Skocz do zawartości

[amortyzator] przedni pod 100 kg


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie !!

 

 

Czytam forum od jakiegoś czasu, jednak postanowiłem założyć własny temat.

Rok temu kupiłem rower Merida Matts 300 w którym seryjnie jest zamontowany widelec Suntour XCM. Jednak w żadnym wypadku nie spełnia on w pełni moich oczekiwań. Jazdę na nim określiłbym jako delikatnie mówiąc "męczącą" :-)

 

Mam ok. 182 cm wzrostu i ważę ok. 100 kg. Trasy jakimi się poruszam to 80% teren (drogi polne, jak i typowe drogi leśne z kamieniami, wybojami oraz korzeniami) i 20% to asfalt.

 

Chciałbym Was prosić o pomoc w wyborze odpowiedniego amortyzatora dla mnie, ponieważ ja się na tym nie znam i nie mam doświadczenia, dlatego Wasze opinie będą dla mnie pewnym wyznacznikiem ewentualnie co kupić . Dodam tylko, że musi być pod hamulce v-brake.

 

Budżet jakim dysponuję to + - 1000zł.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważysz 100 kg ... hmm ...

 

Przy budżecie około 1kzł spokojnie dasz rade wstawić amorek powietrzny i zmodernizować całość pod hamulec tarczowy...

Przy twojej wadze poprawa skuteczności hamowania na przodzie może być zauważalna a ponad to w deszczu masz hamulec mniej podatny na zmianę warunków.

 

To jest taka opcja do rozważenia ... bo przy zakładanym budżecie trudno jest kupić sensowny amorek z piwotami a jak już się coś trafi to często stare roczniki ...

 

Dlatego też z zaproponowanym AXON`em był bym wysoce ostrożny i dokładnie dopytał o detale ... na stronie Suntour`a informacja o opcjonalnych piwotach jest przy modelu rocznikowym 2009 czyli (SF9) ... w modeli rocznikowym 2011 (SF11) na www wzmianki o piwotach już nie ma i nie ma też wersji RL jes tylko RLD ...

 

Fotki też nie są jednoznaczne ... czarna anoda też sugeruje wersje SF9.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 1000zł to możesz całkiem przyzwoicie zaopatrzyć się w powietrzny amorek, tarczę na przód i koło.

Przykład:

http://allegro.pl/suntour-epicon-lod-100mm-amortyzator-3-kolory-ct-i2885212696.html

http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-shimano-deore-br-m486-bialy-przod-i2891815238.html

Zostaje 300zł na tarczę i nową piastę (+przeplecenie) lub nowe koło.

 

Bo tak, jak pisali przedmówcy dużo ciężej już dostać dobry powietrzny amorek z piwotami niż pod tarczę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie wszystkim za rady i w sumie ciekawe pomysły, warte przemyślenia.

Jednak mam jeszcze kilka pytań mianowicie został mi wskazany Suntour Axon (przyznam, że się nad nim też zastanawiałem) z Allegro, ale jak stwierdził kolega rzezniol, należy byc ostrożnym przy tym konkretnie wskazanym amortyzatorze, ponieważ czara anoda wskazuje, że jest to model z 2009 roku,z tym się zgadzam, bo szkoda kasy na starocie. Rozumiem zatem, że anoda w kolorze złotym jest modelem z 2011 roku? Takie właśnie modele są również a aukcjach (SUNTOUR AXON RLD) i pod v-brake. Skontaktowałem się z wystawcami tychże amortyzatorów i zapewniali mnie, że to są modele ubiegłoroczne.

Kolega beardman też zabił mi klina :yes: z propozycją wymiany hamulca na tarczowy i kupno Suntoura Epicona (ceny są dobre), jest to calkiem ciekawy pomysł. Tylko ja mam rower na gwarancji i nie orientuję się, jak by wyglądała sprawa wymiany ww częsci, zakupionych na własną rekę (pewnie taniej) a nie w sklepie, gdzie kupowałem rower. Pewnie sprzedawca na to nie pójdzie a nie chcę stracić gwarancji.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>

Takie właśnie modele są również a aukcjach (SUNTOUR AXON RLD) i pod v-brake.

