bryla33 Napisano 28 Grudnia 2012 Napisano 28 Grudnia 2012 Jestem na etapie kontrowania piasty. I mam pewien problem. Przy rozkręcaniu całości nie ruszałem konusa i nakrętki z prawej strony. Więc oś wkładam właśnie od prawej. Następnie od lewej nakładam kołnierz i dokręcam palcami konus, aż poczuję opór. Później idzie podkładka i nakrętka. Gdy lekko dokręcę nakrętkę to wszystko chodzi płynnie, ale gdy przekręcę o kilka stopni to już zaczyna chrobotać. Czy tak to powinno wyglądać? Trochę niepokoi mnie to, że wszystko jest dokręcone małą siłą i można w palcach rozkręcić.
MokryxD Napisano 28 Grudnia 2012 Napisano 28 Grudnia 2012 A dobrze nasmarowałeś? Mój kolega tak miał jak było za mało smaru.
bryla33 Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Napisano 28 Grudnia 2012 Wydaje mi się, że jest wystarczająco smaru, ale dołożę jeszcze. Wcześniej zapomniałem o gumowej podkładce, która była pod kołnierzem (pierwsza od łożysk). Gdy ją wkładam to oś kręci się w jedną stronę dobrze, a w drugą strasznie ciężko. Czy tak też powinno być? Szukałem w kilku poradnikach o serwisowaniu piast i są tam tylko piasty shimano, nie znalazłem nic o Joy Tech'ach :/ W ogóle próbowałem znaleźć jakąś dokumentację wyrobów tej firmy i nic. Teraz nasunęło mi się kolejne pytanie: kołnierz, który wchodzi na kulki powinien być obrócony krawędziami do nich czy do zewnątrz?
MokryxD Napisano 28 Grudnia 2012 Napisano 28 Grudnia 2012 Niestety nie pomogę, bo sam nie wiem. Zawsze, jak rozbieram piastę to sobie odkładam w linii co po kolei montować i którą stroną.
bryla33 Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Napisano 28 Grudnia 2012 Poczytałem w sieci trochę o kontrowaniu piast. Wszystko co robiłem okazało się błędne, ponieważ zabierałem się do tego od strony bębenka, a powinno się odwrotnie. Niby wszystko jest ok tylko pojawia się luz tak ok. 0,5 mm. Wszystko byłoby pięknie gdyby nie został mi w ręce ten metalowy kołnierz. Już nie wiem po której stronie ma być i jak ma być odwrócony.
zgrzezly Napisano 28 Grudnia 2012 Napisano 28 Grudnia 2012 coś kręcisz. najpierw napisałeś o konusach a później o piastach JT które to konusów nie posiadają. tu znajdziesz dokumentację piast JT http://www.novatec.com.tw/novatec/english/p_racing.php?c1=2&c2=3
bryla33 Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Napisano 28 Grudnia 2012 Dzięki za link. Znalazłem schemat piasty podobnej do mojej: http://www.novatec.com.tw/novatec/english/images/upload/pro/1237167469/big_file2.jpg coś kręcisz. najpierw napisałeś o konusach a później o piastach JT które to konusów nie posiadają. W takim razie jak "po polsku nazwać" elementy o numerze 5? Pytam z czystej ciekawości. Niestety nie mogę się dopatrzeć na tym rysunku tego metalowego kołnierza. Wydaje mi się, że to numerek 4. Potwierdzi ktoś?
zgrzezly Napisano 28 Grudnia 2012 Napisano 28 Grudnia 2012 Dzięki za link. Znalazłem schemat piasty podobnej do mojej: http://www.novatec.c...9/big_file2.jpg W takim razie jak "po polsku nazwać" elementy o numerze 5? Pytam z czystej ciekawości. Niestety nie mogę się dopatrzeć na tym rysunku tego metalowego kołnierza. Wydaje mi się, że to numerek 4. Potwierdzi ktoś? heh, człowiek uczy się cały czas, to ja namieszałem JT vel Novatec jak widać na załączonym rysunku mają konusy, to jest dokładnie element nr 5. Sądziłem że robią piasty tylko na łożyskach zintegrowanych. Czwórka na rysunku to wg opisu uszczelka, może być "oring" i chyba osadzona jest w rowku w konusie - słabo widać na rysunku.
bryla33 Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Napisano 29 Grudnia 2012 Już wszystko wiem Kołnierz, który mi został powinien być na konusie i znajdować się "po stronie tarczy". http://endurorider.pl/2010/02/serwis-piasty-tylnej-shimano-525/ - tutaj dokładny opis jak to ma wyglądać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.