Skocz do zawartości

[amortyzator] przedni pod 100 kg


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

zawsze jest idealnie osadzona, pewniejszy montaż ( przy śrubach mozesz z czasem je pogubić), a jeśli zachcesz tarcze pod 6 śrub wystarczy kupić adapter. W drugą stronę już tak nie ma

Napisano

zawsze jest idealnie osadzona, pewniejszy montaż ( przy śrubach mozesz z czasem je pogubić),

I wszystko już jest jasne. Teraz tylko "poskładać" myśli do kupy :yes: i pozostaje zamówić części o poskładać je w całość.

 

:thanks: panowie

Napisano

w sumie to prawda, ale ja pomykam na 6 śrubkach nic nie gubię, tarcza równo, więc przypadki (pierwsze dwa) które podałeś to chyba skrajności lub mocowanie przez kogoś kto pierwszy raz ma doczynienia z takim sprzętem. Pozdrawiam

Napisano

tak z ciekawości można wiedzieć czemu?

 

A choćby temu, że jak będziesz miał kłopoty z pękającymi szprychami i to od strony tarczy to będziesz się za każdym razem bawił śrubkami.

Napisano

od tego ma się miskę w garażu aby w niej śrubki trzymać :D A pękających szprych nie przewidziałem, pewnie dlatego, że ważę 45 kg :)

  • Mod Team
Napisano

A choćby temu, że jak będziesz miał kłopoty z pękającymi szprychami i to od strony tarczy to będziesz się za każdym razem bawił śrubkami.

 

Argument trochę wzięty z kosmosu. Jeśli faktycznie pękną szprychy,to rodzaj mocowania tarczy jest wtedy najmniejszym problemem.Zresztą tarcze pod CL i IS działają dokładnie tak samo, a wybór mocowania jest często podyktowany rodzajem piasty. Tarcze pod CL są cięższe i wymagają dedykowanego klucza ( taki sam jak do kasety ), zdarzają się przypadki powstawania luzów na łączeniu tarczy i wieloklina lub też na nitach łączących tarczę z mocowaniem CL.Tarcze IS , po prawidłowym montażu, przylegają równie dobrze jak tarcze CL- w obydwu wypadkach wymagana jest uwaga i dokładność.Prywatnie system CL mnie nie przekonuje.

Napisano

Natomiast mnie przekonuje, jest bardziej uniwersalny, nie ograniczamy się do jednego rodzaju tarczy, bez problemu można założyć adapter pod IS.

Sam korzystam większej sztywności tarcz XTR z hamplami Avid.

Napisano

Plusy CL

 

+ duża odporność na uderzenia (tarcze)

+szybkość montażu (tarcze)

+lżejsze piasty

 

Minusy CL

 

-mały wybór (piasty i tarcze)

-luzy na nitach (tarcze)

-niższe ceny przy odsprzedaży kół

-cięższe od IS6 (tarcze)

 

Plusy IS6

 

+duży wybór (tarcze, piasty)

+niższa utrata wartości niż CL (tarcze, koła)

 

Minusy IS6

 

-łatwo pogiąć (tarcze)

-cięższe piasty

Napisano

CL nie ma żadnego minusu z wymienionych, zakładam adapter i pasują tarcze pod IS, ale jak ktoś nie czyta tego co inni piszą to głupoty bazgroli.

Co ma luz na tarczy wspólnego z minusem piasty. Właśnie chodzi o to, że pod CL jest potencjalnie dużo większy wybór tarcz .

Napisano

Waga CL z adapterem i tak jest mniejsza niż piasty pod IS, dzięki adapterowi wybór tarcz jest większy i niczyje opinie tego nie zmienią.

Napisano

Zależy jaki adapter, jakie tarcze, jakie piasty, akurat aspekt wagowy bym pominął z mojego punktu widzenia.

 

Ja akurat uwielbiam tarcze Hope, a one jak sam wiesz są (czyżby były?) pod is6 :)

 

Akurat często zmieniam sprzęt, więc dla mnie słaba "mobilność" standardu CL stanowi większy problem.

  • Mod Team
Napisano

Piasta DT Swiss 240S CL przód- 126 gramów

Adapter DT Swiss- 30 gramów

 

Piasta Dt Swiss 240S IS przód - 145 gramów

 

To tak a propos wagi.

Poza tym każdy jeździ na czym chce-dla niektórych CL nie jest atrakcyjny,dla innych jest- i tyle w temacie.

Napisano

Argument trochę wzięty z kosmosu. Jeśli faktycznie pękną szprychy,to rodzaj mocowania tarczy jest wtedy najmniejszym problemem.Zresztą tarcze pod CL i IS działają dokładnie tak samo, a wybór mocowania jest często podyktowany rodzajem piasty. Tarcze pod CL są cięższe i wymagają dedykowanego klucza ( taki sam jak do kasety ), zdarzają się przypadki powstawania luzów na łączeniu tarczy i wieloklina lub też na nitach łączących tarczę z mocowaniem CL.Tarcze IS , po prawidłowym montażu, przylegają równie dobrze jak tarcze CL- w obydwu wypadkach wymagana jest uwaga i dokładność.Prywatnie system CL mnie nie przekonuje.

 

Nie bardzo wiem o jakie chodzi Ci działanie. Nie powiesz mi, że szybciej pozbędziesz się tarczy przytwierdzonej śrubami niż tej na systemie wielowpustu. Chyba, że o czymś nie wiem. Argument to fakt jest trochę duperelny ale taki miał być przy założeniu użycia słów „a choćby temu”. Dlatego nadal nie wiem co jest z kosmosu czy fakt pękających czy urywanych szprych czy szybkość demontażu/montażu, która jest powszechnym faktem w przypadku CL??

Napisano

I w ten oto sposób w temacie o amorku zrobił się bezkarny OT z udziałem moderatorów na temat mocowania tarcz ;D

 

Lubie was dacie se po ostrzeżeniu na wzajem ? ;)

 

Tak dla rozluźnienia sytuacji dajmy se po szlagu i wracajmy do tematu :)

 

Pozdro

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...