hellfirez1 Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 jak tarcze to pod centerlocka, jest to wg mnie lepsze rozwiązanie niż 6 śrub
Dudi353 Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 jak tarcze to pod centerlocka, jest to wg mnie lepsze rozwiązanie niż 6 śrub tak z ciekawości można wiedzieć czemu?
facetos Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Napisano 4 Stycznia 2013 Dzięki wielkie chłopaki za pomoc i ze mimo późnej pory chce Wam się jeszcze odpisywać pozdrawiam
hellfirez1 Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 zawsze jest idealnie osadzona, pewniejszy montaż ( przy śrubach mozesz z czasem je pogubić), a jeśli zachcesz tarcze pod 6 śrub wystarczy kupić adapter. W drugą stronę już tak nie ma
facetos Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Napisano 4 Stycznia 2013 zawsze jest idealnie osadzona, pewniejszy montaż ( przy śrubach mozesz z czasem je pogubić), I wszystko już jest jasne. Teraz tylko "poskładać" myśli do kupy i pozostaje zamówić części o poskładać je w całość. panowie
Dudi353 Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 w sumie to prawda, ale ja pomykam na 6 śrubkach nic nie gubię, tarcza równo, więc przypadki (pierwsze dwa) które podałeś to chyba skrajności lub mocowanie przez kogoś kto pierwszy raz ma doczynienia z takim sprzętem. Pozdrawiam
beskid Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 tak z ciekawości można wiedzieć czemu? A choćby temu, że jak będziesz miał kłopoty z pękającymi szprychami i to od strony tarczy to będziesz się za każdym razem bawił śrubkami.
Dudi353 Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 od tego ma się miskę w garażu aby w niej śrubki trzymać A pękających szprych nie przewidziałem, pewnie dlatego, że ważę 45 kg
hellfirez1 Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 @Dudi. Jeździłem przez 4 lata na tarczach, i to nie na jednym rowerze. Co jakiś czas obydwa czasem zgubiły jakąś śrubę, więc wiem to z własnego doświadczenia
Dudi353 Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 to musiałeś ostro poginać żeby śruby gubić. Ja na swoich mam śmieszne 2000 km i do tej pory wszystko jest na swoim miejscu
Mod Team durnykot Napisano 5 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 5 Stycznia 2013 A choćby temu, że jak będziesz miał kłopoty z pękającymi szprychami i to od strony tarczy to będziesz się za każdym razem bawił śrubkami. Argument trochę wzięty z kosmosu. Jeśli faktycznie pękną szprychy,to rodzaj mocowania tarczy jest wtedy najmniejszym problemem.Zresztą tarcze pod CL i IS działają dokładnie tak samo, a wybór mocowania jest często podyktowany rodzajem piasty. Tarcze pod CL są cięższe i wymagają dedykowanego klucza ( taki sam jak do kasety ), zdarzają się przypadki powstawania luzów na łączeniu tarczy i wieloklina lub też na nitach łączących tarczę z mocowaniem CL.Tarcze IS , po prawidłowym montażu, przylegają równie dobrze jak tarcze CL- w obydwu wypadkach wymagana jest uwaga i dokładność.Prywatnie system CL mnie nie przekonuje.
Rulez Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Natomiast mnie przekonuje, jest bardziej uniwersalny, nie ograniczamy się do jednego rodzaju tarczy, bez problemu można założyć adapter pod IS. Sam korzystam większej sztywności tarcz XTR z hamplami Avid.
EpicPoznan Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Plusy CL + duża odporność na uderzenia (tarcze) +szybkość montażu (tarcze) +lżejsze piasty Minusy CL -mały wybór (piasty i tarcze) -luzy na nitach (tarcze) -niższe ceny przy odsprzedaży kół -cięższe od IS6 (tarcze) Plusy IS6 +duży wybór (tarcze, piasty) +niższa utrata wartości niż CL (tarcze, koła) Minusy IS6 -łatwo pogiąć (tarcze) -cięższe piasty
Rulez Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 CL nie ma żadnego minusu z wymienionych, zakładam adapter i pasują tarcze pod IS, ale jak ktoś nie czyta tego co inni piszą to głupoty bazgroli. Co ma luz na tarczy wspólnego z minusem piasty. Właśnie chodzi o to, że pod CL jest potencjalnie dużo większy wybór tarcz .
premier2 Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Jednak wybór samych tarcz w standardzie CL jest wyraźnie mniejszy. A adapter to dodatkowa komplikacja i waga. Dla mnie to minus, dla Ciebie może nie
Rulez Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Waga CL z adapterem i tak jest mniejsza niż piasty pod IS, dzięki adapterowi wybór tarcz jest większy i niczyje opinie tego nie zmienią.
EpicPoznan Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Zależy jaki adapter, jakie tarcze, jakie piasty, akurat aspekt wagowy bym pominął z mojego punktu widzenia. Ja akurat uwielbiam tarcze Hope, a one jak sam wiesz są (czyżby były?) pod is6 Akurat często zmieniam sprzęt, więc dla mnie słaba "mobilność" standardu CL stanowi większy problem.
Rulez Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 A co Twoje "uwielbienie" ma wspólnego z uniwersalnością piast ? CL jest bardziej uniwersalna i tyle.
Mod Team durnykot Napisano 5 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 5 Stycznia 2013 Piasta DT Swiss 240S CL przód- 126 gramów Adapter DT Swiss- 30 gramów Piasta Dt Swiss 240S IS przód - 145 gramów To tak a propos wagi. Poza tym każdy jeździ na czym chce-dla niektórych CL nie jest atrakcyjny,dla innych jest- i tyle w temacie.
beskid Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Argument trochę wzięty z kosmosu. Jeśli faktycznie pękną szprychy,to rodzaj mocowania tarczy jest wtedy najmniejszym problemem.Zresztą tarcze pod CL i IS działają dokładnie tak samo, a wybór mocowania jest często podyktowany rodzajem piasty. Tarcze pod CL są cięższe i wymagają dedykowanego klucza ( taki sam jak do kasety ), zdarzają się przypadki powstawania luzów na łączeniu tarczy i wieloklina lub też na nitach łączących tarczę z mocowaniem CL.Tarcze IS , po prawidłowym montażu, przylegają równie dobrze jak tarcze CL- w obydwu wypadkach wymagana jest uwaga i dokładność.Prywatnie system CL mnie nie przekonuje. Nie bardzo wiem o jakie chodzi Ci działanie. Nie powiesz mi, że szybciej pozbędziesz się tarczy przytwierdzonej śrubami niż tej na systemie wielowpustu. Chyba, że o czymś nie wiem. Argument to fakt jest trochę duperelny ale taki miał być przy założeniu użycia słów „a choćby temu”. Dlatego nadal nie wiem co jest z kosmosu czy fakt pękających czy urywanych szprych czy szybkość demontażu/montażu, która jest powszechnym faktem w przypadku CL??
Mod Team durnykot Napisano 5 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 5 Stycznia 2013 Beskid,miałem na myśli fakt,że szybkość montażu/demontażu po ewentualnym pęknięciu szprych nie ma żadnego znaczenia in plus.
rzezniol Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 I w ten oto sposób w temacie o amorku zrobił się bezkarny OT z udziałem moderatorów na temat mocowania tarcz ;D Lubie was dacie se po ostrzeżeniu na wzajem ? Tak dla rozluźnienia sytuacji dajmy se po szlagu i wracajmy do tematu Pozdro
Mod Team durnykot Napisano 5 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 5 Stycznia 2013 Rzezniol, udzielam Ci ostrzeżenia za propozycję ostrzeżenia dla Moderatora. Koniec OT.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.