Skocz do zawartości

[Bagażnik] do szosówki


Haligowka

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję za kilka miesięcy wyruszyć w dalszą podróż moją szosówką, jednak, żeby zabrać moje tobołki postanowiłem, że spakuję się do sakwy. Jednak, żeby zamontować sakwę w moim rowerze potrzebuje wcześniej zamontować bagażnik rowerowy. I teraz pytanie do Was, jaki bagażnik moglibyście mi zaproponować, by był w miarel lekki, praktyczny i łatwy w montażu? No i cena w miare przystępna 200 zł myślę, że max. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwiazanie Twojego problemu zalezy w duzej mierze od tego jak bardzo chcesz ten bagaznik obciazyc.

 

przy malych sakwach (dajmy na to male crosso dry) - moga wystarczyc zwykle obejmki (ale raczej takie z twardego materialu - jak tutaj: http://www.awmet.pl/pub/cms/offer/2/productGallery/315/107/wm_akcesoria_do_montazu_ogrodzen_obejmy_koncowe_siatkowe_107.jpg )

mozna ich uzyc zarowno na gorze jak i na dole ale z bagaznikiem o mniejszych gabarytach (i wspornikach)

 

wada takiego ukladu bedzie taka, ze - po pierwsze zetrzesz sobie farbe z ramy (pod obejmami), bo bagaznik chcac nie chcac bedzie sie troche kiwal; druga sprawa to wlasnie - przyzwyczaic sie do tego, ze tyl troche lata na boki - da sie przezyc;)

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

wieksze obciazenie tylu, bedzie wymagalo - adapterow dolnych (pod oske kola, czy do zacisku kola tylnego ) mozna je dostac np na allegro (wyjdzie pewnie tyle co uzywany bagaznik jakiegos tranz-x'a (czytaj; przyzwoitej jakosci);

 

gorzej z gora; dlatego calkiem niezlym patentem jest poszukac (badz samemu przerobic) bagaznik motowany na sztyce wraz z podporami na osi kola/tylnych widelkach. Jesli boisz sie o sztyce, mozesz sporbowac przykrecic go do rury podsiodlowej (w szosie raczej trudne do wykonania... chociaz zalezy od konstrukcji)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

nie zapominaj jednak, ze wcale nie musisz ladowac wszystkiego na tylne kolo! (obciazajac je - narazajac sie na rozpizdzenie opony, detki czy szprych) - ze swojej strony polecam tzw. "frame-bag'i" czyli torby szyte w okno ramy, a takze boxy na kierownice (ale koniecznie na plastikowej/metalowej szyi/uchwycie!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra - zalozmy, ze zdjales konusy (bo szczesliwie miales piaste shimano lub podobna), przesunales oske rowno tak, zeby opona nie ocierala z ktorejs strony... ze da rade to jakos zacisnac i konusy sie przypadkowo nie skontruja, ani oska nie peknie przypadkowo w najmniej oczekiwanym momencie (no moze juz troche przesadzam)...

 

... to wciaz pozostaje Ci montaz u gory...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz jeszcze kilka miesięcy, zastanów się nad takim rozwiązaniem - [Przyczepka] Extrawheel + szosa - Akcesoria rowerowe - Forum Rowerowe - Największe w Polsce

 

Kombinowałem na wiele sposobów z bagażnikiem i to jest najlepsze rozwiązanie. Nie wyobrażam sobie obciążać szosy bagażem 15kg! Dodaj do tego Twoją wagę...

Na Twoim miejscu dozbierałbym trochę kasy i ciągnął Extrawheela.

 

Jest też bagażnik na sztycę ale tam zapakujesz nie więcej niż 4kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyobrażam sobie obciążać szosy bagażem 15kg! Dodaj do tego Twoją wagę...

 

 

 

no to slabo z wyobraznia u kolegi...5706631.jpg

 

ps. inna sprawa, ze trek akurat sie staral i ramy z serii 1xxx sprzed tych 5-7lat mialy nie dosc ze duzo oczek, to jeszcze dluga baze i ogon cos 425-430mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...