Skocz do zawartości

[piasty] Naprawa wymiana piasty


kryno

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem z przednią piastą na konusach i w miskach są wzery ( bardziej na konusach ) piasta to jakiś standard prawdopodobnie formula ( brak oznaczeń ). Mam dylemat czy dać tą piaste do naprawy o ile się da czy wymieniać na jakąś solidniejszą pastę czy może zmienić całe koło razem z piastą co najbardziej jest opłacalne, rower jest używany w mieście oraz w lekkim terenie przez starszą osobę także bez szaleństw ( obecna obręcz to MATRIX 550 )

Napisano

Mam problem z przednią piastą na konusach i w miskach są wzery ( bardziej na konusach ) piasta to jakiś standard prawdopodobnie formula ( brak oznaczeń ). Mam dylemat czy dać tą piaste do naprawy o ile się da czy wymieniać na jakąś solidniejszą pastę czy może zmienić całe koło razem z piastą co najbardziej jest opłacalne, rower jest używany w mieście oraz w lekkim terenie przez starszą osobę także bez szaleństw ( obecna obręcz to MATRIX 550 )

sam musisz przekalkulowac:) jesli naprawa bedzie kosztowala nie wiecej niz 30 zl to naprawiaj:), jezeli wiecej to raczej nie ma co sie bawic w naprawianie. Szukaj na allegro czasami cale kola mozna kupic w dobrej cenie.

Napisano

Jeżeli są wżery to gwary raczej już nie ma :whistling:

Ja np do swoich piast Shimano Parallax próbowałem dobrać konusy... zapomnij. Zleciałem cały Wrocław i nigdzie nie mieli pasującego. Nie wspominając juz o tym nietypowym tylnym konusie z uszczelką. O ile konusy można jakoś zregenerować (chodź to pewnie troche kosztuje), znaleźć, to bieżni już nie naprawisz. U siebie wszystko wyczyściłem, przesmarowałęm i jeżdżę dalej. Niestety jak zakręcę kołem to czuć wibracje z tych wżerów, ale cóż. na razie nie chcę w to inwestować bo składam nowy rower. Aha... można kupić jeszcze nowe konusy ala zamienniki, ale ich jakość jest chyba nie warta tych 10zł, które kosztują.

Napisano

@@kryno, Jak najbardziej da się wymienić, tylko że w przypadku tanich kół przeplatanie jest ekonomicznie nieuzasadnione. Sama usługa kosztuje kilkadziesiąt PLN (w dobrych serwisach nawet 100 PLN), dodatkowo niektórzy zalecają także przy każdym kompletnym przepleceniu zmianę szprych. Jeżeli potrafisz zrobić to sam lub masz magika, który się na tym zna i zrobi Ci to za dobre słowo, to nie widzę przeszkód.

Napisano

Bieżnie w piastach kulkowych są stalowe, korpus aluminiowy - więc nie są wykonane z jednego kawałka razem z korpusem, są demontowalne.

Konusy i bieżnie oraz kulki są elementami sprzedawanymi osobno, podobnie jak całe bębenki - w przypadku piast shimano.

Piasty formula są oferowane z logo wielu producentów, np trek/bontrager i z takimi mam styczność na co dzień. Kupujemy luzem bębenki do tych piast, konusy oferuje ktoś inny jako "zestawy naprawcze" - ale nie powiem ci czyje logo jest na opakowaniu.

 

Reanimacja taniej piasty z wymianą wszystkich bebechów to jednak zdecydowanie drogi i mało sensowny pomysł.

Napisano

Dzięki za rady, pójdę do jakiegoś serwisu zobacze co i za ile zaproponują ale z waszych wypowiedzi wynika, że jak nie da się ich naprawić to raczej wskazana będzie wymiana całego koła bo przeplatanie raczej nie warte jest zachodu. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i życzę szczęśliwego nowego roku.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...