kryno Napisano 29 Grudnia 2012 Napisano 29 Grudnia 2012 Mam problem z przednią piastą na konusach i w miskach są wzery ( bardziej na konusach ) piasta to jakiś standard prawdopodobnie formula ( brak oznaczeń ). Mam dylemat czy dać tą piaste do naprawy o ile się da czy wymieniać na jakąś solidniejszą pastę czy może zmienić całe koło razem z piastą co najbardziej jest opłacalne, rower jest używany w mieście oraz w lekkim terenie przez starszą osobę także bez szaleństw ( obecna obręcz to MATRIX 550 )
michalj Napisano 29 Grudnia 2012 Napisano 29 Grudnia 2012 Jeśli jest gwarancji to oddać na gwarancję. Polecam, mi mają wymienić 2 piasty
CzikO Napisano 29 Grudnia 2012 Napisano 29 Grudnia 2012 Wymień konusy daj dużo smaru i powinno być dobrze.
swimfan Napisano 29 Grudnia 2012 Napisano 29 Grudnia 2012 Mam problem z przednią piastą na konusach i w miskach są wzery ( bardziej na konusach ) piasta to jakiś standard prawdopodobnie formula ( brak oznaczeń ). Mam dylemat czy dać tą piaste do naprawy o ile się da czy wymieniać na jakąś solidniejszą pastę czy może zmienić całe koło razem z piastą co najbardziej jest opłacalne, rower jest używany w mieście oraz w lekkim terenie przez starszą osobę także bez szaleństw ( obecna obręcz to MATRIX 550 ) sam musisz przekalkulowac:) jesli naprawa bedzie kosztowala nie wiecej niz 30 zl to naprawiaj:), jezeli wiecej to raczej nie ma co sie bawic w naprawianie. Szukaj na allegro czasami cale kola mozna kupic w dobrej cenie.
Michauuu Napisano 29 Grudnia 2012 Napisano 29 Grudnia 2012 Zazwyczaj w sklepie rowerowym można kupić całe koło poniżej 50zł
tommek7 Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Jeżeli są wżery to gwary raczej już nie ma Ja np do swoich piast Shimano Parallax próbowałem dobrać konusy... zapomnij. Zleciałem cały Wrocław i nigdzie nie mieli pasującego. Nie wspominając juz o tym nietypowym tylnym konusie z uszczelką. O ile konusy można jakoś zregenerować (chodź to pewnie troche kosztuje), znaleźć, to bieżni już nie naprawisz. U siebie wszystko wyczyściłem, przesmarowałęm i jeżdżę dalej. Niestety jak zakręcę kołem to czuć wibracje z tych wżerów, ale cóż. na razie nie chcę w to inwestować bo składam nowy rower. Aha... można kupić jeszcze nowe konusy ala zamienniki, ale ich jakość jest chyba nie warta tych 10zł, które kosztują.
mklos1 Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 @@kryno, Jak najbardziej da się wymienić, tylko że w przypadku tanich kół przeplatanie jest ekonomicznie nieuzasadnione. Sama usługa kosztuje kilkadziesiąt PLN (w dobrych serwisach nawet 100 PLN), dodatkowo niektórzy zalecają także przy każdym kompletnym przepleceniu zmianę szprych. Jeżeli potrafisz zrobić to sam lub masz magika, który się na tym zna i zrobi Ci to za dobre słowo, to nie widzę przeszkód.
tobo Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Bieżnie w piastach kulkowych są stalowe, korpus aluminiowy - więc nie są wykonane z jednego kawałka razem z korpusem, są demontowalne. Konusy i bieżnie oraz kulki są elementami sprzedawanymi osobno, podobnie jak całe bębenki - w przypadku piast shimano. Piasty formula są oferowane z logo wielu producentów, np trek/bontrager i z takimi mam styczność na co dzień. Kupujemy luzem bębenki do tych piast, konusy oferuje ktoś inny jako "zestawy naprawcze" - ale nie powiem ci czyje logo jest na opakowaniu. Reanimacja taniej piasty z wymianą wszystkich bebechów to jednak zdecydowanie drogi i mało sensowny pomysł.
kryno Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Napisano 31 Grudnia 2012 Dzięki za rady, pójdę do jakiegoś serwisu zobacze co i za ile zaproponują ale z waszych wypowiedzi wynika, że jak nie da się ich naprawić to raczej wskazana będzie wymiana całego koła bo przeplatanie raczej nie warte jest zachodu. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i życzę szczęśliwego nowego roku.
vanluke Napisano 1 Stycznia 2013 Napisano 1 Stycznia 2013 nie naprawiaj. Ja kiedyś tak chciałem zaoszczędzić i wyszło, że i tak musiałem wywalić kasę na nowe
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.