Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox Tora - problem z rurą sterową


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam rower Kross level a6 z 2008 roku i amortyzator Rock Shox Tora. Piszę ponieważ wystąpił problem z rurą sterowa. Rura obraca się w jedną stronę a amortyzator w drugą. Rura sterowa jest nabita fabrycznie? czy na jakiej zasadzie to współpracuje ze sobą?

post-152658-0-05600600-1356714396_thumb.jpg post-152658-0-85909600-1356714668_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Rura obraca się w jedną stronę a amortyzator w drugą.

Z tego co piszesz wynika ze kręcąc kierą w lewo widelec skręca w prawo ... i taki wynalazek widziałem. Ale sam sie nie zrobi wiec domniemam utratę styku rury z koroną. Jeżeli to trwa dłuższy czas to może być problem. Spawać sie tego nie da a przynajmniej będzie to trudne. Można to osadzić na np żywicy albo dobrym epoksydowym kleju.

 

Ogólnie szukał bym górnych goleni z tory taniej wyjdzie albo nowy widelec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej ... jaj bym w tym miejscu klejem nie ryzykował ... klej to tylko klej.

Wiercenie na wylot i skręcenie ... tez bym nie ryzykował jest to bardzo obciążone miejsce w rowerze dodatkowy otwór to potencjalne miejsce pęknięcia ...

Oba te rozwiązania moim zdaniem to proszenie się o poważną kontuzję.

 

Jedyna logiczna interwencja w tą konstrukcję to spawanie ale tylko pod warunkiem że rura sterowa i korona są z tego samego materiału.

Jak nie to pozostaje tylko wymiana górnych goleni.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...