 

Ja bym był jednak za Axonem ze złotą anodą i piwotami, różnica w pracy amora na + dla Axona jest widoczna.Jak widać amor ma piwoty i jest opisany jako V-brakee : http://allegro.pl/suntour-axon-rld-amortyzator-disc-v-brake-1525g-i2869781756.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontaktowałem się z wystawcami tychże amortyzatorów i zapewniali mnie, że to są modele ubiegłoroczne.

 

Niech poda ci dokładny model z naklejki, która jest na goleni z tyłu.

 

Mnie tylko zastanawia fakt że na stronie producenta nie chwalą się faktem istnienia Axona z piwotami w modelu rocznikowym 2011.

Nie neguję że Axon to lepszy model niż Epicon ale ... zawsze można mieć lepiej w 2 kategoriach naraz ...

Axon to w sumie w hierarchii Suntoura już widelec "wyczynowy" zawsze można mieć solidnego acz "gorszego" Epicona i wyraźną poprawę w układzie hamulcowym co przy twojej wadze może mieć już konkretne znaczenie.

 

Gwarancja na rower nie wygasa jeżeli używasz go zgodnie z przeznaczeniem ... wymieniając wideł XC na wideł XC o tym samym skoku nadal rower jest użytkowany zgodnie z przeznaczeniem.

Tak więc nie mają podstaw do odrzucenia gwarancji np na ramę bo niby dlaczego.

 

Mając 1 kzł do zainwestowania w rower z kiepskim amorem na v`kach i masę własną 100kg osobiście poszedłbym drogą tańszy amor + koło/piasta + hamulec tarczowy.

1000 zł na sam amor to już sporo nawet bardzo nie wiem co tam masz w tym rowerze zamontowane ale znając meride to stawiam ze na tle reszty osprzętu ten Axon będzie wyglądał jak 200 konny silnik w maluchu :).

Jak zachce ci się ostrzejszej jazdy w trudnych warunkach to docelowo na v`kach może zdarzyć się tak że w błocie/wodzie zabraknie siły hamowania a co jak co to tego nigdy za wiele ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specyfikacja mojego roweru:

MERIDA MATTS TFS 300-V model 2011

 

Dane techniczne:

 

RAMA Matts TFS Comp-V-Single

Rozmiar 18"-20"-22"

Kolor Silver (Black)

Widelec SR SUNTOUR XCM-HLO 100 mm

Dźwignie h-ca AVID

Hamulec P/T V-Brake Linear

Korby Shimano M430 44-32-22

Przerzutka P Shimano Alivio low 34.9

Przerzutka T Shimano SLX-9

Manetka P/T Shimano SL-M590 3x9

Kaseta Shimano CS-HG50-9 11-34

Kierownica XM Comp CEN 31.8 R20 620

Mostek XM Speed CEN 31.8 7

Piasta P/T Alloy QR/ Shimano RM60

Pedały XC Alloy

Obręcze Matts PRO V

Siodło XM Line

Sztyca XM Speed D SB20 31.6

Opony MERIDA RACE 26x2.1

Ilość biegów 27

Poki co wymieniłem w nim tylko opony na maxiss crossmark, bo na tych zakupionych z rowerem nie dało się jeździć

 

Dzięki wielkie za radę i propozycję, ale cena Magury przekracza 1300. Owszem jest pod v-ki tylko ta cena.

Pozdrawiam

 

rzezniol chłopie, Ty to mi namieszałeś :laugh: , ale szacun dla Ciebie, bo faktycznie poważnie rozważam Twój pomysł. Może lepszym rozwiązaniem byłoby wymienić hamulec i kupić tańszy amor, w tym wypadku EPICON, niż kupować Axona za 1000. Ewentualnie może w tym roku wyłozyć kasę na dobry hamulec hydrauliczny a resztę odłożyć i dozbierać i w przyszłym roku kupić jakiś konkretny amor. Z tym tylko że znów będę musiał męczyć się z tym XCM'-em eh.... :sick:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki szybki kosztorys:

Amorek - SR Suntour Epicon LOD 449zł http://xtrabike.pl/229/6689,0,,,,,,Epicon,,,,,,,,,,,id,1.html

Hamulce - Shimano BR-M596 210zł http://xtrabike.pl/229/4186,0,,,,,,BR-M596,,,,,,,,,,,id,1.html

Tarcza - Shimano SM-RT62 180mm 40zł http://xtrabike.pl/279/1627,2,,,,,,,,,,,,,,,,,id,1.html

Adapter - IS-PM180mm 30zł

Piasta - dowolna do 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorek, hamulec, tarcza, koło to rzeczy, które bez problemu możesz sam wymienić. No chyba, że kupisz samą piastę i będziesz chciał przepleść koło.

