. Mówiąc ustawienie siodełka mam na myśli zarówno wysokość, setback i kąt nachylenia względem ziemi. Jeśli wszystko jest dobrze ustawione, masz odpowiednią technikę kręcenia i nie jeździsz siłowo to nie ma prawa występować jakikolwiek dyskomfort w okolicach kolan o bólu nie wspominając. Jeśli już po 30 km na szosie (mniej niż godzina jazdy?) odczuwasz ból, to radzę szybko coś zmienić (zakładam, że nie masz wady wrodzonej uniemożliwiającej jazdę na rowerze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

caly tamten sezon jezdzilem na rowerze MTB (tez robilem dosyc sporo kilometrow) w SPD i nic mnie nie bolalo...

 

ale ostanio w szosówce zmienilem moje stare pedaly SPD na inne SPD (nie SL!), jedyna roznica miedzy nimi jest to ze te drugie co mam aktualnie w szosie, mocniej trzymaja zacisl itrudniej sie z nich wypiac (jednak na szosie wypinam sie z nich moze 3-4razy przez cala trase)

 

zima tez jezdzilem na trenazerce szosą, ze starymi SPD i nie mialem zadnych problemow

 

a faktycznie problem z kolanami pojawil sie od kiedy zmienilem pedaly? moze popuscic troche sile zacisku ?

moze to pomoze troche ?

 

tez duzym grzechem nr2 jest to ze wogole nie rozciagalem sie po przyjezdzie do domu... 30km w okolo 1h, schodzilem z roweru i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżąc na co dzień też nie przygotowuję się do jazdy i nie niesie to ze sobą konsekwencji.

Jeśli uznajesz że jesteś zbyt mocno trzymany przez pedały to zluzuj sprężyny.

 

tak podejrzewam, bo zanim zmienilem pedaly bylo ok ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...