W przypadku jakiejś awarii przekładasz z powrotem rzeczy i reklamujesz rower na oryginalnych podzespołach.

 

Choć wg mnie w sklepie nie powinni robić kompletnie żadnych problemów z uznaniem gwarancji bo "ingerujesz" w rower zgodnie z jego przeznaczeniem.

 

Przy Twojej wadze rozsądnym krokiem będzie zakup tarczy na przodzie i amorka powietrznego. Epikony to całkiem przyzwoite amorki. Poczytaj posty na forum na ich temat.

Sam jeździłem na epikonie (tyle,że był to damper) przez ok. rok i ani razu mnie nie zawiódł. A ważyłem wtedy ponad 90kg, więc miał co nieco do roboty :002: .

 

P.S. Zestaw podany przez kolegę MokryxD jest całkiem fajny z małym dopowiedzeniem. Jeśli kupisz polecaną przez kolegę tarczę to piasta musi także mieć mocowanie typu centerlock.

Ja osobiście wolę mocowania na 6 śrub. w zasadzie z jednego powodu: jest troszkę większy wybór tarcz na rynku. ale to oczywiście tylko takie moje "zboczenie".

 

Mała lektura:

http://www.forumrowerowe.org/topic/101811-poradnik-zmiana-v-brake-na-tarcze/

http://www.forumrowerowe.org/topic/35879-amortyzatorsuntour-epicon-lod/

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki niewątpliwie wszyscy macie racje, od razu widać, że dobrze rafiłem. Myślę, że najlepszym wyjściem będzie wymienić hamulec na tarczę i kupić amortyzator pod tarczę, tym bardziej, że za pewne w przyszłości pewnie znów będę chciał go zmienić i znów pojawi się taki sam problem. Jak słusznie zauważył kolega Maniak "pozostanie przy v-kach jest i z pewnością będzie kłopotliwe".

A że tak tylko dopytam to jeśli mowa o hamulcu tarczowym to rozumiem, że mówimy tutaj o hydraulicznym.

Dzięki wielkie chłopaki za cenne porady, poświęcony czas, wyliczenia matematyczne i linki. Wasza pomoc ułatwiła mi zadanie. Jak poskładam sprzęta to napiszę jak się sprawuje.

A tymczasem pozdrawiam serdecznie, życze udanego Sylwestra a w Nowym Roku ciekawych wypadów rowerowych i jak najmniejszej awaryjności Waszego sprzętu :thanks::thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała informacja - wysłałem zapytanie do sprzedających na Allegro amortyzator Axon RLD z pivotami o podanie modelu z naklejki znajdującej się na goleniu. I jeden z nich owszem odpisał, ale dość dziwnie jak dla mnie. Jego odpowiedź to: Model tego amortyzatora będzie podany 2 stycznia. Dziwna ta odpowiedź, bo jak można nie wiedzieć co się sprzedaje. Na moje szczęście nie będę go kupował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze ,jezeli nie masz kol pod hamulce tarczowe to trzeba bedzie wybierac . Bylem w tej samej sytuacji moglem wybrac amortyzator za 450 kola za 500 i hamulce za 400, lecz po namysle wybralem amortyzator za 750 i hamulce za 450 bo kola juz mialem , wiec w twoim wypadku jezeli brak kol to bedzie trzeba dozbierac , bo kupic chooiowe kola to mozna i za 200zl ale chyba nie o to w tym chodzi , wiec proponuje poczekac na okazje , kupic kola i hamulce zostawic to co pozostalo , dozbierac i brac epicona lub jak to czasami mozna kupic okazyjnie rebe czy cos wyzej ;) , kolega kupil rebe za 200zl musial tylko ja zlozyc bo ten co rozebral nie umial zlozyc , i troche golenie przetarte , ale za 200zl to tak jak za grosze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SSG90:

Kolega zastanawia się na chwilę obecną tylko nad przodem, więc nie potrzebuje kompletu kół i hampli. A w omawianym przedziale cenowym jest w stanie kupić bardzo przyzwoity zestaw.

 

@jestercup

Całkiem fajny zestaw. Tylko Recon jest trochę droższy od Epikona. Czy warto? To już pytanie do użytkowników RS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...